Spring naar bijdragen

Telefonie via provider en wachtwoord voor modem


dutch249

Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  12
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  24
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  28-05-19
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Dag,

Graag wilde ik horen hoe men het wachtwoord van de telefonie in het aangeboden modem kan verkrijgen.

Ikzelf heb een Fritz en daar wil ik mee telefoneren.

Maar ja dat wachtwoord, verdraaid...

Dutch

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 12
  • Reacties 6
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

1 uur geleden zei dutch249:

Graag wilde ik horen hoe men het wachtwoord van de telefonie in het aangeboden modem kan verkrijgen.

Als het goed is heb je daar een gebruiksaanwijzing van en wat ik ervan heb begrepen zit er af-fabriek geen wachtwoord op de modem. Ik heb een gebruiksaanwijzing gevonden waar je wellicht meer aan hebt die je kan vinden onder deze link

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  12
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  24
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  28-05-19
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Dag Drifter,

 

Fijn dat je gelijk reageerde.

En ja ik heb een sip-account bij CheapConnect.

Ik doelde echter op de vaste telefoonlijn.

Voorheen had ik die ook via CC.

Echer bij het overstappen naar de andere provider beloofde men in eerste instantie dat ik mijn FritzBox zou kunnen gebruiken, maar uiteinelijk kreeg ik toch f]de Zyxel.

Met daarin het vaste telefoonnummer en een gehein wachtwoord, dat men niet wil geven, omdat ze zelf ook VoIP bellen.

Misschien ben ik nu duidelijker, maar wide man en paard niet noemen.

 

Dutch

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 12

Je verhaal is nog steeds een beetje warrig maar ik begrijp dat je op zoek bent naar het wachtwoord van je Zyxel. Als het goed is zit er achterop de modem een resetknopje (30 sec. indrukken) om terug te zetten naar de Fabrieksinstellingen waarna het standaard wachtwoord weer 1234 is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  12
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  24
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  28-05-19
  • Status:  Offline
  • Actief:  

@drifter

Dank beiden voor de antwoorden,

 

Excuus voor de late reactie, maar er waren omstandigheden.

 

drifter het gaat om iets anders.

Bijna alle providers bieden telefoon over IP aan.

Men gebruikt dan het oude KPN-nummer in de sip-vorm.

Zo ook mijn huidige provider.

Echter gebruikt men dar wel het eigen telefoonnet van de provider van zoals b.v. simpel dat doet als sub van de KPN.

Sorry, ik weet niet hoe ik dat anders moet zeggen.

Men heeft deze verbinding met een wachtwoord beschermd.

Dit wachtwoord krijgt de gebruiker niet.

Hierover zijn al vele jaren discussies over m.n. omdat veel gebruikers een eigen router of combinatie router/modem hebben.

Sommigen nerds weten hoe met Wireshark om te gaan en dan het wachtwoord aan het modem te ontfutselen.

Ik ben geen nerd en ondanks dat ik Wireshark heb bekeken kom ik er niet uit.

Dat is de reden dat ik hier de hulp vraag.

Het gaat hier dus niet om admin of 1234 het wachtwoord van de router zelf.

Ik moet om mijn eigen modem/router te weten dat halen uit het modem van de rpovider.

 

Dutch

 

 

bewerkt door dutch249
bedankje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 12

Hoi dutch249,

Met jouw laatste info is nu wel duidelijk dat je iets probeert te achterhalen waar tot op heden geen enkele provider positief op heeft gereageerd. Ik begrijp nu ook even niet waarom je denkt dat iemand hier op Duken.nl je kan helpen, want je zal aan de hand van een omschrijving zelf je modem in moeten via het IP-adres en met Wireshark moet je gaan achterhalen wat het verborgen wachtwoord voor de telefonie is. Dat is iets wat een lid van Duken.nl niet voor je kan doen en voor zover ik het kan beoordelen moet je redelijk onderlegd zijn op het gebied van deze techniek. Er gaan verschillende samenvattingen rond met een omschrijving, maar volgens mij is de meest duidelijke het blog onder deze link

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  12
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  24
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  28-05-19
  • Status:  Offline
  • Actief:  

@drifter56

 

Hoi,

 

Dank je voor de link

Ga het proberen.

En ja ik weet ook wel dat Duek niet de allerbeste plaats is, maar heb tot heden niet een echte oplossing aangeboden gekregen mede door miin beperkte kennis van soft- en hardware.

Nogmaals hartelijk dank voor het doorvragen.

 

dutch

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 12

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


  • Recent nieuwsbericht

  • Willekeurig topic

  • Nu op het forum

    Drifter

    Geplaatst

    "Belangrijke Tip" Het is belangrijk om voorzichtig te zijn bij het kopen van tweedehands Nintendo Switch-games. Er is een nieuw apparaat op de markt dat het kopiëren van Switch-games eenvoudiger maakt, en Nintendo kan je Switch mogelijk blokkeren als straf. ROM's en emulators zijn al geruime tijd een zorg voor Nintendo, en het bedrijf heeft actie ondernomen tegen piraterij.  Voorheen waren ROM's echter geen exacte replica's omdat ze geen digitaal echtheidscertificaat hadden. Met de komst van de MiG Switch Card en de mogelijkheid om met een Switch Dumper ROM's op een microSD-kaart te zetten, is het nu mogelijk om exacte kopieën van games te maken, inclusief het Nintendo-certificaat. Nintendo kan via internetverbindingen de unieke codes van games identificeren en als ze zien dat meerdere spelers hetzelfde unieke nummer gebruiken, kunnen ze actie ondernemen, zoals het blokkeren van de betreffende Switch. Het is belangrijk op te merken dat als je per ongeluk een gekloonde Nintendo Switch-game koopt of uitleent aan iemand die de game kopieert, je mogelijk het slachtoffer kunt worden van het blokkeren van je Switch door Nintendo. Hoewel dit een risico is dat vooral van toepassing is op mensen die kopiëren of illegale kopieën gebruiken, is het raadzaam om voorzichtig te zijn bij het kopen van tweedehands games, zelfs bij betrouwbare winkels.

    Drifter

    Geplaatst

    Je zou even kunnen kijken wat er gebeurt als je de Windows codec download die je kan vinden onder deze link.

    Mafketel

    Geplaatst

    Mss een andere versie van de anime/film te zoeken?  Vermoed dat de manier van encoding hier het probleem is.  Ik weet niet wat de volledige bestandsnaam is van de anine/film..   
  • Recente prestatie

    • mldekker heeft zojuist een badge verdient
      2 jaar actief
  • Recente actieve topics

  • Populaire bijdragers

  • Willekeurige films

  • Willekeurige link

×
×
  • Nieuwe aanmaken...