Spring naar bijdragen

Plex met een NAS voor het streamen van 1080 films


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  16
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  28-03-19
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hallo allemaal,

Ik weet niet of ik dit onder het juiste topic heb geplaatst....

Zijn er hier leden die Plex gebruiken met een NAS? Ik wil namelijk graag een NAS gaan gebruiken in combinatie met Plex en kan daarom wel een aantal aanbevelingen goed gebruiken.

Ik wil dat mijn bestanden in 1080p te streamen zijn en dat de server 24/7 draait/beschikbaar is...

Ik hoor het graag!

Gr MV33

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 16

Hoi MV33,

Ik heb een tijdje geleden een Nieuwsartikel geplaatst over een persoon die gepakt was door BREIN vanwege het opslaan en delen van content via een stream met Plex. Bij dat artikel zijn weinig reacties geplaatst door leden, wat mij doet vermoeden dat er ook niet veel leden zijn die daar echt mee bezig zijn. Lees het artikel eens onder deze link

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  16
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  28-03-19
  • Status:  Offline
  • Actief:  

3 uur geleden zei Drifter:

Hoi MV33,

Ik heb een tijdje geleden een Nieuwsartikel geplaatst over een persoon die gepakt was door BREIN vanwege het opslaan en delen van content via een stream met Plex. Bij dat artikel zijn weinig reacties geplaatst door leden, wat mij doet vermoeden dat er ook niet veel leden zijn die daar echt mee bezig zijn. Lees het artikel eens onder deze link

Hoi Drifter,

Ik ben zeker weten niet van plan deze te gaan delen met andere mensen. Het is puur voor privé gebruik...

Gr MV33

Ik zie trouwens ook dat in de titel 1080 staat dit moet 1080p zijn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 16
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.924
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Aanbevolen is dan naar mijn idee de Synology NAS. Deze heeft de mogelijkheid om vanuit de interface plex te installeren.

Je kunt dan je eigen content hierin plaatsen en via een  gebruikersnaam en wachtwoord je media beveiligen. Daarna kan alleen jij bij je media vanaf een gewenst apparaat. Zoals je telefoon of je laptop op vakantie. :)

Stap 1: installeer Plex

Het installeren van Plex kost je nog geen 5 minuten. Je volgt hiervoor enkel de volgende stappen:

Open de configuratiepagina van de Synology NAS in een webbrowser. Bijvoorbeeld Google Chrome, Safari, Firefox of Internet explorer. Doe dit op een computer die met hetzelfde netwerk als de NAS verbonden is.

Linksboven vind je het hoofdmenu. Druk hierop.

Open het 'Package Center'. Er verschijnt een nieuw scherm.

Linksboven zie je een zoekfunctie. Zoek hier naar Plex en selecteer het resultaat.

Druk op 'installeren'.

Is de installatieprocedure voltooid? Kijk dan in het hoofdmenu van de NAS. Hier vind je nu het logo van Plex. Druk hierop om te beginnen met het instellen.

Stap 2: stel Plex in

Plex opent in een nieuw scherm in je browser. Doorloop de volgende stappen om de app in te stellen op je Synology NAS:

In het midden van je scherm vind je optie om in te loggen of om aan te melden. Kies voor aanmelden.

Kies een gebruikersnaam en vul deze samen met je e-mailadres en een gewenst wachtwoord in.

Tip: Noteer deze gegevens. Je hebt deze nodig bij latere aanpassingen, het benaderen van je media en bij het updaten.

Druk op 'Meld u aan'. In het volgende scherm kies je een naam voor de server. Wil je ook buiten je eigen netwerk toegang krijgen tot je films en series? Laat dan de optie 'Toegang op afstand' onder de naam aangevinkt.

In het volgende scherm maak je de bibliotheken aan. Selecteer of je foto's, films, series of muziek wilt toevoegen. Er opent na het selecteren een pop-up waarin je de locatie van je media kiest. Dit herhaal je voor alle andere bibliotheken.

Tip: Zorg ervoor dat je series en films niet in 1 map staan. Deel je mappen dus zo in dat alle films in een map 'Films' of 'Movies' staan bijvoorbeeld. Doe hetzelfde met alle series.

