Spring naar bijdragen

  • Grote uploader van website Place2Home bijt in het stof

     Delen


    De rechtbank Midden-Nederland heeft een man uit de provincie Utrecht veroordeeld wegens het uploaden van zeer grote hoeveelheden films en tv-series naar het Usenet en Bittorrent, tot soms wel 500 Gb in één keer. De man was gedurende zes jaar intensief betrokken bij de websites Place2Home.org en Place2Home.net die in 2018 op last van BREIN zijn gesloten. De uploader moet zijn activiteiten van de rechter voorgoed staken en volledige openheid van zaken geven op straffe van dwangsommen die kunnen oplopen tot €150.000,-. Bovendien draait hij op voor de volledige proceskosten die BREIN voor deze zaak heeft moeten maken. Vier andere grote uploaders bij deze sites hebben eerder al geschikt met BREIN in plaats van het op een rechtszaak aan te laten komen.

    Volgens die uploaders waren de Place2Home sites van dezelfde eigenaar als Newsconnection dat usenet abonnementen verkocht voor usenet provider XSnews. Usenet Providers die abonnementen verkopen hebben baat bij sites als Place2Home waar gebruikers makkelijk links voor populair illegaal usenet aanbod zoals films en series kunnen vinden. Dat is immers waarvoor men een abonnement betaalt. XSnews betaalde volgens de eigenaar van Newsconnection zijn advocaatkosten in de rechtszaak die BREIN tegen hem had aangespannen. In die zaak werd hij in hoger beroep door het Hof Den Bosch veroordeeld tot het zodanig inrichten van zijn administratie dat hij desgevraagd de identiteit van onrechtmatig handelende klanten kan afgeven. Nadat BREIN bewijs- en bankbeslag bij hem liet leggen in verband zijn rol bij de Place2Home sites, is Newsconnection gestopt. 

    De commerciële usenet provider XSnews nam klanten en personeel van News-service Europe over toen die haar activiteiten staakte omdat zij geen afspraken met BREIN wilde maken over filtering van illegale bestanden. Er loopt nog altijd een rechtszaak tussen BREIN en News-service Europe. Daarin liggen vragen voor aan de hoogste Europese rechter omtrent de openbaarmaking en aansprakelijkheid van deze provider. Die zijn ook van belang voor de verkoop van abonnementen door XSnews.



    Gast
     Delen


    Terugkoppeling

    Aanbevolen reactie

    • Oud-beheerder

    Best heftig.

    500 GB uploaden. Damn... Dat is wel serieus heel veel. Ik wist ook niet dat de Usenet community ook de eigenaar was van de Usenet provider. 

    shocked chris tucker GIF

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Ergens wel logisch dat die Usenet Providers naast donerende leden hele grote financiers zijn, want alleen zij hebben er baat bij dat die community's in de lucht blijven. Helaas is het betalen van een advocaat voor deze Mega Uploader onvoldoende gebleken om de macht en kracht en oneindige uithouding vermogen van BREIN af te stoppen.

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    • Oud-beheerder
    59 minuten geleden zei Guardian:

    Voor wie daarin geïnteresseerd is, de rechterlijke uitspraak van deze zaak die gediend heeft bij de Rechtbank Utrecht is als PDF te downloaden onder deze link

    Ik las ook op Tweakers:

    Stichting Brein heeft onder andere chatlogs en WhatsApp-gesprekken als bewijs aangedragen. Daarin heeft de veroordeelde het over het uploaden van 500GB aan series en films in korte tijd. Ook heeft hij het daarin over het treffen van back-upvoorzieningen in het geval van notice-and-takedown-verzoeken.

    Dan denkt de speurneus in mij, hoe komt brein aan Whatsapp gesprekken? Of was die kerel met iemand van Brein undercover aan het appen? Hoe dan ook, een screenshot uit het vonnis:

    screenshot-torrentfreak.com-2019.11.27-14_06_09.png

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    23 uur geleden zei Duken:

    Dan denkt de speurneus in mij, hoe komt brein aan Whatsapp gesprekken? Of was die kerel met iemand van Brein undercover aan het appen? Hoe dan ook, een screenshot uit het vonnis:

    Ik vermoed dat dit gesprek afkomstig is van een van de 4 andere grotere uploaders die wel met Brein geschikt hebben. Wellicht in ruil voor een lager schikkingsvoorstel. Gevalletje eigen hachje redden...

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Op 28-11-2019 om 14:07 zei reneetje1969:

    Ik vermoed dat dit gesprek afkomstig is van een van de 4 andere grotere uploaders die wel met Brein geschikt hebben. Wellicht in ruil voor een lager schikkingsvoorstel. Gevalletje eigen hachje redden...

    Daar kan je best eens gelijk in hebben @reneetje1969, want het is duidelijk dat het gesprekje gevoerd wordt met iemand die in diezelfde scene zit.

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Wat ik mij dan altijd afvraag in zulke gevallen (geldt ook voor internationale uploaders die gepakt zijn), denken deze mensen niet na over eventuele gevolgen, zoals dat de grootste der grootste film-maatschappijen "al" hun verliezen bij deze uploaders proberen te verhalen?. Je weet toch wel wat de gevolgen kunnen zijn als je gewoon even nadenkt Googled op dit onderwerp. Er zijn genoeg voorbeelden te vinden van uploaders die gepakt zijn en welke straf zij hebben gekregen. Daar wordt je niet blij van kan ik je zeggen.

    Los daarvan, een beetje een professionele uploader gebruikt/lekt natuurlijk nooit herleidbare informatie zoals naam, email, IP adres, telefoonnummer en bankgegevens.

    Daarbij komt dat je altijd voorzichtig moet zijn met reallife connecties/vriendschappen in deze scene, voor je het weet ben je bevriend met een BREIN infiltrant 🤯

     

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    • Oud-beheerder
    8 uur geleden zei Yoshi:

    voor je het weet ben je bevriend met een BREIN infiltrant 🤯

    Dat zou wel serieus knullig / lullig zijn. Maar het zal mij niet verbazen als auteursrechten organisaties in dit soort clubs zitten om bewijs te verkrijgen.

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites



    Doe je mee?

    Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

    Gast
    Voeg een reactie toe...

    ×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

    ×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Wie zijn er online?  0 leden zijn actief

    There is no users online

Mededelingen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...