Spring naar bijdragen

windows 10 lite installeren


brillant

Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  8
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  427
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  08-07-12
  • Status:  Offline
  • Actief:  

hoe moet je windows 10 lite installeren??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 8
3 uur geleden zei brillant:

hoe moet je windows 10 lite installeren??

Ik ben geen techneut, maar volgens mij is het verstandig om eerst je schijf te formatteren waar je oude Windows versie op heeft gestaan en daarna installeer je de Windows 10 Lite versie. Lees over Windows installatie en formatteren even het artikel op de website van PcLooptVast.

Een Windows 10 Lite versie is te downloaden op de website van Softopc.com en voor een beetje meer uitleg heb ik even de pagina vertaald in het Nederlands met Google wat even makkelijker wegleest.

bewerkt door Skeletor
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

Geachte,

🤔, Er is geen Windows 10 Lite ontwikkeld door Microsoft, de Windows Lite waar je over leest is een gehackte versie van Windows 10, de bronbestanden zijn door onbekenden aangepast om alle UWP apps en andere functionaliteit te verwijderen.

Het is niet officieel verkrijgbaar bij Microsoft, het is beschikbaar op het web en eerlijk gezegd, als je dat gaat downloaden, wees dan voorzichtig waar je dat vandaan haalt ....

Ik heb geprobeerd om via alle officiële kanalen info te krijgen over het onderwerp maar nergens iets gevonden op de officiële kanalen van Microsoft, indien u toch nog steeds interesseert bent in de lite versie kan u via Windows 10 Lite eventueel lezen waarom men het eventueel zou gebruiken en wat het is (het is wel in het Engels). Hierbij moet ik vermelden dat alle info die ik heb kunnen vinden uit het jaar 2019 is, maar blijkbaar is het wel zo dat MS daar nog steeds aan werkt. Indien u de Lite versie nog niet heeft kan dat eventueel hier vinden, echter is het niet duidelijk of de versie zichzelf kan updaten.

 

Mvg. Trizomu    

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55
  • Administrators

  • Bijdragen:  393
  • Waardering:   407
  • Prestatiepunten:  6.688
  • Dagen gewonnen:  49
  • Lid sinds:  03-09-19
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Je heb er meerdere, Win 10 Lite versies, deze zijn niet officieel verkrijgbaar bij Microsoft maar door ons en anderen vervaardigd. Je moet inderdaad opletten waar je hem vandaan haal i.v.m. spyware en degelijke rommel. 

Wij maken Bv:

Microsoft Windows 10 Enterprise x64 NL Ultra Lite (VM version zeer snel)

* Windows is voorzien van Tweaks, voor een snelle en stabiele werking van je systeem, speciaal voor een VM systeem.
* Uit Windows zijn alle standaard app verwijderd.
* In Windows is Windows Defender geheel verwijderd.

** Deze versie is wordt automatisch geüpdatet, deze kan je ook uitzetten.

Microsoft Windows 10 Enterprise x64 NL  Lite

* Windows is voorzien van Tweaks, voor een snelle en stabiele werking van je systeem.
* Uit Windows zijn alle standaard app verwijderd.

** Deze versie is wordt automatisch geüpdatet, deze kan je ook uitzetten.

De Tweaks die zijn toegepast hebben te maken het sneller maken van win 10 en het uitsluiten van onnodige apps die op de achtergrond  werken.

Installeer vanaf USB (Tooltjes worden meestal meegeleverd) of Brand de ISO op een DVD9.

 

bewerkt door Tuinbever
  • Leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 407
  • 393
  • 49

  • Bijdragen:  8
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  427
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  08-07-12
  • Status:  Offline
  • Actief:  

46 minuten geleden zei Tuinbever:

Je heb er meerdere, Win 10 Lite versies, deze zijn niet officieel verkrijgbaar bij Microsoft maar door ons en anderen vervaardigd. Je moet inderdaad opletten waar je hem vandaan haal i.v.m. spyware en degelijke rommel. 

Wij maken Bv:

Microsoft Windows 10 Enterprise x64 NL Ultra Lite (VM version zeer snel)

* Windows is voorzien van Tweaks, voor een snelle en stabiele werking van je systeem, speciaal voor een VM systeem.
* Uit Windows zijn alle standaard app verwijderd.
* In Windows is Windows Defender geheel verwijderd.

** Deze versie is wordt automatisch geüpdatet, deze kan je ook uitzetten.

Microsoft Windows 10 Enterprise x64 NL  Lite

* Windows is voorzien van Tweaks, voor een snelle en stabiele werking van je systeem.
* Uit Windows zijn alle standaard app verwijderd.

** Deze versie is wordt automatisch geüpdatet, deze kan je ook uitzetten.

De Tweaks die zijn toegepast hebben te maken het sneller maken van win 10 en het uitsluiten van onnodige apps die op de achtergrond  werken.

Installeer vanaf USB (Tooltjes worden meestal meegeleverd) of Brand de ISO op een DVD9.

