Spring naar bijdragen

Bluetooth headset verbinding word niet gezien via dongle


NightstalkerP

Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  10
  • Waardering:   2
  • Prestatiepunten:  77
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  13-05-19
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Dit is het aparaat dat aangeschaft is.

 

Hallo, hopelijk staat mijn vraag/probleem hier op de juiste plaats.

Omdat ik bij mijn nieuwe Sony telefoon een gratis bluetooth hoofdtelefoon kreeg, wilde ik die verbinden met de pc.

Heb een "dongle"(?) aangeschaft, maar mijn pc (W10 pro64, legaal) ziet dat ding dus niet.

Drivers voor bluetooth opnieuw geinstalleerd, geen verandering, geen optie om bluetooth ann-/uit te schakelen.

Nu had ik eenzelfde probleem bij aanschaf van deze pc met mijn usb-headset. Die word dus maar gezien op 1 usb-poort.

Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Bijgevoegd een Speccy-afbeelding van mijn systeem..

Mvg Peter

000300.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2
  • 10
  • 1
  • William1 veranderde de titel in Bluetooth verbinding word niet gezien via Dongle
  • Moderators

  • Bijdragen:  2.641
  • Waardering:   605
  • Prestatiepunten:  2.557
  • Dagen gewonnen:  38
  • Lid sinds:  22-08-16
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  42
  • Was actief op:  Windows

Je moet de USB dongle op ontvang modus plaatsen:

329x840.jpg

Anders gaat hij audio versturen, dus je geluid uit je PC naar een device.

en daarna naar je bluetooth instellingen.

Je vindt de Bluetooth-instellingen als volgt:

Selecteer de Startknop  > Instellingen  > Apparaten > Bluetooth- en andere apparaten.
Selecteer Meer Bluetooth-opties om meer Bluetooth-instellingen te zoeken.

Wellicht moet je je venster uitvouwen om het menu aan de rechterkant te zien. Als Bluetooth niet wordt weergegeven bij de instellingen van Bluetooth- en andere apparaten, beschikt je pc misschien niet over Bluetooth of wordt de Bluetooth-hardware mogelijk niet herkend.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 605
  • 2,6k
  • 38
  • William1 veranderde de titel in Bluetooth headset verbinding word niet gezien via dongle

  • Bijdragen:  10
  • Waardering:   2
  • Prestatiepunten:  77
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  13-05-19
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hallo William,

Hij staat standaard op de rode (verzend) instelling, en dat is volgens mij ook de bedoeling, ik wil immers

geluid van de pc op de headset ontvangen.

Maar, het probleem is dat mijn pc het hele apparaat niet ziet. Ook niet via de instellingen, zoals jij het beschrijft.

Als ik bij de gegevens van mijn moederbord kijk, heb ik wel bluetooth.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2
  • 10
  • 1
  • Moderators

  • Bijdragen:  2.641
  • Waardering:   605
  • Prestatiepunten:  2.557
  • Dagen gewonnen:  38
  • Lid sinds:  22-08-16
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  42
  • Was actief op:  Windows

In principe weet Windows zelf dat je een headset koppelt en daarmee ook het geluid wilt versturen na het koppelen. Maar eerst moet je nog je headset vinden.

Daarvoor moet je headset ook in pair modus. Je kan dit eerst even proberen met je telefoon. Kan je telefoon (eerst ontkoppelen) je apparaat vinden? Zoja, dan zoeken met Windows. Als Windows dan nog geen bluetooth vinden moeten we daarop verder zoeken. 

Straks staat je headset niet goed en zijn we eerst alle Windows instellingen aan het omgooien ;)

Even kort een screenshot bij het zoeken naar bluetooth in Windows:

image.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 605
  • 2,6k
  • 38

  • Bijdragen:  10
  • Waardering:   2
  • Prestatiepunten:  77
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  13-05-19
  • Status:  Offline
  • Actief:  

De dongle en de headset pairen automatisch, die melding krijg ik ook via de headset.

Ga nu proberen wat de dongle doet op een laptop, maar weer bedankt voor het meedenken!👍

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2
  • 10
  • 1

  • Bijdragen:  10
  • Waardering:   2
  • Prestatiepunten:  77
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  13-05-19
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hier het probleem, ik heb die schuif niet, om bluetooth aan/uit te schakelen.

Maar kan me niet indenken dat mijn (moderne...) pc bluetooth niet zou ondersteunen.

000302.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2
  • 10
  • 1
  • Moderators

  • Bijdragen:  2.641
  • Waardering:   605
  • Prestatiepunten:  2.557
  • Dagen gewonnen:  38
  • Lid sinds:  22-08-16
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  42
  • Was actief op:  Windows

Dat schuifje zou je inderdaad wel moeten hebben. Windows moet aan die dongle herkennen dat je bluetooth dongle hebt. 

Kan je hier iets mee?

1 . Als u Windows 10 gebruikt, gebruikt u de probleemoplosser voor Bluetooth om Bluetooth-problemen op te lossen.

  1. Selecteer de Startknop   en selecteer vervolgens Instellingen   > Bijwerken en beveiliging   > Problemen oplossen .

    Open Problemen met instellingen oplossen

  2. Onder vinden en oplossen van andere problemen , selecteert u Bluetooth > Uitvoeren van de probleemoplosser .

  (Om te zien welke versie van Windows 10 op uw pc is geïnstalleerd, selecteert u de knop Start Windows-logo Startknop  en vervolgens Instellingen  tandwielvormige instellingenpictogram . Selecteer in Instellingen Systeem > Info .)

 

2 . Controleer Apparaatbeheer om ervoor te zorgen dat u de nieuwste Bluetooth-stuurprogramma's hebt geïnstalleerd.

