Spring naar bijdragen

3ds jailbrake?


Ga naar de oplossing Opgelost door Gast,

Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  16
  • Waardering:   3
  • Prestatiepunten:  518
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-06-21
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hoi iedereen,

Ik heb 3ds xl met een r4 die geen 3ds games ondersteund.

Nu twijfel ik of ik hem zal jailbraken. Speel de 3ds te weinig om games te kopen. Ik raak hem eens in de maand aan. Maar word nu wel een beetje moe van de spellen van de ds.

Wie heeft het van jullie gedaan? Hoe ging dat? Hoe gemakkelijk is het, en het vinden van games?

Wat is jullie mening daarover?

 

video-game-console-2202585.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3
  • 16
  • Reacties 3
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Populaire dagen

Top Posters In Dit Topic

Geplaatste fotos

  • Oplossing

Er staat nog een topic op Duken.nl uit 2017 over het Jailbreaken van de 3DS XL waar je al wat meer informatie kan vinden.

Hieronder een vertaling van een artikel op hackaday.com van recentere datum. (28 April 2021) 

DE WERELD VAN NINTENDO 3DS HOMEBREW VERKENNEN

 3dshacking_feat.jpg?w=800

Toen Nintendo de productie van de 3DS in september 2020 officieel beëindigde, was het niet bepaald een verrassing. Ten eerste was er sinds 2011 enige variatie van het handheld-systeem op de markt. Wat niet wil zeggen dat de productlijn stagneerde: het systeem kreeg een aanzienlijke vernieuwing van de midden generatie en er werd zelfs een meer betaalbare variant geïntroduceerd die het gelijknamige stereoscopische 3D-effect liet vallen, maar bijna een decennium is nog steeds een vrij lange levensduur in de game-industrie. Natuurlijk heeft Nintendo's focus op de Switch, een hybride apparaat dat de grens tussen console- en handheld-games vervaagt, ongetwijfeld een rol gespeeld in de beslissing om af te zien van wat effectief kan worden gezien als een concurrerend product.

Hoewel het in de wei zetten van de 3DS misschien de logische zakelijke zet was, lijkt een snelle controle op eBay een ander verhaal te vertellen. Of het nu COVID is om mensen binnen te houden en de vraag naar entertainment thuis te vergroten, of de ongelooflijke bibliotheek met klassieke en moderne games waar het systeem toegang toe heeft, het feit is dat een gebruikte 3DS in goede staat vandaag de dag meer waard is dan toen het vorig jaar rond deze tijd gloednieuw op de plank lag.

Kortom, dit was het slechtst mogelijke moment voor mij om te beslissen dat ik eindelijk een 3DS wilde kopen. Toen merkte ik op een dag dat de gemiddelde prijs voor een Japans model veel lager was dan die van zijn Amerikaanse tegenhanger. Ik wist dat de hardware identiek was, maar kon de firmware worden gewijzigd?

Een avond aan onderzoek vertelde me dat de ruil inderdaad mogelijk was, maar af te raden vanwege de moeilijkheid en het potentieel voor onverwacht gedrag. Dat heeft me natuurlijk nog nooit tegengehouden.

Dus na het grootste deel van een maand te hebben gewacht tot mijn mintconditie 3DS uit het land van de rijzende zon kwam, ging ik op zoek naar de brede en prachtige wereld van Nintendo 3DS-hacken.

MEEDOEN MET THE FUN

Hier is het beste deel over homebrew op de 3DS: elke versie van de hardware, ongeacht uit welke regio het komt of welke firmwareversie het draait, kan worden gehackt met slechts een SD-kaart en wat open source-software. Bovendien, aangezien Nintendo nu is overgestapt op grotere en betere dingen, is het redelijk om aan te nemen dat de gemeenschap heeft gewonnen. Er komt geen nieuwe hardwarerevisie aan, en zelfs als Nintendo geneigd was om nog een firmware-update uit te pushen om iedereen met onofficiële software op hun 3DS te verwarren, kunnen ze je op geen enkele manier dwingen om het te installeren. Het is een feestje en iedereen is uitgenodigd.

De eerste stap in het konijnenhol.

Er zijn verschillende exploits die kunnen worden gebruikt, afhankelijk van de huidige firmware die uw 3DS draait, maar de gemakkelijkste en meest geschikte methode om uw 3DS niet-Nintendo-software te laten werken, is door een kwetsbaarheid in de internetbrowser van het systeem. Met de juiste bestanden op de SD-kaart hoeft u alleen maar de 3DS-browser op een specifieke URL te richten om de exploit te activeren. Dankzij de mogelijkheid van de browser om QR-codes te lezen, hoeft u deze niet eens in te typen: scan gewoon de speciale code en u bent op weg naar homebrew nirvana.

