Spring naar bijdragen

Nas niet zichtbaar in netwerk


Flipje

Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  3
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  24-11-19
  • Status:  Offline
  • Actief:  

hoi 

mijn probleem is dat mijn nas niet zichtbaar meer is in mijn netwek

als ik hem opstart dan is hij via computer en vlc player te benaderen maar de volgende dag of na een paar uur is hij niet meer zichtbaar en te benaderen via vlc player

de controle lampjes zijn ook allemaal aan zoals het hoort 

als ik de nas weer opnieuw opstart is hij weer zichtbaar

ik heb de nas ook aangesloten op het netwerk van mijn werk en daar heb ik geen problemen en blijft de nas gewoon zichtbaar

De nas is een Omninas met een twonky server 

mijn modum is een ZTE H369A.

ik hoop dat iemand mij kan helpen

bvd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 3
  • Reacties 4
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Populaire dagen

Top Posters In Dit Topic

Hoi Flipje,

Waarschijnlijk zit het probleem alleen in jouw thuis modem en is het wellicht verstandig om een Vast IP-adres aan jouw NAS toe te kennen. Ik heb op het internet verschillende probleem meldingen gezien met jouw modem type en aangesloten Media boxen of een NAS. Zoek eens wat op over het instellen van een vast IP-adres zoals bijvoorbeeld onder deze link

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Kan het toevallig niet zo zijn dat je nas op een powersave modus gaat staan? Soort standby waardoor hij na een paar uur in slaapstand staat en niet meer te bereiken is? Heb je power opties in je menu?

De mogelijkheid van @Guardian zou ook erg goed kunnen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

2 uur geleden zei Duken:

Kan het toevallig niet zo zijn dat je nas op een powersave modus gaat staan? Soort standby waardoor hij na een paar uur in slaapstand staat en niet meer te bereiken is? Heb je power opties in je menu?

Heb ik vroeger ook gehad en vanaf het moment dat de powersafe uitgeschakeld was nooit dat probleem meer gehad, toen ik onlangs een kleine nas van WD My Cloud in dienst stelde (na een ongelukje met een hd die end of life was) was ik natuurlijk vergeten om die powersafe uit te schakelen en liep ik tegen het probleem van niet te kunnen benaderen opnieuw aan dus snel even aanpassen in zijn browserpagina en weg was het(na een herstart van de nas).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55
2 uur geleden zei Duken:

Kan het toevallig niet zo zijn dat je nas op een powersave modus gaat staan? Soort standby waardoor hij na een paar uur in slaapstand staat en niet meer te bereiken is?

Is meer voor de hand liggend dan waar ik aan dacht, maar als de NAS aangesloten op het Netwerk van het Werk niet verdwijnt lijkt me dat dit dan niet de oplossing kan zijn, of de NAS moet minder uren aangestaan hebben op het Werk Netwerk dan thuis het geval is. Als 1e zou ik in ieder geval even kijken na hoeveel uren de NAS in de Power save modus gaat voordat je met dat IP-adres aan de slag gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...