Spring naar bijdragen

Wat voor een desktop is voor mij geschikt?


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  123
  • Waardering:   11
  • Prestatiepunten:  403
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  23-02-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hoi,

Ik wil een gebruikte desktop aanschaffen en deze, indien nodig wat sneller laten maken. Ik heb echter totaal geen benul van wat nu voor mij het beste geschikt is. Ik wil in ieder geval geen traag geval maar een supersnel is ook weer niet nodig.     Ik ga hem gebruiken voor internetbankieren, belastingaangifte, surfen op het internet, downloaden, Films ondertitelen, Facebook. Foto's bewerken. Ik ga er Niet op gamen. De computer zal ongeveer daaglijks 12 uur aanstaan.

Omdat ik al zei totaal geen verstand te hebben wat wat betekent, zoals MHZ GHZ Ram geheugen HDD enz. weet ik dus niet wat voor mij de beste keuze is. Wel heb ik graag een harde schijf waar minimaal 150 GB in opgeslagen kan worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11
  • 123

Alles wat je opnoemt om met deze desktop te gaan doen is nagenoeg hetzelfde als wat ik doe met mijn desktop. Ik gebruik al 5 jaar een Acer Aspire XC-605 en deze desktop heeft een processor die me een hoop dingen tegelijk laat doen zonder direct te protesteren. Verder heb ik nog geen enkel mankement gehad aan deze computer. Af en toe met een spuitbusje perslucht even de roosters en de cooler schoon blazen zodat het stof weer weg is werkt prima. Als je iets in dit type of wat nieuwer op de kop kan tikken voor een aantrekkelijk prijsje zou ik dat adviseren. 😉

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Wat is je budget? En gaat het alleen om de computer of is er ook een nieuw scherm bij nodig? We kunnen vast wat moois vinden :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  123
  • Waardering:   11
  • Prestatiepunten:  403
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  23-02-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Het gaat alleen om de computer. Het budget is niet zo belangrijk als het maar "waar voor het geld is"

Maar zoals ik al schreef, kunnen ze mij alles wijsmaken en zou ik denken een redelijk snelle te hebben gekocht en dan thuis, als er de nodige software op staat, met de gebakken peren zitten.

Drifter,  Wat zijn de technische gegevens van dat apparaat?

Als er niet aan te komen is, weet ik toch in ieder geval wat in de buurt moet zitten qua Mhz en HD enz.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11
  • 123

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Op 29-3-2019 om 21:53 zei sjako:

Ik ga hem gebruiken voor internetbankieren, belastingaangifte, surfen op het internet, downloaden, Films ondertitelen, Facebook. Foto's bewerken. Ik ga er Niet op gamen. De computer zal ongeveer daaglijks 12 uur aanstaan.

Dan heb je genoeg aan een systeem van rond de 400 euro. Maar, dan heb je er geen randapparatuur bij zoals een monitor, toetsenbord e.d.
Aangezien je schrijft dat het budget niet zo belangrijk is, maar waar voor je geld wilt, raad ik je een van deze modellen aan, deze zijn beter;
https://www.paradigit.nl/acer-aspire-tc-885-i5528-nl/80052454/product
https://www.paradigit.nl/paradigit-home-amp%3b-office-advanced/80052458/product

Heb je echt genoeg geld en zoek je een systeem waar je nog een jaar of 4 alles mee kan doen, kies dan voor deze. Daarmee kan je meerdere 8K video's afspelen terwijl je ze ondertiteld.
Er zijn nog veel duurdere modellen maar als je niet gamed, geen video bewerkt, dingen doet die een extreme aanslag doen op je processor, heb je daar niet veel aan.
 

1 uur geleden zei sjako:

Drifter,  Wat zijn de technische gegevens van dat apparaat? Als er niet aan te komen is, weet ik toch in ieder geval wat in de buurt moet zitten qua Mhz en HD enz.

De specificaties van @Drifter systeem zijn hier te vinden. Maar, dat apparaat is al jaren oud, draait standaard Windows 8 en is waarschijnlijk nergens meer te koop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88
8 uur geleden zei Meh Meh:

Maar, dat apparaat is al jaren oud, draait standaard Windows 8 en is waarschijnlijk nergens meer te koop.

Ik geef ook duidelijk aan dat ik deze Desktop al heb vanaf 2014 en nog nooit een probleem heb gehad terwijl ik daar exact mee doe wat sjako aangeeft met zijn 2e hands Desktop te willen doen. Tevens moet ik erkennen totaal geen ervaring te hebben met Windows 10, maar gezien alle ellende met de updates daarvan in 2018 tot op heden, denk ik dat ik niet rauwig hoef te zijn met mijn Windows 8.1 OS. Ik heb in mijn 1e reactie ook aangegeven dat dit type of een wat nieuwere afdoende zou moeten zijn. Om de specificaties zichtbaar te krijgen moet je even op het pijltje klikken in de vakjes van de omschrijving onder de link die ik gegeven heb sjako, dan klapt de regel uit en wordt alles zichtbaar wat je wil weten. 😉

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

11 uur geleden zei Drifter:

