Jump to content
Sign in to follow this  
dutch249

Telefonie via provider en wachtwoord voor modem

Recommended Posts

Dag,

Graag wilde ik horen hoe men het wachtwoord van de telefonie in het aangeboden modem kan verkrijgen.

Ikzelf heb een Fritz en daar wil ik mee telefoneren.

Maar ja dat wachtwoord, verdraaid...

Dutch

1 uur geleden zei dutch249:

Graag wilde ik horen hoe men het wachtwoord van de telefonie in het aangeboden modem kan verkrijgen.

Als het goed is heb je daar een gebruiksaanwijzing van en wat ik ervan heb begrepen zit er af-fabriek geen wachtwoord op de modem. Ik heb een gebruiksaanwijzing gevonden waar je wellicht meer aan hebt die je kan vinden onder deze link

• Thanks 1

Dag Drifter,

Fijn dat je gelijk reageerde.

En ja ik heb een sip-account bij CheapConnect.

Ik doelde echter op de vaste telefoonlijn.

Voorheen had ik die ook via CC.

Echer bij het overstappen naar de andere provider beloofde men in eerste instantie dat ik mijn FritzBox zou kunnen gebruiken, maar uiteinelijk kreeg ik toch f]de Zyxel.

Met daarin het vaste telefoonnummer en een gehein wachtwoord, dat men niet wil geven, omdat ze zelf ook VoIP bellen.

Misschien ben ik nu duidelijker, maar wide man en paard niet noemen.

Dutch

Je verhaal is nog steeds een beetje warrig maar ik begrijp dat je op zoek bent naar het wachtwoord van je Zyxel. Als het goed is zit er achterop de modem een resetknopje (30 sec. indrukken) om terug te zetten naar de Fabrieksinstellingen waarna het standaard wachtwoord weer 1234 is.

• Like 1

Posted (edited)

@drifter

Dank beiden voor de antwoorden,

Excuus voor de late reactie, maar er waren omstandigheden.

drifter het gaat om iets anders.

Bijna alle providers bieden telefoon over IP aan.

Men gebruikt dan het oude KPN-nummer in de sip-vorm.

Zo ook mijn huidige provider.

Echter gebruikt men dar wel het eigen telefoonnet van de provider van zoals b.v. simpel dat doet als sub van de KPN.

Sorry, ik weet niet hoe ik dat anders moet zeggen.

Men heeft deze verbinding met een wachtwoord beschermd.

Dit wachtwoord krijgt de gebruiker niet.

Hierover zijn al vele jaren discussies over m.n. omdat veel gebruikers een eigen router of combinatie router/modem hebben.

Sommigen nerds weten hoe met Wireshark om te gaan en dan het wachtwoord aan het modem te ontfutselen.

Ik ben geen nerd en ondanks dat ik Wireshark heb bekeken kom ik er niet uit.

Dat is de reden dat ik hier de hulp vraag.

Het gaat hier dus niet om admin of 1234 het wachtwoord van de router zelf.

Ik moet om mijn eigen modem/router te weten dat halen uit het modem van de rpovider.

Dutch

Edited by dutch249
bedankje

Hoi dutch249,

Met jouw laatste info is nu wel duidelijk dat je iets probeert te achterhalen waar tot op heden geen enkele provider positief op heeft gereageerd. Ik begrijp nu ook even niet waarom je denkt dat iemand hier op Duken.nl je kan helpen, want je zal aan de hand van een omschrijving zelf je modem in moeten via het IP-adres en met Wireshark moet je gaan achterhalen wat het verborgen wachtwoord voor de telefonie is. Dat is iets wat een lid van Duken.nl niet voor je kan doen en voor zover ik het kan beoordelen moet je redelijk onderlegd zijn op het gebied van deze techniek. Er gaan verschillende samenvattingen rond met een omschrijving, maar volgens mij is de meest duidelijke het blog onder deze link

@drifter56

Hoi,

Dank je voor de link

Ga het proberen.

En ja ik weet ook wel dat Duek niet de allerbeste plaats is, maar heb tot heden niet een echte oplossing aangeboden gekregen mede door miin beperkte kennis van soft- en hardware.

