Spring naar bijdragen

Posten Met SSL Wil Niet Meer


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  202
  • Waardering:   45
  • Prestatiepunten:  2.228
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  30-10-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Probeer wat te posten met ssl verbinding in windows 10 64bits maar dat lukt niet meer, zit bij tweaknews en was altijd goed

Deze melding krijg ik ook met Newsdemon het zelfde dus moet bij mij zitten

Trouwens ook nog een vraag er bij, als je al een VPN hebt, en die heb ik bij pia, moet je dan beslist ook nog ssl inschakelen, want het lijkt mij als je de data al gecodeerd op haald en verzend toch

Gadwin Printscreen002.jpg

bewerkt door Misterkilobyte
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 45
  • 202
  • 1
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Android

In principe hoef je met je VPN connectie geen SSL te activeren. Is dubbelop, maar het kan ook geen kwaad. 

Kan je wel posten met PIA actief en zonder SSL?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264
  • Administrators

  • Bijdragen:  393
  • Waardering:   407
  • Prestatiepunten:  6.687
  • Dagen gewonnen:  49
  • Lid sinds:  03-09-19
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

VPN werkt niet eens bij het Uploaden naar nieuws groepen, dit gaat namelijk altijd buiten de vpn lijn om. Het is een veel voorkomend misverstand, het uploaden naar een nieuws groep gaat namelijk via een TLS stunnel, en kan niet eerst via de VPN lopen. Normaal dien je voor SSL de poort 443 en of 563 te gebruiken, maar je zou ook poort 400 of 150 op ssl kunnen gebruiken, je kan gewoon even kijken welke poorten er bij jouw werken, mits je programma dat ondersteund (en provider), poort 119 is een dooddoener voor uploaders.

bewerkt door Tuinbever
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 407
  • 393
  • 49

  • Bijdragen:  1.559
  • Waardering:   486
  • Prestatiepunten:  9.655
  • Dagen gewonnen:  42
  • Lid sinds:  02-10-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

30 minuten geleden zei Tuinbever:

VPN werkt niet eens bij het Uploaden naar nieuws groepen, dit gaat namelijk altijd buiten de vpn lijn om. Het is een veel voorkomend misverstand, het uploaden naar een nieuws groep gaat namelijk via een TLS stunnel, en kan niet eerst via de VPN lopen. Normaal dien je voor SSL de poort 443 en of 563 te gebruiken, maar je zou ook poort 400 of 150 op ssl kunnen gebruiken, je kan gewoon even kijken welke poorten er bij jouw werken, mits je programma dat ondersteund (en provider), poort 119 is een dooddoener voor uploaders.

Hallo Tuinbever,

ik had graag je hulp bij het volgende:

ik gebruik al jaren  Spotlite op mijn iMac met Hitnews met SSL  poort 563 /995 maar opeens werkt het niet meer, en nu  kan ik alleen poort 119 zonder SSL gebruiken.

spacer.png

 

 ga  ik  wel SSL aantikken dan krijg ik onderstaande melding en komt er niets meer binnen

spacer.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 486
  • 1,6k
  • 42
  • Administrators

  • Bijdragen:  393
  • Waardering:   407
  • Prestatiepunten:  6.687
  • Dagen gewonnen:  49
  • Lid sinds:  03-09-19
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

10 minuten geleden zei bruchlee:

ik gebruik al jaren  Spotlite op mijn iMac met Hitnews met SSL  poort 563 /995 maar opeens werkt het niet meer, en nu  kan ik alleen poort 119 zonder SSL gebruiken.

Ja ik merk dat meerdere providers dat probleem geven, wat je zou kunnen doen is nagaan of er iets is veranderd in de post instelling van de provider, en of ze de poort instellingen hebben aangepast.

bewerkt door Tuinbever
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 407
  • 393
  • 49

  • Bijdragen:  1.559
  • Waardering:   486
  • Prestatiepunten:  9.655
  • Dagen gewonnen:  42
  • Lid sinds:  02-10-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

1 minuut geleden zei Tuinbever:

Ja ik merk dat meerdere providers dat probleem geven, wat je zou kunnen doen is nagaan of er iets is verander in de post instelling van de provider, en of ze de poort instellingen hebben aangepast.

bedankt voor de snelle reactie, ga even bij Ziggo site kijken ,bij Hitnews wordt nog steeds aangegeven dat de poorten 563/995 voor SSL zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 486
  • 1,6k
  • 42
  • Administrators