Na het instellen van je bibliotheken druk je op 'Voltooien'. Je komt nu terecht op de overzichtspagina van je media. Hier zie je in eerste instantie nog niks. Het programma heeft wat tijd nodig om al je media te indexeren en de bijbehorende informatie te downloaden.

Is de app klaar met het gereedmaken van je media? Dan is het nu tijd om de apparaten waarop je jouw films en series wilt kijken in te stellen.

Stap 3: ga Plex gebruiken

Ga je Plex op je computer gebruiken? Dan hoef je enkel naar plex.tv te browsen. Log hier in met de gegevens die je tijdens de installatie hebt aangemaakt. Het scherm dat je na het inloggen voor je krijgt is hetzelfde als het scherm wat je na de installatie krijgt te zien. Kies links je bibliotheek en druk vervolgens op de gewenste film of serie om meer informatie te zien of om af te spelen. Meer hoef je niet te doen.

Wil je ook onderweg van je media genieten? Download dan de app op je telefoon.

De keuze is reuze ;)

https://www.coolblue.nl/nas/synology

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  16
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  28-03-19
  • Status:  Offline
  • Actief:  

5 uur geleden zei Duken:

Aanbevolen is dan naar mijn idee de Synology NAS. Deze heeft de mogelijkheid om vanuit de interface plex te installeren.

Je kunt dan je eigen content hierin plaatsen en via een  gebruikersnaam en wachtwoord je media beveiligen. Daarna kan alleen jij bij je media vanaf een gewenst apparaat. Zoals je telefoon of je laptop op vakantie.

Stap 1: installeer Plex

Het installeren van Plex kost je nog geen 5 minuten. Je volgt hiervoor enkel de volgende stappen:

Open de configuratiepagina van de Synology NAS in een webbrowser. Bijvoorbeeld Google Chrome, Safari, Firefox of Internet explorer. Doe dit op een computer die met hetzelfde netwerk als de NAS verbonden is.

Linksboven vind je het hoofdmenu. Druk hierop.

Open het 'Package Center'. Er verschijnt een nieuw scherm.

Linksboven zie je een zoekfunctie. Zoek hier naar Plex en selecteer het resultaat.

Druk op 'installeren'.

Is de installatieprocedure voltooid? Kijk dan in het hoofdmenu van de NAS. Hier vind je nu het logo van Plex. Druk hierop om te beginnen met het instellen.

Stap 2: stel Plex in

Plex opent in een nieuw scherm in je browser. Doorloop de volgende stappen om de app in te stellen op je Synology NAS:

In het midden van je scherm vind je optie om in te loggen of om aan te melden. Kies voor aanmelden.

Kies een gebruikersnaam en vul deze samen met je e-mailadres en een gewenst wachtwoord in.

Tip: Noteer deze gegevens. Je hebt deze nodig bij latere aanpassingen, het benaderen van je media en bij het updaten.

Druk op 'Meld u aan'. In het volgende scherm kies je een naam voor de server. Wil je ook buiten je eigen netwerk toegang krijgen tot je films en series? Laat dan de optie 'Toegang op afstand' onder de naam aangevinkt.

In het volgende scherm maak je de bibliotheken aan. Selecteer of je foto's, films, series of muziek wilt toevoegen. Er opent na het selecteren een pop-up waarin je de locatie van je media kiest. Dit herhaal je voor alle andere bibliotheken.

Tip: Zorg ervoor dat je series en films niet in 1 map staan. Deel je mappen dus zo in dat alle films in een map 'Films' of 'Movies' staan bijvoorbeeld. Doe hetzelfde met alle series.

Na het instellen van je bibliotheken druk je op 'Voltooien'. Je komt nu terecht op de overzichtspagina van je media. Hier zie je in eerste instantie nog niks. Het programma heeft wat tijd nodig om al je media te indexeren en de bijbehorende informatie te downloaden.

Is de app klaar met het gereedmaken van je media? Dan is het nu tijd om de apparaten waarop je jouw films en series wilt kijken in te stellen.