Nogmaals hartelijk dank voor het doorvragen.

dutch

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

• Similar Content

• By William
      Welkom bij de uitleg over het open zetten van poorten oftewel port forwarding. Omdat port forwarding niet geheel zonder risico is hebben we eerst een korte inleidende tekst en leggen we uit wat het precies inhoud.
      Mocht je met behulp van deze uitleg nog niet aan uit komen dan raden we je aan om je vraag voor te leggen in het forum. Krijg je foutmelding of kom je er niet aan uit geef ons voldoende info of leg het uit met screenshots om ons iets duidelijk te maken.
      Wat wordt bedoeld met “poorten”?
      De TCP en UDP protocollen maken gebruik van poorten. Als je niet weet wat TCP en UDP protocollen zijn, dan maakt dat niets uit. Het zijn methodes die gebruikt worden om een internetverbinding te maken. Dat is alles wat je er over hoeft te weten, want het gaat vanzelf. Hoef je niks voor te doen.
      Een simpele manier om je voor te stellen wat poorten zijn is de volgende. Stel je voor dat er in je modem/router een muur zit die jouw computer of thuisnetwerkje helemaal scheidt van het internet (de buitenwereld dus). In die muur zitten een heleboel deurtjes en die deurtjes hebben allemaal een nummer van 1 t/m 65535. Er zijn deurtjes waarop staat “TCP” en een nummer en er zijn deurtjes waarop staat “UDP” en een nummer.
      In totaal zijn er dus twee maal 65535 deurtjes. Deze deurtjes noemen we poorten. In principe zijn deze deurtjes allemaal gesloten. Dat is mooi, want daardoor biedt de gesloten muur een bescherming tussen jouw pc’s en het internet, waardoor mensen met slechte bedoelingen (hackers bijvoorbeeld) niet zomaar bij jou binnen kunnen komen. (Dit wordt ook wel een NAT firewall genoemd.) Op het moment dat jij het internet op wilt om bijvoorbeeld te surfen, een mailtje te versturen of wat dan ook, dan gaat er even zo’n poortje open zodat jij toegang krijgt tot internet. Hiervoor hoef je dus zelf geen poorten open te zetten, want dat gebeurt automatisch.

Wat betekent dan het “openzetten van poorten”?
      Wanneer je een poort openzet, dan moet je je voorstellen dat je een tunneltje maakt dat vanaf de poort in de muur rechtstreeks naar een pc in jouw netwerk gaat. Dat betekent dus dat al het internetverkeer dat vanuit het internet verbinding wil maken met jouw externe IP adres via die poort, nu niet meer wordt tegengehouden door de muur, maar rechtstreeks door dat dat tunneltje naar die pc wordt gestuurd. Die ene pc is dan dus rechtstreeks vanaf het internet bereikbaar via die poort. Let wel, dat geldt dus alleen voor die poort en niet voor al die andere duizenden poorten.
      Bij het openzetten van een poort moet je dus het poortnummer invullen, het protocol (TCP of UDP of allebei) en het lokale IP adres van de pc bij jou thuis waarnaar die poort moet worden opengezet. Het openzetten van poorten wordt ook wel “mappen” genoemd.
      Waarom moet je soms poorten openzetten?
      In principe hoef je voor normaal internetgebruik nooit poorten open te zetten. Immers, als jij verbinding maakt met het internet dan gaat de benodigde poort vanzelf even open, zonder dat je daar iets voor moet doen.
      Je moet alleen poorten openzetten als jouw pc ook voor anderen rechtstreeks vanaf internet bereikbaar moet zijn. Als je bijvoorbeeld thuis zelf een webserver, FTP-server of mailserver hebt draaien, dan moeten anderen daarmee verbinding kunnen maken, zonder dat ze worden tegengehouden door de NAT muur.
      Maar niet alleen de genoemde servers vereisen het openzetten van poorten. Ook voor veel populaire file-sharing programma’s kan het nodig zijn om poorten open te zetten om hogere download-snelheden te halen. En ook bij veel online-games is dat noodzakelijk. Zeker als je games wilt hosten (je bent dan dus een server waarop andere spelers zich kunnen aanmelden), is het erg vaak noodzakelijk om poorten open te zetten, zodat anderen jouw host-pc kunnen bereiken zonder te worden tegengehouden door de “muur” in je modem/router.
      Welke poorten moet je openzetten?
      Dat is dus volledig afhankelijk van de toepassing waarvoor je de poorten moet openzetten. Bij alle toepassingen horen vaste poortnummers. Voor bijvoorbeeld een webserver zul je TCP poort 80 moeten openzetten. Voor een smtp-server poort 25 (TCP) en voor een pop-server poort 110 (TCP). Soms moet je meerdere poorten openzetten. Bijvoorbeeld de poorten 2500 t/m 2600. Dan wordt dan de range van 2500 t/m 2600 genoemd. Vaak moet je voor games een range poorten openzetten. Soms ook voor zowel TCP als UDP.
      Welke poorten in jouw geval moeten worden opengezet, zul je dus moeten opzoeken. Vaak is op de website van het programma (dus de game of het file-sharing programma) die informatie wel te vinden. Ook even zoeken met Google levert veel op. Voor een heleboel bekende poorten en bijbehorende toepassingen kun je ook even op deze website kijken.
      De basisregel
      Zet alleen poorten open als het absoluut noodzakelijk is en zet dan zo min mogelijk poorten open. Poorten die onnodig openstaan zorgen alleen maar voor beveiligingsproblemen.
      Hoe zet je die poorten open?

