Spring naar bijdragen

Download stopt af en toe?


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  22
  • Waardering:   4
  • Prestatiepunten:  225
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-06-20
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hallo iedereen,

Ik heb een vraagje; Ik heb bij mijn nieuwe provider de 1000mbps download en 40 mbps upload.
Ervoor zat ik bij orange met de 400mbps download.
Ik gebruik op de (wat oudere) macbook het programma nzbvortex3, ik zit op talloze nzb sites om ze zo te noemen, ze zijn jullie hier allen bekend ook en ik heb pureusenet als server met 40 verbindingen.
Als vpn heb ik windscribe.

Dus is de grote vraag; tijdens het downloaden van een 11GB film (en dan zwijg ik nog van 60GB en meer) stopte de download er een 3 tal keer mee, zeer vervelend vind ik, want wat ben je met hogere snelheid als de filmdownload er vaak meermaals mee stopt? X tal sec nadien schiet het er weer door dat wel maar je verliest wel snel minstens 30sec tot 1 minuut of meer door die 3 stops die je hebt. Hoe komt dit?
Ligt dit aan de snelheid die teveel schommelt dan? (is nochtans utp kabel in de laptop al schommelt de snelheid wel vaak) of ligt dit aan pureusenet of aan de windscribe of aan nzbvortex3 programmake of de macbook? Het is me een raadsel. Iets zorgt ervoor dat dat het opeens stopt met downloaden en bv 10-20sec nadien begint het opnieuw , zo tot meermaals toe. Zou toch niet mogen?
Kan eens voorvallen maar het is constant. Bv een film van 60GB duurd op die manier langer of evenlang dan constant met 43mb/s te downloaden.

Update; aant testen met een 60Gb bestand; heel heel vaak dus stopt hem met downloaden, na denk ik ong 20sec begint hem er opnieuw aan. Ook de 70-88mb/S haalt die niet, blijft zo schommelen tussen de 50-66mb/s. Het duurd dus zeer zeer lang op die manier , ik zit nu aan 30GB, die heeft al meer dan 6 keer gestopt, zo heb je dus niks aan de 1000 mbps ppff.


Ook de snelheid ligt vaker lager ook dan bij een groter bestand dan bij bv een film van 4GB, heel raar allemaal.

Dank bij voorbaat.


 

bewerkt door Reetkever
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4
  • 22

  • Bijdragen:  22
  • Waardering:   4
  • Prestatiepunten:  225
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-06-20
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ondertussen eens getest op de windows laptop, zelfde film met sabnzbd, snelheid 50mb/s wat laag is maar belangrijker; geen 1 keer een stop gehad in de download. Eens zien wat het heeft op de macbook morgen, dat kan mss de oplossing en dat het probleem mss bij nzbvortex3 ligt? We will see.

Maar alle info is welkom van welke programma's jullie allemaal gebruiken enz...
Moet wel zeggen die vpn en heb al verschillende landen genomen wel heel veel snelheid afpakken, teveel naar mijn goesting.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4
  • 22
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.929
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Als eerst, fijn dat je zoveel informatie geeft. Daar kunnen we wel een oplossing voor vinden. 

We zullen een voor een de mogelijke boosdoeners uitschakelen. Dus VPN, software, hardware, connectie.

Kan je eerst eens proberen je downloaden via u Usenet zover je VPN connectie een zonder SSL. Download daarvoor een stuk freeware zoals Ubuntu Linux OS. Als het bestand maar voldoende groot is voor de test. 

Gaat het goed zonder de VPN en SSL in je Usenet cliënt uitgeschakeld?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  22
  • Waardering:   4
  • Prestatiepunten:  225
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-06-20
  • Status:  Offline
  • Actief:  

1 ding heb ik al gevonden wat een probleem geeft en dat is dat programmake van nzbvortex3., ik heb dus dienen gratis sabnzd ook op de macbook geinstalleerd; niet 1 keer een onderbreking bij dezelfde film, wat een verschil. ;). Zo moet het maar helaas merk ik dan wat andere vervelende probleempjes op. 