Ik geef ook duidelijk aan dat ik deze Desktop al heb vanaf 2014 en nog nooit een probleem heb gehad terwijl ik daar exact mee doe wat sjako aangeeft met zijn 2e hands Desktop te willen doen. Tevens moet ik erkennen totaal geen ervaring te hebben met Windows 10, maar gezien alle ellende met de updates daarvan in 2018 tot op heden, denk ik dat ik niet rauwig hoef te zijn met mijn Windows 8.1 OS. Ik heb in mijn 1e reactie ook aangegeven dat dit type of een wat nieuwere afdoende zou moeten zijn. Om de specificaties zichtbaar te krijgen moet je even op het pijltje klikken in de vakjes van de omschrijving onder de link die ik gegeven heb sjako, dan klapt de regel uit en wordt alles zichtbaar wat je wil weten. 😉

Ik val je desktop niet af, @Drifter ik heb zelf een uitstekende 2e machine staan die nog veel ouder is en op windows 7 draait. Maar, de TS vroeg om specs, ter vergelijking voor een systeem van nu. Dan is jouw desktop qua specs iets verouderd.

Windows 10 snap ik niet? Ik wou nooit over tot ik het toch maar deed. Werkt uitstekend, nooit noemenswaardige klachten. Af en toe een blue screen of death tijdens een 10 uur durende typsessie, een ontplofte printer en een gesmolten OLED scherm omdat ik de standaard windows drivers gebruikte maar voor de rest werkt alles helemaal toppie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88
2 uur geleden zei Meh Meh:

Windows 10 snap ik niet? Ik wou nooit over tot ik het toch maar deed. Werkt uitstekend, nooit noemenswaardige klachten. Af en toe een blue screen of death tijdens een 10 uur durende typsessie, een ontplofte printer en een gesmolten OLED scherm omdat ik de standaard windows drivers gebruikte maar voor de rest werkt alles helemaal toppie.

Ik hoop echt nog even door te kunnen met mijn Acer op 8.1 want ik weet dat als ik nieuw moet hebben ook op Windows 10 moet gaan draaien en ik ben ook bang dat ik dan ook weer een hoop nieuwe software moet installeren. Microsoft deelt nu alvast mee dat ze hopen een goede systeem update te leveren in Mei 2019 voor Windows 10, maar je bent vooralsnog niet verplicht die te installeren, mocht je toch een beetje huiverig zijn na de mislukte zooi van Oktober 2018.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Helaas doet MS alles om gebruikers te dwingen om te upgraden naar Windows 10. Ik heb geen problemen ondervonden met Windows 10, afgezien van een geluidsdriver probleem.
Persoonlijk vind ik het te gestoord voor woorden dat ze al sinds MS-DOS updates releasen die regelmatig problemen veroorzaken.
Daar betaald men ze voor, om alles honderdduizend keer te testen. Ik betaal graag wat extra voor een stabiel besturingssysteem, niet een verzameling bugs.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88

  • Bijdragen:  123
  • Waardering:   11
  • Prestatiepunten:  403
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  23-02-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Bedankt allemaal. Ik weet nu in ieder geval dat als iemand me een apparaat aanprijst als supergoed van 2,8 MHz 2 GB ddr RAM en een 160 HDD, dit in twijfel te trekken valt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11
  • 123

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

35 minuten geleden zei sjako:

Bedankt allemaal. Ik weet nu in ieder geval dat als iemand me een apparaat aanprijst als supergoed van 2,8 MHz 2 GB ddr RAM en een 160 HDD, dit in twijfel te trekken valt.

Ligt eraan. Voor 100 euro is het zo erg nog niet. En je kan er net mee doen wat je eerder in dit topic beschreef.

Je bedoelt waarschijnlijk GHz en niet MHz.
Een 2,8MHz processor in een PC zie je niet zo vaak meer, dat is voor het pentium tijdperk. (rond 1980)
Dan zou je een racemonster zoals hieronder hebben.
Die hadden wel prettige toetsenborden vergeleken met die zooi van nu.
tumblr_mpi5s5ft9S1sydj82o1_500.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88
  • 2 weken later...

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

Op 5-4-2019 om 19:42 zei Meh Meh:

Dan zou je een racemonster zoals hieronder hebben.
Die hadden wel prettige toetsenborden vergeleken met die zooi van nu.
tumblr_mpi5s5ft9S1sydj82o1_500.gif

Oftopic: Wat een snelheidsmonster, lol, maar idd. toen waren het nog toetsenborden die jaren meegingen (mechanische toetsenborden waren in de glory jaren standaard) maar die nu een optie zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

57 minuten geleden zei Trizomu:

Oftopic: Wat een snelheidsmonster, lol, maar idd. toen waren het nog toetsenborden die jaren meegingen (mechanische toetsenborden waren in de glory jaren standaard) maar die nu een optie zijn.

Ja, in die tijd kon je iemand doodslaan met je toetsenbord en daarna ongestoord verder typen. Wat ze nou maken is allemaal zooi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88

  • Bijdragen:  308
  • Waardering:   215
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  14
  • Lid sinds:  27-10-16
  • Status:  Offline
  • Actief:  

dit is mijn tekstverwerker, geen virussen, onopgeslagen/gewiste bestanden. altijd een hardcopy van je werk. alleen het lint droogt snel uit.

underwood.png

en als je hiermee slaat weet je zeker dat ze niet meer opstaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 215
  • 308
  • 14

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...