Om een poort te openen verwijzen we je naar deze site:
      http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/routerindex.htm
      op deze site geef je bv aan welke router je heb, en voor welk programma je poorten open wil zetten.
      Het zal dan uitgelegd worden met behulp van screenshots hoe je de poorten open moet zetten in je router.
      Hoe weet je naar welk lokaal IP adres je de poorten moet openzetten?
      Dat is dus het lokale IP adres van de pc of server waarop het programma draait dat bereikbaar moet zijn. Je kunt uitvinden welk IP adres die pc heeft door op de desbetreffende pc het volgende te doen:Ga naar Start menu –> Uitvoeren (Run) –> tik in: command [enter] Er opent dan een "DOS-boxje".Voor Windows tik je dan in: ipconfig [enter] Je krijgt dan wat gegevens te zien, waaronder ook het IP adres van de pc. In principe kun je dat IP adres gewoon overnemen.
    • By William
      Welkom bij de uitleg over het open zetten van poorten oftewel port forwarding. Omdat port forwarding niet geheel zonder risico is hebben we eerst een korte inleidende tekst en leggen we uit wat het precies inhoud.
      Mocht je met behulp van deze uitleg nog niet aan uit komen dan raden we je aan om je vraag voor te leggen in het forum. Krijg je foutmelding of kom je er niet aan uit geef ons voldoende info of leg het uit met screenshots om ons iets duidelijk te maken.
      Wat wordt bedoeld met “poorten”?
      De TCP en UDP protocollen maken gebruik van poorten. Als je niet weet wat TCP en UDP protocollen zijn, dan maakt dat niets uit. Het zijn methodes die gebruikt worden om een internetverbinding te maken. Dat is alles wat je er over hoeft te weten, want het gaat vanzelf. Hoef je niks voor te doen.
      Een simpele manier om je voor te stellen wat poorten zijn is de volgende. Stel je voor dat er in je modem/router een muur zit die jouw computer of thuisnetwerkje helemaal scheidt van het internet (de buitenwereld dus). In die muur zitten een heleboel deurtjes en die deurtjes hebben allemaal een nummer van 1 t/m 65535. Er zijn deurtjes waarop staat “TCP” en een nummer en er zijn deurtjes waarop staat “UDP” en een nummer.
      In totaal zijn er dus twee maal 65535 deurtjes. Deze deurtjes noemen we poorten. In principe zijn deze deurtjes allemaal gesloten. Dat is mooi, want daardoor biedt de gesloten muur een bescherming tussen jouw pc’s en het internet, waardoor mensen met slechte bedoelingen (hackers bijvoorbeeld) niet zomaar bij jou binnen kunnen komen. (Dit wordt ook wel een NAT firewall genoemd.) Op het moment dat jij het internet op wilt om bijvoorbeeld te surfen, een mailtje te versturen of wat dan ook, dan gaat er even zo’n poortje open zodat jij toegang krijgt tot internet. Hiervoor hoef je dus zelf geen poorten open te zetten, want dat gebeurt automatisch.

