Spring naar bijdragen

Televisie kijken op de veranda en wifi in de tuin


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  427
  • Waardering:   10
  • Prestatiepunten:  317
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Goedemiddag,

 

Binnenkort krijgen wij de sleutel van onze nieuwe woning, een mooi vooruitzicht natuurlijk! :)

Nu wil het feit dat bij deze woning een nogal diepe tuin zit(ca. 30meter), en we helemaal achteraan een mooie veranda hopen te plaatsen.

Het liefst willen we hier natuurlijk ook gewoon tv kijken. Zijn er hiervoor opties wat jullie weten?

Bij onze huidige woning hebben we er wel een tv staan en een ziggo wifi versterker in het stopcontact, waardoor we alleen Netflix of NPO-gemist kunnen kijken.

Met name rondom sportevenementen in de zomer is dit erg balen, en zouden we graag ook digitale televisie kunnen kijken.

Zijn hier opties voor? Bij voorkeur bij Ziggo?

Of gaat dit dan echt een kwestie zijn van 40 meter coax kabel vanaf de hoofdaansluiting onder kruipruimte doortrekken, en daarna in de tuin ingraven?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10
  • 427
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Als eerst gefeliciteerd met de nieuwe woning en wat een leuke vraag :)

ik zou geen coax kabel hiervoor trekken. Tv kijken zal steeds meer wifi internet verlopen. Ik heb zelf een Chromecast boven waar ik met Ziggo go live tv en herhaalde tv op kan zien.

hier is ook officieel support voor van Ziggo. Wil je toch liever zonder je telefoon werken kan je ook kiezen voor een android tv kastje zoals de mi box. Deze kan android go draaien welke je kan bedienen via je afstandbediening (Prettig voor de vrouw) ;) .

Ik heb zo een kastje beneden en dit werkt erg fijn. Ook voor de kids en de vrouw.

Maar je moet wel bereik hebben, dat kan over wifi of ethernet / lan kabel. 

Die 30 meter kan je overbruggen met wifi, maar de voorkeur zou een lan kabel zijn. Lekker onder de grond trekken (is niet duur) en dan heb je een goede wifi spot maken in de achtertuin welke je tv en je telefoon kan gebruiken.

Als je toch liever wifi wilt dan kan je dit vast ook opvangen via een mesh netwerk. Dit zijn losse wifi modules welke je kan neerzetten rond het huis en je wifi netwerk vergroten. Genoeg opties dus :)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  427
  • Waardering:   10
  • Prestatiepunten:  317
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

He @Duken, allereerst bedankt voor je reactie!

Reden dat ik neig naar een coax-kabel is dat mijn ervaringen met ziggo go icm chromecast niet super werkte bij F1 of voetbal, maar wellicht verbeterd dit zichzelf steeds natuurlijk.

 

Besef me dat via kabel beter werkt inderdaad.

Zou een Ziggo-monteur zo’n internetkabel kunnen trekken?  En moet ik dan bv. ook een extra router/modem?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10
  • 427
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Als de ervaringen met de Chromecast niet goed zijn (is nu trouwens beter als in het verleden) is een android tv box nog een mooie optie. Zeker in combinatie met de wifi versterker zoals die van @Guardian voor een camping.

De Ziggo monteur kan geen kabel door de tuin trekken. Maar in je Ziggo modem kan je zelf een extra kabel prikken. Zie maar aan de achterzijde van je modem.

Deze werkt dan direct. Aan de andere kant van de kabel zal je wel nog een wifi unit moeten prikken. Het mooiste is als deze werkt met power over ethernet. Dus stroom over de lan kabel. Je kabel moet het dan wel kunnen. Je hebt dan geen stroom aansluiting nodig. Onder het schrijven besef ik me dat je wel stroom hebt op je veranda aangezien er een tv staat :)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  427
  • Waardering:   10
  • Prestatiepunten:  317
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

@Duken Klopt inderdaad, we laten stroom doortrekken naar de veranda.

als ik het goed begrijp zou je dan kiezen voor een Android tv box i.c.m. een versterker? En die Android box kan dan ook bv Fox Sports afspelen net als de tv binnen? Dacht dat Ziggo helemaal geen opties zonder Coax had, maar dit klinkt wel hoopvol.

@Guardian Thanks voor de tip! Welke zou je mij adviseren?

Want anders zit je altijd met een kabel van 40meter natuurlijk, wat bijna niet te doen is. Of 4g als je in je tuin zit en visite hebt; ook niet ideaal.

Een normale Hirschmann versterker zal te zwak zijn over deze afstand zeker?

bewerkt door Patrickj
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10
  • 427
Gast Guardian
7 uur geleden zei Patrickj:

@Guardian Thanks voor de tip! Welke zou je mij adviseren?

