Spring naar bijdragen

Update voor Windows 10, mei 2019


Trizomu

Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

Daar het niet echt geschikt is om dit in Café de download of ergens anders te plaatsen en het toch een besturingssysteem betreft maak ik hiervoor een nieuw topic aan betreffende een probleem dat ik met de nieuwste versie van W10 ben tegen gekomen.

Daar de update/upgrade naar de Mei 2019 versie uitbleef via Windows Update wou ik deze installeren op één van mijn pc's via de update assistent , standalone dus niet verbonden met mijn eigen netwerk, om deze te testen gedurende een paar weken/maanden ging alles eigenlijk (schijnbaar) goed tot ik het eerste Blue screen of DEAD kreeg met de mededeling dat er data verzameld werd en dat ik zou moeten gaan naar site van microsoft/stopcode en de code  memory_management moest ingeven om te weten wat het probleem zou kunnen zijn. Echter wordt door mijn browser, de nieuwste Firefox, gemeld dat deze site niet zou bestaan. Ben dan maar teruggegaan naar een vorige versie van mijn Windows 10 pro met versie 1809 en nu blijkt alles normaal te werken.

Wat is eigenlijk de bedoeling dat ik dit meld: indien men wacht op deze update/upgrade en en deze wordt nog steeds niet aangeboden via de gewone weg van de Windows Update doe het niet via de assistent, niet iedereen krijgt misschien met dit probleem te maken maar het is beter nog even te wachten tot het moment dat die via de gewone weg wordt aangeboden. Ik heb rond gezocht op het net en nergens een zinnig antwoord gevonden op de vele site's die een antwoord zouden geven, wil u echter één van deze zogenaamde oplossingen volgen hou er dan echter rekening mee dat u dit zou doen op eigen verantwoordelijkheid omdat er regelmatig oplossingen bij zijn die schadelijk kunnen zijn voor niet alleen het OS maar ook voor uw privacy.

Ik heb een vraag gepost op het officiële forum van Microsoft, zowel in het Engels als in het Nederlands, en zo gauw ik daar een antwoord op krijg die leidt naar een bevredigende oplossing laat ik jullie dat weten. Tot op dat moment is de enige oplossing van terug te gaan naar een vorige versie van W10, wat bij mij de versie 1809 was/is.

Mvg. Trizomu

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

Update: 23/07/2019

Waarvan ik ergens wel al het vermoeden had is bevestigd in het antwoord dat ik heb gekregen op het forum van MS, wat ik hierna integraal vermeld:

Microsoft-agent Beheerder

Dag , 

 

Meestal kun je het beste wachten totdat de update zichzelf aanbied.  Windows zal eerst detecteren of het apparaat geschikt is. Als er iets niet geschikt is, wat ook wel een block genoemd wordt, zal de aanbieding op te upgraden later komen totdat er een aanpassing is zodat het wel werkt. Je kunt enkele van deze blocks bekijken op: Windows 10, version 1903 and Windows Server, version 1903  (Engelstalig). 

Eventueel voor problemen met een blauw scherm bezoek je: Problemen met een blauw scherm oplossen  

Het kan mogelijk helpen, voordat je gaat upgraden, de website van de fabrikant van je pc/laptop te bezoeken en daar de laatste drivers te downloaden voor Windows 10.  Deze kun je vervolgens installeren.   

Mocht je hierop terug willen komen laat het gerust weten. 

Met vriendelijke groet, 

Robert

 

Dus mijn advies is nog steeds van niet te updaten/upgraden via de update assistent en te wachten tot de nieuwe versie zich aanbied via het gewone update kanaal van Windows. Wie op de eerste link klikt Windows 10, version 1903 and Windows Server, version 1903 (dit is wel in het Engels) zal zien dat ze werken aan de mogelijke/bestaande problemen die kunnen optreden indien men niet update/upgrade via het gewone update kanaal van MS. Wie op de 2e link klikt zal zien dat het probleem dat ik vermeld er niet tussen staat maar ook hiervan zijn ze bewust van het probleem dat kan optreden, de oplossingen die geboden worden op het MS forum zijn echter verouderd en daardoor niet betrouwbaar of dit zou kunnen helpen dit zou moeten verholpen zijn indien het moment er is als de update/upgrade zich gewoon aanbied via het normale Windows Update kanaal, ook al staat de instelling in de (voor de pro versie) geavanceerde opties op Semi Annual Kanaal (targeted) (wat voor de meeste gebruikers geld, W10 Home weet ik niet omdat ik de Pro versie gebruik) of Semi Annual Kanaal wat betekend dat deze klaarstaat voor algemeen gebruik in organisaties. 

