Spring naar bijdragen

Sommige nieuwsgroepen geven geen headers, wel downloaden van content mogelijk


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  2
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-21
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Bij sommige usenetproviders (b.v. hitnews, eweka) zijn voor bepaalde nieuwsgroepen geen headers te downloaden met een newsreaderprogramma, terwijl een NZB file die verwijst naar diezelfde nieuwsgroepen wel resulteert in downloaden van de content uit die nieuwsgroepen.

Weet iemand hoe dit zit? Is er een manier om alsnog de headers te downloaden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 2
  • Reacties 4
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Populaire dagen

Top Posters In Dit Topic

  • Moderators

  • Bijdragen:  2.641
  • Waardering:   605
  • Prestatiepunten:  2.557
  • Dagen gewonnen:  38
  • Lid sinds:  22-08-16
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  42
  • Was actief op:  Windows

Een header is toch de informatie van het bestand. Eigenschappen, titel formaat etc? Deze wilt je in je usenet reader kunnen zien maar het ophalen hiervan lukt niet terwijl het downloaden van content wel gaat. Je kan ze ook browsen via bijvoorbeeld: https://www.binsearch.info/groups.php

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 605
  • 2,6k
  • 38
10 uur geleden zei robbie47:

Bij sommige usenetproviders (b.v. hitnews, eweka) zijn voor bepaalde nieuwsgroepen geen headers te downloaden met een newsreaderprogramma, terwijl een NZB file die verwijst naar diezelfde nieuwsgroepen wel resulteert in downloaden van de content uit die nieuwsgroepen.

Weet iemand hoe dit zit? Is er een manier om alsnog de headers te downloaden?

Ik ga eens een poging doen om te vertellen hoe dat volgens mij in elkaar steekt, maar ik kan er ook voor een deel naast zitten, maar dan moet iemand anders dat maar verbeteren. (Ik heb geen ervaring als Uploader van NZB bestanden)

Een Uploader van bestanden naar Binaries Nieuwsgroepen geeft elk rar en par2 bestand een naam of titel, wat aangeduid wordt als Header. Deze bestandstitels (Headers) worden vervolgens afzonderlijk geüpload naar een bepaalde Nieuwsgroep. Vaak worden voor bijvoorbeeld een Film ongeveer 80 rar en par2 bestanden aangemaakt die allemaal dezelfde titel (Header) hebben, aangevuld met een getal van bijvoorbeeld 1 t/m 80 (afhankelijk van het totaal aantal geüploade bestanden). In dit geval zijn de Headers vaak zichtbaar tijdens downloads.

Het gebeurt tegenwoordig vaker dat in verband met Notice & Takedown alle geüploade rar en par2 bestanden een andere titel (header) meekrijgen (dus echt ongeveer 80 verschillende bestandsnamen). Al deze verschillende bestandsnamen worden dan verwerkt in het NZB-file wat je aanklikt om de bestanden te downloaden en afhankelijk van welk Download programma je gebruikt (Grabit, NZBGet, SABnzbd of Spotnet) is er tijdens het downloaden informatie zichtbaar in het programma venster. In SABnzbd kan je de Headers achterhalen door tijdens het downloaden het programma even op Pauze te zetten en naar de Tijdelijke download map te bladeren (C:\Users\ADMIN\Downloads\incomplete), waarin je dan duidelijk kan zien dat alle afzonderlijke bestanden een andere titel (Header) hebben. Zodra het downloaden van alle bestanden klaar is gaat SABnzbd alle bestanden controleren en repareren en daarna alle bestanden samenvoegen tot het uiteindelijke bestand wat jij wilde hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  2
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-21
  • Status:  Offline
  • Actief:  

10 minuten geleden zei Skeletor:

Ik ga eens een poging doen om te vertellen hoe dat volgens mij in elkaar steekt, maar ik kan er ook voor een deel naast zitten, maar dan moet iemand anders dat maar verbeteren. (Ik heb geen ervaring als Uploader van NZB bestanden)