Camping site geeft zelf een goed advies met de EZ Hotspot Extender V3 die behalve op een camping ook thuis gewoon te gebruiken is als versterker van je Ziggo WiFi. Het is uiteraard ook een optie om een Powerline Adapter te gebruiken als je toch een stroomkabel doortrekt naar achterin de tuin. Er zijn Powerline Adapters die krachtig genoeg zijn om een afstand van 30 meter te overbruggen via de stroomkabel, maar dan moet je toch wel denken aan een Adapter die tot 1300 Mbps kan bereiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

9 uur geleden zei Patrickj:

En die Android box kan dan ook bv Fox Sports afspelen net als de tv binnen? Dacht dat Ziggo helemaal geen opties zonder Coax had, maar dit klinkt wel hoopvol.

Ai... dat is een goede. Ik weet niet zeker of Ziggo ook Fox sport toelaat. Ze hebben niet alle netten op de Android TV Ziggo go software. Dezelfde netten als Ziggo Go op je telefoon. Ik heb geen sport abonnement dus dat zal je zelf even moeten testen. Kan je dat doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  427
  • Waardering:   10
  • Prestatiepunten:  317
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

1 uur geleden zei Duken:

Ai... dat is een goede. Ik weet niet zeker of Ziggo ook Fox sport toelaat. Ze hebben niet alle netten op de Android TV Ziggo go software. Dezelfde netten als Ziggo Go op je telefoon. Ik heb geen sport abonnement dus dat zal je zelf even moeten testen. Kan je dat doen?

Op mijn telefoon kan ik wel voetbal en f1 zien ja. Via chromecast streamen liep die alleen vaam vast, dus zo’n Android zou een betere optie zijn dan?

als het puur voor on demand is, zou natuurlijk alleen een campingversterker voldoende zijn, daar het een smarttv betreft dus apps als Netflix, Videoland etc. los op je tv te downloaden zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10
  • 427
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

1 uur geleden zei Patrickj:

Op mijn telefoon kan ik wel voetbal en f1 zien ja. Via chromecast streamen liep die alleen vaam vast, dus zo’n Android zou een betere optie zijn dan?

Ja, ik heb daar ook veel betere evaringen mee. Eigenlijk hetzelfde als de app op je telefoon (dus geen gebruik van Chromecast). dat is vrijwel dezelfde ervaring :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  427
  • Waardering:   10
  • Prestatiepunten:  317
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ga ik dat tegen die tijd maar eens proberen denk ik! Dient de campingversterker buiten bij het huis, op de veranda, of juist ergens halverwege geplaatst te worden?

En het android boxje pikt wifi op en streamt dan op de televisie dus bv sport?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10
  • 427
Gast Guardian
2 uur geleden zei Patrickj:

Ga ik dat tegen die tijd maar eens proberen denk ik! Dient de campingversterker buiten bij het huis, op de veranda, of juist ergens halverwege geplaatst te worden?

De omschrijving geeft het volgende aan @Patrickj;

Outdoor behuizing en aansluiting

De outdoor behuizing voldoet aan de IP65 normering zodat u de unit het gehele jaar buiten kunt laten hangen. Om de EZ hotspot van voeding te voorzien dient u de bijgeleverde Power over Ethernet injector te gebruiken. Met behulp van een netwerkkabel (niet meegeleverd) kunt u de EZ Hotspot Extender op de PoE-injector aansluiten om hem te voeden.

Het lijkt mij dat je de versterker dan zo hoog mogelijk hangt achter in de tuin aan het balkon waar je de ontvangst nodig hebt voor je TV en/of laptop/GSM om met de antennes het signaal van je WiFi op te kunnen pikken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

4 uur geleden zei Patrickj:

En het android boxje pikt wifi op en streamt dan op de televisie dus bv sport?

Dat is correct, je al hem via wifi verbinding maar eventueel ook nog een USB naar lan dongle. Ik heb ben zelf via wifi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  427
  • Waardering:   10
  • Prestatiepunten:  317
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Top, bedankt!

En dit is allemaal legaal toch? Kreeg ook Iptv als advies, maar dat is illegaal dus doe ik liever niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10
  • 427
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

2 uur geleden zei Patrickj:

Top, bedankt!

En dit is allemaal legaal toch? Kreeg ook Iptv als advies, maar dat is illegaal dus doe ik liever niet

Jup, is helemaal legaal. De officiële app van Ziggo voor android tv moet nog worden vrijgegeven maar er is een niet officiële versie in omloop. Deze werkt trouwens alleen met je Ziggo go account. 100% legaal. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  427
  • Waardering:   10
  • Prestatiepunten:  317
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Top, bedankt!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10
  • 427
  • 3 weken later...

  • Bijdragen:  427
  • Waardering:   10
  • Prestatiepunten:  317
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Kan zo’n campingversterker ook icm een mesh-netwerk van bv google?

