Spring naar bijdragen

Bitcoin minen met een Windows 10 PC


Meh Meh
Ga naar de oplossing Opgelost door William,

Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hallo,

Ik heb een PC staan met enkele recente grafische kaarten erin.
Nou zou ik graag Bitcoin willen minen.
Wat is de meest rendabele manier om dat te doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.924
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Leuke vraag! Ik zal er morgen even voor je induiken. Er zijn nog wat leuke manieren om met "Pools" mee te doen. 

Je hoort het morgen 👍

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik heb Nicehash geinstalleerd, maar waarschijnlijk niet voor lang.
De temperatuur is te hoog en mijn fan draait op volle toeren.

@DukenJe hoeft niet meer te kijken! Ik denk dat ik mijn PC opblaas als ik ga minen. 😂
 

bewerkt door Meh Meh
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88
  • Administrators
  • Oplossing

  • Bijdragen:  393
  • Waardering:   407
  • Prestatiepunten:  6.690
  • Dagen gewonnen:  49
  • Lid sinds:  03-09-19
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

 

Ik zou w8 tot hij weer wat lager staat en gewoon inkopen, ik kocht de eerste keer toen hij op $ 5000 stond.

Hij zal zeker nog sterk fluctueren, dus je kans pakken 😉

 

Is bitcoins minen in 2020 rendabel?

Dat hangt er vanaf. Ten eerste is het alleen rendabel in Nederland wanneer je echt de daarvoor ontworpen Antminers gebruikt. Ook al denk je dat je nog zo een krachtige PC hebt, je gaat het niet redden. In 2014 kon dit nog wel, maar anno 2020 werkt dit niet. Daarnaast heeft het alleen zin als je het op grote schaal doet. Dit houdt in dat je echt tientallen mining rigs moet installeren wil je rendabel bitcoin minen.

Daarentegen worden de miners steeds efficiënter, je kan steeds sneller minen tegen lagere kosten.

Wanneer is Bitcoin minen voor mij wel interessant in 2020?

Stel, je hebt zonnepanelen en je hebt een stroomoverschot dan kan het interessant zijn om Bitcoin te minen. In Nederland betaal je al gauw € 0,25 per kWh, waardoor het minen niet interessant is als je wint wilt maken. Als je een stroomoverschot hebt of tegen een laag tarief stroom kan krijgen dan is het zeer interessant om te minen.

De moeilijkheidsgraad en de hash rate in het netwerk verandert voortdurend, bereken via deze website of Bitcoin minen nu nog winstgevend is: https://whattomine.com/coins 

Wie minet er dan nog wel?, vraag je jezelf misschien af.

Dit zijn voornamelijk mensen in Azië, Israëli en nog een aantal specifieke landen. Dat komt omdat de stroomprijzen in deze landen heel laag liggen. Bij ons is stroom relatief duur waardoor de marge tussen je ‘rewards’ en stroomkosten een stuk kleiner is dan in de eerder genoemde landen. Ook in sommige Oostbloklanden zoals Bulgarije zijn de energieprijzen nog erg betaalbaar.

Conclusie:
Ja, het is nog steeds rendabel in Nederland, mits je het groots aanpakt en met de juiste hardware. Of je hebt de mogelijkheid om energie tegen een laag tarief af te nemen.

Pools

Het is in veel gevallen verstandig om je aan te sluiten bij een mining pool. Dit is een groep mensen die gezamenlijk hun computers en rekenkracht beschikbaar stellen op met één gezamenlijk doel; het minen van bitcoins.

Wat zijn de voordelen van een mining pool?

