Spring naar bijdragen

Mullvad review 2019


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  3.023
  • Waardering:   1.314
  • Prestatiepunten:  4.499
  • Dagen gewonnen:  170
  • Lid sinds:  17-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

In 2017 heb ik diverse VPN-providers getest. Mullvad is er hier een van.
Toen was ik er wat minder over te spreken. De downloadsnelheid viel tegen, en de interface kon wel eens een opfrisbeurt krijgen.

In 2018 is de interface flink onderhanden genomen. Mede daarom besloot ik om Mullvad opnieuw te testen.

Vandaar volgt er nu een nieuwe review over Mullvad.

De nieuwe interface ziet er een stuk mooier en duidelijker uit.
In 2017 schommelde de downloadsnelheid nogal, en haalde ik met wat geluk zo nu en dan 35MB/s.

Tijdens het opnieuw testen van Mullvad was ik blij verrast over de downloadsnelheid. Deze was een stuk beter en stabieler als in 2017.

Na de testperiode heb ik besloten om Mullvad te blijven gebruiken. En sindsdien (zomer 2018) werkt alles zoals het moet.

De nieuwe interface:
Zodra je de app voor het eerst opent zal er standaard verbinding worden gemaakt met een server in zweden. Pas je dit bijvoorbeeld aan naar 'Netherlands' dan wordt dit vervolgens onthouden door de app.

Na het openen van de app, zien we het volgende:

image.png.2be31032d0c010f06d893a2bdbe6e5ef.png


In mijn geval wordt er automatisch verbinding gemaakt met een server in Amsterdam.
Wil je veranderen van server? Dat gaat nu gelukkig is stuk eenvoudiger.

Dat kan door op ‘Switch location’ te klikken.
Kies vervolgens voor ‘Naam land’ en er wordt vervolgens verbinding gemaakt.

Je kunt, indien beschikbaar, er ook voor kiezen om iedere keer met dezelfde server verbinding te maken.

Kies wederom voor ‘Switch location’ Kies vervolgens voor ‘Naam land’ > 'Naam regio' en selecteer  een van de beschikbare servers.

image.png.0e2f047dcc796bd15b96a75fac820bc0.png

Om een aantal instellingen te controleren of te wijzigen, kun je rechtsboven op het tandwiel klikken.

image.png.7cdec44db48023a84f3ab462b36212b2.pngimage.png.d99aebdf0d8442e9ed9c99e05702fdd7.pngimage.png.4e9fbf58cab56cfbdb342befb008c75e.png

 

Nieuwe pluspunten ten opzichte van test uit 2017:

  • Nieuwe interface. Alles is nu een stuk duidelijker en overzichtelijker.
  • Downloadsnelheid stabiel: 56MB/s. Deze snelheid wordt ook zonder VPN gehaald.
  • Er verschijnt een melding zodra er via de website een update beschikbaar is voor de app.

 

Nieuwe minpunten ten opzichten van test uit 2017:

  • Automatisch updaten vanuit app niet mogelijk.
  • Geen ingebouwde speedtest.

 

bewerkt door Monkie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,3k
  • 3k
  • 170
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.929
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Topper! Die gaan we delen op de sociale media. Mooi stuk 🥰

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...