Voor alle duidelijkheid, er is nog veel meer dat je moet doen. Het kregen van de bestanden op uw SD-kaart en het activeren van de exploit is slechts de eerste fase. Voordat het allemaal is gezegd en gedaan, moet u de 3DS een paar keer opnieuw opstarten, meer bestanden op de SD-kaart plaatsen en een aantal programma's op het systeem installeren. Niets van het is moeilijk,maar er zijn een duizelingwekkend aantal stappen en het zou gemakkelijk zijn om te verdwalen zonder een goede gids.

Gelukkig hebben leden van de 3DS-community enkele van de meest uitgebreide en gebruiksvriendelijke documentatie geproduceerd die ik ooit heb gezien. De gids die ze hebben gemaakt, leidt u door elke stap van het proces in veeleisende details, en zolang u geen stappen overslaat, wordt uw systeem uiteindelijk geladen met de nieuwste versie van de aangepaste Firmware van Luma3DS. (Engelstalige Hack Handleiding)  (Nederlandse Google Vertaalde Hack Handleiding)

ONTGRENDELD POTENTIEEL

Persoonlijk, als ik de term aangepaste firmware hoor, denk ik aan zoiets als DD-WRT of het werk van Aaron Christophel met Xiaomi Bluetooth-thermometers. Met andere woorden, firmwarevervangingen die u in wezen een heel ander apparaat achterlaten. Dus een deel van mij was verrast toen ik mijn systeem opnieuw opstartte in Luma3DS en alles leek precies hetzelfde te zijn. Ik vroeg me zelfs een minuut of twee af of ik iets verkeerd had gedaan.

Na een nadere blik op de GitHub-opslagplaats van het project, werd de situatie duidelijker. Hoewel de community ernaar verwijst als een aangepaste firmware, zou het nauwkeuriger zijn om te zeggen dat Luma3DS de voorraadfirmware van het systeem patcht om een uitgebreide functie set mogelijk te maken. Een groot deel daarvan is het mogelijk maken van de gebruiker om niet-Nintendo-applicaties te installeren en uit te voeren, maar er is ook een systeemmenu, toegankelijk met een speciale knopcombinatie, waarmee je geavanceerdere instellingen kunt aanpassen.

Met luma3DS geïnstalleerd, behoudt de 3DS 100% van zijn oorspronkelijke functionaliteit. Je kunt nog steeds al je games spelen, verbinding maken met de eShop om nieuwe titels te downloaden en online spelen met anderen. Het is blijkbaar zelfs veilig om een officiële firmware-update te installeren met deze geïnstalleerd, hoewel het onwaarschijnlijk is dat er nog meer van die langs de snoek komen.

HET VERKRIJGEN VAN DE GOEDEREN

Over het algemeen is 3DS-software verkrijgbaar in twee verschillende vormen. Kleinere tools en programma's worden waarschijnlijk aangeboden als een bestand, een op zichzelf staand uitvoerbaar bestand dat u kunt uitvoeren via een tool genaamd Homebrew Launcher die samen met Luma3DS wordt geïnstalleerd. Dit werkt goed genoeg voor eenmalige applicaties, maar kan vervelend worden omdat het verschillende stappen kost om de software vanaf een koude start te starten..3dsx

Het alternatief, dat de voorkeur heeft voor grotere en complexere software, is het CTR Importable Archive (CIA) of bestand. Deze archieven bevatten niet alleen de software zelf, maar ook de nodige metadata om ze daadwerkelijk te installeren alsof ze een officieel spel of applicatie zijn die is gedownload van de Nintendo eShop. Omdat software die via de CIA is geïnstalleerd, in het hoofdmenu van de 3DS verschijnt, is het veel sneller en gemakkelijker toegankelijk dan eerst door de Homebrew Launcher te gaan..cia

Maar er zit een addertje onder het gras. Het installeren van een CIA-bestand is niet zo eenvoudig als het gewoon slepen en neerzetten op de SD-kaart van het systeem. Het archief moet goed worden uitgepakt door een zogenaamde titelmanager, waarvan de meest populaire bekend staat als FBI en draait op de 3DS zelf. Eenmaal uitgepakt en geïnstalleerd, kan het originele CIA-bestand worden verwijderd, omdat anders elke applicatie uiteindelijk twee keer zoveel ruimte in beslag zou nemen als nodig is op de SD-kaart.

