Spring naar bijdragen

Mijn externe harde schrijf gaat niet werken op mijn dvd speler of tv


ShadowMaster

Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  1.353
  • Waardering:   354
  • Prestatiepunten:  1.763
  • Dagen gewonnen:  23
  • Lid sinds:  22-07-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  31
  • Was actief op:  Windows

Hallo allen 

 

kan iemand mij helpen ik heb een externe harde schrijf van seagate waar ik juist hele leuke kerstfilms op heb gezet voor het gezin.

Echter pakt deze externe harde schrijf niet wel op mijn laptop en pc maar niet op mijn tv of Blu-ray-dvd speler 

iemand tips hoe ik deze wel aan de praat krijg.

Heb nog andere harde schrijven ook externe van wd maar die doen het wel op mijn tv of Blu-ray-dvd speler alleen deze wilt op 1 of andere manier niet aan gaan ?

 

Hopelijk heeft iemand voor mij de juiste tip ! 

Alvast bedankt 

 

zou fijn zijn, dan kan ik de kerstfilms kijken en anders maar over zetten weer naar een andere schrijf 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 354
  • 1,4k
  • 23
  • Moderators

  • Bijdragen:  2.641
  • Waardering:   605
  • Prestatiepunten:  2.557
  • Dagen gewonnen:  38
  • Lid sinds:  22-08-16
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  42
  • Was actief op:  Windows

Heb je een schijf met een externe voeding? Soms heeft een TV of DVD speler onvoldoende stroom mee, dan kan je een andere USB poort proberen zodat hij aanspint.

Als hij wel aangaat maar de schijf niet uitleest kan het komen door de grote / type / partitie oid. Wat voor type schijf heb je? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 605
  • 2,6k
  • 38

  • Bijdragen:  80
  • Waardering:   50
  • Prestatiepunten:  1.307
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  23-02-19
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  37
  • Was actief op:  Windows

Mss is dit een Fat32 of Ntfs probleem?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 50
  • 80
  • 4

  • Bijdragen:  1.353
  • Waardering:   354
  • Prestatiepunten:  1.763
  • Dagen gewonnen:  23
  • Lid sinds:  22-07-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  31
  • Was actief op:  Windows

@William

 

deze heb ik  SEAGATE 1TB Expansion+ Portable  gekocht bij mediamarkt 

SEAGATE 1TB Expansion+ Portable kopen? | MediaMarkt 

 

ik zie wel dat de hardeschrijf aan gaat want het lampje gaat blauw branden op de harde schrijf 

maar op de tv gebeurd niks, ook als ik ga kijken in het menu bij alles wat er aan gesloten is bij de tv staat deze er niet bij. 
ik dacht eerst dat het lag aan omdat die op automatische uit stond maar dat nu op aan gezet en een andere harde schrijf gebruikt wel ander merk van WD  en die springt wel aan alleen duurt wel eventjes 

ook al in andere usb poort geprobeerd zitten er 2 onder elkaar maar ook dat hielp tot nu toe niet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 354
  • 1,4k
  • 23

Jouw Seagate HD heeft een USB 3.0 aansluiting en dat is waarschijnlijk de reden dat jouw TV de schijf niet ziet. Op de website onder mijn eerder gegeven linkje staat ook aangegeven dat het mogelijk is dat jouw TV USB 2.0 aansluitingen heeft en dat er dan onvoldoende voeding naar jouw Seagate HD gaat.

In dat geval zou een Y-splitter uitkomst kunnen bieden omdat je tenslotte toch 2 USB ingangen hebt op jouw TV. https://www.allekabels.nl/usb-30-kabel/4545/1286201/usb-30-y-kabel.html Je kan in dat geval zorgen dat de Seagate HD door het gebruiken van beide ingangen op je TV wel voldoende voeding krijgt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  1.353
  • Waardering:   354
  • Prestatiepunten:  1.763
  • Dagen gewonnen:  23
  • Lid sinds:  22-07-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  31
  • Was actief op:  Windows

@Skeletor dus als ik die kabel koop die je hierboven bij alle kabels zou deze seagate moeten werken ? 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 354
  • 1,4k
  • 23

  • Bijdragen:  1.353
  • Waardering:   354
  • Prestatiepunten:  1.763
  • Dagen gewonnen:  23
  • Lid sinds:  22-07-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  31
  • Was actief op:  Windows

heb de kabel maar zovast besteld , kan nooit kwaad ;) 

Bedankt al zovast , komt waarschijnlijk morgen in huis al dus zou mooi zijn kunnen we tijdens de kerst toch nog wat van deze films bekijken :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 354
  • 1,4k
  • 23
3 minuten geleden zei ShadowMaster:

@Skeletor dus als ik die kabel koop die je hierboven bij alle kabels zou deze seagate moeten werken ? 

