Spring naar bijdragen

  • Apple gaat definitief stoppen met iTunes

     Delen


    Apple zal maandag aankondigen dat muziekapp iTunes gaat verdwijnen, schrijft Bloomberg in een vooruitblik op Apples Worldwide Developers Conference (WWDC) van volgende week.

    macos-mojave-itunes-12-9-file-sharing-apps-documents.jpg

    Het bedrijf zou volgens Bloomberg van plan zijn om iTunes ook op MacOS te vervangen door de apps Music, TV en Podcasts, zoals eerder al op iPhones en iPads gebeurde. Updates en andere aanpassingen aan het apparaat kunnen vanaf dat moment worden uitgevoerd via de Apple Music-app.

    De muziekapp iTunes werd in 2001 geïntroduceerd als antwoord op illegale muziekdownloaddiensten. Het programma was lange tijd de enige manier om de software op Apple-producten te updaten. Het assortiment van de iTunes Store werd in de beginjaren rap uitgebreid naar games, films, boeken, podcasts en andere media. Apple is al enige tijd bezig om deze onderdelen op te breken naar eigen apps. Met de definitieve overstap van iTunes naar Apple Music hoopt het bedrijf bovendien in te spelen op de verschuiving in de markt van muziekdownloads naar muziekstreaming.

     



    bewerkt door Trizomu


    Trizomu
    • Leuk 1
     Delen


    Terugkoppeling

    Aanbevolen reactie

    Geloof het of niet, ik heb het ooit vele jaren geleden geprobeerd en ik kon er niet met overweg (nog steeds niet), maar voor mij is er blijkbaar niets beter dan de goeie ouwe mediaplayer van MS zelf.

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Winamp is nog altijd in gebruik bij me indien ik cd's moet rippen, wat nog zelden gebruik omdat ik nog zelden cd's koop ( dat zal de ouderdom zijn denk ik), omdat ik de mediaplayer van MS er niet echt geschikt voor vindt. Eigenlijk gebruik ik de mediaplayer nu ook niet zoveel omdat ik meer Virtual Dj gebruik om playlisten te maken die ik ook eventueel kan gebruiken indien ik ergens in een club (bij vrienden) moet/ga draaien. Jawel, op mijn 55 jarige leeftijd doe ik dat nog steeds.

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Ik gebruik iTunes bijna alleen voor m'n muziek bestanden en het synchroniseren van iPad en iPhone.Ik heb ±5200 albums (1,13 TB) voorzien van afbeeldingen en informatie,bovendien heb ik afspeellijsten van soorten muziek.Ik heb in de loop der jaren een heel archief opgebouwd.Met de aankondiging dat iTunes gaat verdwijnen ben ik niet zo blij want wat gaat er gebeuren met mijn iTunes bibliotheek(afspeellijsten enz.)alles opnieuw aanmaken en rubriceren is gezien de hoeveelheid albums geen optie.Misschien zie ik beren op de weg maar ik zit niet uit te kijken naar het verdwijnen van iTunes.😧

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    1 uur geleden zei peterp0st:

    Ik gebruik iTunes bijna alleen voor m'n muziek bestanden en het synchroniseren van iPad en iPhone.Ik heb ±5200 albums (1,13 TB) voorzien van afbeeldingen en informatie,bovendien heb ik afspeellijsten van soorten muziek.Ik heb in de loop der jaren een heel archief opgebouwd.Met de aankondiging dat iTunes gaat verdwijnen ben ik niet zo blij want wat gaat er gebeuren met mijn iTunes bibliotheek(afspeellijsten enz.)alles opnieuw aanmaken en rubriceren is gezien de hoeveelheid albums geen optie.Misschien zie ik beren op de weg maar ik zit niet uit te kijken naar het verdwijnen van iTunes.😧

    Je muziekverzameling zal automatisch worden overgezet naar de nieuwe Muziek-app. :)

    Citaat

    Does my iTunes collection go away?

    No way. Every song you've ever bought, ripped, uploaded or imported will already be part of Apple Music when you upgrade from your current Mac OS version to Catalina. All the files that are already on your computer will remain. Apple isn't liquidating anything you already own, but it will reorganize where the files live.

    Even my ripped CDs, MP3s and playlists?

    Yep, even those. You'll find them in your Apple Music library.

    Bron

     

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites



    Doe je mee?

    Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

    Gast
    Voeg een reactie toe...

    ×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

    ×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


Mededelingen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...