Spring naar bijdragen

Newzbin stopt na ruim 8 Jaar


Gast

Aanbevolen reactie

1 van de meest betrouwbare NZB Community 's gaat een punt zetten achter haar bestaan. Onderstaand de mededeling gekopieerd vanaf het Newzbin Forum.

Newzbin Community

Admin 
Administrator
********
Berichten: 337
Topics: 16
Lid sinds: Mar 2011
Reputatie: 42
#1

 

2 uren geleden
Beste leden, vrienden, donateurs, moderators, spotters, posters en andere stervelingen.

Tot onze spijt moeten wij jullie mededelen dat we gaan stoppen met Newzbin.
Kort gezegd, de stekker gaat eruit en Newzbin gaat hierdoor na ruim 8 jaar op zwart.

Het is een zeer moeilijk besluit geweest voor ons, maar met de huidige status van usenet en het aanbod, zien wij ons genoodzaakt om te stoppen.
We merken dat het steeds rustiger wordt en steeds meer uploaders eieren voor hun geld kiezen met de toenemende risico's om gepakt te worden.
Dit besluit respecteren wij en hopen dat jullie ons besluit om te stoppen hierin ook zullen respecteren.
Ons plezier in het onderhouden en verder ontwikkelen van Newzbin is hierdoor ook verdwenen.

Voor iedereen die Newzbin gesteund heeft, op wat voor manier dan ook, willen wij heel graag bedanken. Dit zijn er namelijk te veel om allemaal persoonlijk te bedanken.

Wat gaat er nu gebeuren?
In de nacht van dinsdag 24-08-21 op woensdag 25-08-21 om 00:00 gaan de site en applicaties offline.
De site zal gebruikers dan doorlinken naar het Newzbin forum waar een definitief afscheidsbericht zal komen te staan waar leden een laatste bericht kunnen plaatsen.
Maar hou het netjes, want ook op deze laatste dagen zullen onze moderators blijven handhaven.
Het schatkist gedeelte zal ook nog een tijd beschikbaar blijven, maar wel gesloten voor berichten of maken van nieuwe threads.
Over een tijd zal uiteindelijk ook het forum sluiten en Newzbin verdwijnen in een eenzame leegte.

Voor leden die recentelijk nog een donatie hebben gedaan willen we onze excuses aanbieden.
Sorry dat wij niet meer kunnen bieden wat jullie er van hadden verwacht en dat het helaas van korte duur is.

We zijn er nog niet geheel over uit wat we met onze enorme database aan posts en NZB bestanden gaan doen, maar voorlopig hebben we hier geen plannen mee.

We hopen dat jullie allemaal veel plezier hebben gehad met Newzbin en hopelijk een nieuw thuis elders kunnen vinden.
Ik denk dat wij met recht mogen spreken dat Newzbin de enige grote usenet community was van Nederland.

Het gaat jullie allemaal goed en namens de hele crew bedankt.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0
  • Duken heeft dit topic uitgelicht.

  • Bijdragen:  104
  • Waardering:   147
  • Prestatiepunten:  2.575
  • Dagen gewonnen:  6
  • Lid sinds:  14-03-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Eigenlijk jammer om te lezen, had het al elders gepost dat ze op zwart gaan.

Vond ze het goed doen, en eigenlijk kunnen ze zeggen er is geen alternatief.

Er zijn veel spotters gepakt de laatste tijd, maar er word ook onrust gezaaid met vage verhalen.

Sterke voor de mensen achter de schermen, 8 jaar, is het al een deel van je leven geworden.

Maar ook respect voor de mensen.

 

  • Eens 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 147
  • 104
  • 6

heb het gezien was daar lange tijd ook lid van 

maar gaan de laatste tijd zoveel nzb sites offline 

en welke zijn er nog over ik peis nog 3 of  4 als ik het goede heb 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Lieve heren van newzbin, bedankt bedankt.

Door community's als jullie ontstonden er ook de goede legale alternatieven. Ik ben serieus van mening dat zonder het bestaan van piraterij er ook geen snelle ontwikkeling was opgestaan voor streaming diensten. Jullie zijn hier echt 1 van

Los van de goede community die bestond / bestaat en fijne leden en bijdragen hebben jullie heel veel mensen blij gemaakt en het internet rijker. 