Wat betekent dan het “openzetten van poorten”?
      Wanneer je een poort openzet, dan moet je je voorstellen dat je een tunneltje maakt dat vanaf de poort in de muur rechtstreeks naar een pc in jouw netwerk gaat. Dat betekent dus dat al het internetverkeer dat vanuit het internet verbinding wil maken met jouw externe IP adres via die poort, nu niet meer wordt tegengehouden door de muur, maar rechtstreeks door dat dat tunneltje naar die pc wordt gestuurd. Die ene pc is dan dus rechtstreeks vanaf het internet bereikbaar via die poort. Let wel, dat geldt dus alleen voor die poort en niet voor al die andere duizenden poorten.
      Bij het openzetten van een poort moet je dus het poortnummer invullen, het protocol (TCP of UDP of allebei) en het lokale IP adres van de pc bij jou thuis waarnaar die poort moet worden opengezet. Het openzetten van poorten wordt ook wel “mappen” genoemd.
      Waarom moet je soms poorten openzetten?
      In principe hoef je voor normaal internetgebruik nooit poorten open te zetten. Immers, als jij verbinding maakt met het internet dan gaat de benodigde poort vanzelf even open, zonder dat je daar iets voor moet doen.
      Je moet alleen poorten openzetten als jouw pc ook voor anderen rechtstreeks vanaf internet bereikbaar moet zijn. Als je bijvoorbeeld thuis zelf een webserver, FTP-server of mailserver hebt draaien, dan moeten anderen daarmee verbinding kunnen maken, zonder dat ze worden tegengehouden door de NAT muur.
      Maar niet alleen de genoemde servers vereisen het openzetten van poorten. Ook voor veel populaire file-sharing programma’s kan het nodig zijn om poorten open te zetten om hogere download-snelheden te halen. En ook bij veel online-games is dat noodzakelijk. Zeker als je games wilt hosten (je bent dan dus een server waarop andere spelers zich kunnen aanmelden), is het erg vaak noodzakelijk om poorten open te zetten, zodat anderen jouw host-pc kunnen bereiken zonder te worden tegengehouden door de “muur” in je modem/router.
      Welke poorten moet je openzetten?
      Dat is dus volledig afhankelijk van de toepassing waarvoor je de poorten moet openzetten. Bij alle toepassingen horen vaste poortnummers. Voor bijvoorbeeld een webserver zul je TCP poort 80 moeten openzetten. Voor een smtp-server poort 25 (TCP) en voor een pop-server poort 110 (TCP). Soms moet je meerdere poorten openzetten. Bijvoorbeeld de poorten 2500 t/m 2600. Dan wordt dan de range van 2500 t/m 2600 genoemd. Vaak moet je voor games een range poorten openzetten. Soms ook voor zowel TCP als UDP.
      Welke poorten in jouw geval moeten worden opengezet, zul je dus moeten opzoeken. Vaak is op de website van het programma (dus de game of het file-sharing programma) die informatie wel te vinden. Ook even zoeken met Google levert veel op. Voor een heleboel bekende poorten en bijbehorende toepassingen kun je ook even op deze website kijken.
      De basisregel
      Zet alleen poorten open als het absoluut noodzakelijk is en zet dan zo min mogelijk poorten open. Poorten die onnodig openstaan zorgen alleen maar voor beveiligingsproblemen.
      Hoe zet je die poorten open?

Om een poort te openen verwijzen we je naar deze site:
      http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/routerindex.htm
      op deze site geef je bv aan welke router je heb, en voor welk programma je poorten open wil zetten.
      Het zal dan uitgelegd worden met behulp van screenshots hoe je de poorten open moet zetten in je router.
      Hoe weet je naar welk lokaal IP adres je de poorten moet openzetten?
      Dat is dus het lokale IP adres van de pc of server waarop het programma draait dat bereikbaar moet zijn. Je kunt uitvinden welk IP adres die pc heeft door op de desbetreffende pc het volgende te doen:Ga naar Start menu –> Uitvoeren (Run) –> tik in: command [enter] Er opent dan een "DOS-boxje".Voor Windows tik je dan in: ipconfig [enter] Je krijgt dan wat gegevens te zien, waaronder ook het IP adres van de pc. In principe kun je dat IP adres gewoon overnemen.