  • Bijdragen:  393
  • Waardering:   407
  • Prestatiepunten:  6.687
  • Dagen gewonnen:  49
  • Lid sinds:  03-09-19
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Ja wat ik wel weet, is dat de ssl certificaten, zijn aangepast onlangs (global) maar of dat er iets mee van doen heeft weet ik niet, maar het zou zo maar kunnen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 407
  • 393
  • 49
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Android

2 uur geleden zei Tuinbever:

VPN werkt niet eens bij het Uploaden naar nieuws groepen, dit gaat namelijk altijd buiten de vpn lijn om. Het is een veel voorkomend misverstand, het uploaden naar een nieuws groep gaat namelijk via een TLS stunnel, en kan niet eerst via de VPN lopen. Normaal dien je voor SSL de poort 443 en of 563 te gebruiken, maar je zou ook poort 400 of 150 op ssl kunnen gebruiken, je kan gewoon even kijken welke poorten er bij jouw werken, mits je programma dat ondersteund (en provider), poort 119 is een dooddoener voor uploaders.

Dank je! Dat wist niet :) leerzame dag weer 👍

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  3.023
  • Waardering:   1.314
  • Prestatiepunten:  4.499
  • Dagen gewonnen:  170
  • Lid sinds:  17-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

12 uur geleden zei bruchlee:

bedankt voor de snelle reactie, ga even bij Ziggo site kijken ,bij Hitnews wordt nog steeds aangegeven dat de poorten 563/995 voor SSL zijn.

Heb je 'ssl.hitnews.eu' al eens geprobeerd met poort 563/995? Deze server kom ik op diverse sites tegen. My bad, zijn oudere berichten waarin deze server werd genoemd. 

Al contact opgenomen met Hitnews? 

bewerkt door Monkie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,3k
  • 3k
  • 170

  • Bijdragen:  1.559
  • Waardering:   486
  • Prestatiepunten:  9.655
  • Dagen gewonnen:  42
  • Lid sinds:  02-10-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

3 uur geleden zei Monkie:

Heb je 'ssl.hitnews.eu' al eens geprobeerd met poort 563/995? Deze server kom ik op diverse sites tegen. My bad, zijn oudere berichten waarin deze server werd genoemd. 

Al contact opgenomen met Hitnews? 

ja, wacht op antwoord. Op site Ziggo niets te vinden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 486
  • 1,6k
  • 42

  • Bijdragen:  14
  • Waardering:   2
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  11-06-20
  • Status:  Offline
  • Actief:  

news.hitnews.com
poort 119 / 80

als je ssl gebruikt deze poorten gebruiken 

en deze naam 

ssl.hitnews.com 
poort 563

 

met ssl dus gebruiken     ssl.hitnews.com en poortnummer 563

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2
  • 14

  • Bijdragen:  3.023
  • Waardering:   1.314
  • Prestatiepunten:  4.499
  • Dagen gewonnen:  170
  • Lid sinds:  17-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

50 minuten geleden zei bruchlee:

ja, wacht op antwoord. Op site Ziggo niets te vinden

Oke. Kijken wat ze zullen zeggen. Toen ik Spotlie nog gebruikte, had ik dit volgens mij ook eens een keer. Bij mij hielp het toen (hoe gek het wellicht ook klinkt) om Spotlite opnieuw te installeren en vervolgens de server opnieuw toevoegen. 

26 minuten geleden zei keesjede:

ssl.hitnews.com 
poort 563

met ssl dus gebruiken     ssl.hitnews.com en poortnummer 563

Dat doet @bruchleeook. Alleen krijgt hij dan een foutmelding. 

bewerkt door Monkie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,3k
  • 3k
  • 170

  • Bijdragen:  202
  • Waardering:   45
  • Prestatiepunten:  2.228
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  30-10-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

17 uur geleden zei Duken:

In principe hoef je met je VPN connectie geen SSL te activeren. Is dubbelop, maar het kan ook geen kwaad. 

Kan je wel posten met PIA actief en zonder SSL?

Ja dat lukt wel, modem ook al gereset, heel vreemd hoor op poort 119 wel en met ssl 536 en andere poorten niet, heb ook even tweaknews accountje voor een maand genomen, ook de zelfde foutmelding, heb even op een andere pc met schone instalatie gedaan, ook zelfde resultaat, of en dat vermoed ik, dat newsdemon en tweaknews mischien dezelfde server hebben, dat daar het probleem ligt tijdelijk want newsdemon is overgstapt op andere server en zijn geen Highwind meer, dat ze op dezelfde backbone zitten en dat ik daar het probleem heb, heb ook al poorten toegewezen in mijn router via 563 maar ook geen resultaat.

