Spring naar bijdragen

downloaden qbittorrent erg traag


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  23
  • Waardering:   2
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  09-12-19
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik heb qbittorrent op mn laptop staan. de laatste versie. Daarnaast nog vpn via privat internet acces.

Ik wil iets downloaden maar het gaat echt ontzettend traag. hij haalt nauwelijks 500 kib/s en zegt er 13 uur over te doen. 

Als ik iets via spotnet download dan gaat dat op minstens 4mb/s.

Ik heb een speedtest gedaan en die laat zien: download 49,37 mbps en upload 4.58 mbps

Waar kan het probleem zitten?  Instelling bij qbittorrent? iets anders?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2
  • 23

Je kan het downloaden van Torrents niet vergelijken met NZB downloads, maar het probleem zit hem bij jou waarschijnlijk in de instelling van de Poort in qBittorrent die hetzelfde moet zijn als die van PIA. Als die instellingen goed zijn, zou je snelheid aanzienlijk hoger moeten zijn.

Bij de geavanceerde instellingen van PIA 'Request port forwarding aanvinken'. Zodra je verbinding hebt met een server zet je de muis op het logootje van PIA. Je krijgt nu de desbetreffende poort (5 cijfers) te zien.

In utorrent/qBittorrent pas je de volgende instellingen aan (opties, voorkeuren):
-tabblad 'verbinding': Bij 'poort voor inkomende verbindingen' vul je het getal van de (PIA) poort hierboven in. Daarnaast zet je 'poorttoewijzing met UPnP', 'Poorttoewijzing met NAT-PMP' en 'Willekeurige poort bij opstarten' UIT
-tabblad 'bandbreedte': zet 'Snelheidslimiet toepassen op transportoverhead' en 'snelheidslimiet toepassen op uTP-verbindingen' UIT
-tabblad 'BitTorrent': zet 'Schakel bandbreedtemanagement uTP in' UIT

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  23
  • Waardering:   2
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  09-12-19
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Bedankt! Ik heb dit gedaan en het heeft wel iets effect. Hij zit nu rond de 800kbs met even heel kort een uitschieter naar 1.2 mbps /zegt nog 5 uur tot bestand binnen is.

Ik kan alleen op tabblad Bittorrent : schakel bandbreedte management uTp in" niet vinden. Er staat Ook niks wat over uTP of een bandbreedte gaat?  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2
  • 23

  • Bijdragen:  23
  • Waardering:   2
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  09-12-19
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik heb het topic bekeken maar alles staat volgens mij zoals daar beschreven. I.i.g. in PIA. Het stomme is, als ik in PIA bij prestaties kijk dan laat hij gemiddeld tusesn de 4 en 5 mbps zien. 

qbittorrent haalt met moeite 900 kbps. 

Ik ben al van land gewisseld. naar vpn in canada die sneller zou zijn maar zelfs die brengt hem naar max 900 en een enkele keer tikt hij even een paar seconden de 1,2 mbps aan.

Ik snap er echt helemaal niks van.

Lijkt me een instelling in Qbittorrent?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2
  • 23
10 uur geleden zei Damay77:

Ik heb het topic bekeken maar alles staat volgens mij zoals daar beschreven. I.i.g. in PIA. Het stomme is, als ik in PIA bij prestaties kijk dan laat hij gemiddeld tusesn de 4 en 5 mbps zien. 

qbittorrent haalt met moeite 900 kbps. 

Als je in PIA de onderstaande instelling ook hebt gedaan, zal de narigheid inderdaad in de instellingen van qBittorrent moeten zitten, maar daar heb ik geen of weinig kennis van, want ik download zelf helemaal niets met Torrents.

-----------------------------------------------------

Selecteer de tab Netwerk. Hierin is de optie Port forwarding aanvragen mogelijk. Deze is handig bij het gebruik van het downloaden via bittorrent zodat het downloader sneller kan lopen. Gebruik deze optie als je tegen langzaam torrent verkeer oploopt.

pia instelling08.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

De port forwarding aanvragen is inderdaad een goede optie. Deze dan combineren met de verkregen port. Die kan je in qbittorrent plaatsen. 

Maar kijk ook eens naar je torrent, heb je voldoende seeders? Probeer anders eens een hele populaire torrent van een willekeurige torrent site. Wat gebeurt er dan?

Hier:

12.png.e397a0763237d3676c1ff521a4c4831b.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  23
  • Waardering:   2
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  09-12-19
  • Status:  Offline
  • Actief:  

over 1 download deed hij 3 uur. nu heb ik er 1 met 6 seeders en 0 leechers en nu download hij met een snelheid van 3kib..... duur: 14 dagen voordat het binnen is. ik snap er echt niks van. 

misschien bittorrent opnieuw installeren of zo? 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2
  • 23

  • Bijdragen:  48
  • Waardering:   18
  • Prestatiepunten:  19
  • Dagen gewonnen:  3
  • Lid sinds:  11-08-19
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik heb dus hetzelfde probleem met qbittorrent. De laatste tijd zijn downloads erg traag geworden. Dit probleem lijkt te komen door de client zelf. De downloads worden ietsje sneller wanneer ik het aantal peers limiteer. Echter kan ik dan nog steeds niet downloaden op volle snelheid.

Nu overgestapt naar Deluge waar ik wel normaal kan downloaden.

bewerkt door Yoshi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 18
  • 48
  • 3

  • Bijdragen:  7
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  16-12-19
  • Status:  Offline
  • Actief:  

de beste software is nog altijd utorrent 1.6 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 7
  • Moderators

  • Bijdragen:  2.641
  • Waardering:   605
  • Prestatiepunten:  2.557
  • Dagen gewonnen:  38
  • Lid sinds:  22-08-16
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  42
  • Was actief op:  Windows

utorrent..... brrrr na al die spyware in de client vond ik hem vervelend worden. Vroeger was hij trouwens geweldig. Maar qBittorrent heeft nu de voorkeur. Het downloaden moet natuurlijk wel snel gaan :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 605
  • 2,6k
  • 38
3 uur geleden zei dream-worldz:

de beste software is nog altijd utorrent 1.6 

Alleen deze versie is betrouwbaar en alles wat daarna is verschenen niet meer. Het probleem in deze topic is echter dat het downloaden met qBittorrent traag gaat in combinatie met VPN. Ik heb geen idee of het downloaden met uTorrent 1.6 in combinatie met VPN wel sneller gaat. :unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  7
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  16-12-19
  • Status:  Offline
  • Actief:  

tot nu toe geen problemen met utorrent 1.6

maar heb ook de updates uitgeschakkeld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 7

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...