Spring naar bijdragen

4K film zwarte balken


Gast dogsfun

Aanbevolen reactie

Hoi,

Ik heb de volgende opstelling:

- Sony KD-49XF8505 (4K)
- Vero 4k
- Sony Receiver STR DH790

Nu heb ik een film met de specificaties:

VIDEO
CODEC                   : HEVC
TYPE                    : 2160p (Progressive)
FRAME RATE              : 23.976 fps
DISPLAY ASPECT RATIO    : 16:9
FORMAT PROFILE LEVEL    : Main 10@L5.1@High
BITRATE                 : 51.9 Mbps
WIDTH x HEIGHT          : 3840 x 2160 pixels
COLOR PRIMARIES         : BT.2020

 

Ik speel de film af via een externe harde schijf.

Waarom krijg ik toch nog zwarte balken in beeld??

Alvast bedankt.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

Hallo @dogsfun,

Je bent vast niet de 1e die denkt dat een een 4k film afspelen op een dure 4k geschikte TV ook automatisch een fullscreen beeld heeft. De af te spelen film heeft een bepaalde ratio en als die niet overeenkomt met jouw beeldscherm formaat is er al sprake van zwarte balken boven en onder. Veel bioscoop films zijn ook opgenomen in Cinemascope met een aspect ratio van 21:9 en als je die afspeelt op een 16 : 9 beeldformaat heb je hetzelfde probleem. Je kan je beeld wel uitvullen, maar dan ga je aan de zijkanten dingen missen en vaak zijn dan ook de ondertitelingen uit zijn verband. Het enige wat je kan uitproberen met de film waarvan je ook de afmetingen noemt in je tv instellingen even de verschillende in te stellen formaten uitproberen incl. volledig uitvullen en dan kiezen voor wat jij het beste resultaat vindt.

Edit: DISPLAY ASPECT RATIO    : 16:9 houdt alleen maar in dat dit het weergave formaat is en niet per definitie het film/beeldformaat is.

bewerkt door Guardian
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

Vraagsteller @dogsfun heeft dit correcte antwoord wel 7 uur geleden gelezen, maar vindt het kennelijk niet de moeite waard om even te reageren op het gegeven antwoord van Guardian. Wat zou toch de reden zijn dat er steeds minden mensen bereid zijn om te proberen iemand anders ergens mee te helpen? :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  13
  • Waardering:   2
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-12-19
  • Status:  Offline
  • Actief:  

als je een vraag steld is het toch normaal da je na het antwoordt van dergelijk iets terug antwoordt ale volgens mij he

precies geen respect naar jullie toe die proberen te helpen

heb eens opgezocht ik weet niet of je hier iets mee zijt https://community.sony.be/t5/android-tv/grijze-balken-ipv-zwarte-onmogelijk-aspect-ratio-in-te-stellen/td-p/2669755

 

gr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2
  • 13
  • 4 weken later...

Ben er even niet mee bezig geweest en had gemist dat er nog meerdere reacties waren.
Had verder niet het idee dat Guardian op een antwoord zat te wachten. Was geen oplossing maar uitleg.

Maar had natuurlijk wel een kleine reactie achter kunnen laten.

Excuus hiervoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

Goede morgen,

4 uur geleden zei dogsfun:

Had verder niet het idee dat Guardian op een antwoord zat te wachten. Was geen oplossing maar uitleg.

Het is ook niet perse dat @Guardian op een antwoord zit te wachten, maar andere leden die misschien dit zelfde probleem ervaren zouden waarschijnlijk best willen weten of er überhaupt in jouw geval sprake is van een fout waar een oplossing voor is, of dat het gegeven antwoord van @Guardian voldoende is geweest om niet langer te spreken van een probleemgeval. Je laat ook nu nog steeds niet weten of je dan misschien inmiddels een oplossing hebt gevonden voor wat jij als een probleem ervaart.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...