 

bedankt voor de reactie ,deze lite versie is bedoelt voor een oude computer die de normale windows 10 net niet en net wel aan kan ,en is trouwens ook een 32 machine ,de lite versie heb ik ook maar krijg hem gewoon niet geinstalleerd ,en dat is het hele probleem waar ik mee zit

2 uur geleden zei Trizomu:

Geachte,

🤔, Er is geen Windows 10 Lite ontwikkeld door Microsoft, de Windows Lite waar je over leest is een gehackte versie van Windows 10, de bronbestanden zijn door onbekenden aangepast om alle UWP apps en andere functionaliteit te verwijderen.

Het is niet officieel verkrijgbaar bij Microsoft, het is beschikbaar op het web en eerlijk gezegd, als je dat gaat downloaden, wees dan voorzichtig waar je dat vandaan haalt ....

Ik heb geprobeerd om via alle officiële kanalen info te krijgen over het onderwerp maar nergens iets gevonden op de officiële kanalen van Microsoft, indien u toch nog steeds interesseert bent in de lite versie kan u via Windows 10 Lite eventueel lezen waarom men het eventueel zou gebruiken en wat het is (het is wel in het Engels). Hierbij moet ik vermelden dat alle info die ik heb kunnen vinden uit het jaar 2019 is, maar blijkbaar is het wel zo dat MS daar nog steeds aan werkt. Indien u de Lite versie nog niet heeft kan dat eventueel hier vinden, echter is het niet duidelijk of de versie zichzelf kan updaten.

 

Mvg. Trizomu    

 

heel erg bedankt voor de reactie

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 8
  • Administrators

  • Bijdragen:  393
  • Waardering:   407
  • Prestatiepunten:  6.688
  • Dagen gewonnen:  49
  • Lid sinds:  03-09-19
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Ik kan wel een win 10 Lite maken speciaal voor een 32 machine als je dat wil @brillant

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 407
  • 393
  • 49
11 uur geleden zei brillant:

deze lite versie is bedoelt voor een oude computer die de normale windows 10 net niet en net wel aan kan ,en is trouwens ook een 32 machine ,de lite versie heb ik ook maar krijg hem gewoon niet geinstalleerd ,en dat is het hele probleem waar ik mee zit

De installatie procedure van een Lite versie zal niet anders zijn dan een originele Windows 10 installatie en mogelijk vanaf een USB of DVD. Misschien staan er nog wat tips betreffende de installatie procedure in het artikel op de website van SchoonePC.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Gratis Windows 10 Pro of zie ik het verkeerd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88
  • Administrators

  • Bijdragen:  393
  • Waardering:   407
  • Prestatiepunten:  6.688
  • Dagen gewonnen:  49
  • Lid sinds:  03-09-19
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

20 minuten geleden zei Meh Meh:

Gratis Windows 10 Pro of zie ik het verkeerd?

Ik zou het gewoon van een Nederlandse nzb site halen, ken die bron niet, maar het begint al met veel reclame.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 407
  • 393
  • 49

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

19 minuten geleden zei Tuinbever:

Ik zou het gewoon van een Nederlandse nzb site halen, ken die bron niet, maar het begint al met veel reclame.

Dat heb ik 3 keer gedaan. Alle 3 keer zat er malware verwerkt in de OS. Een keer een cryptominer. Ik download geen programma's meer, ook geen besturingssystemen. Aan de andere kant, een legale Windows 10 Pro key kost iets meer dan een tientje.

bewerkt door Meh Meh
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88
  • 2 weken later...
Gast SwitchFreak

@Meh Mehik gebruik al jaren de lite versies van @Tuinbeveren zijn team. (Zonder windows adds + defender) En gelukkig inmiddels ook dankzij hun geleerd om zelf unattendeds te maken en windows lite versies.

Maar helaas door het beginnen van mijn eigen bedrijf mee moeten stoppen, maar ik kan je zeggen dat ik met de volle 100% kan zeggen dat deze versie betrouwbaar zijn.

En wil je eventueel zelf sleutelen aan een windows, dan kun je altijd een volle installatie doen.

  • En windows defender uitschakelen, en verwijderen d.m.v een scriptje
  • Windows adds verwijderen d.m.v bijvoorbeeld "Revo uninstaller"

Maar bepaalde sigmenten uit een windows versie kun je dan niet verwijderen, die je met programma's zoals Nlite wel kan verwijderen en uitsluiten van je installatie. En extra tools, zoals office en andere software moet je dan handmatig toevoegen.

Maar uiteraard is het een keuze van een ieder wat hij of zij gebruikt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0
  • Administrators

  • Bijdragen:  393
  • Waardering:   407
  • Prestatiepunten:  6.688
  • Dagen gewonnen:  49
  • Lid sinds:  03-09-19
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

48 minuten geleden zei Punisher:

En gelukkig inmiddels ook dankzij hun geleerd om zelf unattendeds te maken en windows lite versies.

Idd lang geleden, mooi je weer online te zien 😉

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 407
  • 393
  • 49

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...