Mvg. Trizomu

bewerkt door Trizomu
toevoeging van verduidelijking
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

9 uur geleden zei Trizomu:

Wie op de eerste link klikt Windows 10, version 1903 and Windows Server, version 1903 (dit is wel in het Engels) zal zien dat ze werken aan de mogelijke/bestaande problemen die kunnen optreden indien men niet update/upgrade via het gewone update kanaal van MS. Wie op de 2e link klikt zal zien dat het probleem dat ik vermeld er niet tussen staat maar ook hiervan zijn ze bewust van het probleem dat kan optreden, de oplossingen die geboden worden op het MS forum zijn echter verouderd en daardoor niet betrouwbaar of dit zou kunnen helpen dit zou moeten verholpen zijn indien het moment er is als de update/upgrade zich gewoon aanbied via het normale Windows Update kanaal, ook al staat de instelling in de (voor de pro versie) geavanceerde opties op Semi Annual Kanaal (targeted) (wat voor de meeste gebruikers geld, W10 Home weet ik niet omdat ik de Pro versie gebruik) of Semi Annual Kanaal wat betekend dat deze klaarstaat voor algemeen gebruik in organisaties. 

Idd. het zou zelfs kunnen gebeuren dat er voor mensen die een versie hebben die niet einde leven is in november de update/upgrade er niet doorkomt, dat die dus een versie zullen overslaan, indien ze niet tijdig de fouten er uit krijgen. De enige oplossing is dat die mensen die bijna einde leven van hun versie zijn alsnog beter zijn dat de mei update/upgrade geïnstalleerd wordt en dat de fouten eruit gehaald worden via gewone veiligheidsupdates. Niet iedereen heeft er blijkbaar last van of hebben andere problemen, en de update/upgrade  naar versie 1809 is niet meer beschikbaar. Dus ja, het is beter wachten tot de nieuwe versie zich aanbied via de gewone Windows update.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55

Ik heb windows 10 home 1809 probeer nu die mei update maar lukt niet want is nog niet beschikbaar hoop dat ik hem wel ooit kan updaten want die laptop is al 5 jaar oud ofzo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

Ik zou voorlopig bij de versie 1809 blijven, heb ik ook maar dan W10 pro versie, tot de Mei versie zichzelf aanbied via Windows Update. Indien u er zelf zou voor kiezen om de nieuwste versie te hebben dan kunt u dit via de update assistent , hou er wel rekening mee dat indien men zo de versie installeert (wat heel goed gaat, deed het bij mij ook tot ik het probleem kreeg) er fouten zouden kunnen zijn die er zouden zijn indien het gebeurd via het gewone kanaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55
32 minuten geleden zei IsmailAntar:

Ik krijg  deze melding dus ik wacht maar tot hij beschikbaar voor me is

Lijkt me heel verstandig IsmailAntar als Windows zelf aangeeft dat de update nog niet geschikt is voor jouw PC/Laptop want er zijn best veel problemen geweest met voorgaande updates van Windows 10. Experimenteren met een PC of Laptop waar je dagelijks iets mee wil of moet doen is het meest onverstandige wat je maar kan bedenken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0
59 minuten geleden zei Drifter:

Lijkt me heel verstandig IsmailAntar als Windows zelf aangeeft dat de update nog niet geschikt is voor jouw PC/Laptop want er zijn best veel problemen geweest met voorgaande updates van Windows 10. Experimenteren met een PC of Laptop waar je dagelijks iets mee wil of moet doen is het meest onverstandige wat je maar kan bedenken.

Idd wil zeker geen risico,s lopen want heb net weer al die strips gedownload dus gewoon maar lekker wachten heb die harde schijf ook nog niet gehaald

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0
  • 4 weken later...

Goedemorgen allemaal,

Weer even een korte update, mijn laptop gaf gisteren aan dat die beschikbaar was voor de 1903 update, duurde wel even (6 uur) 

Maar hij doet het nu weer hellemaal top ik ben benieuwd of die bij jullie ook al gered is 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

1 uur geleden zei IsmailAntar:

Goedemorgen allemaal,

Weer even een korte update, mijn laptop gaf gisteren aan dat die beschikbaar was voor de 1903 update, duurde wel even (6 uur) 

Maar hij doet het nu weer hellemaal top ik ben benieuwd of die bij jullie ook al gered is 

Nou 6 uur is toch wel lang, dat jou laptop het nu weer helemaal top doet is goed en leuk voor jou. Dat wil dus zeggen dat hij nu wel degelijk de juiste update/upgrade beschikbaar had voor jou hardware, zelf werk ik niet meer zoveel met een laptop (mijn oude HP laptop is ook al bijna 9 jaar) en draait nog steeds fijn op de 1809 pro versie en die heeft de nieuwste versie nog niet aangeboden gekregen. Misschien wordt het wel even tijd om die te vervangen door een nieuwe, maar ja die werkt nog steeds naar behoren en was in die tijd toch een behoorlijke investering van om en bij de 3000€. Voornamelijk werk ik op vaste desktops waar de nieuwste versie van Windows ook nog niet is op aangeboden, dus dat is even afwachten.

