Spring naar bijdragen

downloaden via pia vpn traag


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  23
  • Waardering:   2
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  09-12-19
  • Status:  Offline
  • Actief:  

SInds een paar dagen heb ik Pia. wie kan mij vertellen welke downloadsnelheden je ongeveer gemiddeld zou moeten kunnen halen? 

Ik heb er niet zoveel verstand van maar heb het idee dat het maar erg traag gaat. 

Ik heb Ziggo en zou max 50 mbit/s moeten kunnen downloaden.

volgens de speedtest haalt hij nu 133 ping  13.76 mbit/s download   4.75 upload.

speedtest van Ziggo laat zien: 222 ping    10.2 download    2 upload.

ik had van de week al een topic geopend over qbittorrent die traag downloadde maar daar ligt het dus niet aan. ik probeer nu een switch game van romuniverse te downloaden dus zonder torrents en hij doet over 1.4 GB bijna 3 uur...

Wat doe ik fout? ik heb alle instellingen in de handleiding van pia al gehad. Dus op UtP en vervolgens alle poorten geprobeerd, TCP icm met verschillende poorten enz. 

wie heeft een idee waar het aan kan liggen? ligt het aan PIA? of toch aan iets anders?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2
  • 23
  • Moderators

  • Bijdragen:  2.641
  • Waardering:   605
  • Prestatiepunten:  2.557
  • Dagen gewonnen:  38
  • Lid sinds:  22-08-16
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  42
  • Was actief op:  Windows

Welke snelheid haal je op speedtest.net zonder PIA? Vergelijk deze is met PIA en probeer dan eens 2 verschillende servers bij PIA. Ik ben benieuwd naar je resultaat. dank!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 605
  • 2,6k
  • 38
15 uur geleden zei Damay77:

Ik heb Ziggo en zou max 50 mbit/s moeten kunnen downloaden.

volgens de speedtest haalt hij nu 133 ping  13.76 mbit/s download   4.75 upload.

speedtest van Ziggo laat zien: 222 ping    10.2 download    2 upload.

Je moet in de 1e plaats niet 2 verschillende dingen door elkaar halen, want een Speedtest laat je snelheden (Down- en Upload) in MBps zien.

Als je een Ziggo abonnement hebt met een Max van 50 Mbit/s download, betekend dit in de praktijk dat je omgerekend 50/8 = 6,25  MBps kunt downloaden

Omrekentabel kan je vinden onder deze link en typ zelf maar eens 50 in boven in de linker kolom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0
Op 16-12-2019 om 20:31 zei Damay77:

speedtest van Ziggo laat zien: 222 ping    10.2 download    2 upload.

Dan denk ik eerder dat je geen 50 maar 100 Mbit/s hebt, want dat zou overeenkomen met je speedtest. Ziggo is de laatste tijd nogal gul met het upgraden van snelheden. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  23
  • Waardering:   2
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  09-12-19
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik heb Ziggo start en daar staat bij 50 Mbit/s download 🤔

hoe dan ook, ik kom daar niet bij in de buurt toch?  

Zou het nog uitmaken als ik de laptop rechtstreeks aan het modem hang? 

hij komt niet boven de 1,2 download. doet er gemiddeld nog 4 uur over om iets van 3,5 gb te downloaden

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2
  • 23

  • Bijdragen:  64
  • Waardering:   20
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  06-11-19
  • Status:  Offline
  • Actief:  

PIA staat niet echt bekend als de snelste maar 4 Uur voor 3,5 Gb is echt te lang. Probeer een andere gateway/locatie.  Schakel de router geheel uit en start opnieuw. Je kan als laatste op PIA een eigen speedtest uitvoeren met verschillende gateways/locaties.

 Werkt het dan nog niet goed neem contact op met de helpdesk dan kunnen ze je begeleiden met poorten en settings.

Voor de duidelijkheid er bestaat geen tool of whatever om dit te tackelen voordat je iets gaat installeren!

Werkt het nog niet correct neem dan Hide.me. Kost meer maar geloof mij je hebt echt full speed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 20
  • 64
Op 17-12-2019 om 08:51 zei William:

Welke snelheid haal je op speedtest.net zonder PIA? Vergelijk deze is met PIA en probeer dan eens 2 verschillende servers bij PIA. Ik ben benieuwd naar je resultaat. dank!

Hallo Damay77,

Ik zie nog geen antwoord van jou op de bovenstaande vraag die door William is gesteld en ik ben benieuwd of de onderstaande Speedtest snelheden met of zonder VPN zijn geweest, want dat zie ik nergens terug in jouw topic.

Op 16-12-2019 om 20:31 zei Damay77:

volgens de speedtest haalt hij nu 133 ping  13.76 mbit/s download   4.75 upload.

speedtest van Ziggo laat zien: 222 ping    10.2 download    2 upload.

Je geeft aan een Ziggo 50 Mbit/s abonnement te hebben, maar dat is volgens jouw Speedtest 100 Mbit/s en dat krijg je waarschijnlijk gewoon van Ziggo. Ik heb zelf al jaren een Fiber Power 60 Mbit/s abonnement van Ziggo, maar ik krijg ook gewoon 100 Mbit/s. Jouw tragere downloadsnelheid van die Switch Game van Romuniverse heeft waarschijnlijk meer te maken met de server van Romuniverse dan met jouw Internet snelheid. Je zou even kunnen testen of de snelheid wat hoger is als je de laptop even via kabel aan de modem hangt, maar het downloaden van torrents met een laptop via Wi-fi en een VPN op de hoogste snelheid zal afhangen van een heleboel factoren, zoals het gebruik van de juiste poorten in zowel jouw modem als in de Torrent Client en de VPN en dan ben je ook nog afhankelijk van het aantal seeders op een torrent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...