Spring naar bijdragen

gesloten ondertitels verwijderen


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  27
  • Waardering:   5
  • Prestatiepunten:  1.474
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  11-11-13
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Hallo

 

ik heb een dvd serie gedownload

maar als ik het wil gaan bekijken zitten er wel ondertitels bij  engels maar dat zijn gesloten subs

hoe kan ik die gesloten sub  rippen zodat ik het in het nederlands ondertitels krijg

 

alvast bedankt

 

john

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5
  • 27
  • 1
Gast Guardian

Hallo @dijkrat,

Als de ondertiteling ingebakken zit (Hardcoded) is het niet mogelijk om die Engelse ondertiteling weg te krijgen zonder daarvoor een programma te gebruiken zoals Video Converter Ultimate. Als je bij het afspelen op bijv. TV niet met je afstandsbediening de ondertiteling uit kan schakelen of op de Computer onder de rechtermuisknop, dan zal je de video moeten bewerken en bijsnijden en eventueel daarna een losse Nederlandstalige srt toe moeten voegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  27
  • Waardering:   5
  • Prestatiepunten:  1.474
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  11-11-13
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Hallo @Guardian

jha oke maar ik wil wel de ondertitel  houden die wil ik dan gaan vertalen naar nl sub

die wil ik er uit halen en dan vertalen

 

 

bewerkt door dijkrat
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5
  • 27
  • 1
Gast Guardian

Hallo @dijkrat,

Ik hoop niet dat je het me kwalijk neemt, maar je bent zeer zuinig en onduidelijk met je informatie. Je stelt een vraag en geeft aan dat er Engelse ondertiteling ingesloten zit in de video en daar is mijn antwoord op gebaseerd. Geef in de 1e plaats eens aan wat het formaat is van jouw video (Bijv. MKV, MPG of AVI) en laat ook eens weten of je de Engelstalige ondertiteling aan of uit kan zetten bij het afspelen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  27
  • Waardering:   5
  • Prestatiepunten:  1.474
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  11-11-13
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Hallo @Guardian

het is een dvd

de sub kan ik aan zetten in vlc maar ook uitzetten dus dan zie ik de ondertitels gewoon

ik ben er dus achter gekomen dat de ondertitels die er in vast zitten closed caption is

 

bewerkt door dijkrat
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5
  • 27
  • 1
Gast Guardian

Hallo @dijkrat,

Dat geeft je al wat meer mogelijkheden, want heb je al gekeken of er Nederlandse Ondertiteling van die serie beschikbaar is op Opensubtitles.org, want als die te downloaden is voor de serie die jij hebt, hoef je alleen de srt bestandjes van de verschillende afleveringen in hetzelfde mapje te doen bij de serie afleveringen. Je kan dan bij het afspelen in VLC gewoon die NL ondertiteling selecteren. Wanneer er geen NL ondertiteling beschikbaar is zal je die zelf moeten maken aan de hand van de aanwezige Engelstalige ondertiteling. Als dat jouw enige mogelijkheid is, heb je misschien iets aan de informatie die je kan nalezen onder deze link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  27
  • Waardering:   5
  • Prestatiepunten:  1.474
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  11-11-13
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Hallo @Guardian

ik heb het voor elkaar gekregen

ik heb het gedaan met handbrake daar mee heb ik de dvd bestanden naar mkv geconventeert

en nu uit de mkv de ondertitels er uit gehaald

bedankt voor je hulp

mvg

john

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5
  • 27
  • 1
Gast Guardian

Fijn dat het gelukt is om je Engelstalige ondertitels uit je video bestanden te halen @dijkrat, nu kan je dus verder aan de slag met de Nederlandstalige ondertiteling, die je (nu je MKV bestanden hebt van je serie) makkelijker kan samenvoegen. Bedankt voor de melding. :goed:

bewerkt door Guardian
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Ook weer een heel fijn topic om te lezen. Dank je @Guardian ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  113
  • Waardering:   18
  • Prestatiepunten:  204
  • Dagen gewonnen:  2
  • Lid sinds:  01-02-20
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Op 5-3-2020 om 14:37 zei Guardian:

Fijn dat het gelukt is om je Engelstalige ondertitels uit je video bestanden te halen @dijkrat, nu kan je dus verder aan de slag met de Nederlandstalige ondertiteling, die je (nu je MKV bestanden hebt van je serie) makkelijker kan samenvoegen. Bedankt voor de melding. :goed:

Goed uitgelegd !!

bewerkt door vuurvogel76
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 18
  • 113
  • 2
  • 10 maanden later...

  • Bijdragen:  2
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-01-21
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Wat ik wel is doe als je te maken heb met dit?

Ik speel de film af op tv met  en hou mijn telefoon er naast

die op dat moment een translate app ( geluid naar tekst ) draait.

Werkte nog ook tot mijn grote verbazing, maar raakt af en toe beetje in de war wanneer er harde muziek of geluiden zijn van de film.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 2

  • Bijdragen:  2
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-01-21
  • Status:  Offline
  • Actief:  

4 minuten geleden zei D68:

Wat ik wel is doe als je te maken heb met dit?

Ik speel de film af op tv met  en hou mijn telefoon er naast

die op dat moment een translate app ( geluid naar tekst ) draait.

Werkte nog ook tot mijn grote verbazing, maar raakt af en toe beetje in de war wanneer er harde muziek of geluiden zijn van de film.

Wil meteen even opbiechten dat ik 2 jaar geleden op het werk met mijn mobieltje verschillende  geluid naar tekst appjes zat uit te testen. ik ben de enige niet van Turkse afkomst die boven in die kantine zit. Niemand wil bij mijn 6 Turkse collega's zitten. Je begrijpt denk ik al waar ik heen ga. Inderdaad, ik moest het toch wel even uit testen of het appie goed werkte. En ja hoor, Voor het eerst in drie jaar kon ik horen waar ze het over hadden. Na 2 zinnen meteen uitgezet en nooit meer aangezet. Uit respect. Ik zou een nog grotere smeerlap zijn dan het hele zooitje Nederlandse "zogenaamde" collegaś bij elkaar om ze af te gaan zitten luisteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 2
  • Moderators

  • Bijdragen:  2.641
  • Waardering:   605
  • Prestatiepunten:  2.557
  • Dagen gewonnen:  38
  • Lid sinds:  22-08-16
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  42
  • Was actief op:  Windows

14 uur geleden zei D68:

Wil meteen even opbiechten dat ik 2 jaar geleden op het werk met mijn mobieltje verschillende  geluid naar tekst appjes zat uit te testen. ik ben de enige niet van Turkse afkomst die boven in die kantine zit. Niemand wil bij mijn 6 Turkse collega's zitten. Je begrijpt denk ik al waar ik heen ga. Inderdaad, ik moest het toch wel even uit testen of het appie goed werkte. En ja hoor, Voor het eerst in drie jaar kon ik horen waar ze het over hadden. Na 2 zinnen meteen uitgezet en nooit meer aangezet. Uit respect. Ik zou een nog grotere smeerlap zijn dan het hele zooitje Nederlandse "zogenaamde" collegaś bij elkaar om ze af te gaan zitten luisteren.

Daar heb ik nooit bij stilgestaan, maar inderdaad die live translate kan hiervoor serieus goed de uitkomt vinden. Ook voor het maken van subtitles :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 605
  • 2,6k
  • 38

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...