Spring naar bijdragen

Pc begint hard te blazen bij het opstarten van hoge eisen spellen


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  533
  • Waardering:   18
  • Prestatiepunten:  629
  • Dagen gewonnen:  3
  • Lid sinds:  04-11-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Hoi,

Mijn pc begint hard te blazen bij het opstarten van hoge eisen spellen. Bij websurfen is hij gewoon stil, maar als ik een zware spel opstart dan begint hij keihard te blazen. Komt dit door de nieuwe windows update?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 18
  • 533
  • 3
  • Reacties 5
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Populaire dagen

Top Posters In Dit Topic

  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.929
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

In principe hoort dit juist. De fans van je computer gaan draaien als er meer cooling is vereist. Zoals als je zware programma's draait of gamed.

Wat een raar is dat het bij jou speelt sinds de Windows update. Misschien is het wel toeval of misschien zitten je fans onder het stof. 

Maar het zou geen kwaad kunnen Ik zou als ik jou was even de kast open schroeven en kijken of er veel stof in fans zit.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  533
  • Waardering:   18
  • Prestatiepunten:  629
  • Dagen gewonnen:  3
  • Lid sinds:  04-11-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

37 minuten geleden zei Duken:

In principe hoort dit juist. De fans van je computer gaan draaien als er meer cooling is vereist. Zoals als je zware programma's draait of gamed.

Wat een raar is dat het bij jou speelt sinds de Windows update. Misschien is het wel toeval of misschien zitten je fans onder het stof. 

Maar het zou geen kwaad kunnen Ik zou als ik jou was even de kast open schroeven en kijken of er veel stof in fans zit.

 

Het probleem is dat hard blazen van de pc nooit is voorgekomen bij het afspelen van pc spellen op 4k (alles op maximum). Sinds gisteren begon het problem. dus het is wel enorm onverwacht voor me dat zoiets gebeurt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 18
  • 533
  • 3
16 minuten geleden zei bambi1515:

Het probleem is dat hard blazen van de pc nooit is voorgekomen bij het afspelen van pc spellen op 4k (alles op maximum). Sinds gisteren begon het problem. dus het is wel enorm onverwacht voor me dat zoiets gebeurt.

Het is zomaar mogelijk dat uw Windows Update daar mede schuldig aan is. Door de update draait er misschien wel een programma in de achtergrond wat eerder niet het geval is en dan kan samen met het spelen van een game de CPU meer belast worden waardoor ook de fan meer moet koelen dan normaal het geval is. Ik zou bij een uitgeschakelde PC de kast even open maken en kijken of er toch niet teveel stofdeeltjes in en rond de fan zitten. Met een spuitbusje perslucht kan je op een afstandje van zo'n 20 cm de boel even goed stofvrij maken wat waarschijnlijk een hoop zal schelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  80
  • Waardering:   50
  • Prestatiepunten:  1.314
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  23-02-19
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  37
  • Was actief op:  Windows

Wat ik wel nog even wil opmerken is als je de koelribben van uw videokaart en processor wil stofvrij maken je best de fans vasthoud zodat deze niet kunnen gaan draaien en stroom kunnen gaan opwekken.

Ik doe het namelijk al jaren met mijn compressor en niet met zo een spuitbusje. Je krijgt het stof veel makkelijker weggeblazen maar je moet nu niet van 1 cm dicht blazen en ook niet op de kleine componenten op uw moederbord. Nu je toch alles misschien gaat uitblazen vergeet ook je voeding niet uit te blazen maar ook hier weer probeer de fan te blokkeren als je blaast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 50
  • 80
  • 4
  • Administrators

  • Bijdragen:  394
  • Waardering:   407
  • Prestatiepunten:  6.721
  • Dagen gewonnen:  49
  • Lid sinds:  03-09-19
  • Status:  Online
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Als  de update je systeem instabiel maakt, zou ik de update verwijderen en de installatie ervan blokkeren.

Vanwege de miljoenen configuraties die er zijn, zijn sommige mogelijk niet volledig compatibel met een bepaalde cumulatieve update.

Druk op Windows-toets + R
Typ: appwiz.cpl
Druk op Enter
Klik op Geïnstalleerde updates weergeven
Selecteer de recente update
Klik er met de rechtermuisknop op en klik vervolgens op verwijderen.

Start opnieuw op in de normale modus en controleer of de stabiliteit / functionaliteit is hersteld.

Wat ik je aanbeveel, is de update voorlopig te blokkeren en eerst kijken of er een nieuwe bios update is voor jou pc.

In de meeste gevallen los dat het probleem op 😉

Controleer ook uiteraard of er geen kub stof meedraait met je fan 😛

bewerkt door Tuinbever
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 407
  • 394
  • 49

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Wie zijn er online?  7 leden zijn actief

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...