Spring naar bijdragen

Aanschaf nieuwe laptop


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  1.353
  • Waardering:   354
  • Prestatiepunten:  1.763
  • Dagen gewonnen:  23
  • Lid sinds:  22-07-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  31
  • Was actief op:  Windows

Hallo Users van duken,

Op dit moment hebben wij thuis nog een pc staan, maar omdat we over willen op een laptop wil ik eens kijken wat jullie mij zoal kunnen aanraden. 
ik ben vandaag bij een mediamarkt aan kijken geweest en heb ook wat informatie opgevraagd maar ben ook benieuwd naar jullie meningen en ideeen. 

Ik wil graag een laptop van tussen de 500 a 850 euro. 
 

Wil er graag fotografie bewerking op doen en videobewerking en als spelletje speel  ik eigenlijk alleen nog maar roller coaster tycoon dus het hoef niet een game pc te zijn. 
Liefst wil ik er een dvd/cd brander op hebben maar is niet noodzakelijk want heb eventueel een externe dvd/cd brander liggen van asus merk 

ik zelf ben altijd bekend geweest met asus en met de i5 en i7 processors 

de grootte van de laptop mag tussen de 14 inch a 17 inch liggen. 

Maar ik hoor sommige van jullie ook over ryzen , maar heb zelf geen idee wat voor processor dit is. 
in de winkel werd mij zo ie zo gezegd dat ik moest kijken naar een videokaart die met mx begon dus heb daar ook na gekeken maar dan nog is er zoveel keus. 

 

opslag geheugen mag best veel zijn, maar ben tevreden met minder als ik maar een goeie laptop ervoor kan krijgen.

 

ook ben ik wel benieuwd hoe apple is , omdat ik daar ook veel mensen over hoor , is dit wat ?
 

in de winkel kwamen ze bij het merk lenova uit , maar zelf vindt ik die erg onbekend en vraag me ook af of dit 1 van de beste zal zijn voor mij  ?

ik ben zeer benieuwd naar jullie bevindingen en wat jullie zelf eigenlijk hebben als laptop zijnde, of hebben jullie ook nog pc's ? 

 

dan nog wat, wat  is bijvoorbeeld een chromebook en macbooks , want dat is niet echt wat ik zelf ken en ook nooit mee heb gewerkt. 

 

Groetjes en alvast bedankt voor het meedenken ShadowMaster 

bewerkt door ShadowMaster
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 354
  • 1,4k
  • 23

  • Bijdragen:  3.023
  • Waardering:   1.314
  • Prestatiepunten:  4.499
  • Dagen gewonnen:  170
  • Lid sinds:  17-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Apple maakt onder andere laptops. Dan heb je de keuze uit een MacBook Air, MacBook Pro 13 inch en een MacBook Pro 16 inch. En in alle gevallen kun je de specificaties desgewenst aanpassen. 

Omdat je al aangeeft dat je maximaal 850 euro wilt uitgeven aan een laptop, zal een van bovenstaande MacBooks al snel afvallen ben ik bang. 

Een MacBook Air (13 inch) heeft al een vanaf-prijs van 1199 euro. Een MacBook Pro 13 inch een vanaf-prijs van 1499. MacBook Pro 16 inch een vanaf prijs van 2699. Allen zijn recente modellen. 

Prijzen volgens Apple website zelf. Vanzelfsprekend heb je ook andere winkels (mediamarkt bijvoorbeeld, al is dat niet mijn favoriete winkel) die Apple producten verkopen, waar je vaak goedkoper uit kunt zijn. Maar zoals je ziet zijn het geen goedkope speeltjes.

Het is zeker mooi spul, ik heb zelf een iMac en zou niet meer zonder willen. Of het iets voor jou is? Als je puur naar de prijzen kijkt, kun je al zeggen: Nee, omdat het duurder is dan jou maximale budget.

Maar even los van de prijzen, ga voor een eerste indruk gewoon eens naar een winkel om met een MacBook aan de slag te gaan. 