Als je in je eentje werkt, moet je de volledige blockchain downloaden. Dit is, in het geval van Bitcoin, gigantisch veel data. Als je jezelf aansluit bij een pool is er al iemand die dit voor je gedaan heeft, en deze data beschikbaar heeft gesteld op een centrale server. Je hoeft, als lid van de pool, alleen maar je computers geheugen en rekenkracht beschikbaar te stellen voor de data die erbij komt. Alle nieuwe data die de blockchain wordt ‘ingepusht’ wordt verdeeld over iedereen in de pool. De beloningen worden ook bij elkaar gelegd en verdeeld over de hoeveelheid werk die elk aangesloten lid heeft gedaan. 81% van de pools zitten in China, de grootste hiervan is de Antpool. Een volledig overzicht laat alle bestaande communities zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 407
  • 393
  • 49
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.924
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Ik denk dat Tuinbever de mogelijkheden heel duidelijk uit schetst dank je wel :) Wachten tot hij weer lager wordt en dan inkopen is misschien een slimmer idee. Ik gaf het een paar jaar geleden ook aan, maar mijn idee is dat de waarde van 1 bitcoin straks rond de 20.000 dollar blijft. Dat zal na mijn idee de vaste waarde blijven. 

Als je PC zo een herrie maakt @Meh Meh is het inderdaad wel handig om het niet te doen, je hardware is duurder om te vervangen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264
  • Administrators

  • Bijdragen:  393
  • Waardering:   407
  • Prestatiepunten:  6.690
  • Dagen gewonnen:  49
  • Lid sinds:  03-09-19
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

1 uur geleden zei Meh Meh:

Ik ga over enkele weken voor €1500,- BTC kopen. Wie weet is het over 10 jaar een ton.

😅 Ik ben er van overtuigt dat er binnen nu en 2 jaar een zeer goed aankoop moment komt, het is een kwestie van geduld, ik heb destijds 1,4 BTC gekocht en hoop ook dat hij naar een ton gaat het was toen een investering van ongeveer 8200 dollar, dus ik heb een hemels rendement. Maar het brengt ook mee dat ik nu denk om de winst te pakken omdat de hele markt een overprijsde beerput met heuvels is en er nog een zeer onzekere tijd komt. Op het moment dat de Tech sector aangepakt wordt dan zal dat weer heel veel fluctuatie geven.

bewerkt door Tuinbever
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 407
  • 393
  • 49

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

De beste beleggers en crypto experts weten niet waar het heen gaat. Het is wachten (en hopen) tot er iets gebeurd waardoor de waarde enorm zakt. Maar het zou zomaar kunnen dat BTC vanaf hier alleen nog maar blijft stijgen. 

bewerkt door Meh Meh
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.924
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Op 31-12-2020 om 14:08 zei Tuinbever:

1,4 BTC gekocht en hoop ook dat hij naar een ton gaat het was toen een investering van ongeveer 8200 dollar,

Damn! Dat is een lekker vooruitzicht. 🤩 Oud collega gaf ook aan dat hij toen voor 1000 euro per stuk, drie Bitcoins had gekocht. Dat is ook een mooie, ik ben benieuwd of hij ze ook al heeft verkocht. Maar een lekker achterdehandje is het zeker. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hij staat nu op $33,887.59 🤪

bewerkt door Meh Meh
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88
  • Administrators

  • Bijdragen:  393
  • Waardering:   407
  • Prestatiepunten:  6.690
  • Dagen gewonnen:  49
  • Lid sinds:  03-09-19
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

4 uur geleden zei Duken:

Damn! Dat is een lekker vooruitzicht. 🤩

Hahahha maar brengt ook weer hoofdpijn mee lol, wat zal ik doen, iets in mij zeg verkopen, of dom laten staan pffff. Het is voor mij ook best veel geld 😅 dat zijn bedragen die je niet dagelijks op zak hebt, maar mocht het toch zo zijn dat hij rap door schiet, dan is gezien mijn leeftijd het een zeer welkome aan vulling op mijn pensioen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 407
  • 393
  • 49

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik zeg, laten staan. Hij gaat gegarandeerd weer wat zaken, maar nooit meer naar €5000,- Ik denk dat nu het moment is om in te stappen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88
  • 3 weken later...