De snelheid moet volgens mij hoger kunnen en dat zal volgens mij aan de vpn windscribe liggen denk ik. Die snelheid schommelt echt heel hard vind ik, ondanks dat ik utp kabel inzitten heb schommelt de snelheid enorm met vpn 38-55Mb/s, wat echt triest is. (op de macbook).
Ben nu effe zonder vpn bezig op de macbook, ook nu schommelen die snelheden als zot, ligt zonder vpn aan wel iets hoger dat wel. Heel den tijd 47-66mb/s, maar zelfs zonder vpn haal ik niet mijn beste snelheden. er zit geen stabiliteit in bij het downloaden merk ik.
Nog wat raars is nu hoe verder dat de film gedownload is (60GB), opeens zakt de snelheid zelfs naar 26-37mb/s, zo bizar zeg en dit zonder vpn. Als ik het niet kan oplossen kan ik evengoed mijn 150mbps blijven gebruiken of de 300mbps ;/.

Als je bv 400mbps gelimiteerd zit dan haalde ik constant 43mb/S, constant , nooit of zelden ging het lager. En nu sinds ik die 1000 mbps heb genomen, snelheid ligt maar een klein beetjen hoger en gaat in 1 ruk van bv 66mb/s naar 44mb/s. En ik haal bv nooit eens constant 70MB/S of meer. Toch ergens een probleempke aan de macbook, ook al is die geschikt voor 1000mbps? Bij een speedtest zonder vpn geraakt die toch aan 755 mbps download.

Wat ik nog heb gedaan is de film eens op pauze gezet de download, terug herbegonnen en dan zei die;  te veel verbindingen met server van pureusenet? Hug? Tijdje later schiet hem er dan toch weer door. Raar allemaal.

Ook op de windows laptop nu haal ik met vpn aan gemiddeld maar 45mb/s, dzjeezes.
En zonder vpn wtf haha, 93-107mb/s. Woottt zeg, top.
Dusja, een vpn houd dus blijkbaar zeer veel snelheid tegen, hm. En zonder vpn downloaden lijkt me ook niet slim terwijl blijkbaar dat het beste is, grrr. Nu haalt die wel constant zijn snelheid. Windows laptop ook recenter dan de macbook.

Ik zou graag eens hier van andere mensen weten hoe dat bij jullie zit? Jullie downloaden wel van dezelfde sites als mij, voor degene die hier ook 1000 mbps hebben (andere mogen uiteraard ook hun ding posten), welke server gebruiken jullie, welke vpn, hebben jullie ook hetzelfde als mij voor van de te lage snelheden met vpn? En welk programmake gebruiken jullie waar de download in terecht komt (zoals nzbvortex 3 en de SABnzd). Mag macbook/windows zijn.

Sry voor de lange uitleg.

Dank bij voorbaat.

UPDATE; Bij die nzbvortex3 haal ik met vpn op de macbook nochtans 70-90mb/s dus windscribe zou nochtans ook het probleem niet mogen zijn maar helaas constante drops. Ksnap er nieveel meer van nu.

Ik neem steeds dezelfde film als test dusja.... Op de windows met vpn nada, zonder vpn 107mb/s.
Op de macbook met vpn bij SABnzd geraakt ik zowel met als zonder niet aan mijn snelheid.
Met vpn via nzbvortex3 geraak ik wel aan mijn snelheden maar valt de boel constant naar 0 qua snelheid. Hoe bizar kan het nog worden? Nog eens op zoek gaan naar een ander programmake dan?

 

bewerkt door Reetkever
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4
  • 22
Gast SwitchFreak

@Reetkever

ik download zelf met SabNZB en heb nooit dat deze stil valt of uberhaupt stil valt. En heb de snelheden even getest voor jou op de 3 verschillende manieren waar ik mee download.

Test opstellingen

  • PC + VPN & bedraad -> constante snelheid (Windows)
  • Synology + VPN & bedraad -> constante snelheid (Linux)
  • Laptop + VPN & Wi-FI -> Snelheid varieert. (Windows)

Providers

  • KPN (Hussel 100 - Glasvezel is hier helaas nog niet mogelijk. Maar mijn verbinding is constant en daar gaat het om)
  • VPN (NordVPN & Pia)

Alle bovenstaande gevallen is gedaan in combinatie met SabNZB.

Dus al met al, een VPN zal natuurlijk altijd wat snelheid weg trekken. Mits dit bij je provider zit ingebouwd, zoals volgens mij bij sommige glasvezel providers.

Mocht je gebruik maken van je Wi-Fi op je laptop, dan zou ik als ik jou was eens een omgevingsscan maken welke kanalen je buren enzo gebruiken.

Want als namelijk iedereen hun kanalen op automatisch hebben staan (wat de meeste hebben omdat ze niet weten hoe ze die in moeten stellen) kun je ook in conflict komen met andere kanalen. Wat elkaar natuurlijk ook weer dwars zit.

