Spring naar bijdragen

Slechte wifi op televisie, kan niet meer streamen


Ga naar de oplossing Opgelost door Gast,

Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  427
  • Waardering:   10
  • Prestatiepunten:  317
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Goedemiddag,

 

Sinds een week lopen alle apps(netflix, videoland, amazon, npo) continu vast als we iets willen kijken.

Bij Netflix kan je een test doen en die geeft continu 3 tot 5 mbps. Gewoon te weinig dus. Echter hebben we dit tot op heden nooit eerder gehad.

de televisie op zolder krijgt bv. 30mbps, en de horizon box ook.

iemand enig idee hoe ik dat op de televisie zelf ook weer voor mekaar kan krijgen?

gaat om een LG uhd led 4k tv; 55UH615V 

Alvast bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10
  • 427

Heb je al geprobeerd om het WiFi-netwerk volledig te "verwijderen" van je LG TV (vaak via Instellingen > Netwerk of vergelijkbaar)? Vervolgens kun je de TV opnieuw aanmelden op de WiFi. Misschien dat dit helpt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  427
  • Waardering:   10
  • Prestatiepunten:  317
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Die optie hebben we inderdaad geprobeerd, maar maakt geen verschil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10
  • 427

Je komt veel WiFi probleemgevallen met LG Smart TV's tegen als je Google er even op naslaat, maar de meeste vinden een oplossing in het instellen van het Land waarin je woont in plaats van het aangevinkte Automatic in de instellingen. Wat ook wel veel als oplossing wordt gegeven is het instellen van kanaal 36 bij de 5 GHZ channel instellingen. Dat schijnt meestal op een kanaal boven de 100 ingesteld te staan.

Kijk anders ook nog even naar het YouTube filmpje met wat probleemoplossingen, waarin ook bovengenoemde instellingen in genoemd worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  427
  • Waardering:   10
  • Prestatiepunten:  317
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Filmpje had ik inderdaad gevonden. Maar er zit vooralsnog geen blijvende oplossing tussen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10
  • 427
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Wellicht zit je WiFi kanaal niet goed waar je TV staat? Of is het te druk op je 2.4 Ghz netwerk? Je TV heeft 5GHz-ondersteuning. Staat je WiFi punt hier ook op?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  427
  • Waardering:   10
  • Prestatiepunten:  317
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

He @Duken, bedankt voor je reactie.

Ik heb me inderdaad al zitten verdiepen hoe dat precies zit met 2.4GHZ en 5ghz. Heb deze netwerken niet gesplitst, en volgens Ziggo pakken alle apparaten automatisch het beste netwerk.

Hoe kan ik checken of het te druk is op mijn 2.4 netwerk? Of mijn televisie naar 5ghz zetten? Want dat bedoel je toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10
  • 427

  • Bijdragen:  3.023
  • Waardering:   1.314
  • Prestatiepunten:  4.499
  • Dagen gewonnen:  170
  • Lid sinds:  17-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Daar heb je diverse apps voor. Een daarvan is bijvoorbeeld WifiInfoView. Daarmee kun je onder andere zien welke wifi-netwerken in de buurt welk kanaal gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,3k
  • 3k
  • 170
41 minuten geleden zei Patrickj:

Ik heb me inderdaad al zitten verdiepen hoe dat precies zit met 2.4GHZ en 5ghz. Heb deze netwerken niet gesplitst, en volgens Ziggo pakken alle apparaten automatisch het beste netwerk.

Hoe kan ik checken of het te druk is op mijn 2.4 netwerk? Of mijn televisie naar 5ghz zetten? Want dat bedoel je toch?

Er is een uitleg beschikbaar van Ziggo om je modem aan te passen tussen 2.4 GHZ en 5 GHZ die je kan vinden op hun websiteIn de YouTube filmpjes van WiFi oplossingen op jouw LG tv wordt het meest gerefereerd naar die Automatische instellingen die je dan handmatig moet gaan aanpassen, maar in de meeste gevallen geven die dan toch een beter (sneller MB) resultaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  427
  • Waardering:   10
  • Prestatiepunten:  317
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ziggo zelf zegt dat het hier niet aan kan liggen, doordat het dan bij alle apparaten zou moeten zijn, maar dat is niet helemaal waar begrijp ik dus?

