Spring naar bijdragen

Google Nest Mini instellen


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hallo,

Ik heb vorige week een Google Nest Mini gekocht, zonder echt te kijken wat dat ding nou kan.
De handleiding was in het Spaans, ik spreek wat Spaans maar kan het niet lezen. Ik heb de nest geïnstalleerd door de stappen van Google Home op mijn Smangsung te volgen.
Ik zou Google kunnen gebruiken maar misschien weet iemand hier het. :)

Enkele vraagjes;

  • Kan ik mijn eigen muziek afspelen op dat nest ding?
  • Kan ik dat nest ding vragen stellen? 
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hij kan dat nest ding vragen stellen. Maar, als ik dat doe gebeurd er niets. :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88

Soms zit er een afwijkende vogel in het nest @Meh Meh, maar misschien biedt de senioren uitleg onder deze link nog wat aanvullende hulp. Je begrijpt vast wel dat je elk klein kind in een nest van alles moet leren, maar dan moet je wel de correcte informatie eerst zelf hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

"Oké Google". Dat was wat ik voornamelijk wilde weten, want zo reageert dat nest ding op vragen. Ze zegt dat ze van mij houdt. 🥰
Nou vraag ik mij nog af, ik heb een lijst met 5000+ nummers. Kan ik deze afspelen via dat nest ding?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88
9 uur geleden zei Meh Meh:

"Oké Google". Dat was wat ik voornamelijk wilde weten, want zo reageert dat nest ding op vragen. Ze zegt dat ze van mij houdt. 🥰
Nou vraag ik mij nog af, ik heb een lijst met 5000+ nummers. Kan ik deze afspelen via dat nest ding?

Lijkt me dat wanneer het nestding kan connecten met je (draadloze) Thuisnetwerk het ook muziek af kan spelen als dat aanwezig is op een ander apparaat binnen dat Thuisnetwerk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Zelf zou in vol met die Google hardware 🤭 heb je een dienst bij YouTube of Spotify? Die kan je koppelen als muziek dienst om muziek af te spelen. 

Dat kan je instellen via de home app.

 

Screenshot_20210506-083945_Google.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Nee, @DukenHelaas moet je Youtube Premium of een betaalde Snotify account hebben om specifieke nummers of albums af te spelen.
Als je zegt: "Hey Google, speel Poep in je hoofd van de Raggende mannen af", dan krijg je met heel veel geluk een ander nummer van de Raggende mannen.
Mijn vroegere buren, aan wie ik mij vaak ergerde, zongen op zondag morgen keihard Christelijke liederen in de tuin. Praten met ze was zinloos.
Ik was het een keer helemaal zat en toen heb ik mijn speaker (200 watt) in het raam gezet en Poep in je hoofd van de Raggende mannen afgespeeld.
Ze hebben nooit meer in de tuin gezongen. 🤣

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

3 uur geleden zei Skeletor:

Lijkt me dat wanneer het nestding kan connecten met je (draadloze) Thuisnetwerk het ook muziek af kan spelen als dat aanwezig is op een ander apparaat binnen dat Thuisnetwerk.

Zou dat op de een of andere manier via mijn PC kunnen? Dat ik een folder toewijs o.i.d.? 

Zo'n nest ding is ideaal als je een groot huishouden hebt en er meerdere koopt. Je kan mensen waarschuwen dat het eten klaar is e.d.
Maar als je alleen met je kat woont, heb je er eigenlijk geen ene ruk aan, tenzij je een betaalde Youtube of Snotify account hebt.

@Edit: Je kan wel handige vragen stellen. Veel vragen worden direct beantwoordt, in veel gevallen wordt een Wikipedia pagina voorgelezen.
Niet geheel nutteloos dus. 

bewerkt door Meh Meh
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Whahahah bedankt voor de lach Meh meh. poep in je hoofd 🤣🤣🤣🤣

Maar je hem inderdaad premium nodig om alle nummers af te spelen. Anders doet hij alleen de artiest. 

Ik gebruike ze ook voor het omroepen van etenstijd👍

je moet anders eens vragen, vertel een mop of zing een liedje voor mij 🙌

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

33 minuten geleden zei Duken:

Vertel een mop of zing een liedje voor mij 🙌

Geprobeerd. Liedje was om te huilen... Mop: Wat voor salade helpt tegen jeuk? Een krab salade.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

8 uur geleden zei Meh Meh:

Wat voor salade helpt tegen jeuk? Een krab salade.

Big Brother Lol GIF by MOODMAN

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264
  • 8 maanden later...

  • Bijdragen:  12
  • Waardering:   8
  • Prestatiepunten:  145
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  28-12-19
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Nog een late reactie omdat ik onlangs ook zo'n mini ding (was een black friday Vitrine aanbieding a 20€ bij A...H en bij kassa maakte jongedame me nog blijer met de prijs van 15 omdat de computer dat aangaf).

In begin na weer of tijd opvragen of radio zender afspelen op dat ding het even rustig gelaten totdat ik er voor ging zitten en in Google Home app op gsm mijn wifi apparaten die het kent goed benoemt en toegevoegd heb in Hom. En warempel als ik roep he google of hallo  g .. dan gaat mijn LSC (Action)  buitenspot (omgebouwde in armatuur van defecte led plafonlamp) keurig aan en kan zelfs als ik roep van lamp dimmen of  feller of groen of aan of uit het netjes doen. Ook mijn Ph..... smart android TV kan die aan of uit doen. Zender kiezen zal wel niet kunnen ivm digi ontvanger kastje er tussen denk ik. En het zal nog wel meer kunnen maar straks als winkels weer los gaan es een paar stekker verloop doosjes halen. Dan kan ik ook andere apparaten  aanzetten die geen wifi hebben. Maar alles wat Googel Home dus kent kun je op dat nestje gebruiken. Online zal ongetwijfeld ook nog wat staan wat je allemaal kunt. Succes ermee.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8
  • 12
  • 1
4 minuten geleden zei Reindje:

Nog een late reactie omdat ik onlangs ook zo'n mini ding (was een black friday Vitrine aanbieding a 20€ bij A...H en bij kassa maakte jongedame me nog blijer met de prijs van 15 omdat de computer dat aangaf).

In begin na weer of tijd opvragen of radio zender afspelen op dat ding het even rustig gelaten totdat ik er voor ging zitten en in Google Home app op gsm mijn wifi apparaten die het kent goed benoemt en toegevoegd heb in Hom. En warempel als ik roep he google of hallo  g .. dan gaat mijn LSC (Action)  buitenspot (omgebouwde in armatuur van defecte led plafonlamp) keurig aan en kan zelfs als ik roep van lamp dimmen of  feller of groen of aan of uit het netjes doen. Ook mijn Ph..... smart android TV kan die aan of uit doen. Zender kiezen zal wel niet kunnen ivm digi ontvanger kastje er tussen denk ik. En het zal nog wel meer kunnen maar straks als winkels weer los gaan es een paar stekker verloop doosjes halen. Dan kan ik ook andere apparaten  aanzetten die geen wifi hebben. Maar alles wat Googel Home dus kent kun je op dat nestje gebruiken. Online zal ongetwijfeld ook nog wat staan wat je allemaal kunt. Succes ermee.

 

De mogelijkheden zijn behoorlijk uitgebreid die je met Google Assistent kan doen @Reindje. Lees het artikel hierover maar eens wat onder de Handige Tips staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...