Hebben nu erg veel signaalverlies dus willen voor binnen voor een google mesh-netwerk gaan, of adviseren jullie iets anders?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10
  • 427

  • Bijdragen:  427
  • Waardering:   10
  • Prestatiepunten:  317
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Op 15-4-2020 om 17:19 zei Duken:

Als eerst gefeliciteerd met de nieuwe woning en wat een leuke vraag :)

ik zou geen coax kabel hiervoor trekken. Tv kijken zal steeds meer wifi internet verlopen. Ik heb zelf een Chromecast boven waar ik met Ziggo go live tv en herhaalde tv op kan zien.

hier is ook officieel support voor van Ziggo. Wil je toch liever zonder je telefoon werken kan je ook kiezen voor een android tv kastje zoals de mi box. Deze kan android go draaien welke je kan bedienen via je afstandbediening (Prettig voor de vrouw) ;) .

Ik heb zo een kastje beneden en dit werkt erg fijn. Ook voor de kids en de vrouw.

Maar je moet wel bereik hebben, dat kan over wifi of ethernet / lan kabel. 

Die 30 meter kan je overbruggen met wifi, maar de voorkeur zou een lan kabel zijn. Lekker onder de grond trekken (is niet duur) en dan heb je een goede wifi spot maken in de achtertuin welke je tv en je telefoon kan gebruiken.

Als je toch liever wifi wilt dan kan je dit vast ook opvangen via een mesh netwerk. Dit zijn losse wifi modules welke je kan neerzetten rond het huis en je wifi netwerk vergroten. Genoeg opties dus :)

 

Dit bedoelde ik dan qua mesh-netwerk?

zou ik bv google nest kunnen gebruiken met 1 extra punt voor t kantoortje en dan een 2 extra google wifi punten, 1 voor de veranda en 1 voor boven? En dan geen campingversterker? Of is dat niet te doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10
  • 427
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Jawel dat is volgens mij wel te doen. Je moet even controleren hoeveel meter de google wifi mesh kan overbruggen. 

Ik wil de set zelf ook graag hebben :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  427
  • Waardering:   10
  • Prestatiepunten:  317
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

1 uur geleden zei Duken:

Jawel dat is volgens mij wel te doen. Je moet even controleren hoeveel meter de google wifi mesh kan overbruggen. 

Ik wil de set zelf ook graag hebben :)

Zou je dan voor de google nest gaan, of google wifi multiroom? Of misschien juist nog een hele andere. Tis wel een duur geintje inderdaad, maar krijgt wel goede recensies.

En de campingversterker zou ik dan wellicht niet nodig hebben

bewerkt door Patrickj
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10
  • 427
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

De google nest wifi is de nieuwe serie. De google wifi is het oudere model.

Ik zou daarbij ook gaan voor de nest wifi. 

https://store.google.com/product/nest_wifi

Daar zit nog de google nest mini (speaker / assistent) ingebouwd :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  427
  • Waardering:   10
  • Prestatiepunten:  317
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Top, dit gaat hem worden!

Klopt het dat ik daarmee ook slimme verlichting bv. kan koppelen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10
  • 427
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Ja zeker! Dan kan je zelfs in je tuin zeggen, ok google doe de tuinverlichting aan :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  427
  • Waardering:   10
  • Prestatiepunten:  317
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Wat een luxe! Toevallig krijg ik vanuit Nuon/Vattenfall een welkomstgeschenk met Philips Hue lampen, die kan ik dus koppelen aan google?

En we krijgen een slimme meter van tado of google nest, werkt dat ook hiermee? 
Is de een dan nog beter dan de andere?

de vragen ging inmiddels alle kanten op haha sorry daarvoor, ben er zelf totaal (nog) niet in thuis.. en je kan het dan maar beter gelijk goed doen!

bewerkt door Patrickj
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10
  • 427

  • Bijdragen:  427
  • Waardering:   10
  • Prestatiepunten:  317
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Goedemorgen,

Ik kreeg zojuist van een collega de tip om juist wel voor bekabeld te gaan. Hoe denken jullie daarover? Zelf neig ik nog steeds naar google, die zou 600m2 moeten dekking als ik 1 router + 3 punten neem.

De kruipruimte is op dit moment nog wel open, en op termijn moeten elektra en water ook vanaf de woning(of garage) doorgetrokken worden naar de veranda.

Is het een optie om bv. nu een coax + UTP kabel al onder de woning door te trekken? En deze dan t.z.t. naar de veranda te leggen?

En als ik dat doe, moet de kabel dan nu bv. al 45 meter zijn? Of kan je nu een 10 meter kabel doen en deze naar buiten laten komen in de muur o.i.d. en daar weer verder?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10
  • 427

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...