Maar, fijn om te horen dat de upgrade naar de nieuwste versie bij jou goed is verlopen en dat alles goed werkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55
  • Moderators

  • Bijdragen:  2.641
  • Waardering:   605
  • Prestatiepunten:  2.557
  • Dagen gewonnen:  38
  • Lid sinds:  22-08-16
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  42
  • Was actief op:  Windows

6 uur... pfff. Het staat mij niet bij dat de update zo lang bij mij duurde. Is dit de update waar je ook de zoekbalk krijgt naast de startknop?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 605
  • 2,6k
  • 38
4 uur geleden zei William:

6 uur... pfff. Het staat mij niet bij dat de update zo lang bij mij duurde. Is dit de update waar je ook de zoekbalk krijgt naast de startknop?

 

Ja die irritante ding dat is wel een nadeel😂

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0
  • 3 weken later...

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

Update:

Gisteren de nieuwe versie 1903 aangeboden gekregen, wel met vertraging tegen W10 Home omdat ik met de Pro versie werk en die Windows Update ingesteld staat op Semi Annual Kanaal (wat betekend dat indien er voor mij een update is die geschikt is voor algemeen gebruik in organisaties) op de pc die als enige nog niet draait op Enterprise, alles ging goed bij het installeren en de hele dag werken. Tot, deze morgen ik opnieuw een blauw scherm of dood kreeg en dus hetzelfde voorhad als de startpost. Deze maal update de pc gewoon zonder te melden dat de nieuwe update/upgrade naar versie 1903 klaarstond. Iedereen heeft dit probleem misschien niet maar bij deze is het dus medegedeeld dat het nog steeds mogelijk is, Gemeld aan Microsoft maar nog steeds geen antwoord gekregen, verdere updates worden medegedeeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

Update: 01/10/2019

Vanaf de datum van installatie van de nieuwe versie 1903 heb ik via de Windows Update 4 updates aangeboden gekregen en blijkbaar heeft dit mijn probleem opgelost, hopelijk blijft het zo.

Rare jongens toch bij Microsoft, één dag na installatie van nieuwe versie meteen 4 updates en het probleem is verholpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55
Op 1-9-2019 om 07:12 zei Trizomu:

Update: 01/10/2019

Vanaf de datum van installatie van de nieuwe versie 1903 heb ik via de Windows Update 4 updates aangeboden gekregen en blijkbaar heeft dit mijn probleem opgelost, hopelijk blijft het zo.

Rare jongens toch bij Microsoft, één dag na installatie van nieuwe versie meteen 4 updates en het probleem is verholpen.

ze zijn inderdaad best wel raar nu opeens weer een fout waardoor ik niet kan updaten 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

Op 3-9-2019 om 12:03 zei Ismail Antar:

ze zijn inderdaad best wel raar nu opeens weer een fout waardoor ik niet kan updaten 

Krijgt u een foutcode en zo ja welke? Misschien dat er help voor is. Maar het is ook mogelijk op te lossen door de probleemhelper die u kan vinden op het blad van Windows Update, klik op problemen oplossen en kies daarna voor Windows update onder de sectie aan de slag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55
7 minuten geleden zei Trizomu:

Krijgt u een foutcode en zo ja welke? Misschien dat er help voor is. Maar het is ook mogelijk op te lossen door de probleemhelper die u kan vinden op het blad van Windows Update, klik op problemen oplossen en kies daarna voor Windows update onder de sectie aan de slag.

ik krijg dit te zien 

 

heb het al geprobeerd met probleem oplossen maar daar mee werkt het blijkbaar niet

Schermopname (1).png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

Hiervoor kan ik u verwijzen naar de volgende link 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55

De update van eind augustus voor Windows 10 versie 1903 zorgt voor een breed scala aan problemen. De jongste daarvan is een klein issue, wat gebruikers toch dwarszit: screenshots worden oranje. Aanvullend probleem voor Microsoft is dat dit een belangrijke patch is.