Kan het nog kwaad of je 2.4 en 5GHZ netwerken te splitsen? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10
  • 427

  • Bijdragen:  427
  • Waardering:   10
  • Prestatiepunten:  317
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Zoiets alles terug gezet naar fabrieksinstellingen, maar ook dat helpt niet😩

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10
  • 427

  • Bijdragen:  3.023
  • Waardering:   1.314
  • Prestatiepunten:  4.499
  • Dagen gewonnen:  170
  • Lid sinds:  17-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Heb je al geprobeerd om het Wifi-kanaal aan te passen? Als je kiest voor 5GHz, heb je dan nog steeds last van een slechte wifi verbinding?

Hier is 2.4 en 5GHZ ook gesplitst en dat werkt prima.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,3k
  • 3k
  • 170

  • Bijdragen:  427
  • Waardering:   10
  • Prestatiepunten:  317
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Op 1-3-2021 om 19:54 zei Monkie:

Heb je al geprobeerd om het Wifi-kanaal aan te passen? Als je kiest voor 5GHz, heb je dan nog steeds last van een slechte wifi verbinding?

Hier is 2.4 en 5GHZ ook gesplitst en dat werkt prima.

 

He Monkie, 

 

dat ga ik nu proberen inderdaad.

hoe bepaal ik welk apparaat ik op welk netwerk moet plaatsen?

heb bv naast telefoons, laptops en televisies ook een slimme thermostaat en slimme verlichting.. die werken ook allemaal op wifi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10
  • 427

  • Bijdragen:  3.023
  • Waardering:   1.314
  • Prestatiepunten:  4.499
  • Dagen gewonnen:  170
  • Lid sinds:  17-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

26 minuten geleden zei Patrickj:

He Monkie, 

 

dat ga ik nu proberen inderdaad.

hoe bepaal ik welk apparaat ik op welk netwerk moet plaatsen?

heb bv naast telefoons, laptops en televisies ook een slimme thermostaat en slimme verlichting.. die werken ook allemaal op wifi

Je komt er per apparaat snel genoeg achter of deze wel of geen 5ghz ondersteunt.  Als dat zo is, dan kun je kiezen uit beide netwerken (2.4GHZ e 5GHZ).

Heb je de keuze uit beide netwerken? Kies dan voor 5GHZ. Heb je bij een of meerdere apparaten enkel de keus uit 2.4ghz, dan ondersteunt dit apparaat geen 5GHZ. Maak dan verbinding met 2.4GHZ. Pas bij je 2.4GHZ netwerk eventueel het kanaal aan voor een betere verbinding.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,3k
  • 3k
  • 170
  • Oplossing
1 uur geleden zei Monkie:

Heb je de keuze uit beide netwerken? Kies dan voor 5GHZ. Heb je bij een of meerdere apparaten enkel de keus uit 2.4ghz, dan ondersteunt dit apparaat geen 5GHZ. Maak dan verbinding met 2.4GHZ. Pas bij je 2.4GHZ netwerk eventueel het kanaal aan voor een betere verbinding.

Als jouw Modem ingesteld staat op 2.4 GHZ en al jouw aangesloten apparaten werken naar behoren behalve je LG TV moet je eerst even kijken welk kanaal er op dit moment gebruikt wordt binnen het 2.4 GHZ netwerk. Vaak staat dat ingesteld op kanaal 6 en dan zou je eerst eens kunnen proberen door dat te veranderen in 1 of 11.

Knipsel.thumb.JPG.fe49f6d34279b0ea7793938dc58d572b.JPG

Mocht die aanpassing niet werken, dan kan je altijd nog schakelen naar het 5 GHZ netwerk. en dan wordt geadviseerd om daar binnen gebruik te maken van kanaal 36, omdat dit meestal ingesteld staat op een kanaal boven 100.