Toon volledig handleiding
    • By Valcorb
      Poorten openen met Telenet & Linksys
      hallo iedereen, ik zit met een probleem.
      Ik probeer mijn poorten te openen op mijn internet, maar het lukt niet zo goed.
      Op deze computer ben ik verbonden met een powerline die dan verbonden is met de modem (LAN-verbinding dus). Ik weet dat je in Mijn Telenet poorten kan openen, dat heb ik geprobeerd maar helaas openen ze niet.
      Wij hebben hier thuis nog een LinkSys router staan (Linksys Cisco E3200). Die heeft ook de optie om poorten te openen maar deze is draadloos en mijn PC is niet met draadloos verbonden. Maar het IP-adres van mijn LAN-verbinding en draadloze verbinding is hetzelfde, en de poorten staan ingesteld op open op zowel de Telenet modem als de router, maar tonen nog steeds als dicht.
      Hoe kan ik deze poorten openen?
      Thanks
    • Guest
      By Guest
      Ik heb laatste tijd een probleem met downloaden met bittorrent.
      Als ik torrents wil downloaden (met veel of weinig seeders)
      komt mijn downloadsnelheid niet hoger dan 0,0kbps
      soms heel soms eventjes 4kbps
      en een uploadsnelheid van niks.
      De speedtest geeft aan 58mbps.
      Knijpt UPC mijn download verkeer af?
      Of is er iets mis met de modem zelf?
      Reset al geprobeerd!
      Ook komen er in het lijstje geen seeders of peers te staan.
      of enig andere info!!
      Ik heb ook geen uploadsnelheid.

• Latest news

• Nu op het forum

• Daar het niet echt geschikt is om dit in Café de download of ergens anders te plaatsen en het toch een besturingssysteem betreft maak ik hiervoor een nieuw topic aan betreffende een probleem dat ik met de nieuwste versie van W10 ben tegen gekomen. Daar de update/upgrade naar de Mei 2019 versie uitbleef via Windows Update wou ik deze installeren op één van mijn pc's via de update assistent , standalone dus niet verbonden met mijn eigen netwerk, om deze te testen gedurende een paar weken/maanden ging alles eigenlijk (schijnbaar) goed tot ik het eerste Blue screen of DEAD kreeg met de mededeling dat er data verzameld werd en dat ik zou moeten gaan naar site van microsoft/stopcode en de code  memory_management moest ingeven om te weten wat het probleem zou kunnen zijn. Echter wordt door mijn browser, de nieuwste Firefox, gemeld dat deze site niet zou bestaan. Ben dan maar teruggegaan naar een vorige versie van mijn Windows 10 pro met versie 1809 en nu blijkt alles normaal te werken. Wat is eigenlijk de bedoeling dat ik dit meld: indien men wacht op deze update/upgrade en en deze wordt nog steeds niet aangeboden via de gewone weg van de Windows Update doe het niet via de assistent, niet iedereen krijgt misschien met dit probleem te maken maar het is beter nog even te wachten tot het moment dat die via de gewone weg wordt aangeboden. Ik heb rond gezocht op het net en nergens een zinnig antwoord gevonden op de vele site's die een antwoord zouden geven, wil u echter één van deze zogenaamde oplossingen volgen hou er dan echter rekening mee dat u dit zou doen op eigen verantwoordelijkheid omdat er regelmatig oplossingen bij zijn die schadelijk kunnen zijn voor niet alleen het OS maar ook voor uw privacy. Ik heb een vraag gepost op het officiële forum van Microsoft, zowel in het Engels als in het Nederlands, en zo gauw ik daar een antwoord op krijg die leidt naar een bevredigende oplossing laat ik jullie dat weten. Tot op dat moment is de enige oplossing van terug te gaan naar een vorige versie van W10, wat bij mij de versie 1809 was/is. Mvg. Trizomu
    • Fatsoen is: als iemand je een emailtje stuurt met een vraag daarin, dat die gewoon beantwoord wordt. Al is het maar een kort antwoord. En nee, ik ga geen ip-adressen 'gebruiken' van mijn vrienden/kennissen. Als die website in verkeerde handen komt (Brein b.v.) , staan ze bij mijn vrienden op de stoep en dat heb ik er niet voor over. ik gebruik de alternatieven wel.   groetjes nathalie
    • Dat heeft weinig met fatsoen te maken maar meer met onkunde dat je op spikesplace wel toe gelaten wordt daar zit namelijk niemand (meer) die een VPN ip kan onderscheiden van een niet VPN ip. Dat botweg weigeren heeft te maken met dat ze je ip checken en als ze zien dat het een VPN ip is je aanmelding verwijderen. Zoala al eerder vermeld vraag een vriend of kennis die in Nederland woont om een account voor jou te registreren en laat hem jou mail adres invullen bij de registratie.
  • ThreadStarter: Movies: Recently Created

Hellboy

• Actie
    • Avontuur

Binti

• Familie

De Patrick

• Drama
    • Komedie

Spider-Man: Far from Home

• Actie
    • Avontuur