Persoonlijk zou ik sneller naar een winkel als Coolblue gaan. Ik wordt daar altijd prima geholpen.

bewerkt door Monkie
  • Leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,3k
  • 3k
  • 170
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Omdat je gebruik maakt van fotografie software en nog wel eens wilt gamen valt een Chromebook. Ik ben er zelf groot voorstander van en er zijn applicaties op het OS die bewerken van foto's en gamen mogelijk maakt maar waarschijnlijk in jouw geval onvoldoende.

M.a.w. dat wordt dus een Windows OS.

https://tweakers.net/reviews/7752/laptop-best-buy-guide-april-2020.html zit hier niks tussen?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  3.023
  • Waardering:   1.314
  • Prestatiepunten:  4.499
  • Dagen gewonnen:  170
  • Lid sinds:  17-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Als je gebruik maakt van zware grafische programma's zou ik zelf al voor een MacBook Pro kiezen. 

De laptops onder het linkje van Duken zien er niet verkeerd uit, moet ik zeggen. 

Kijk ook eens onder deze link. Gefilterd op Foto- en videobewerking en gaming:

https://www.coolblue.nl/laptops/laptops-voor-fotobewerking/aanbevolen-voor-gebruik:grafisch-gebruik,videos-bewerken,gaming

bewerkt door Monkie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,3k
  • 3k
  • 170

  • Bijdragen:  1.353
  • Waardering:   354
  • Prestatiepunten:  1.763
  • Dagen gewonnen:  23
  • Lid sinds:  22-07-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  31
  • Was actief op:  Windows

Bedankt voor jullie advies

ik heb inderdaad een niet groot budget. :(
Ik gebruik inderdaad programma's als corel paintshop en nero. 

Wat vinden jullie van het merk lenova waar mediamarkt mee kwam aanzetten ? 
Ik zelf ken namelijk dit merk niet. 

wat ik zelf al zei ik ken eigenlijk alleen maar asus , heb namelijk 3 x een laptop gehad waarvan 2x asus die mij goed bevielen en 1x hp maar die vond ik echt niet fijn. 

 

vandaar dat ik ook eens wilde weten wat macbooks en chromebooks zijn omdat ik daar veel mensen over hoor maar zelf nooit mee heb gewerkt. 

 

en wat voor processor zouden jullie mij aanraden ik zelf zat te denken aan i5 of i7, want die ken ik eigenlijk ook alleen maar heb nog niet gewerkt met ryzen of wat ik ook bij bol.com kon vinden amd ? 

Verder gaven ze aan dat ik als grafische geheugen zo ie zo naar moest kijken waar een mx voor stond voor het fotografie bewerken en zo ? 

jullie nog andere ideeën over grafische geheugens ?

 

gr shadowmaster 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 354
  • 1,4k
  • 23

  • Bijdragen:  3.023
  • Waardering:   1.314
  • Prestatiepunten:  4.499
  • Dagen gewonnen:  170
  • Lid sinds:  17-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik heb zelf geen ervaring met Lenovo.

Wat denk je bijvoorbeeld van deze:

Lenovo IdeaPad L340-15IRH Gaming 81LK01FKMH (i5, 16Gb en 512GB ssd)

Lenovo IdeaPad L340-15IRH Gaming 81LK01FVMH (i7, 16GB en 512GB ssd).

Acer Aspire 5 A515-54G-76GH (geschikt voor de wat 'lichtere' games als Rollercoaster en The Sims.)

De laatste twee laptops gaan over je budget heen, maar wellicht zijn deze ergens anders goedkoper.