Programma's om je wifi snel te checken

  • Wifi analyzer (android/windows)

Voor apple zijn er helaas geen programma's meer, althans geen goeie.

Met vriendelijke groet,

Punisher

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  3.023
  • Waardering:   1.314
  • Prestatiepunten:  4.499
  • Dagen gewonnen:  170
  • Lid sinds:  17-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hier totaal geen problemen. Heb hier 600/40 qua internetsnelheid (Ziggo). En haal strak 70MBps zowel met als zonder VPN (ExpressVPN). Ik gebruik Usenapp. Payservers die ik gebruik: Thundernews, Newshosting en Bulknews.

Als ik iets wil downloaden van enkele jaren oud, komt het hier wel eens voor dat de snelheid wat kan schommelen.

Om te kijken of het wellicht aan je Payserver ligt, kun je altijd een andere payserver proberen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,3k
  • 3k
  • 170

  • Bijdragen:  22
  • Waardering:   4
  • Prestatiepunten:  225
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-06-20
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik gebruik altijd utp kabel in de laptops.

Maar hoe verklaar je dat ik met nzbvortex3 wel met vpn aan op de macbook hogere snelheden haal en als ik diezelfde film via SabNZB doet met vpn ook op de mackbook de snelheid beduidend lager ligt? Zo bizar toch? En dan met SabNZB idd geen drops, met die nzbvortex3 constante drops.

En dan zonder vpn op de windows laptop haal ik met SabNZB 107mb/s = wauw maarja, zonder vpn blijven downloaden is riskant zeker pfpf. Met vpn haalde ik gemiddeld maar 45mb/s op de windows laptop.
Nzbvortex3 is alleen geschikt dacht ik voor de macbook dus dat kan ik niet testen op de windows laptop.

Zo bizar zeg.

Op beide laptops zonder vpn haal ik zo'n 750mbps download met utp kabel in bij de speedtests. Macbook is van mid 2012, windows een 3 tal jaar oud. Wel raar dat ik bv geen 900 mbps kan halen? Zou toch moeten? Zeker bij die windows? Mss toch een instelling die niet goed staat in de telenet modem?

Punisher; verbinding stabiel is idd belangrijk maar ik schafte me de 1000mbps aan, kost 20 euro extra per maand he voor die extra hoge snelheid, ik had ervoor een 150mbps verbinding en tijdje geleden bij een andere provider 400mbps.
Zolang ik het probleem niet kan oplossen is het 20 euro in het water gooien begrijp je, als je zo'n snelheid hebt dan moede daar dichtbij kunnen aanleunen als je wat download. ;). Zoals ik al zei; bij de 150 en 400mbps had ik 0,00 problemen met vpn aan, constante en hoogste snelheden haalde ik. En éénmaal naar die 1000 mbps is het een soepke ;/.

Ik ga nog wat verder moeten zoeken, wie weet vind ik nog een andere programmake en mss eens een ander server testen ook. Als het dan nog niet beter is schakel ik terug naar een lagere snelheid over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4
  • 22

  • Bijdragen:  22
  • Waardering:   4
  • Prestatiepunten:  225
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-06-20
  • Status:  Offline
  • Actief:  

54 minuten geleden zei Monkie:

Hier totaal geen problemen. Heb hier 600/40 qua internetsnelheid (Ziggo). En haal strak 70MBps zowel met als zonder VPN (ExpressVPN). Ik gebruik Usenapp. Payservers die ik gebruik: Thundernews, Newshosting en Bulknews.

Als ik iets wil downloaden van enkele jaren oud, komt het hier wel eens voor dat de snelheid wat kan schommelen.

Om te kijken of het wellicht aan je Payserver ligt, kun je altijd een andere payserver proberen. 

Ik heb usenapp eens gedownload en aant het testen op de macbook met vpn aan, ik haal meestal toch in de 70mb/s, dus dat kan er nog mee door, is beter dan de sabnzb op dat vlak maar ik vrees dat ik ook hier met die constante drops zit. Zie de 2 foto's, lijkt me dus niet oke te zijn?

https://ibb.co/WkXrznB

https://ibb.co/xM6zTRX

Dat is dus constant dat van waiting for body, zie je seconden aflopen en een cirkel draaien en dan een groen v ke
en authentication staat er en x tal sec later alweer waiting for body. (of is dat toch normaal dan?).
Zelfde de snelheid zakt hier ook zwaar in weer, van in de 70 naar de 40 gemiddeld.
 

bewerkt door Reetkever
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4
  • 22

  • Bijdragen:  3.023
  • Waardering:   1.314
  • Prestatiepunten:  4.499
  • Dagen gewonnen:  170
  • Lid sinds:  17-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Erg vreemd allemaal.  Hier totaal geen problemen met Usenapp en snelheid. Netjes stabiel.