Het is een beetje ongemakkelijk, maar er zijn een paar trucs om het proces te versnellen. Ten eerste kan de FBI een CIA-bestand laden vanaf het lokale netwerk of internet door de URL van een QR-code te scannen, waardoor het CIA-bestand handmatig op de SD-kaart moet worden geïnstalleerd voordat het wordt geïnstalleerd. Dit is een zeer populaire manier geworden om homebrew op de 3DS te verspreiden, en je zult deze codes vaak zien op berichtenborden of GitHub.

Zelfs nog, het uitpakken van een CIA op de 3DS zelf is vrij traag vanwege de inherente hardware beperkingen van het systeem. Voor degenen die niet bereid zijn om te wachten, zijn er projecten zoals waarmee u CIA-bestanden op uw computer kunt verwerken. Draaiend op een veel krachtigere processor en met het voordeel van snelle toegang tot de SD-kaart, kunnen deze tools software installeren en klaar zijn om op de 3DS te gaan in een fractie van de tijd die het zou kosten met de FBI.custom-install

CULTURELE VERSCHILLEN

Net als het aangepaste firmware-installatieproces is het overschakelen van de regio van uw systeem zeer goed gedocumenteerd. Ik had geen probleem om de Amerikaanse firmware op mijn 3DS te krijgen, hoewel het moet worden gezegd dat het proces aanzienlijk langer duurt dan luma3DS in de eerste plaats geïnstalleerd te krijgen. Helaas heb je, zodra de regio is geschakeld, geen toegang meer tot de officiële services van Nintendo voor het kopen van software, het downloaden van updates of het online spelen. Dat gezegd hebbende, lokale draadloze multiplayer met Amerikaanse consoles werkt zoals verwacht en je kunt nog steeds fysieke retailgames draaien.

Ik heb ook een paar vreemde glitches opgemerkt, hoewel niets echt kritiek is. Een keer beweerde het systeem dat het een firmware-update moest installeren en na een minuut of twee bestanden downloaden, een foutmelding had gegenereerd. De firmware wordt ook vergrendeld nadat ik de systeemmeldingen heb gecontroleerd, maar ze zijn in de eerste plaats behoorlijk vervelend, dus ik heb ze gewoon uitgeschakeld.

Dus is het de moeite waard om van regio te wisselen? Ik zou zeggen dat dat afhangt van hoe je van plan bent het systeem te gebruiken. Als je meer geïnteresseerd bent in het runnen van je oude favorieten via RetroArch dan dat je moderne games speelt, absoluut. Maar als u het meeste uit het systeem wilt halen, inclusief de verschillende online functies, zullen de nadelen van het overstappen naar regio's waarschijnlijk opwegen tegen de financiële besparingen.

EEN HERNIEUWDE INTERESSE

Voordat ik deze 3DS kocht, was het meer dan tien jaar geleden dat ik een draagbare console bezat. Ik heb nauwelijks tijd om thuis spelletjes te spelen, laat staan onderweg. Maar de ongelooflijke backcatalogus van titels die direct speelbaar zijn op het systeem of kunnen worden uitgevoerd door een van de open source-emulators die ervoor beschikbaar zijn, was buitengewoon overtuigend. Voeg daar een breed scala aan originele homebrew-games aan toe en de voortdurende inspanning om Linux naar het systeem te porten, en het was gewoon te veel om te laten liggen. Het installeren van een aangepaste firmware op de 3DS verandert een uitstekend systeem in een ongelooflijk systeem, en tegenwoordig merk ik dat ik behoorlijk wat tijd doorbreng met dit wonder met twee schermen. Ik denk er zelfs aan om bij te werken naar een van de latere modellen van de 3DS, maar dat zal een verhaal zijn voor een andere keer.

Hoewel het altijd moeilijk is om de toekomst te voorspellen, is het niet moeilijk voor te stellen dat de Nintendo 3DS misschien wel het laatste echte draagbare gamesysteem is. Smartphones en tablets hebben de markt grotendeels overgenomen, en hoewel de Switch technisch mobiel is, kan hij gewoon niet worden vergeleken met het svelte clamshell-ontwerp dat sinds de Game Boy Advance SP een kenmerk is van Nintendo's portables. Dus als dit de laatste van de rasechte portables is, kunnen we tenminste zeggen dat de homebrew-gemeenschap ervoor zorgt dat het met stijl uitgaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  16
  • Waardering:   3
  • Prestatiepunten:  518
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-06-21
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Dankje wel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3
  • 16

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...