1109828202_Knipsel1.thumb.JPG.29cbebdd5bfd8103b8afed9ccdca6bef.JPG

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  427
  • Waardering:   10
  • Prestatiepunten:  317
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

He Skeleton, beide staan op automatisch. Dus neem aan dat ze dan het beste zoeken?

Zie wel als ik inlog dat mijn tv als wel op de 5ghz zit, terwijl de rest op de 2.4ghz zit.

Heb nu inderdaad geprobeerd 5ghz handmatig op kanaal 36 te zetten, vanavond eens kijken of dit helpt.

Kan het in het algemeen nog kwaad als ik 2.4ghz en 5ghz splits? Of is het gewoon wat meer gedoe, maar meer niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10
  • 427
31 minuten geleden zei Patrickj:

Kan het in het algemeen nog kwaad als ik 2.4ghz en 5ghz splits? Of is het gewoon wat meer gedoe, maar meer niet?

Goede middag @Patrickj

Ik ben absoluut niet zo technisch onderlegt dat ik je daar een advies over kan geven, maar als ik alles bekijk wat voorbij is gekomen als tip om jouw feitelijke probleem op te lossen, namelijk (de plotselinge lagere snelheid van 3 tot 5 MB bij het afspelen van o.a. Netflix streams op jouw LG TV), dan zou ik het beperken tot het aanpassen van je kanaal van Automatisch naar een vast getal lager dan 100 in de 5 GHZ. (Je kan een aantal kanalen proberen als je maar onder de 100 blijft) Mocht je nog wat meer informatie willen hebben over het aanpassen van de WiFi, dan kan je op deze website nog even nalezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

3 uur geleden zei Patrickj:

Kan het in het algemeen nog kwaad als ik 2.4ghz en 5ghz splits? Of is het gewoon wat meer gedoe, maar meer niet?

Dat is ook een prima mogelijkheid. Had ik zelf vroeger ook altijd. Een wifi punt duken en wifi duken-5ghz dan wist ik er zeker van dat een device zoals TV verbonden blijft met een 5 GHz kanaal en niet stiekem toch van je 2.4 GHz gebruikt maakt ;)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  3.023
  • Waardering:   1.314
  • Prestatiepunten:  4.499
  • Dagen gewonnen:  170
  • Lid sinds:  17-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

3 minuten geleden zei Duken:

Dat is ook een prima mogelijkheid. Had ik zelf vroeger ook altijd. Een wifi punt duken en wifi duken-5ghz dan wist ik er zeker van dat een device zoals TV verbonden blijft met een 5 GHz kanaal en niet stiekem toch van je 2.4 GHz gebruikt maakt ;)

 

Same hier. Werkt prima. Heb 2 speakers en slimme lampen die enkel 2.4ghz ondersteunen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,3k
  • 3k
  • 170

  • Bijdragen:  427
  • Waardering:   10
  • Prestatiepunten:  317
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

@Skeletor Heb 2.4 ghz handmatig op kanaal 11 gezet, en 5ghz handmatig op kanaal 36. Het hele weekend geen probleem gehad.

Durf nog niet 100% te hopen dat het verholpen is, maar alle voortekenen zijn goed, thanks!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10
  • 427
2 uur geleden zei Patrickj:

@Skeletor Heb 2.4 ghz handmatig op kanaal 11 gezet, en 5ghz handmatig op kanaal 36. Het hele weekend geen probleem gehad.

Durf nog niet 100% te hopen dat het verholpen is, maar alle voortekenen zijn goed, thanks!

Vooralsnog klinkt dit al super positief @Patrickj en uiteraard hoop ik ook voor jou dat je met deze instellingen verder geen problemen krijgt met de WiFi snelheid op je LG TV. Ik kan me voorstellen dat het super vervelend is als je even denkt lekker naar een film of serie te kijken en de buffering gaat haperen. :hyper:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...