  • Bijdragen:  1.290
  • Waardering:   877
  • Prestatiepunten:  11.213
  • Dagen gewonnen:  43
  • Lid sinds:  24-03-20
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

Moest ik zonnepanelen hebben, ik zou er zeker voor gaan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 877
  • 1,3k
  • 43

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik heb gisteren voor 500 euro VET (VeChain) gekocht. Die laat ik staan, over een jaartje of wat kijk ik er weer naar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.924
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Op 22-1-2021 om 11:34 zei Meh Meh:

Ik heb gisteren voor 500 euro VET (VeChain) gekocht. Die laat ik staan, over een jaartje of wat kijk ik er weer naar.

Ik zal voor je duimen! Wel een flink bedrag man, 500 euro. Ik ben zo een schijtert dat ik nooit meer als 50 euro hebt durven uitgeven. Maar ik ben ook een beetje raar 😛

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Op 23-1-2021 om 16:16 zei Duken:

Maar ik ben ook een beetje raar 😛

Dat heb ik nou ook! 🤓

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88
  • 2 weken later...

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Dogecoin gaat echt fantastisch! Sinds Elron Musk Doge aanprees is de waarde enorm gestegen.

Op 23-1-2021 om 16:16 zei Duken:

Ik zal voor je duimen! Wel een flink bedrag man, 500 euro. Ik ben zo een schijtert dat ik nooit meer als 50 euro hebt durven uitgeven. Maar ik ben ook een beetje raar 😛

VET ging alleen nog maar omlaag, dus heb ik Dogecoin gekocht. Die laat ik niet staan, iets meer dan 10.000 coins.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


  • Recent nieuwsbericht

  • Willekeurig topic

  • Nu op het forum

    Drifter

    Geplaatst

    "Belangrijke Tip" Het is belangrijk om voorzichtig te zijn bij het kopen van tweedehands Nintendo Switch-games. Er is een nieuw apparaat op de markt dat het kopiëren van Switch-games eenvoudiger maakt, en Nintendo kan je Switch mogelijk blokkeren als straf. ROM's en emulators zijn al geruime tijd een zorg voor Nintendo, en het bedrijf heeft actie ondernomen tegen piraterij.  Voorheen waren ROM's echter geen exacte replica's omdat ze geen digitaal echtheidscertificaat hadden. Met de komst van de MiG Switch Card en de mogelijkheid om met een Switch Dumper ROM's op een microSD-kaart te zetten, is het nu mogelijk om exacte kopieën van games te maken, inclusief het Nintendo-certificaat. Nintendo kan via internetverbindingen de unieke codes van games identificeren en als ze zien dat meerdere spelers hetzelfde unieke nummer gebruiken, kunnen ze actie ondernemen, zoals het blokkeren van de betreffende Switch. Het is belangrijk op te merken dat als je per ongeluk een gekloonde Nintendo Switch-game koopt of uitleent aan iemand die de game kopieert, je mogelijk het slachtoffer kunt worden van het blokkeren van je Switch door Nintendo. Hoewel dit een risico is dat vooral van toepassing is op mensen die kopiëren of illegale kopieën gebruiken, is het raadzaam om voorzichtig te zijn bij het kopen van tweedehands games, zelfs bij betrouwbare winkels.

    Drifter

    Geplaatst

    Je zou even kunnen kijken wat er gebeurt als je de Windows codec download die je kan vinden onder deze link.

    Mafketel

    Geplaatst

    Mss een andere versie van de anime/film te zoeken?  Vermoed dat de manier van encoding hier het probleem is.  Ik weet niet wat de volledige bestandsnaam is van de anine/film..   
  • Recente prestatie

    • mldekker heeft zojuist een badge verdient
      2 jaar actief
  • Recente actieve topics

  • Populaire bijdragers

  • Willekeurige films

  • Willekeurige link

×
×
  • Nieuwe aanmaken...