Spring naar bijdragen

Probleem combi van Mac / Externe harde schijf / TV


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  60
  • Waardering:   27
  • Prestatiepunten:  162
  • Dagen gewonnen:  2
  • Lid sinds:  31-08-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hallo allemaal, misschien dat jullie me kunnen helpen.

Mijn man werkt op zee en op de boot hebben ze een televisie. Met een externe harde schijf willen ze films kunnen kijken.

Mijn laptop is een Macbook Pro / software: MacOS Mojave, de TV is van het merk Condor (gemaakt in Tunesie of Algerije en kan geen informatie vinden mbt USB aansluiten), de externe harde schijf heb ik geformatteerd: MS-DOS (FAT32)

Ik had de externe schijf eerst ExFAT geformatteerd zodat ik grotere bestanden op de externe schijf kon zetten, maar dat werkte niet met de TV. Nu heb ik de externe schijf MS-DOS (FAT32) geformatteerd en dat werkt wel met de TV

Het probleem is nu alleen dat je met MacOS Mojave (laptop) in combinatie met MS-DOS (FAT32) (externe harde schijf) geen bestanden kan verplaatsen die groter zijn dan 2GB en veel films zijn toch vaak groter.

Iemand misschien een idee of een tip hoe ik toch films groter dan 2GB op de externe schijf kan plaatsen?

En indien dit onmogelijk is, ik ga binnenkort naar Nederland, wat zou ik dan kunnen kopen wat dus met mijn MacBook en de TV zou kunnen werken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 27
  • 60
  • 2
  • Reacties 5
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Populaire dagen

Top Posters In Dit Topic

41 minuten geleden zei NetNiet:

Het probleem is nu alleen dat je met MacOS Mojave (laptop) in combinatie met MS-DOS (FAT32) (externe harde schijf) geen bestanden kan verplaatsen die groter zijn dan 2GB

Dat lukt helaas op geen enkele OS @NetNiet, ook niet in Windows. Als je bestanden groter dan 4 GB wil verplaatsen zal de schijf ExFAT of NTFS geformatteerd moeten zijn. Heb je enig idee of de TV wel een NTFS geformatteerde schijf kan lezen?

Er bestaat wel een mogelijkheid om FAT32 te Converteren zonder gegevensverlies naar NTFS, maar daar heb je dan waarschijnlijk software voor nodig. Onder deze link wat info en Onder deze link wat meer uitleg voor harde schijven in Mac

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  60
  • Waardering:   27
  • Prestatiepunten:  162
  • Dagen gewonnen:  2
  • Lid sinds:  31-08-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hoi Drifter, OK dat is duidelijk dan hahaha

Ik ben niet zo goed er in met al die termen, heb me er de laatste tijd in verdiept omdat ik ermee bezig was, dus alles wat ik weet is van internet. ExFat lukt dus niet met de TV.

NTFS heb ik net over zitten lezen, maar dat is Windows toch? (En toch ook weer wat anders als ExFat?? als ik het goed begrijp ...?) Als dat zo is, kan de TV die wel lezen, maar het probleem is dat ik daar met mijn Mac niks op kan zetten. Of ik zou dat programma wat in jouw link genoemd wordt, Tuxera moeten kopen.

En die externe schijf formateren naar NTFS is denk ik ook wel een dingetje, als ik jouw linkje lees en ook om dat te doen op een Mac, maar dat zou ik anders hier bij een winkel kunnen laten doen misschien.

Zou ik dan, hoe omslachtig dat dan ook is, als die externe schijf weer NTFS is, via bv Dropbox of google drive of wat dan ook, die films via deze tussen stop er op kunnen zetten?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 27
  • 60
  • 2

In Mac OS X zit exFAT-ondersteuning standaard ingebouwd wat ook in Windows gebruikt kan worden en NTFS kan in MAC OS X alleen gelezen worden. Daar zit voor jou dus het probleem, maar als je een externe schijf naar NTFS Converteert (dus niet formatteren) kan je vanaf je Mac wel bestanden verplaatsen die groter zijn dan 4 GB. Dat heeft natuurlijk alleen nut als die TV de schijf wel kan lezen als die in NTFS is geconverteerd. Onder deze link nog wat info over Converteren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  60
  • Waardering:   27
  • Prestatiepunten:  162
  • Dagen gewonnen:  2
  • Lid sinds:  31-08-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  

OK dank je wel Drifter, ik ga morgen (met een helder hoofd 😉 ) je link lezen en me daar verder in verdiepen.

Ik weet bijna zeker dat de TV wel NTFS kan lezen. Ik heb vandaag eens gekeken, wat de schijf origineel was, het is een WD Elements en die is NTFS. Ze konden daarmee films kijken. Maar ik ben van Windows laptop overgestapt op een MacBook en toen ik dus nieuwe films voor hun er op ging zetten, kon ik dat niet meer. Ik kon met finder, niet meer de films verplaatsen van MacBook naar de externe harde schijf. (wat dus op zich vreemd is als ik nu de informatie lees, dat dus wel zou moeten kunnen) Maar goed toen dat niet lukte, dacht ik OK ik formatteer de schijf gewoon 😁

Ik kom vast nog bij je terug met vragen, dus sorry alvast 😁

Super bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 27
  • 60
  • 2
14 uur geleden zei NetNiet:

(wat dus op zich vreemd is als ik nu de informatie lees, dat dus wel zou moeten kunnen)

Dat lukt dus niet zonder gebruik te maken van een stukje software, maar je moet in de info even kijken of je daar gratis gebruik van kan maken om bestanden groter dan 4 GB te verplaatsen vanaf jouw MacBook naar de NTSF schijf.

Voor zover ik het kan beoordelen is er geen andere mogelijkheid om iets te doen vanaf jouw MacBook naar die schijf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...