Ik bedank een ieder en begrijp de keuze 100%, zeker met de risico's. Ook duken.nl is zoveel rustiger als 10 jaar geleden wat een logische gevolg is van de nieuwe diensten. Daarom worden we ook "meer dan downloaden". 

Maar nogmaals, bedankt namens mijzelf en de vele leden en bezoekers welke jullie ook zullen missen. 

you da best GIF

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

Wat zal dat een gemis worden voor alle Nieuwsgroep liefhebbers. Ik ben zelf lid vanaf het 1e uur en heb Newzbin altijd als de beste opvolger gevonden van FTD. In mijn ogen een bonte verzameling van de beste Posters en Spotters die iedereen van de beste content releases heeft voorzien. Ik hoop van ganser harte dat een hoop Posters en Spotters terecht kunnen op andere vrij toegankelijke Community 's. :goed:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  155
  • Waardering:   32
  • Prestatiepunten:  834
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  24-07-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Ik vind het erg vervelend dat ze gaan stoppen. Was een erg betrouwbaar forum met veel nieuw aanbod. Ik zal het erg gaan missen. Maar bedankt voor al die jaren!!!

  • Eens 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 32
  • 155
  • 1

  • Bijdragen:  25
  • Waardering:   10
  • Prestatiepunten:  276
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  17-02-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  54

"maar met de huidige status van usenet en het aanbod, zien wij ons genoodzaakt om te stoppen."

Jammer. Beetje vaag naar mijn idee, want het aanbod is al jaren goed. Daar kan het toch niet aan liggen? En zo opeens, met de datum 24 aug. Waarom niet tot de laatste dag van aug? Indianen verhalen of niet, maar het zou mij niet verbazen dat het toch met brein te maken heeft.

Mijn 2 websites die ik had, heb ik toendertijd in 2016 gesloten i.v.m. Newzbin. Want met die paar leden die ik had kon ik niet opboksen tegen deze grote community. Maar dan wel tot het einde van de maand. Wil niet zeuren, want ik ben heel erg dankbaar voor wat Newzbin gedaan heeft voor ons. Was ook een donateur daar, en ben blij dat ik een steentje kon bijdragen.

Hopelijk zien we snel iets nieuws..

Nogmaals bedankt.

 

2 minutes ago, Pietjepuk said:

"maar met de huidige status van usenet en het aanbod, zien wij ons genoodzaakt om te stoppen."

Jammer. Beetje vaag naar mijn idee, want het aanbod is al jaren goed. Daar kan het toch niet aan liggen? En zo opeens, met de datum 24 aug. Waarom niet tot de laatste dag van aug? Indianen verhalen of niet, maar het zou mij niet verbazen dat het toch met brein te maken heeft.

Mijn 2 websites die ik had, heb ik toendertijd in 2016 gesloten i.v.m. Newzbin. Want met die paar leden die ik had kon ik niet opboksen tegen deze grote community. Maar dan wel tot het einde van de maand. Wil niet zeuren, want ik ben heel erg dankbaar voor wat Newzbin gedaan heeft voor ons. Was ook een donateur daar, en ben blij dat ik een steentje kon bijdragen.

Hopelijk zien we snel iets nieuws..

Nogmaals bedankt.

 

Edit: zelf heb ik nooit met brein te maken gehad, dus wat ik zojuist zei klopt dus waarschijnlijk niet. Want ik realiseer mij nu dat, als brein er mee te maken had, Newzbin per direct op zwart zou zijn gegaan. Excuses voor het ongemak.

bewerkt door Pietjepuk
Typos
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10
  • 25
  • Administrators

  • Bijdragen:  393
  • Waardering:   407
  • Prestatiepunten:  6.689
  • Dagen gewonnen:  49
  • Lid sinds:  03-09-19
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Het is inderdaad een grote aderlating dat newsbin gaat stoppen, maar begrijp volkomen de rede. We weten allemaal hoe het begon de intrede van de piraterij, het gevolg van de exorbitant hoge prijzen die de muziek en film industrie ons voor schotelde. Dit is inmiddels achterhaald door de streaming diensten, voor een 10tje een overload aan aanbod.