De nieuwste cumulatieve update voor Windows 10 1903, de recentste versie van het besturingssysteem, bevat een brede serie bugs die CPU-problemen en grafische issues veroorzaken. De patch lost RDP-kwetsbaarheden DejaBlue op, wat belangrijk is nu Metasploit code heeft toegevoegd voor een exploit van DejaBlue-voorloper Bluekeep.

De update bevat naar het nu blijkt ook een bug waardoor grafische drivers die worden bijgewerkt verkeerd presteren. Dit uit zich bij het nemen van screenshots, waardoor het beeld een oranje kleur krijgt. Meerdere gebruikers melden dit probleem en MSPoweruser nam een screenshot van een Microsoft-reactie die ook keurig oranje werd weergegeven.

Bugfix brengt nieuwe bugs

De site noemt de cumulatieve update, KB4512941, misschien wel de bugrijkste update van Microsoft ooit. Deze update zorgt ervoor dat een hele hoop problemen van 1903 werden opgelost, waaronder het falen van Windows 10 Sandbox, maar introduceert een heleboel nieuwe problemen voor Microsoft. Volgende maand moet de halfjaarlijkse update (noem het geen servicepack) die onder het nieuwe beleid de voorjaarsversie stabieler maakt verschijnen, dus er is werk aan de winkel.

Behalve bugs met de screenshots, veroorzaakt de update een groter issue: zware belasting van de CPU. IDG-collega Woody Leonhard waarschuwde hier vrij direct voor op zijn site AskWoody. Volgens hem zorgt de bug voor een gemiddelde extra belasting van de processor van zo'n twintig procent.

Kwetsbaarheden

Nog een groter issue is dat de cumulatieve patch van vorige maand RDP-gerelateerde DejaBlue-kwetsbaarheden aanpakt. Net voor het weekend voegde Rapid7 een testversie voor een RDP-exploit toe aan pentesttool Metasploit. Dat ging om een exploit voor BlueKeep-kwetsbaarheden, niet specifiek de daaruit voortvloeiende DejaBlue-issues die Microsoft nu oplost. Maar hieruit blijkt wel dat er enige haast geboden is bij het repareren van deze patch.

Bron: Webwereld.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0
  • 2 weken later...

Windows 10-update-ellende gaat door: bug trekt wifi onderuit. Microsoft krijgt geen grip op updates voor Windows 10 1903.

De lijst met issues van de september-patch van Windows 10 groeit maar door. Na problemen met het startmenu, de zoekfunctie en geluid, verdwijnt nu het wifi-apparaat in sommige machines.

Volgens de softwaremaker doen de problemen zich voor bij machines met Intel Centrino 6205/6235 en Broadcom 802.11ac-chips. De update naar Windows 10 1903 breekt de wifidriver en het apparaat kan vervolgens geen contact leggen met het draadloze netwerk. Het probleem doet zich voor sinds de cumulatieve update van deze maand.

De problemen begonnen al eind augustus toen Microsoft een buggy patch uitrolde voor vroege vogels die regelmatig updaten. Deze leverde diverse problemen op. De update van september pakte enkele van de grootste klachten aan, bijvoorbeeld de onnodige CPU-belasting, maar zorgde weer voor andere problemen. Onder meer het startmenu en de zoekbalk klapten er bij sommige gebruikers geregeld uit.

Ook ontstonden er geluidsproblemen bij diverse gebruikers na het invoeren van een compatibiliteitswijziging voor multi-channel audio. "Na feedback van klanten draaien we deze wijziging terug omdat sommige games en sommige apparaten multi-channel audio niet zoals verwacht leveren. Dat resulteert in games die anders klinken dan wat klanten gewend zijn en waarbij mogelijk kanalen ontbreken."

Oplossingen en workarounds:

Eind deze maand hoopt Microsoft dat probleem te hebben aangepakt, staat in de uitdijende lijst van issues voor 1903 . Voor het wifi-probleem werkt Microsoft aan een oplossing voor 'de volgende release', blijkbaar verwijzend naar de najaarsupdate die in oktober moet verschijnen.

Mocht je het wifi-probleem ondervinden, is er een vrij simpele oplossing die helaas alleen voor je huidige sessie werkt. Ga naar Configuratiescherm > Apparaatbeheer > Netwerkadapters, zoek je wifi-adapter (sinds de update voorzien van een geel uitroepteken), rechtsklik en kies voor Apparaat uitschakelen. Kies daarna voor Apparaat inschakelen. Wifi zou dan weer moeten werken totdat je herstart en je deze procedure moet herhalen.

Bron: Webwereld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...