Ook vindt ik het vreemd dat je een VPN hebt van pia, dan gaat toch alles door de VPN heen toch, dus je data is gescrambled je ip is niet zichtbaar, en je gebruikt een dns van pia, hoe zou je dan niet beschermt wezen voor de poort alleen, dan kun je dus ook geen torrents downloaden/uploaden want dan ben je dus ook gewoon zichtbaar, want daar deel je de bestanden ook zonder poort 563, dan heeft VPN daar ook geen zin toch

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 45
  • 202
  • 1
  • Administrators

  • Bijdragen:  393
  • Waardering:   407
  • Prestatiepunten:  6.687
  • Dagen gewonnen:  49
  • Lid sinds:  03-09-19
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

25 minuten geleden zei Misterkilobyte:

Ook vindt ik het vreemd dat je een VPN hebt van pia, dan gaat toch alles door de VPN heen toch, dus je data is gescrambled je ip is niet zichtbaar, en je gebruikt een dns van pia, hoe zou je dan niet beschermt wezen voor de poort alleen, dan kun je dus ook geen torrents downloaden/uploaden

Die lopen niet via een stunnel (torrents) Daar werk je VPN prima hoor, en nee als je via TLS een pakketje verstuur op poort 119, gaan je gegevens mee Inclusief jou echte IP imprint.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 407
  • 393
  • 49
  • Administrators

  • Bijdragen:  393
  • Waardering:   407
  • Prestatiepunten:  6.687
  • Dagen gewonnen:  49
  • Lid sinds:  03-09-19
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Het probleem zal waarschijnlijk liggen bij de uitgifte (verlengen) van de ssl certificaten bij de aanbieders, dat is de bekende Handshake Failed, SSL-certificaten hebben een vervaldatum om ervoor te zorgen dat de validatie-informatie accuraat blijft. Over het algemeen is deze geldigheid tussen de zes maanden en twee jaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 407
  • 393
  • 49

  • Bijdragen:  1.559
  • Waardering:   486
  • Prestatiepunten:  9.655
  • Dagen gewonnen:  42
  • Lid sinds:  02-10-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

spacer.png

Dit is het antwoord van Hitnews.

Alles geprobeerd maar ik  kan opeens geen SSL meer gebruiken. Alleen nog maar poort 119 ( en die is toch gevaarlijk ondanks VPN)

Vraag:

Is er voor een iMac gebruiker een ander programma om netals Spotlite posten tezien en later binnen te halen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 486
  • 1,6k
  • 42

  • Bijdragen:  14
  • Waardering:   2
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  11-06-20
  • Status:  Offline
  • Actief:  

https://www.nzbserver.com/

bewerkt door keesjede
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2
  • 14

  • Bijdragen:  1.559
  • Waardering:   486
  • Prestatiepunten:  9.655
  • Dagen gewonnen:  42
  • Lid sinds:  02-10-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

10 minuten geleden zei keesjede:

bedankt voor de info

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 486
  • 1,6k
  • 42

  • Bijdragen:  3.023
  • Waardering:   1.314
  • Prestatiepunten:  4.499
  • Dagen gewonnen:  170
  • Lid sinds:  17-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

1 uur geleden zei bruchlee:

Vraag:

Is er voor een iMac gebruiker een ander programma om netals Spotlite posten tezien en later binnen te halen

Newzbin is ook nog een optie. Maak ik ook vaak gebruik van.

En uiteraard is hier nog meer te vinden:

🙂

bewerkt door Monkie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,3k
  • 3k
  • 170
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Android

9 uur geleden zei Misterkilobyte:

Ook vindt ik het vreemd dat je een VPN hebt van pia, dan gaat toch alles door de VPN heen toch, dus je data is gescrambled je ip is niet zichtbaar, en je gebruikt een dns van pia, hoe zou je dan niet beschermt wezen voor de poort

Hier zit wat in, naar mijn inziens gaat al je verkeer via de VPN dus de footprint moet ook het ik adres van de VPN provider zijn. Te slotte is dat ook het adres wat de content upload. Niet je persoonlijke adres. 

PIA pakt het verkeer op van alle poorten welke naar buiten gaan. Via VPN split tunneling zou je dit wel kunnen omzeilen als je wilt, bijvoorbeeld game porten buiten de VPN provider om. 

🤯 Heerlijke materie voor het slapen gaan :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...