Deze diensten zijn dan ook de druk gaan opvoeren door te investeren in het voorkomen van deze vorm van piraterij, en daar voor miljoenen vrijmaken.

Ook de software is zich langzaam naar een betaalbare richting aan het begeven, al denk ik dat dat wel wat langer zal gaan duren.

 

  • Eens 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 407
  • 393
  • 49

  • Bijdragen:  56
  • Waardering:   47
  • Prestatiepunten:  665
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  31-08-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  iPhone

1 uur geleden zei Pietjepuk:

"maar met de huidige status van usenet en het aanbod, zien wij ons genoodzaakt om te stoppen."

Jammer. Beetje vaag naar mijn idee, want het aanbod is al jaren goed. Daar kan het toch niet aan liggen? En zo opeens, met de datum 24 aug. Waarom niet tot de laatste dag van aug? Indianen verhalen of niet, maar het zou mij niet verbazen dat het toch met brein te maken heeft.

Mijn 2 websites die ik had, heb ik toendertijd in 2016 gesloten i.v.m. Newzbin. Want met die paar leden die ik had kon ik niet opboksen tegen deze grote community. Maar dan wel tot het einde van de maand. Wil niet zeuren, want ik ben heel erg dankbaar voor wat Newzbin gedaan heeft voor ons. Was ook een donateur daar, en ben blij dat ik een steentje kon bijdragen.

Hopelijk zien we snel iets nieuws..

Nogmaals bedankt.

 

Edit: zelf heb ik nooit met brein te maken gehad, dus wat ik zojuist zei klopt dus waarschijnlijk niet. Want ik realiseer mij nu dat, als brein er mee te maken had, Newzbin per direct op zwart zou zijn gegaan. Excuses voor het ongemak.

De gedachte dat het stoppen niet alleen aan het aanbod ligt is nog niet zo gek. Die gedachte heb ik ook. Newzbin is naar mijn idee namelijk het uniekst in het aanbod met bijzonder goede posters. Een stabiel front waar je niet mee hoeft te sollen. Dat maakte het plaform ook zo sterk. Menig ander forum (torrent en usenet) leeft van het aanbod wat op newzbin aangeboden wordt. Zo kun je dus bedenken dat het aanbod de aankomende tijd misschien wel sterk omlaag gaat totdat posters hun plek ergens anders gevonden hebben. Al zullen er diverse zijn die hierbij ook stoppen. 
Het blijft uiteraard gissen of het daadwerkelijk klopt. Zijn het indianen verhalen zoals Mr. Chaos zegt...misschien. Heeft het oppakken van die-hard newzbinner Snaterke ermee te maken..misschien. Speelt er privé iets bij Admin, wat hij uiteraard niet hoeft te delen...misschien. We shall never know. Welke reden het ook moge zijn. Het is eeuwig zonde dat het stopt. Ik zal ze 1000% missen en usenet zal absoluut niet meer wezen wat het was. 

  • Leuk 1
  • Eens 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 47
  • 56

  • Bijdragen:  53
  • Waardering:   50
  • Prestatiepunten:  984
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  07-12-20
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Macintosh

Heel erg jammer, beste usenet community al jaren. Ze benoemen ook de toenemende druk om gepakt te worden, veel uploaders waren al gestopt de afgelopen maanden. Ik snap dus geheel het besluit van de staff. Het gaat jullie goed!