 

Ik weet niet of ik de correcte kabel onder de link heb staan, want dat is Afhankelijk van de USB ingang op jouw Seagate HD. Dat kan een normale Female USB zijn, maar ook een Micro Female. Ik vermoed dat de ingang op de Seagate een normale female is, dan moet jouw y-splitter 3 male stekers hebben. https://www.allekabels.nl/usb-30-kabel/4545/1155972/usb-30-y-kabel.html

Ik zeg overigens niet dat de seagate dan wel zichtbaar is op jouw TV, maar dat is wel 1 van de mogelijkheden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  1.353
  • Waardering:   354
  • Prestatiepunten:  1.763
  • Dagen gewonnen:  23
  • Lid sinds:  22-07-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  31
  • Was actief op:  Windows

@Skeletor  ik heb eerst die ene besteld die in vorige bericht, als niet goed is stuur ik het wel gewoon retour als dat kan 

USB 3.0 - Y kabel - USB 3.0 - Y kabel - Voeding en Data, Aansluiting 1: USB A female, Aansluiting 2: USB A/A male, Lengte: 30 cm. (allekabels.nl)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 354
  • 1,4k
  • 23
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.916
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Android

2 uur geleden zei ShadowMaster:

@Skeletor dus als ik die kabel koop die je hierboven bij alle kabels zou deze seagate moeten werken ? 

 

Ik verwacht ook dat dit de oplossing is. Stroom toevoer van de harddisk. Dat kan je oplossen met de kabel die skeletor aangeeft. Ik zal voor je duimen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  1.353
  • Waardering:   354
  • Prestatiepunten:  1.763
  • Dagen gewonnen:  23
  • Lid sinds:  22-07-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  31
  • Was actief op:  Windows

Nou net dus binnen gekregen en gelijk dus geprobeerd , maar er gebeurd op de tv niks en als ik via de bluray dvd speler doe ook niks.

 

harde schrijf gaat wel aan maar op de tv of dvd speler gebeurd niks 

 

:( ik weet het niet meer :$ 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 354
  • 1,4k
  • 23
46 minuten geleden zei ShadowMaster:

Nou net dus binnen gekregen en gelijk dus geprobeerd , maar er gebeurd op de tv niks en als ik via de bluray dvd speler doe ook niks.

Wat jammer dat het niet werkt Shadowmaster.

Ik vermoed dat op jouw TV ook de benodigde Firmware niet aanwezig is of automatisch gedownload wordt zoals dat op een Computer wel gebeurt. Misschien kan je de Firmware rechtstreeks van de Seagate Website downloaden onder het kopje Firmware Downloads, waar je dan even je serialnummer in moet vullen. ( https://www.seagate.com/support/downloads/  ) Dan moet je even in de handleiding van je TV kijken op welke manier je Firmware naar je TV kan uploaden. (waarschijnlijk wel met een gewone USB stick)

Een Portable HD werkt volgens mij sowieso bijna nooit op de USB ingang van een DVD-speler of DVD-recorder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  5
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  344
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  08-12-20
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Misschien handig om een Nvidia shield pro aan te kopen.Daar sluit je je externe hdd op aan,installeer je VLC,en je kan alles afspelen.

Ik persoonlijk gebruik altijd de WD Elements,zonder externe voeding.Deze werken perfect via de usb van mijn lg oled tv.Omdat ik iso wilde afspelen heb ik mij een Nvidia Shield Pro aangeschaft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 5

  • Bijdragen:  15
  • Waardering:   4
  • Prestatiepunten:  177
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  16-09-19
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

en als je uw pc aan uw tv aansluit kan je dan niet kijken,

via een hdmi kabel

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4
  • 15

Er zijn tal van mogelijkheden om een film of serie af te spelen op je TV, maar dan zal in de 1e plaats je TV geschikt moeten zijn voor die mogelijkheden en als je TV al een aantal jaren oud is, zijn die mogelijkheden vaak wat beperkter, bovendien zal je een Grafische kaart in je computer moeten hebben die de signalen goed aanstuurt naar je TV. Als je een nieuwere TV hebt die ook met je Wi-Fi netwerk kan connecten (als je dat hebt) wordt het al wat makkelijker.

Kijken via Chromecast > https://computertotaal.nl/artikelen/pc/het-beeld-van-je-pc-weergeven-op-je-tv-via-chromecast/

Aansluiten met kabels > http://winampnederlands.nl/muziek-en-video/pc-op-tv/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  1.353
  • Waardering:   354
  • Prestatiepunten:  1.763
  • Dagen gewonnen:  23
  • Lid sinds:  22-07-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  31
  • Was actief op:  Windows

wij hebben op dit moment een sony tv , is inderdaad denk ik wel 4 a 5 jaar oud denk ik zo 

we hebben nog een tv boven die heb ik dit jaar pas gekocht ga het daar eens op proberen vandaag of morgen ben benieuwd of die het daar dan wel op doet.

die is van LG 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 354
  • 1,4k
  • 23
  • 2 weken later...

  • Bijdragen:  15
  • Waardering:   4
  • Prestatiepunten:  177
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  16-09-19
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

En heb je al geprobeerd?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4
  • 15

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...