Spring naar bijdragen

voetnoot probleem in Words


bambi1515

Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  532
  • Waardering:   18
  • Prestatiepunten:  607
  • Dagen gewonnen:  3
  • Lid sinds:  04-11-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Hoi,

Ik heb een probleem met de voetnoot. Er is een witte gat/regel tussen de voetnoten. Hoe moet ik de witte gat/regel verwijderen waardoor de voetnootjes netjes worden onder elkaar.

Duken.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 18
  • 532
  • 3
  • Reacties 9
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Populaire dagen

Top Posters In Dit Topic

Geplaatste fotos

Hallo @bambi1515,

Zo te zien heb jij je regelafstand al standaard ingesteld staan op 1,5 want je hebt al een behoorlijke ruimte tussen je normale tekstregels. (tekst boven jouw voetnoot) en als je dan tussen de regels van jouw voetnoot een dubbele spatie doet, krijg je een ruimte van 3,0 tussen die twee.

Als je de (voetnoot) regels dichter op elkaar wil hebben moet je de regelafstand even aanpassen bovenaan je word pagina.

776770954_RegelafstandWord.jpg.600a5e5c47b576251ef0d36a468e8717.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  532
  • Waardering:   18
  • Prestatiepunten:  607
  • Dagen gewonnen:  3
  • Lid sinds:  04-11-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Ik krijg hetzelfde resultaat met regelafstand 1,15. De ruimte tussen voetnoot 6 en 7 blijven nog bestaan ipv netjes recht onder elkaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 18
  • 532
  • 3
1 uur geleden zei bambi1515:

Ik krijg hetzelfde resultaat met regelafstand 1,15. De ruimte tussen voetnoot 6 en 7 blijven nog bestaan ipv netjes recht onder elkaar.

Als je de regelafstand tussen je voetnoten kleiner wil hebben, moet je even je muispijltje op de regel zetten voor je voetnootnummer (6) en op je linker muisknop klikken zodat je streepje gaat knipperen en ga dan bovenaan je pagina in de balk je regelafstand zetten naar 1,0 of 1,15 je zal dan zien dat de afstand tussen je regels kleiner wordt.

Je kan voor verschillende delen op je word pagina een andere regelafstand instellen, als je de regel maar even aanklikt met je muispijltje waar je meer of minder ruimte tussen wil hebben. Ik heb zelf even in word een gelijkend stukje tekst gezet en bij mij staan de voetnoot regels dichter onder elkaar op een regelafstand van 1,0

Knipsel.JPG.f60c13fdb5a4179af167eb6026ccb039.JPG

 

bewerkt door Guardian
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  532
  • Waardering:   18
  • Prestatiepunten:  607
  • Dagen gewonnen:  3
  • Lid sinds:  04-11-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Ik heb precies gedaan zoals je het omschrijft, maar tevergeefs. Er is nog steeds witte regel tussen voetnoot 6 en voetnoot 7. Zal ik anders de hele paper naar jou sturen dan kun je zelf zien en testen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 18
  • 532
  • 3
11 uur geleden zei bambi1515:

Zal ik anders de hele paper naar jou sturen dan kun je zelf zien en testen?

Hallo @bambi1515, zo werkt het natuurlijk niet, want je moet het zelf ook voor elkaar kunnen krijgen.

Open om te beginnen eens een blanco Word pagina die nog helemaal standaard is ingesteld vanuit je Office of Word. Zet boven in de balk in de kolom Alinea jouw regelafstand even op 1,5 en ga vervolgens eens een aantal regels typen zoals ik dat ook heb gedaan. Als je een stuk of 6 regels hebt getypt ga je er een paar aanmerken als Voetnoot zodat de bijbehorende nummers onderaan je pagina komen. Zet nu je muisaanwijzer (pijltje) aan het begin van de regel onder de streep voor het nummer 1 en klik dan op je linkermuisknop. Ga nu weer even boven in je balk naar de kolom Alinea om je regelafstand weer te veranderen en als je met je muis over de verschillende afstanden gaat 1,0 - 1,15 - 1,5 - enz. zie je de afstand op je pagina tussen je voetnoten ook veranderen. klik dan vervolgens de afstand aan die jij wil hebben. Als je nu de afstand tussen de regels wel kan aanpassen zoals dat bij mij ook gewoon lukte, zou ik je adviseren om de tekst van jouw paper opnieuw uit te typen op de manier zoals je nu de test hebt gedaan. Ik zou geen tekst kopiëren uit jouw bestaande paper op een nieuwe blanco word pagina, want dan loop je het risico dat je ook weer een verkeerde regel instelling mee kopieert en krijg je misschien weer dezelfde narigheid met je voetnoten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  532
  • Waardering:   18
  • Prestatiepunten:  607
  • Dagen gewonnen:  3
  • Lid sinds:  04-11-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Bedankt voor de tip, maar de hele paper uit typen is geen optie. De hele paper is ruim 18000 woordjes verdeeld over 53 pagina's. Er moet wel een simpelere manier zijn om het probleem op te lossen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 18
  • 532
  • 3
1 uur geleden zei bambi1515:

Er moet wel een simpelere manier zijn om het probleem op te lossen.

Ik mag toch hopen dat na die goede tips van @Guardian jij tenminste gaat proberen of het jou zelf lukt die regelafstand goed te krijgen zoals het uitgelegd is en dat ook even laat weten. Dat je niet die gehele Paper opnieuw uit wil typen is begrijpelijk, maar dan zal je toch zelf uit moeten zoeken waar je voetnoot probleem is ontstaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  532
  • Waardering:   18
  • Prestatiepunten:  607
  • Dagen gewonnen:  3
  • Lid sinds:  04-11-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

@Drifter

De oplossing die Guardian aandraagt werkt wel, mits ik bereid ben om de hele tekst over te typen. In feite lang voordat ik overwoog om mijn probleem aan jullie voor te leggen, zat ik al over te denken om maar de hele paper over te typen. Maar dan blijft de kwestie met de voetnoot bestaan. Wat als de volgende keer zoiets weer gebeurd? Dit is namelijk niet de eerste keer. In het verleden, moest ik de hele tekst over typen wat me enorm veel tijd heeft gekost. Daar moet nu eindelijk eens een oplossing worden gevonden. Daarom kwam ik naar deze forum om te vragen of iemand toevallig weet wat de oplossing is voor de blanco/witte regel tussen de voetnoten.

P.S: over typen kan altijd maar draagt niet bij aan de oplossing voor dit kernprobleem.

bewerkt door bambi1515
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 18
  • 532
  • 3
57 minuten geleden zei bambi1515:

Daarom kwam ik naar deze forum om te vragen of iemand toevallig weet wat de oplossing is voor de blanco/witte regel tussen de voetnoten.

P.S: over typen kan altijd maar draagt niet bij aan de oplossing voor dit kernprobleem.

Als het probleem met die voetnoot ruimte tussen de regels niet aanwezig is als je de aanwijzing van @Guardian opvolgt, maak jij kennelijk ergens in het opmaken van je Paper een fout in de tekstindeling of het toekennen op een verkeerde plek van een voetnoot. Het is een beetje raar dat je denkt dat hier op Duken.nl iemand is die een door jou gemaakte fout in je Paper wel even kan herstellen. Misschien is er iemand op het Helpmij.nl Office forum die je kan helpen jouw paper door te spitten en te ontdekken waar het voetnoot probleem is ontstaan.

bewerkt door Drifter
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...