  • Eens 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 50
  • 53
Gast SwitchFreak

Het inderdaad zeer spijtig dat ze stoppen, maar wel volkomen begrijpbaar. De boetes als je gepakt wordt liegen er uiteraard ook niet om.
We zullen zien wat de toekomst gaat brengen, en misschien ook niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  25
  • Waardering:   10
  • Prestatiepunten:  276
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  17-02-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  54

6 hours ago, Mr Chaos Newzbin said:

Kijk daarom dus eerst even navraag doen voor je aannames ergens neer zet zoals hier op Duken of ergens anders

Want wat u ziet en meemaakt in usenetland, maakt u niet mee achter de schermen van Newzbin, kan ook niet want u bent op geen enkele manier betrokken geweest bij het Newzbin beheer
U kunt dus totaal niet beoordelen of ons stoppen door Brein komt, een aanname die nergens op gestoeld is want u bent immers ook niet bij ons overleg onderling geweest
Het ligt namelijk wel degelijk aan terugloop van aanbod, terugloop van posters/spotters betekend automatisch terugloop van post/spot aanbod op Newzbin
Daar er afgelopen maanden veel vooraanstaande posters/spotters zijn gestopt, juist door brein, al dan niet gepakt of bang gemaakt
Terugloop van donaties betekend wel degelijk dat kosten van servers niet meer betaald kunnen worden
Dit geld voor de gehele topic van onze Admin

Uw indianen verhaal gaat dus rechtstreeks naar het land der fabelen
En ik waardeer dan ook dat u zelf al uw edit geeft op uw reactie verkeerd te zitten aangaande de reden "Brein" 

Ik wil dan ook iedereen nogmaals vragen geen aannames te doen, te oordelen, te reageren en te insinueren, zonder daadwerkelijk onderzoek te hebben gedaan of enig navraag
Dit soort reacties doen ons namelijk erg zeer omdat het besluit al erg genoeg was, en het voelt alsof onze Admin voor leugenaar word gezet

U heeft gelijk. Het doet ook zeer. Ik kan er zelfs niet van slapen. (Nee, is geen grap). Als u wilt, kan ik de admins vragen of ze mijn bericht willen verwijderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10
  • 25

  • Bijdragen:  111
  • Waardering:   43
  • Prestatiepunten:  1.416
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  20-09-19
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Tot mijn groot genoegen zie ik al erkende posters overgaan naar andere nzb sites.
Houdt het overzicht van "levende" NZB sites hier op Duken goed in de gaten en neem daar eens een kijkje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 43
  • 111

  • Bijdragen:  3.023
  • Waardering:   1.314
  • Prestatiepunten:  4.499
  • Dagen gewonnen:  170
  • Lid sinds:  17-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Wat jammer om te lezen, maar volkomen te begrijpen.

Ik wil iedereen bedanken. Hoewel ik er niet dagelijks kwam, heb ik heel wat binnen gehaald via Newzbin. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,3k
  • 3k
  • 170

  • Bijdragen:  1.353
  • Waardering:   354
  • Prestatiepunten:  1.763
  • Dagen gewonnen:  23
  • Lid sinds:  22-07-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  31
  • Was actief op:  Windows

Heel erg jammer 

1 van de beste nzb site's die ik nu had gevonden sinds een tijdje 

maar heb nu echt geen idee welke site nu de beste is vooral met series ? 

Vindt echt zeer jammer dat ze gaan stoppen 

maar begrijpelijk 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 354
  • 1,4k
  • 23
7 uur geleden zei Mr Chaos Newzbin:

Dit soort onzin en kolder reacties als dat van u Eagle, zou beheer van Duken dus wel per direct mogen en kunnen verwijderen

Waarom worden wij na 8 jaar ineens als leugenaars gezet, en kan men zich niet vinden in de redenen die onze Admin opgegeven heeft
Ik vind dit dus persoonlijk behoorlijk disrespect aan het adres van Newzbin en zijn team
ofwel een trap in het kruis na als dank voor 8 jaar hard werken om veel voor mensen gratis beschikbaar te maken en te houden

Na het uit de lucht gaan van Community 's zijn er altijd wel mensen die door een negatieve ervaring of aanvaring een wrok koesteren en dat dan ook perse willen melden. Doorgaan op dit soort discussies heeft alleen maar tot gevolg dat er meerdere vervelende reacties bij gaan komen en gaat er ook een onnodige smet komen op een Community die een een belangrijk aandeel heeft gehad binnen dit wereldje.

27 minuten geleden zei leverworst:

Met alle respect voor newzbin maar gratis is niet helemaal waar, jullie hadden heel veel donateurs.

