Spring naar bijdragen

Port geblokkeerd, downloaden gaat langzaam


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  48
  • Waardering:   18
  • Prestatiepunten:  19
  • Dagen gewonnen:  3
  • Lid sinds:  11-08-19
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Goedeavond allemaal,

Wanneer ik torrents download staat er in de client steeds "Port blocked". Ik kan nog wel downloaden, bij veel torrents op volledige snelheid. Echter, bij sommige torrents gaat het download zeer traag (lees 5kb/s), ondanks dat de client aangeeft dat er 100+ seeders zijn.

Kan dit te maken hebben met de poort die geblokeerd is? Tevens hoe weet ik welke poort wel open staat? Ik heb ontzettend veel verschillende porten al geprobeerd maar ze zijn allemaal geblokkeerd. Verschillende torrent clients, zelfde resultaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 18
  • 48
  • 3

Goede morgen @Yoshi,

Je geeft niet aan welke Torrent cliënt je nu op dit moment gebruikt en bij nagenoeg alle Cliënts zitten er in de installatie handleidingen aanwijzingen om de gebruikerspoort te forwarden. De meeste handleidingen geven zelfs aan welke poort standaard het beste gebruikt kan worden, of er is wel een test mogelijkheid om de juiste poort in te stellen. Lees de handleiding van de cliënt die jij standaard gebruikt eens goed door. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Waarschijnlijk ligt het aan de port forwarding idd.

Welke cliënt gebruik je?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  48
  • Waardering:   18
  • Prestatiepunten:  19
  • Dagen gewonnen:  3
  • Lid sinds:  11-08-19
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hmm oke, ik heb me even ingelezen in port forwarding en ik heb het nu min of meer werkend.

Ik heb via het IP van mijn router een port range gemaakt welke vrij is voor P2P verbindingen. Zodra ik mijn firewall van Avast Anivirus uitzet, staat er in de torrent client dat de poort open is. Dat is natuurlijk wat ik wil!

Echter dient nu het volgende probleem zich aan. Wanneer ik dus mijn firewall van Avast weer aanzet, wordt de open poort geblokkeerd (ik kan nog wel downloaden dus de verbinding zelf wordt niet geblokkeerd).

Uiteraard heb ik in Avast firewall aangegeven dat hij zowel alle uitgaande als inkomende verbindingen toe moet laten. In windows firewall kan ik niks aanpassen want er staat dat alles door Avast geregelt wordt.

Ik heb iets gelezen dat Avast zogenoemde "Systeemregels" en "Pakketregels" heeft. Ik heb dus bij pakketregels de open poort toegevoegd met als doel dat hij alle verbindingen die via deze poort lopen, toe moet laten. Echter maakt dit geen verschil, nog steeds zeggen de verschillende torrent clients: port blocked. Ik maakt momenteel gebruik van uTorrent, qBittorrent en Vuze.

image.thumb.png.4794f91cdb767ea5b5d4317a8b320b09.png

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 18
  • 48
  • 3
  • Moderators

  • Bijdragen:  2.641
  • Waardering:   605
  • Prestatiepunten:  2.557
  • Dagen gewonnen:  38
  • Lid sinds:  22-08-16
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  42
  • Was actief op:  Windows

Je kunt het beste in Avast een applicatie regel toevoegen. Daarmee kan de applicatie door de firewall heen, is waarschijnlijk makkelijker.

https://support.avast.com/en-in/article/Antivirus-Firewall-Application-Rules

Create a new application rule

Default rules are created automatically for applications from known and trusted sources the first time you start the application after Avast Premium Security or Avast Omni is installed. Application Rules are organized into groups, predefined according to application vendor. To add an application to an existing group:

  1. Open the Avast user interface and go to Protection  Firewall.
    v3_protection_firewall.png
  2. Click Application settings at the bottom of the screen.
    v3_application_settings.png
  3. Click New application rule and select a group (vendor).v3_new_vendor.png
  4. Locate and select the executable file of the application you want to add.v3_chrome_app_launcher.png
  5. Click the group name, then use the orange bars to indicate the level of access you want to allow.v3_google_group.png
    • app_settings_one.pngOne bar (Friends out): outgoing connections with Friends networks only.
    • app_settings_two.png Two bars (Friends in/out): incoming and outgoing connections with Friends networks only.
    • app_settings_three.png Three bars (Internet out): all outgoing connections to the internet.
    • app_settings_four.png Four bars (Friends in and Internet out): incoming connections with Friends networks only, and all outgoing connections to the internet.
    • app_settings_five.png Five bars: (All connections): all incoming and outgoing connections to the internet.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 605
  • 2,6k
  • 38

  • Bijdragen:  48
  • Waardering:   18
  • Prestatiepunten:  19
  • Dagen gewonnen:  3
  • Lid sinds:  11-08-19
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Bedankt voor de hulp. Dat is het eerste wat ik gedaan heb na de installatie van de verschillende torrent clients; De executables toevoegen aan de 'application rules' van de Avast firewall. Uiteraard met 5 bars (volledige verbinding). Helaas blijft nog steeds de vraag staan waarom Avast de betreffende poort blokkeerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 18
  • 48
  • 3

Als je in Avast voor elke Torrent Cliënt een regel hebt aangemaakt is het natuurlijk raar dat een cliënt nog steeds een blokkade aangeeft zodra je Avast aangeschakeld hebt staan en geen blokkade zodra Avast uitgeschakeld is. Dan werken die regels duidelijk niet in Avast. Ik ben ook bang dat alleen iemand van Avast zelf daar meer duidelijkheid in kan geven. Misschien kan je iets vinden op het Avast WEBforum over dit probleem. Als je daar ook geen oplossing kan vinden adviseer ik je gewoon Avast even uit te zetten als je iets download met een torrent cliënt, want dan weet je ook zeker dat alles op volle snelheid loopt en meer risico loop je dan ook niet, want je hebt toch die regels al in Avast staan om dat verkeer naar beide richtingen toe te staan. Je kan als een download voltooid is altijd dat mapje even laten controleren door Avast voordat je een bestandje opent of aanklikt.

bewerkt door Drifter
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  48
  • Waardering:   18
  • Prestatiepunten:  19
  • Dagen gewonnen:  3
  • Lid sinds:  11-08-19
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Bedankt voor je reactie.

Het was even uitzoeken maar ik heb eindelijk gevonden wat het probleem was. In de "pakketregels" van Avast stond "tcp/udp" geblokkeerd (zie screenshot).

Blijkbaar als je deze regel verwijderd in Avast, kunnen de torrentclients de poort weer detecteren als open. Nu werkt alles zoals het zou moeten.

Bedankt voor de hulp en nog een fijne avond!

 

 

scr.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 18
  • 48
  • 3
  • 3 weken later...

  • Bijdragen:  113
  • Waardering:   18
  • Prestatiepunten:  204
  • Dagen gewonnen:  2
  • Lid sinds:  01-02-20
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

@Yoshi

Hoi ik zou nooit 2 firewalls aanzetten je hebt  avast firewall en je windows firewall aan?

Als dat zo is krijg je ook conflicten,ik zou gewoon standaard de firewall uitgooien vpn aan en uppe maar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 18
  • 113
  • 2

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...