 

 

 

 

 

 

bewerkt door Monkie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,3k
  • 3k
  • 170

  • Bijdragen:  1.353
  • Waardering:   354
  • Prestatiepunten:  1.763
  • Dagen gewonnen:  23
  • Lid sinds:  22-07-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  31
  • Was actief op:  Windows

interessante laptops @Monkie 850 a 900 euro dat zou eventueel nog kunnen 

ik zelf heb deze 3 laptops gevonden 

https://www.bol.com/nl/p/asus-vivobook-s512fl-bq559t-laptop-15-6-inch/9200000125655214/?bltgh=hIriX9df1LTatkkiREJAqQ.1_4.5.ProductTitle
Dit is een asus heeft wat ik zo op mijn lijstje heb staan aanwezig 

 

https://www.bol.com/nl/p/hp-pavilion-15-cs3720nd-laptop-15-6-inch/9200000124923721/?bltgh=j78M4-eqGF6ETLOzmltNTA.1_4.5.ProductTitle
Alleen deze is een HP laptop en heb die eerder gehad en dat was mij niet goed bevallen dus denk dat die voor mij zou afvallen. 

 

https://www.bol.com/nl/p/acer-aspire-3-a315-55g-71mp-laptop-15-6-inch/9200000112658923/?bltgh=v6S1FcUwFAGtG8O8EtlLgQ.1_4.5.ProductTitle
deze is ook interessant vindt ik , alleen ten op zichten van bovenstaand heeft die geen HDMI aansluiting maar ik weet eigenlijk niet of dat wel zo belangrijk is, heeft wel weer meer geheugen en is wat goedkoper. 
 

 

zijn dit ook een beetje laptops wat zou kunnen met mijn eisen wat ik bovenaan allemaal schreef ?

 

gr shadowmaster 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 354
  • 1,4k
  • 23

  • Bijdragen:  3.023
  • Waardering:   1.314
  • Prestatiepunten:  4.499
  • Dagen gewonnen:  170
  • Lid sinds:  17-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Persoonlijk zou ik dan toch kiezen voor de Asus. i7 processor, 16GB geheugen en een SSD-schijf van 512GB. Toch net weer een stukje krachtiger dan de andere twee, en dat is altijd mooi meegenomen voor foto- en videobewerking.

De laptop van HP heeft een i5 processor en minder geheugen, de laptop van Acer heeft minder geheugen en een kleinere SSD-schijf van 256GB en een ander type videokaart.

Je hebt al meerdere laptops van Asus gehad en je had hier goede ervaringen mee. Nog een punt om mee te nemen. Ik kan het mis hebben, maar volgens mij zijn er weinig vergelijkbare laptops met deze specificaties en prijs.

Een brander zou ik persoonlijk niet missen, en dat ziet er echt niet (meer) uit vind ik. Maakt de laptop ook weer wat dikker.

En inderdaad, met een externe brander lukt het ook prima.

Ik weet niet of je momenteel een SSD-schijf in je pc hebt zitten? Zo niet, dan zal dit ook een verademing zijn. 

Persoonlijk heb ik altijd een spuug hekel aan die voor geïnstalleerde meuk op Windows laptops. Apps die je vaak helemaal niet nodig hebt en de boel onnodig kunnen vertragen.

Als ik wel eens een nieuwe laptop met Windows voor me neus heb (vaak van kennissen), dan is een clean Install het eerste wat ik doe.

bewerkt door Monkie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,3k
  • 3k
  • 170

  • Bijdragen:  1.353
  • Waardering:   354
  • Prestatiepunten:  1.763
  • Dagen gewonnen:  23
  • Lid sinds:  22-07-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  31
  • Was actief op:  Windows

Hoi monkie ik zie dat er in deze pc maar liefst 4 harde schrijven inzitten 

waarvan 1tje er bij staat dat het een ssd is , want die kwam uit mijn oude pc. 

maar ik kan niet vinden wat de andere 3 schrijven zijn ? waar zou ik dat kunnen vinden. 
Maar wat kan ik nog met die ssd schrijf, zou ik die nog mee kunnen nemen naar een andere laptop ? 

of wat bedoel je ermee ? 