Ook daar is al tientallen keren een onnodige discussie over geweest, want het moge toch wel duidelijk zijn dat het doen van een donatie op geheel vrijwillige basis is. Doneren was geen verplichting op Newzbin om al het geposte materiaal te kunnen binnenhalen. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Negatieve berichten mogen geplaatst worden op een plek buiten Duken.nl om. We hebben hier geen zin in welles en nietus. De meerwaarde daarvan is 0. 

Wees blij met de jaren dat newzbin bestond. Bedankt. 

  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  17
  • Waardering:   8
  • Prestatiepunten:  566
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  01-09-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  54

Ik wil via deze weg een reactie geven op deze topic. Laatste jaren is het een kunst om veilig te posten, vpn is een must, zonder dit ben je snel het haasje. Ik heb via via leren posten en daar is kennis bij nodig en de risico's. De uploaders zijn inderdaad het ruggengraad van een site zoals Newzbin. Modjes is geen overbodige luxe, ben ze ook dankbaar dat ze de draadjes schoonhouden.

Dat zie je niet op spotnet.

Mr Chaos weet waar hij het overheeft, achter de schermen gebeurd veel om een site goed en georganiseerd te laten werken. Thanks voor al de mooie jaren.

 

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8
  • 17
Gast SwitchFreak

Laten we één ding niet vergeten, en dat is wat @Mr Chaos Newzbin en het volledige team al die jaren voor ons gedaan hebben!

En dat in hun vrije tijd en als hobby, ze zouden de respect medaille moeten krijgen voor al het harde werk en de content die ze elke dag aanboden.

En de gene die anders roepen, zeggen of posten. Kunnen zoals Chaos en Duken al aangaven, naar het land der fabelen of buiten Duken.

Ik zeg daarom nogmaals, bedankt voor alle jaren van moderatie, content en mooie dingen! En het gaat jullie goed 👍 

En hopelijk @Mr Chaos Newzbin kun je hier een klein thuis vinden om gezellig rond te hangen, en eventueel je ervaring in moderatie met ons delen 😁🙏

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  2
  • Waardering:   5
  • Prestatiepunten:  29
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  21-08-21
  • Status:  Offline
  • Actief:  

14 uur geleden zei Mr Chaos Newzbin:

Als u niet weet waar u het over hebt moet ook niet gaan roeptoeteren
Die paar tientjes vergist u zich sterk in gezien het data verkeer wat Newzbin dagelijks had, misschien dat u met dat ene filmpje wat u op de host zet met een paar tietjes klaar bent, maar Newzbin red het daar niet mee
Dus ook deze reactie van u kan naar het land der fabelen
Want u heeft totaal geen inzicht hierin en doet u aannames die nergens op gestoeld zijn omdat u totaal geen enkele inzicht heeft gehad hoe het achter de schermen verging, en met name dus aangaande onze servers en data verkeer
Dit soort onzin en kolder reacties als dat van u Eagle, zou beheer van Duken dus wel per direct mogen en kunnen verwijderen

Waarom worden wij na 8 jaar ineens als leugenaars gezet, en kan men zich niet vinden in de redenen die onze Admin opgegeven heeft
Ik vind dit dus persoonlijk behoorlijk disrespect aan het adres van Newzbin en zijn team
ofwel een trap in het kruis na als dank voor 8 jaar hard werken om veel voor mensen gratis beschikbaar te maken en te houden

Veel downloaders weten simpelweg niet wat er allemaal bij komt kijken. Servers en dataverkeer kosten geld en hoe meer data des te meer het kost.

Zo denken ook nog steeds veel downloaders dat met een VPN alles is opgelost. Nou nee...

