Spring naar bijdragen

Wii ziet HDD ineens niet meer??


Damay77

Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  23
  • Waardering:   2
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  09-12-19
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik heb al jaren een externe HDD met spellen aan m'n Wii zitten. Dit heeft al die tijd perfect gewerkt.

Nu ziet de Wii ineens de HDD niet meer. Ik zie het lampje van de HDD ook niet meer branden 

HDD doet het verder wel perfect. Er staan xbox360 spellen op, die doen het perfect en lampje van HDD brand dan. Ook staan er films op en zodra ik hem aan de tv doet, doen die het ook perfect. 

- Er is het afgelopen  jaar NIETS veranderd aan de Wii of HDD . Dus geen games of films toegevoegd of verwijderd. 

- kabel van Wii naar HDD is vervangen. 

- op de Wii staat USB lader 

- stekkers zijn eruit 

Enigste optie is dat 1 van de kinderen per ongeluk wat in de Wii veranderd heeft.

 

Iemand een idee wat het kan zijn?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2
  • 23
  • Reacties 6
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Populaire dagen

Top Posters In Dit Topic

Er staan op het internet diverse topics met mogelijke oorzaken, maar zoals je het nu uitlegt, zou het zomaar kunnen dat er een systeem update of bijwerken van systeem heeft plaatsgevonden. De Wii zal dan opnieuw moeten worden gesoftmod.

bewerkt door Guardian
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  23
  • Waardering:   2
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  09-12-19
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Maar voor een systeem update zou hij op internet aangesloten moeten zitten of er moet een update in een spel zitten.

En dat is beide niet het geval. Hij zit niet aangesloten op internet en de spellen die erop staan zijn update vrij en allemaal al meerdere keren gespeeld. Dus dat zou wel apart zijn🤔

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2
  • 23

Ik ben op dat gebied al helemaal geen kenner en heb 1 optie naar voren gebracht die ik op Internet heb gevonden, die volgens jou onmogelijk zou moeten zijn en wat er verder veelvuldig naar voren komt is de mogelijkheid dat de HDD niet is geformatteerd naar WBFS formaat. Maar dat zou misschien alleen van toepassing kunnen zijn als je ook gebruik maakt van WBFS Manager. Ik kan je hier verder niet mee helpen, want wat ik op Internet vindt aan mogelijke oplossingen kan je zelf uiteraard ook vinden als je even in Google aan de slag gaat.

Wat ik zelf wel uit ervaring weet, is dat als ik een HDD of USB in de TV heb gehad en Films of Series heb gekeken, de TV bestandjes op de HDD of USB achterlaat die een storing veroorzaken. Zodra je die HDD of USB weer aansluit op de Computer laat de Computer ook direct weten dat de schijf gecontroleerd moet worden en dat er fouten hersteld moeten worden, waarna alles weer normaal zichtbaar wordt wat er op de schijf staat. Misschien speelt er wel zoiets in jouw geval.

bewerkt door Guardian
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  23
  • Waardering:   2
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  09-12-19
  • Status:  Offline
  • Actief:  

 bedankt. Ik zal die optie eens bekijken. Blijft apart dat hij het jaren op deze manier perfect gedaan heeft. En laatste maanden heeft hij niet aan de tv gezeten, alleen aan de Wii.

Ik ga verder zoeken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2
  • 23
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Klinkt als een bekend probleempje. 

De Wii heeft twee USB uitgangen. 1 met stroomtoevoer en 1 zonder. Sommige Wii accessoires moeten op de specifieke USB met stroom.

Ik hoor dat je een USB hub er tussen hebt, kan je eens proberen alleen de harddisk aan te sluiten op poort 1. En als doe niet werkt de tweede poort. Wel even de Wii van het stroom halen voordat je dit doet.

Heb je dan weer een draaiende harddisk aan je wii?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  23
  • Waardering:   2
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  09-12-19
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Er zit geen hub tussen. Er gaat een USB kabel rechtstreeks van HDD naar de Wii. 

Ik heb ze in allebei de poorten geprobeerd maar hij blijft weigeren.

De HDD heeft trouwens een eigen stroomvoorziening/adapter. 

Denk dat er niks anders op zit dan een andere HDD proberen of hem opnieuw te modden....☹️

bewerkt door Damay77
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2
  • 23

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...