Jump to content

Wil je anoniem en veilig internetten, downloaden en streamen? Gebruik dan een VPN provider. Private internet access is verkrijgbaar voor €2.50 per maand.

Los dat de dienst en client erg snel en prettig werkt is dit ook één van de veiligste providers.

We hebben een stap voor stap handleiding.

msbox

Downloadsnelheid per wifi netwerk sterk verschillend

Recommended Posts

Hallo

Ik heb een Ziggo modem (technicolor) met daaraan gekoppeld een extra Wifi punt TP-Link C7.
Deze laatste omdat mijn bereik en downloadsnelheid niet voldoende was. Met deze C7 kan ik mbv Spotnet en Newsleacher downloaden met ca 17 MB/s.
Nu was mijn wifi bereik niet geweldig en dus het ik een TP link Mesh netwerk aangesloten, rechtstreeks op de C7.
Wifisnelheden tussen de 100 en 170 MB, prima dus. Alleen wat is nu het probleem, als ik wil downloden via het Mesh netwerk kom ik niet hoger uit dan 2 MB/s.
Als ik weer omschakel naar de C7 zit ik weer op 17 MB/s.

Gebeld met Ziggo en die adviseerde mij het Ziggo modem in bridge te zetten, de TP link Mesh hieraan te koppelen en de C7 te verwijderen.
Zo gezegd zo gedaan. Wifi snelheid weer prima maar downloadsnelheid helaas weer max 2 MB/s.
Als proef heb ik daarna de C7 rechtstreeks aan de TP Link Mesh gehangen en ja hoor, download snelheden van 17 MB/s.

Wat zou het probleem kunnen zijn dat ik via het Mesh netwerk niet kan downloaden met hogere snelheden.
Mijn payserver is NewsXS

Groet
Maarten

Je hebt je Ziggo modem nu in Bridge mode staan en sindsdien geen problemen meer? Ik heb dit toevallig zelf ook met een Fortigate. 

Op dit moment geeft je Ziggo modem alleen het internet signaal door een fungeert niet als slim ding voor het verdelen van het internet aan apparaten, dat doet je TP Link mesh of je C7. Beide kunnen blijkbaar prima as "gateway" werken. Maar ik lees nu dat je graag zou willen weten wat het probleem zou kunnen zijn? Het speelt nu toch niet meer?

Of komt je download snelheid van je TP link mesh netwerk nu ook niet boven de 2 MBs uit?

Posted (edited)

Nee blijft onder de 2 MBps

Edited by msbox

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By Patrickj
      Goedemiddag,

Binnenkort krijgen wij de sleutel van onze nieuwe woning, een mooi vooruitzicht natuurlijk!
      Nu wil het feit dat bij deze woning een nogal diepe tuin zit(ca. 30meter), en we helemaal achteraan een mooie veranda hopen te plaatsen.
      Het liefst willen we hier natuurlijk ook gewoon tv kijken. Zijn er hiervoor opties wat jullie weten?
      Bij onze huidige woning hebben we er wel een tv staan en een ziggo wifi versterker in het stopcontact, waardoor we alleen Netflix of NPO-gemist kunnen kijken.
      Met name rondom sportevenementen in de zomer is dit erg balen, en zouden we graag ook digitale televisie kunnen kijken.
      Zijn hier opties voor? Bij voorkeur bij Ziggo?
      Of gaat dit dan echt een kwestie zijn van 40 meter coax kabel vanaf de hoofdaansluiting onder kruipruimte doortrekken, en daarna in de tuin ingraven?
    • By sweet11
      Ik wil van mijn Ziggo bedraad internet af maar mijn WiFi is op de 1e verdieping dramatisch slecht. Ik heb ze vandaag gebeld en zij kwamen met de volgende oplossing :
      Wifibooster via een internetkabel