Stap 3: ga Plex gebruiken

Ga je Plex op je computer gebruiken? Dan hoef je enkel naar plex.tv te browsen. Log hier in met de gegevens die je tijdens de installatie hebt aangemaakt. Het scherm dat je na het inloggen voor je krijgt is hetzelfde als het scherm wat je na de installatie krijgt te zien. Kies links je bibliotheek en druk vervolgens op de gewenste film of serie om meer informatie te zien of om af te spelen. Meer hoef je niet te doen.

Wil je ook onderweg van je media genieten? Download dan de app op je telefoon.

De keuze is reuze

https://www.coolblue.nl/nas/synology

Bedankt!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 16
  • 6 maanden later...

  • Bijdragen:  17
  • Waardering:   8
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  2
  • Lid sinds:  01-11-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik heb met veel aandacht de uitleg gelezen en ga er dankbaar gebruik van maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8
  • 17
  • 2
  • 1 jaar later...

  • Bijdragen:  67
  • Waardering:   66
  • Prestatiepunten:  986
  • Dagen gewonnen:  3
  • Lid sinds:  16-09-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

doe dit ook met nas en plex werkt deftig!

1080 soms een beetje vertraging

 

dre

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 66
  • 67
  • 3
  • 1 jaar later...

  • Bijdragen:  266
  • Waardering:   499
  • Prestatiepunten:  5.497
  • Dagen gewonnen:  15
  • Lid sinds:  07-08-22
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  51
  • Was actief op:  Windows

Je netwerk is natuurlijk ook erg belangrijk met plex en nas, ik heb zelf alles bekabeld. Werkt nu echt optimaal. Ik speel alleen eigenlijk nog 4k af. Duurt soms even om op te starten maar gaat dan zonder buffering. Een aanrader is ook de Nvidia Shield i.c.m. Plex of Kodi. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 499
  • 266
  • 15

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


  • Recent nieuwsbericht

  • Willekeurig topic

  • Nu op het forum

    Drifter

    Geplaatst

    "Belangrijke Tip" Het is belangrijk om voorzichtig te zijn bij het kopen van tweedehands Nintendo Switch-games. Er is een nieuw apparaat op de markt dat het kopiëren van Switch-games eenvoudiger maakt, en Nintendo kan je Switch mogelijk blokkeren als straf. ROM's en emulators zijn al geruime tijd een zorg voor Nintendo, en het bedrijf heeft actie ondernomen tegen piraterij.  Voorheen waren ROM's echter geen exacte replica's omdat ze geen digitaal echtheidscertificaat hadden. Met de komst van de MiG Switch Card en de mogelijkheid om met een Switch Dumper ROM's op een microSD-kaart te zetten, is het nu mogelijk om exacte kopieën van games te maken, inclusief het Nintendo-certificaat. Nintendo kan via internetverbindingen de unieke codes van games identificeren en als ze zien dat meerdere spelers hetzelfde unieke nummer gebruiken, kunnen ze actie ondernemen, zoals het blokkeren van de betreffende Switch. Het is belangrijk op te merken dat als je per ongeluk een gekloonde Nintendo Switch-game koopt of uitleent aan iemand die de game kopieert, je mogelijk het slachtoffer kunt worden van het blokkeren van je Switch door Nintendo. Hoewel dit een risico is dat vooral van toepassing is op mensen die kopiëren of illegale kopieën gebruiken, is het raadzaam om voorzichtig te zijn bij het kopen van tweedehands games, zelfs bij betrouwbare winkels.

    Drifter

    Geplaatst

    Je zou even kunnen kijken wat er gebeurt als je de Windows codec download die je kan vinden onder deze link.

    Mafketel

    Geplaatst

    Mss een andere versie van de anime/film te zoeken?  Vermoed dat de manier van encoding hier het probleem is.  Ik weet niet wat de volledige bestandsnaam is van de anine/film..   
  • Recente prestatie

    • mldekker heeft zojuist een badge verdient
      2 jaar actief
  • Recente actieve topics

  • Populaire bijdragers

  • Willekeurige films

  • Willekeurige link

×
×
  • Nieuwe aanmaken...