Ik ken iemand die bijna gepakt was door de stichting en het was al bekend dat het om bedragen van minimaal €20.000 zou gaan en dan heb ik het slechts over één uploader, laat staan een moderator van een forum die een simpele manier van toegang tot content faciliteert. Vrijwel elk forum, buiten enkele om die een verdienmodel hebben, doen dit voor de hobby en verdienen hier niets aan, sterker nog, ze draaien vaak zelf volledig of, in het gunstigste geval, gedeeltelijk op voor de kosten van servers en dataverkeer. Ze doen dit graag omdat de (meeste) gebruikers hier blij van worden en bovenstaande reacties doen pijn en zorgen ervoor dat eventuele opvolgers nog eens even gaan nadenken of het ze wel waard is...

Dus, aub geen aannames, geen kwetsende reacties en de reden die ze opgeven is de enige juiste zoals al gezegd!

 

Dank jullie wel voor jullie inzet!!

bewerkt door Dinges
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5
  • 2

  • Bijdragen:  3
  • Waardering:   3
  • Prestatiepunten:  107
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-07-21
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  54
  • Was actief op:  Windows

Dit is heel erg jammer, zij waren de beste en ik zat er al sinds het bestaan.

Ik wens hen veel sterkte en succes in hun verdere leven.

 

Groetjes,

Snuif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3
  • 3
Gast SwitchFreak

@Mr Chaos Newzbin

die vakantie is wel verdiend, en ik zou er ook zeker van genieten als ik jou was!

En zoals je zelf ook aan geeft, hopelijk spreken we elkaar weer gauw na je wel verdiende vakantie.

Wens namens mij en velen andere het team van Newzbin al het geluk, en hopelijk spreken/zien we jullie snel weer langs hobbelen voor een gezellig chat 💬 

met vriendelijke groet,

SwitchFreak

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  1
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  244
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  07-05-19
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  61
  • Was actief op:  Windows

rust en vakantie heb je wel verdient ik zal newsbin erg missen en de medewerkers van newsbin hopelijk zie ik je weer ergens anders

 

gr ron

pebb56 pebb56  (blue40)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 1

  • Bijdragen:  25
  • Waardering:   10
  • Prestatiepunten:  276
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  17-02-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  54

On 8/22/2021 at 2:48 PM, Dinges said:

Veel downloaders weten simpelweg niet wat er allemaal bij komt kijken. Servers en dataverkeer kosten geld en hoe meer data des te meer het kost.

Ik ben dan ook geen downloader. Ik ben een admin/websitebouwer en op 2 forums moderator. Zelf was ik ook bezitter van een torrent site met forum, een usenet site met forum. Ik weet wel degelijk hoe het loopt. Kosten, tijd, zin, moeilijke leden etc.

Ik ben een goed lid geweest op Newzbin (en nog steeds tot morgenavond). En als morgen de stekker eruit gaat ben ik net zo bedroefd als Mr Chaos en alle anderen achter de schermen van Newzbin.

De reden waarom ik mijn bericht schreef, was niet om iemand pijn te doen. Het was een gedachte die als eerste in je opkomt (zo zijn wij mensen). De gedachte kwam vanwege een stichting die mensen bang maakt. Ik heb te snel een oordeel genomen. (Vooroordelen en mensen, what can I say).
Zoals je kon zien, ben ik direct daarvan terug gekomen, en heb met mijn woorden geprobeerd sorry te zeggen, en niemand in diskrediet te brengen.
Zeker Mr Chaos niet (met wie ik vele PM's uitgewisseld hebt, en hij soms mijn berichten aangepast heeft omdat ik even niet goed opgelet had met mijn woorden in een post). En zeker niemand van Newzbin waar ik van het begin af aan erbij ben (Sinds een jaar of 4 met mijn tweede nicknaam).

Nogmaals, het was een eerste reactie die bij mij opkwam, voelde mij vrij om dat hier te schrijven, ben op mijn vingers getikt, heb sorry gezegd, en hoop met velen op het nieuwe forum waar we nu allemaal zitten (met de meeste spotters en posters van Newzbin) een nieuwe toekomst op te bouwen. Ja, op Newzbin heet ik anders, hier heet ik anders en op PVT heet ik ook anders.

Nogmaals sorry, en het gaat u allen goed.

Laten we er over op houden. Het is al triest genoeg op de wereld.

bewerkt door Pietjepuk
Was niet helemaal goed geformuleerd.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10
  • 25

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...