Wat @Punisher ook al aangeeft, met een VPN kan de snelheid altijd wat lager zijn. Maar in jou geval zakt de snelheid wel erg veel in.

Wat betreft windscribe: Al een andere server geprobeerd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,3k
  • 3k
  • 170
Gast SwitchFreak

@Reetkever

welke netwerk kaarten heb je in beide laptops zitten? Kan het misschien wezen dat deze de snelheden niet aankunnen?

Want een Atheros AR5BXB92/AR9290 waren de netwerkkaarten in begin 2012 die tot 300Mbps aankonden op de Macbooks.

En verder kan een type ethernet kabel ook het probleem zijn, welk type je hebt.

Type catkabels

  • Cat5 (Theoretische snelheid 100mbit/s - Effectieve snelheid 50mbit/s)
  • Cat5e (Theoretische snelheid 1000mbit/s - Effectieve snelheid 500mbit/s)
  • Cat6 (Theoretische snelheid 1000mbit/s - Effectieve snelheid 500mbit/s)
  • Cat6a (Theoretische snelheid 10000mbit/s - Effectieve snelheid 5000mbit/s)

Hier in huis heb ik namelijk wel voor alle draden die ik getrokken heb de oude Cat5 vervangen met Cat6 kabels inmiddels.

Maar verder is het wel erg vreemd dat je de genoemde snelheden niet kan halen, en wat als jij je laptop aansluit rechtstreeks aansluit op je router, welke snelheden haal je dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  22
  • Waardering:   4
  • Prestatiepunten:  225
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-06-20
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik heb het gecheckt; cat 6a staat er op de kabel en ik heb 3 tal verschillende getest, blijft hetzelfde dus denk dat dat ook oke is.
Dan een andere test ; windows laptop rechtstreeks aan de modem van telenet gehangen, merk geen/weinig verschil in de speedtest.

Dit is mijne windows laptop; https://www.bol.com/nl/p/msi-gl62m-7rex-2282be-gaming-laptop-15-6-inch-azerty/9200000086671666/?s2a=

En mijne macbook is van mid 2012; i
k zie bv dit staan bij netwerk en geavanceerd; https://ibb.co/dQY4djz

Met vpn aan op de macbook behaal ik zo'n 400-468 mbps.
Met vpn uit nog eens getest met speedtest; 803 en 821 mbps.

Op de windows laptop met vpn uit 723 mbps. Woot, ik haal zelfs meer op de macbook haha. Bizar toch.

Ik zal mss eens een andere vpn moeten testen?

Ik gebruik deze speedtest en het verschil is groot met die speedtest van telenet, hoe kan dat nu?
https://www.speedtest.net/nl Met deze dus 800 mbps zonder vpn op de macbook en met die van telenet 653 mbps op de macbook zonder vpn, ongeloofelijk, welke moede nu betrouwen e? https://speedtest.telenet.be/

Het is om gek van te komen haha, i
k zit er al 5 uren mee bezig. Effe pauze pakken nu.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4
  • 22

  • Bijdragen:  22
  • Waardering:   4
  • Prestatiepunten:  225
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-06-20
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Nu eens filmbestand van 4GB op de macbook via nzbvortex deze keer. Heel bizar toch; via windscribe Max 22-33mb/s.
Via de gratis hide.me vpn die ik effe aant testen ben ong 65mb/s, hoger geraakte ik wel niet maar wel hogere snelheid dan windscribe. We zitten nu wel op zowat denk ik het drukste moment vd dag maar toch, bizar.
Mss toch windscribe die om een of andere reden minder snel is dan bepaalde andere vpn's?
Tis zo bizar he bij mij , wat er hier aan de hand is.

Hier bv spreken ze van Nederlandse en Amerikaanse servers etc...
Maar op de sites waar wij zitten naar wat moet je dan kijken?

sry voor de vele vragen.
https://www.vpngids.nl/beste-vpn/snelste-vpn/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4
  • 22
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.929
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Downloaden zonder VPN zou ik ook niet niet doen. Netter safe the sorry.

Ik heb goede ervaringen met PIA VPN. Let ook even op wat @Punisherschrijft over de effectieve snelheid. Test deze bijvoorbeeld via speedtest.net

Hoe is je snelheid daar?

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...