Een Uploader van bestanden naar Binaries Nieuwsgroepen geeft elk rar en par2 bestand een naam of titel, wat aangeduid wordt als Header. Deze bestandstitels (Headers) worden vervolgens afzonderlijk geüpload naar een bepaalde Nieuwsgroep. Vaak worden voor bijvoorbeeld een Film ongeveer 80 rar en par2 bestanden aangemaakt die allemaal dezelfde titel (Header) hebben, aangevuld met een getal van bijvoorbeeld 1 t/m 80 (afhankelijk van het totaal aantal geüploade bestanden). In dit geval zijn de Headers vaak zichtbaar tijdens downloads.

Het gebeurt tegenwoordig vaker dat in verband met Notice & Takedown alle geüploade rar en par2 bestanden een andere titel (header) meekrijgen (dus echt ongeveer 80 verschillende bestandsnamen). Al deze verschillende bestandsnamen worden dan verwerkt in het NZB-file wat je aanklikt om de bestanden te downloaden en afhankelijk van welk Download programma je gebruikt (Grabit, NZBGet, SABnzbd of Spotnet) is er tijdens het downloaden informatie zichtbaar in het programma venster. In SABnzbd kan je de Headers achterhalen door tijdens het downloaden het programma even op Pauze te zetten en naar de Tijdelijke download map te bladeren (C:\Users\ADMIN\Downloads\incomplete), waarin je dan duidelijk kan zien dat alle afzonderlijke bestanden een andere titel (Header) hebben. Zodra het downloaden van alle bestanden klaar is gaat SABnzbd alle bestanden controleren en repareren en daarna alle bestanden samenvoegen tot het uiteindelijke bestand wat jij wilde hebben.

Bedankt voor je uitleg, maar dit is niet wat ik bedoel.

Ik zal m´n vraag nog wat toelichten. 
Stel je wilt op de hoogte blijven wat er wordt gepost in een bepaalde nieuwsgroep en ook bekijken wat er in het verleden is gepost. Daar gebruik je dan een Usenet programma voor zoals b.v. Grabbit. Met zo´n programma kan je de nieuwsgroepen selecteren die je interessant vind. Normaal gesproken kan je kan vervolgens de headers downloaden van deze nieuwsgroepen. Die vormen dan een index van alle post. Vervolgens kan je specifieke postings downloaden met headers die je individueel kan selecteren.  

Ik merk echter dat van sommige nieuwsgroepen alle headers bij de ene Usenet provider wel te downloaden zijn en bij sommige niet terwijl beide Usenet providers die nieuwsgroep wel in de lijst hebben staan. 
Nog vreemder is dat als ik vervolgens een NZB file aanmaak van headers die ik wel heb kunnen downloaden bij de ene provider en die NZB file gebruik om postings de downloaden bij de provider die die headers niet laat downloaden, deze postings gewoon gedownload kan worden. Bij die provider zijn de postings dus wel op de server opgeslagen, maar de headers laten zich niet downloaden. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 2
48 minuten geleden zei robbie47:

Bedankt voor je uitleg, maar dit is niet wat ik bedoel.

Ik zal m´n vraag nog wat toelichten. 
Stel je wilt op de hoogte blijven wat er wordt gepost in een bepaalde nieuwsgroep en ook bekijken wat er in het verleden is gepost. Daar gebruik je dan een Usenet programma voor zoals b.v. Grabbit.

Je bent duidelijk op zoek naar veel geavanceerdere uitleg die je volgens mij alleen kan krijgen van technische medewerkers van de verschillende News Providers. Ik vermoed wel dat jouw vraag te maken heeft met de Retentie en/of Notice & Takedown.

Ik begrijp overigens niet waarom je in een downloadprogramma als bijvoorbeeld Grabit wil zoeken naar Headers in aparte Nieuwsgroepen, want dat kan je heel simpel ook in NZBindex en Binsearch. Daarin kan je elke Nieuwsgroep aanvinken als je specifiek op zoek bent naar iets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...