Wifi via 2,4 Ghz en 5 Ghz frequentie (dual band concurrent). Wifi-standaard 802.11g/n/ac. Met 4 aansluitpunten om extra apparatuur (zoals computers) via een internetkabel aan te sluiten. 2x2 voor 2,4GHz (2 ingebouwde antennes voor een betere verbinding). 3x3 voor 5GHz (3 ingebouwde antennes voor een betere verbinding). Werkt direct na aansluiting. Geschikt in combinatie met alle Ziggo modem/routers. Automatische software update voor nog betere wifi. Of 
      Wifibooster via stopcontact

Wifi via 2,4 GHz- en 5 GHz-frequentie. Wifi-standaard 802.11g/n/ac. Maakt gebruik van de nieuwste technologie (G.hn2) waardoor de verbinding tussen de 2 powerline-adapters sneller en robuuster is dan oudere modellen. Geïntegreerd stopcontact op beide powerline-adapters. Met 1 aansluitpunt om extra apparatuur via een internetkabel aan te sluiten. 2x2 voor 2,4 GHz (2 wifi-stromen, voor een robuuste verbinding). 2x2 voor 5 GHz (3 wifi-stromen, voor een robuuste verbinding). Werkt direct na aansluiting. Geschikt in combinatie met alle Ziggo modems/routers. https://www.ziggo.nl/internet/wifibooster/

Heeft iemand ervaring met deze producten?
      Booster via internetkabel is geen optie want als ik een kabel naar boven had kunnen trekken dan had ik hem wel in mijn iMac gestopt. Dus dan blijft stopcontact over. Alleen had ik begrepen van een winkel waar ik was geweest dat dit niet zo goed werkt als er geen aarde draad is. Klopt dit?

