Spring naar bijdragen

NZBserver.com verbinding is niet prive melding


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  60
  • Waardering:   27
  • Prestatiepunten:  162
  • Dagen gewonnen:  2
  • Lid sinds:  31-08-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hallo, sinds gisteren krijg ik bij nzbserver.com de melding dat deze verbinding niet prive is en dat deze website zich mogelijk voordoet als nzbderver.com om persoonlijke en/of financiële gegevens te krijgen.

Ik vind het echt vreemd, gebruik die website al jaren en nog nooit meldingen gehad op die site.

Maar geen idee of anderen dit ook hebben of dat ik gewoon toch door kan gaan, dan moet ik op mijn laptop toestemming geven dat ik toch die site wil bezoeken, ik heb geen idee of ik daardoor risico's neem?

Weet iemand van jullie dit? Hebben jullie dezelfde melding op die site?

Alvast bedankt! 🙂 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 27
  • 60
  • 2
  • Duken veranderde de titel in NZBserver.com verbinding is niet prive melding
2 uur geleden zei NetNiet:

Hallo, sinds gisteren krijg ik bij nzbserver.com de melding dat deze verbinding niet prive is

Hoi NetNiet,

Gebruik je heel toevallig Chrome?

Je kunt een website bezoeken via een verbinding met het standaard http-protocol, maar websites kunnen ook een beveiligde (secure) verbinding opstellen. Je maakt dan verbinding via de website met het https-protocol, waarin gegevens veilig worden uitgewisseld. Zodra je een website bezoekt die begint met https in de domeinnaam, controleert Chrome de status van deze beveiligde verbinding. Als er geen beveiligingscertificaat aanwezig blijkt te zijn of als Google de geldigheid van het certificaat niet vertrouwd, kan Chrome die melding geven.

Als je naar een website gaat heb je in de balk voor het webadres een tekentje staan in de vorm van een slotje. Dat slotje moet groen zijn als de website voorzien is van een ssl certificaat (beveiligde verbinding). Als dat slotje niet groen gekleurd is kan je die melding krijgen die jij nu hebt gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Anti-virus programma even uitzetten en dan even kijken. 🤓

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Ik bekijk net het certificaat van nzbserver. Deze is vandaag vernieuwd. Met andere woorden, hij was dus verlopen waardoor je de melding kreeg. Het certificaat is weer netjes vernieuwd en geldig to 18-10-2019. 

image.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  60
  • Waardering:   27
  • Prestatiepunten:  162
  • Dagen gewonnen:  2
  • Lid sinds:  31-08-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  

hahaha had dus gewoon nog even geduldiger moeten zijn, nu doet hij het weer 🙂

Drifter ik gebruik Safari

Kan het normaal gesproken kwaad om toch een website te bezoeken als je deze melding krijgt? En dan bedoel ik een website die je al kent en vaak bent? Zo'n verlopen certificaat is dat erg bij een vertrouwde website om daar dan toch heen te gaan?

Super bedankt weer allemaal!!!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 27
  • 60
  • 2
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

12 minuten geleden zei NetNiet:

Kan het normaal gesproken kwaad om toch een website te bezoeken als je deze melding krijgt? En dan bedoel ik een website die je al kent en vaak bent? Zo'n verlopen certificaat is dat erg bij een vertrouwde website om daar dan toch heen te gaan?

Het zou wel kwaad kunnen, maar een certificaat zegt niet alles.

Voorbeeld, door malware op jouw computer of door je provider verwijzen ze nzbserver.com niet meer naar de originele server maar naar een "nep" server bij bijvoorbeeld een auteursrechten organisatie waar jouw gedrag wordt opgeslagen. Zoals je IP adres en de NZB bestanden die je download.  Dat wil je niet,  ook zouden je gegevens niet onderschept kunnen worden door het certificaat. Maar het is niet meer alles zeggend. 

Bij HTTPS zijn data en gegevens, welke uitgewisseld worden tussen bezoekers en een website, versleuteld. Dit ´versleutelen´ houdt in dat de gegevens, voorafgaand aan het verzenden, onherkenbaar worden. Dit wordt vervolgens weer omgezet nadat deze zijn aangekomen bij de bestemming, bijvoorbeeld na het invullen en verzenden van een webformulier. Bij HTTP is geen sprake van deze versleuteling. Hierdoor kunnen deze gegevens door kwaadwillenden gemakkelijker onderschept en misbruikt worden. Doorgewinterde hackers zijn goed in het onderscheppen van gegevens waarbij we het vaak niet eens doorhebben, bijvoorbeeld als je op dezelfde wifiverbinding zit. Bij HTTPS kunnen hackers deze gegevens nog steeds wel onderscheppen, alleen kunnen ze er niks mee omdat ze geen sleutel hebben en het niet kunnen ontcijferen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  60
  • Waardering:   27
  • Prestatiepunten:  162
  • Dagen gewonnen:  2
  • Lid sinds:  31-08-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Dank je wel Duken, super duidelijk uitgelegd! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 27
  • 60
  • 2

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ja, de uitleg van Duken klopt, het certificaat was gewoon verlopen. Dom dat ik daar niet naar keek.
En, al wilt Google en Co het je graag doen geloven, zo vreselijk belangrijk zijn die certificaten niet, tenzij het om bankieren, email e.d. gaat.
Niet om een website waar je niet eens wat kan invullen, zoals nzbserver.com

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88

  • Bijdragen:  60
  • Waardering:   27
  • Prestatiepunten:  162
  • Dagen gewonnen:  2
  • Lid sinds:  31-08-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  

OK weer wat geleerd, de volgende keer zal ik niet zo'n bangerik zijn 🙂 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 27
  • 60
  • 2

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...