Spring naar bijdragen

ziggo versus glasvezel


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  22
  • Waardering:   7
  • Prestatiepunten:  546
  • Dagen gewonnen:  2
  • Lid sinds:  07-04-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Hoe kan ik het snelheid verschil meten tussen deze partijen, heb nu 400/40 max,  maar we krijgen binnen kort glasvezel en ik denk dat dat sneller is maar weet eigenlijk niet goed hoe ik dit vergelijken moet.

Wij willen wel interactief tv houden maar vastrecht bellen eraf.

 

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit van Ziggo  naar glasvezel moet omrekenen?

 

Alvast bedankt

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7
  • 22
  • 2
  • Reacties 8
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Populaire dagen

Top Posters In Dit Topic

  • Moderators

  • Bijdragen:  2.641
  • Waardering:   605
  • Prestatiepunten:  2.557
  • Dagen gewonnen:  38
  • Lid sinds:  22-08-16
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  42
  • Was actief op:  Windows

Op https://www.speedtest.net/ kan je je huidige snelheid testen.

Maar het hangt er ook vanaf of je bekabeld werkt of via WiFi. Welke diensten wil je met elkaar vergelijken? (Abonnements vormen)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 605
  • 2,6k
  • 38

  • Bijdragen:  22
  • Waardering:   7
  • Prestatiepunten:  546
  • Dagen gewonnen:  2
  • Lid sinds:  07-04-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Hoi William,

 

Ja ik ben bekabeld de speedtest is van ziggo 412 dus dat is wel goed maar als ik dit moet omrekenen naar glasvezel komt dat neer op........ dat zou ik graag willen weten hoe ik dit verschil moet kunnen omrekenen?

de rest komt maar ik wil niet inleveren qua down snelheid wel in kosten

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7
  • 22
  • 2
  • Moderators

  • Bijdragen:  2.641
  • Waardering:   605
  • Prestatiepunten:  2.557
  • Dagen gewonnen:  38
  • Lid sinds:  22-08-16
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  42
  • Was actief op:  Windows

In het kort: Wat is het verschil tussen MB en Mbit?

Of je nu verschillende internetabonnementen met elkaar vergelijkt of vaak films en muziek downloadt, de volgende afkortingen kom je steeds tegen: MB en Mbit. De twee afkortingen lijken veel op elkaar, maar zijn niet hetzelfde.

Wat is MB?

Een megabyte is groter dan een megabit. Om precies te zijn acht keer zo groot. Eén megabyte bestaat dus uit acht Mbit, oftewel acht miljoen bits. De afkorting voor megabyte is MB. Logischerwijs is er veel verwarring tussen megabyte en megabit. Als je een bestand hebt van 20 MB, denk je met een 20 Mbit verbinding al snel dat het 1 seconde duurt om het te verzenden. Maar hier moet je dus de factor acht toepassen. 20 MB is 160 Mbit, dus duurt het 160 Mbit gedeeld door 20 Mbit is 8 seconden.

Omrekenen kan ook hier: http://www.omrekenen.nl/kb-naar-mb/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 605
  • 2,6k
  • 38

Hallo smurf038,

De maximale snelheid die je bij een Glasvezel aansluiting hebt is bij de meeste aanbieders 500 Mbps behalve bij T-Mobile die in sommige gebieden 750 Mbps levert. Als je nu Ziggo Max 400/40 hebt is dat langzamer dan de gemiddeld hoogste Glasvezel snelheid van 500 Mbps en bij Glasvezel zijn je Download en Upload snelheid gelijk (dus 500/500). Je zal voor jezelf even een sommetje moeten maken wat je kwijt bent voor het snelste Glasvezel abonnement incl. een TV pakket en als dat duurder is dan je huidige Ziggo Pakket zou ik niet veranderen, want je hebt dan alleen het voordeel dat je Upload snelheid aanzienlijk hoger is, maar je download snelheid is dan 100 Mbps hoger dan bij Ziggo waar je volgens mij niet echt heel veel meer voordeel van hebt, of je moet bij Ziggo regelmatig op je snelheid afgeknepen worden, wat nog wel eens gebeurt op piekuren. Je kan ook even kijken op de vergelijksite onder deze link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  22
  • Waardering:   7
  • Prestatiepunten:  546
  • Dagen gewonnen:  2
  • Lid sinds:  07-04-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

oke ziggo is gemiddeld €80 p/m incl bel &interactief tv maar gaat nu omdat we glasvezel aansluiting krijgen naar 500 daar wordt ziggo straks op aan gesloten op de nieuwe situatie binnen met de modem van ziggo op glasvezel aansluiting van kpn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7
  • 22
  • 2
1 uur geleden zei smurf038:

oke ziggo is gemiddeld €80 p/m incl bel &interactief tv maar gaat nu omdat we glasvezel aansluiting krijgen naar 500 daar wordt ziggo straks op aan gesloten op de nieuwe situatie binnen met de modem van ziggo op glasvezel aansluiting van kpn

Ik snap nu even niet meer wat je nu precies wil weten, want Ik begrijp niet waarom je een KPN Glasvezel abonnement neemt waar je een bepaald bedrag aansluitkosten voor moet betalen en daarna een vast bedrag per maand en daar bovenop een TV abonnement waarbij dan je Internet net even iets sneller is dan wat je nu hebt van Ziggo via de Kabel. Ik kan me vergissen, maar volgens mij kan jij je Ziggo Abonnement goedkoper maken door alleen Internet Max + Interactieve TV te nemen zonder Bellen als je toch geen Bellen meer wil nemen via Glasvezel, dan ben je volgens mij € 66,50 kwijt per maand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  22
  • Waardering:   7
  • Prestatiepunten:  546
  • Dagen gewonnen:  2
  • Lid sinds:  07-04-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Wat ik wil weten is dat via de koperdraad 400 nu straks 500 mbps krijg en we krijgen van kpn tot in huiskamer straks glasvezel aansluiting daarop kan ik dus kiezen blijf ik bij ziggo of ga ik voor een glasvezel leverancier maar ik wil wel sneller.

Dus was mijn vraag: hoe moet ik dit verschil kunnen zien tussen koperdraad en glasvezel aansluiting. ik heb van ziggo al in one pakket

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7
  • 22
  • 2
1 uur geleden zei smurf038:

Dus was mijn vraag: hoe moet ik dit verschil kunnen zien tussen koperdraad en glasvezel aansluiting. ik heb van ziggo al in one pakket

Dat antwoord heb ik je dus al gegeven in mijn voorgaande reactieje Glasvezel Internet is iets sneller met Downloaden (100 Mbps) en je Upload snelheid gaat met 460 Mbps omhoog. Jouw rekensommetje is dus je waarschijnlijke eenmalige startbedrag (€ 35,00) voor je Glasvezel aansluiting bij KPN + je vaste Internet maandbedrag (€ 54,50)en daarnaast je Abonnement van een willekeurige Interactieve TV aanbieder.

Je geeft aan dat je wel een snellere verbinding wil hebben, maar als je in het Download wereldje zit (Torrents) zal het downloaden van een Filmbestand van ongeveer 6 GB (Web-DL) waarschijnlijk een seconde of 12 sneller gedownload zijn met Glasvezel dan met je Ziggo Max kabel. Als je download uit Nieuwsgroepen (NZB) zal je ook nog gebruik moeten maken van een Usenet payserver die dezelfde snelheid heeft als je Glasvezel (500 Mbps) omdat je daar anders geen voordeel hebt, want als je een Usenet abonnement hebt met een maximum snelheid van 200 Mbps, gebruik je 300 Mbps niet van je Glasvezel snelheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...