• By fvoske
      Goede dag,
      Het volgende probleem heb ik en wie kan mij helpen.   Op de camping in Spanje heb ik een schotel voor TV ontvangst.   Een SAB Titan III combo HD zorgt voor TV-signaall.
      Er is een zwak wifi signaal welke ik wil gebruiken en versterken voor koppeling aan de TV, zodat ik daar NETFLIX kan ontvangen. Afstand van wifi-punt naar caravan is ca. 40 m.
      Een kabel aanleggen is GEEN optie, maar ik mag van het signaal gebruik maken. Hoe nu verder???  Ik heb daar verder geen apparatuur en wat zou ik
      moeten kopen???  Hopelijk is er iemend die mij kan adviseren.
      Met vriendelijke groeten  Frans
    • By Duken
      Handleiding Snelle Probleemoplossing PIA VPN-Verbinding
      Waarom werkt de VPN-verbinding niet of traag met de PIA-app?
      Connectiviteitsproblemen kunnen door een aantal dingen worden veroorzaakt; meestal wordt dit echter veroorzaakt door een poort die door de toepassing wordt gebruikt, omdat deze wordt beperkt of geblokkeerd op het netwerk waarmee u verbinding maakt. We hebben een zeer eenvoudige manier toegevoegd om van poort te veranderen die door de toepassing wordt gebruikt, om een dergelijke situatie gemakkelijk te verhelpen. Raadpleeg de onderstaande instructies voor het wijzigen van de poort die wordt gebruikt door de toepassing Privé-internettoegang tijdens het verbinden.
      Windows / Mac OS / Linux :
      1. Klik met de rechtermuisknop op het PIA pictogram in het systeemvak of de menubalk (Mac OS kan ook een gewone klik gebruiken)
      2. Verbreek de verbinding met de VPN, indien aangesloten
      3. Klik nogmaals met de rechtermuisknop op het pictogram voor de VPN en klik op Instellingen
      4. Klik op de knop Geavanceerd
      5. Stel het verbindingstype in op UDP
      6. Wijzig de externe poort in 1194, klik op Opslaan en maak opnieuw verbinding. Kijk of het probleem aanhoudt.
      6.1 Als dat het geval is, ontkoppelt u de VPN, wijzigt u de externe poort naar 8080, slaat u op en maakt u opnieuw verbinding. Kijk of het probleem aanhoudt.
      6.2 Als dat het geval is, koppelt u de VPN los, wijzigt u de externe poort in 9201, slaat u op en maakt u opnieuw verbinding. Kijk of het probleem aanhoudt.
      6.3 Als dat het geval is, koppelt u de VPN los, wijzigt u de externe poort in 53, slaat u op en maakt u opnieuw verbinding. Kijk of het probleem aanhoudt.
      7. Als deze wijzigingen niet helpen, ga dan terug naar de geavanceerde instellingen
      8. Verbreek de verbinding met de VPN en wijzig het settype in TCP
      9. Wijzig de externe poort in Auto, klik op Opslaan en maak opnieuw verbinding. Kijk of het probleem aanhoudt.
      10. Als dat het geval is, ontkoppelt u de VPN, wijzigt u de externe poort in 443, klik op Opslaan en maak opnieuw verbinding. Kijk of het probleem aanhoudt.
      10.1 Als dat het geval is, ontkoppelt u de VPN, wijzigt u de externe poort in 110, slaat u op en maakt u opnieuw verbinding. Kijk of het probleem aanhoudt.
      10.2 Als dat het geval is, koppelt u de VPN los, wijzigt u de externe poort naar 80, slaat u op en maakt u opnieuw verbinding. Kijk of het probleem aanhoudt.
      11. Als u tot nu toe geen verbinding tot stand hebt kunnen brengen, voert u het getal 53 in het vakje Lokale poort in en probeert u vervolgens alle bovenstaande instellingen opnieuw
      Android:
      Open onze applicatie en klik vervolgens op de knop Instellingen in de rechterbovenhoek van het venster (verschijnt als een pictogram van 3 kleine schuifschakelaar). Tik op de optie Afstandsbediening.
      Stel de externe poort in op automatisch en probeer verbinding te maken.
      Als dat niet werkt, verander de poort in 1194, en probeer verbinding te maken.
      Als dat niet werkt, verander de poort naar 8080, en probeer verbinding te maken.
      Als dat niet werkt, wijzigt u de poort in 9201 en probeert u verbinding te maken.
      Als dat niet werkt, wijzig dan de poorten in 53 en probeer het opnieuw.
      Als de bovenstaande poorten niet helpen, schakel dan een TCP-verbinding in door het vakje "Gebruik TCP" aan te vinken.
      Stel de externe poort in op automatisch en probeer verbinding te maken.
      Als dat niet werkt, probeer dan 443.
      Als dat niet werkt, probeer dan 110.
      Als dat niet werkt, probeer dan poort 80.
      iOS:
      Zorg er eerst voor dat u bent verbonden met het OpenVPN-protocol in plaats van met IPsec. (Open de app-instellingen [drie regels links bovenaan het scherm], tik op Instellingen en vervolgens op Protocol. Vanaf daar selecteert u OpenVPN.)
      Gebruik vervolgens de volgende instructies om poorten te wijzigen:
      1. Ga naar uw instellingen
      2. Ga naar Socket en selecteer UDP
      3. Tik op de optie Poort op afstand.
      4. Probeer de externe poort in 1194 te veranderen en probeer verbinding te maken.
      5. Als dat niet werkt, wijzigt u de poort in 9201 en probeert u verbinding te maken.
      6. Als dat niet werkt, wijzigt u de poort in 8080 en probeert u verbinding te maken.
      7. Als dat niet werkt, wijzig dan de poorten in 53 en probeer het opnieuw.
      8. Als geen van deze werkt, schakelt u een TCP-verbinding in door terug te gaan naar Instellingen, vervolgens Socket en TCP te selecteren
      9. Probeer verbinding te maken met externe poort 443.
      10. Als dat niet werkt, probeer dan 110.
      11. Als dat niet werkt, probeer dan poort 80.

• Who Was Online

• Create New...