 

klopt op deze pc had ik ook allerlei geïnstalleerde meuk zitten , wat al veel geheugen opvreet , maar ik heb zelf dan geen verstand van wat wel en niet weg zou mogen , en dat weet clean install wel ?? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 354
  • 1,4k
  • 23

  • Bijdragen:  3.023
  • Waardering:   1.314
  • Prestatiepunten:  4.499
  • Dagen gewonnen:  170
  • Lid sinds:  17-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Is via 'Apparaatbeheer' ook niet te achterhalen welke type schijven het zijn?

Ik weet niet of je momenteel al een (externe) harde schijf  (of wellicht een NAS) gebruikt voor back-ups?  Zo niet, dan kun je de oude SSD-schijf prima gebruiken als back-up schijf. De SSD-schijf kun je dan in een docking station plaatsen. Deze sluit je vervolgens via een usb-kabel aan op de laptop. 

Voorbeeld van zo'n docking station:

H1b49a7c095c5463a8d96fa5e3b460691M.jpg

 

Als ik wel eens een clean Install (schone installatie) moet uitvoeren (op een nieuwe laptop bijvoorbeeld) dan kom ik vaak probeerversies van programma's tegen. Denk aan virusscanner en Microsoft Office. 

Een schone installatie is even wat werk, maar zeker de moeite waard als je echt goed wilt beginnen met je nieuwe laptop, zonder al die onnodige programma's. Vervolgens kun je zelf de programma's installeren die je nodig hebt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,3k
  • 3k
  • 170

  • Bijdragen:  1.353
  • Waardering:   354
  • Prestatiepunten:  1.763
  • Dagen gewonnen:  23
  • Lid sinds:  22-07-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  31
  • Was actief op:  Windows

@Monkie top bedankt voor je info schrijf het voor mezelf allemaal even op 

Ik moet dan nog even iets verder sparen en misschien is er dan inmiddels al wel weer een andere laptop die beter is , want het komt en gaat met nieuwe laptops 
maar ga dan toch voor de asus i7 

ga eens kijken bij apparaatbeheer of ik het kan vinden wat voor schrijven er verder inzitten , zie zo ie zo 1 ssd schrijf van 111 gb 
maar er is eentje die heet data maar kan niet vinden wat het is want is 465 GB 
de ander is een lokale schrijf , dus dat zal vast geen ssd zijn denk ik en de andere is geen schrijf dat is juist die troep denk ik want dat heet door systeem gereserveerd 
zelf zit er nog een externe harde schrijf van mezelf aan vast met 2 TB 😛

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 354
  • 1,4k
  • 23

  • Bijdragen:  3.023
  • Waardering:   1.314
  • Prestatiepunten:  4.499
  • Dagen gewonnen:  170
  • Lid sinds:  17-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Je zou dat ook moeten kunnen controleren via 'Stations defragmenteren en optimaliseren'.

Bij 'Mediumtype' staat er bijvoorbeeld 'Hardeschijfstation' (een normale harde schijf) of  'SSD (solid-state drive), wat dus een SSD-schijf is.

Kijk tegen die tijd zeker even of je wellicht iets anders tegenkomt. Al haal je met bovenstaande Asus laptop echt een prima laptop in huis. :) 

En wellicht is dit model tegen die tijd weer wat goedkoper en bij meer webshops te koop. Volgens de pricewatch van Tweakers momenteel enkel bij Bol.com te koop.

bewerkt door Monkie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,3k
  • 3k
  • 170

  • Bijdragen:  1.353
  • Waardering:   354
  • Prestatiepunten:  1.763
  • Dagen gewonnen:  23
  • Lid sinds:  22-07-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  31
  • Was actief op:  Windows

@Monkie hou het zeker in de gaten en misschien kom ik wel weer wat anders tegen en vraag ik zeker nog om raad of dat een geschrikte laptop is, maar op dit moment zijn we thuis met van alles bezig dus kan wel even duren voordat de laptop in huis komt.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 354
  • 1,4k
  • 23

  • Bijdragen:  1
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  66
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  25-05-20
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Voor Lenovo zie dit overzicht: https://investor.lenovo.com/en/financial/five_year_summary.php

Groot en bekend genoeg? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 1

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...