  1. Typ Apparaatbeheer in het zoekvak op de taakbalk, selecteer het in de lijst met resultaten en vouw Bluetooth uit in Apparaatbeheer.
  2. Houd de Bluetooth-radio ingedrukt (of klik met de rechtermuisknop) en selecteer Stuurprogramma bijwerken > Automatisch zoeken naar bijgewerkte stuurprogramma's .

 

3. Bluetooth verschijnt mogelijk niet in Apparaatbeheer als het bestaande Bluetooth-stuurprogramma niet compatibel is met Windows 10. Probeer deze stappen om een compatibel stuurprogramma te vinden:

  1. Typ Apparaatbeheer in het zoekvak op de taakbalk, selecteer het in de lijst met resultaten en vouw vervolgens Andere apparaten uit in Apparaatbeheer.
  2. Selecteer het onbekende apparaat, houd het ingedrukt (of klik er met de rechtermuisknop op) en selecteer vervolgens Eigenschappen .
  3. Selecteer het tabblad Details en selecteer vervolgens Hardware-id's in de lijst Eigenschappen .

    Zoek de hardware-ID voor de Bluetooth-radio. De hardware-ID ziet er doorgaans als volgt uit, waarbij {ID} een reeks cijfers en / of letters is: USB \ VID_ {ID} & PID_ {ID}
     

    Beeld
     

     

     

  4. Houd de hardware-ID ingedrukt (of klik er met de rechtermuisknop op) en selecteer Kopiëren .
  5. Zoek op internet naar de hardware-ID die u hebt gekopieerd om de naam van de Bluetooth-radiofabrikant te vinden. Ga daarna naar de Bluetooth-hardware of de website van uw pc-fabrikant om een Bluetooth-stuurprogramma te downloaden dat compatibel is met Windows 10.

Onbekende apparaateigenschappen

 

4. Houd de hardware-ID ingedrukt (of klik er met de rechtermuisknop op) en selecteer Kopiëren.
5. Zoek op internet naar de hardware-ID die u hebt gekopieerd om de naam van de Bluetooth-radiofabrikant te vinden. Ga daarna naar de Bluetooth-hardware of de website van uw pc-fabrikant om een Bluetooth-stuurprogramma te downloaden dat compatibel is met Windows 10.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 605
  • 2,6k
  • 38

  • Bijdragen:  10
  • Waardering:   2
  • Prestatiepunten:  77
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  13-05-19
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Heb inmiddels ontdekt dat mijn pc bluetooth niet ondersteunt... is er dan een manier om dat aan te passen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2
  • 10
  • 1
  • Administrators

  • Bijdragen:  393
  • Waardering:   407
  • Prestatiepunten:  6.690
  • Dagen gewonnen:  49
  • Lid sinds:  03-09-19
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

 

10 minuten geleden zei NightstalkerP:

Heb inmiddels ontdekt dat mijn pc bluetooth niet ondersteunt.

Dat is bijna onmogelijk als je werkt met een bluetooth dongle, heb je de dongle al op een ander apparaat getest, het zou ook aan je usb poorten kunnen liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 407
  • 393
  • 49

  • Bijdragen:  10
  • Waardering:   2
  • Prestatiepunten:  77
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  13-05-19
  • Status:  Offline
  • Actief:  

2 minuten geleden zei Tuinbever:

 

Dat is bijna onmogelijk als je werkt met een bluetooth dongle, heb je de dongle al op een ander apparaat getest, het zou ook aan je usb poorten kunnen liggen.

Daar heb ik inderdaad problemen mee, in elk geval met mijn usb-headset. Maar verder nergens mee... dat maakt het zo vaag. Ben laptop aan het updaten, dan probeer ik de dongle daarop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2
  • 10
  • 1
  • Administrators

  • Bijdragen:  393
  • Waardering:   407
  • Prestatiepunten:  6.690
  • Dagen gewonnen:  49
  • Lid sinds:  03-09-19
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Ja want je Dongle is in dit geval de vervangende (hardware, deze alleen ondersteund dient te worden door een driver (software matig ), heb gezien dat jou aangeschafte dongle ondersteund wordt door win 10.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 407
  • 393
  • 49

  • Bijdragen:  10
  • Waardering:   2
  • Prestatiepunten:  77
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  13-05-19
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Enig idee wat het poortenprobleem zou kunnen zijn?

Als externe schijven gewoon werken, of Garmin horloge/navigatie?

Het is alleen maar die usb-headset, en dan nu blijkbaar de dongle, die niet gezien worden..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2
  • 10
  • 1
  • Administrators

  • Bijdragen:  393
  • Waardering:   407
  • Prestatiepunten:  6.690
  • Dagen gewonnen:  49
  • Lid sinds:  03-09-19
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Heb je hem inmiddels al getest op een ander apparaat (pc) want als er iets met de dongle is dan zoek je naar de bekende speld in de hooiberg op je pc. Mocht hij werken dan verder kijken, b.v. alle usb poorten proberen , ook achter in de pc. Gelet op de specificaties  van jou pc, zou hij moeten werken. Je zou e.v.t. een hardware test kunnen uitvoeren, daar zijn meerdere programma's voor b.v. : https://webwereld.nl/how-to/software/16-tools-om-je-pc-op-defecten-te-controleren-3775266/

bewerkt door Tuinbever
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 407
  • 393
  • 49

  • Bijdragen:  10
  • Waardering:   2
  • Prestatiepunten:  77
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  13-05-19
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Heb de performance toolkit gebruikt, alle poorten zouden goed moeten zijn...

Heb besloten om de dongle terug te sturen en ff een andere te halen bij coolblue, misschien dat het probleem dan is opgelost.

Bedankt voor het meedenken allebei!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2
  • 10
  • 1

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...