Spring naar bijdragen

NZB download manager instellen met Eweka, nieuwsgroepen en torrent sites


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  8
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  16-10-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Beste mede-dukers,

Het spijt me als ik een domme vragen stel, maar na enkele dagen onderzoek en proberen kom ik er maar niet uit hoe ik toegang kan krijgen tot nieuwsgroepen met mijn Android tablet.

Ik heb NZB360 geïnstalleerd. Ook heb ik een Eweka abonnement.

1. Het is me onduidelijk of NZB360 een NZB downloadmanager is of een manager van NZB downloadmanagers. Als NZB360 geen downloadmanager is, dan moet ik waarschijnlijk een NZB downloadmanager installeren, zoals NZBGet. Is NZB 360 een downloadmanager of een manager van downloadmanagers? Of nog wat anders?

2. Kan ik mijn Eweka account koppelen aan NZB360 of kan dat enkel aan een download manager zoals NZBGet?

3. Verder probeerde ik een nieuwsgroep, namelijk https://www.elitenzb.info, in te stellen in NZB360, maar dat lukt me niet. De uitleg op snelrennen en binaries4all vertelt dat het via een programma als Spotnet kan. Maar omdat Spotnet niet voor Android is, wil ik dus NZB360 of NZBGet gebruiken. Hoe stel ik dat in?

4. Verder wil ik graag een handige Android app om te kunnen zoeken in verschillende bronnen, nieuwsgroepen en torrents. Waaronder ook http://www.extremetorrents.org en ebooksparadijs. Kan dat met NZB360 of heb ik daar een andere app voor nodig? Momenteel gebruik ik ook TorrSE.

5. Heb ik nu alles dat ik nodig heb om te kunnen zoeken en downloaden in nieuwsgroepen en torrentsites?

Overigens heb ik VPN software, namelijk private internet access.

Ik ben al blij met een kort antwoord of een verwijzing naar een bron waar mee ik verder kom.

Bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 8
  • Reacties 7
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  8
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  16-10-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

NB Ik heb ook NZBGet voor Android geïnstalleerd. Het programma werkt via Daemon in de browser. Maar ik krijg de configuratie niet werkzaam met Eweka.

Als ik het via een SSL beveiligde verbinding wil instellen krijg ik de volgende fout in NZBGet:

Citaat

Authorization for test server (news.eweka.nl) failed: 502 Authentication Failed

Dit terwijl login, wachtwoord, server en poort volgens mij goed zijn ingesteld.

Zonder SSL beveiliging krijg ik deze melding:

Citaat

Could not receive data on socket from news.eweka.nl: ErrNo 11, Try again

Ik struin nu het forum van NZBGet af om te kijken waar dat dan ligt.

bewerkt door Dukenukem3d
Onduidelijkheid
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 8

  • Bijdragen:  8
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  16-10-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Sorry, ik ben aan het nachtbraken geweest en heb NZBGet nu eindelijk werkend gekregen. Maar niet in NZB 360. Daarvoor moet ik een primary connection address, de gebruikersnaam en het wachtwoord opgeven. Het adres zou volgens mij dit moeten zijn: http://localhost:6789/. Maar gebruikersnaam en wachtwoord heb ik niet van NZBGet, alleen van Eweka. Ik moet dus nog maar even aan de slag, maar deze nacht niet meer...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 8
Gast Guardian

Goede morgen @Dukenukem3d, hopelijk ben je niet weer de hele nacht aan het braken geweest met je NZB360 App. Ik lees dat je aan het worstelen bent met NZBGet en dat je die niet werkend hebt gekregen, maar ik heb na even Googlen al een website gezien waar je heel duidelijk in de omschrijving leest dat SABnzbd het programma is dat met NZB360 samenwerkt. Uiteraard moet je in de instellingen van SABnzbd de gegevens van jouw Eweka abonnement instellen. Kijk zelf even op de website met die uitleg over NZB360 onder deze link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

nzb360 werkt samen met de onderstaande applicaties. Daar staat ook NZBget tussen. Maar ik zou ook kiezen voor SABnzbd. Waarschijnlijk werken deze beter samen met NZB360. De stappen zijn ook erg kort daarvoor :)

In NZB360 settings for Sabnzbd:

1. Enable the service
2. IP/Host: this is the IP address of the server where sabnzbd is running. For example: 192.168.1.2
3. Server port: should be 8080 unless you changed this
4. Your sabnzbd API key: can be retrieved from Config > General > Api Key.
5. Use SSL/HTTPS: enable this only if you also enabled SSL in sabnzbd and you always connect over https.

The rest of the settings can be left alone.

NZB360 apps:

•  SABnzbd
•  NZBget
•  Deluge
•  Transmission
•  µTorrent
•  qBittorrent
•  rTorrent/ruTorrent
•  Sick Beard
•  Sonarr
•  Radarr
•  Lidarr
•  CouchPotato
•  Headphones
•  Unlimited Newznab Indexers
•  Jackett

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  8
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  16-10-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Bedankt allebei! Nu kan ik (overdag) weer aan de slag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 8
  • 3 maanden later...

  • Bijdragen:  1
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  24-07-20
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hallo 

 

Ik zit al een volledige nacho vast in nzb360 ik heb een account op ewaka maar bij het ingeven in de server nzbget komt er een melding ''failed to connect to primary adress'' maar alles is perfect ingevuld met de gegevens die ik heb ontvangen van newaka.

Alles Werkt perfect op newslazer maar zou het graag gebruiken op men android tablet 

 

Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 1
Gast Guardian
4 uur geleden zei Boekenworm123:

Ik zit al een volledige nacho vast in nzb360 ik heb een account op ewaka maar bij het ingeven in de server nzbget komt er een melding ''failed to connect to primary adress'' maar alles is perfect ingevuld met de gegevens die ik heb ontvangen van newaka.

Hallo @Boekenworm123, als je in je account van Eweka kijkt onder Helpdesk > Voorbeelden Newsclients > Selecteer uw newsclient: zie ik tussen die mogelijkheden geen NZBGet staan. Eweka geeft geen voorbeeld met jouw account gegevens die je in zou moeten vullen bij de server instelling van NZBGet. Het zou zo maar mogelijk kunnen zijn dat je SABnzbd moet gaan gebruiken in combinatie met NZB360 op je Android Tablet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...