Spring naar bijdragen

Ook Pirates4all stopt ermee


Gast

Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  130
  • Waardering:   99
  • Prestatiepunten:  2.495
  • Dagen gewonnen:  2
  • Lid sinds:  20-08-21
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

4 uur geleden zei Duken:

Daar ben ik het niet helemaal mee eens, er zijn VPN providers zoals PIA welke simpelweg geen logging bijhouden. Dit is bewezen in rechtszaken tegen de VPN provider.

Helaas denk ik wel dat een overheid straks bepaald dat een VPN provider ligging gaat verplichten en als ze dit niet doen de VPN dienst verkocht mag worden oid. En dat daarna de ligging actief wordt, maar daar kunnen nog wat jaren overheen gaan. :(

Het zal altijd een gevoelig ding blijven en rechtszaken die goed verlopen zal vast geen overheidskwestie zijn geweest des al niet te min toch eens kijken wat het inhoudt. Ik heb nooit vpn gebruikt en ook nooit ergens tegenaan gelopen. Ik moet er wel bij zeggen dat torrent sites mij gestolen kan worden immers zijn zij ook de schuldige van het verspreiden van paardjes en dat soort zooi.

3 uur geleden zei Quacky:

Gelukkig zijn er alternatieven die je hier kunt vinden :) 

Ik heb er altijd problemen mee gehad om ze te vinden en zeker als het om goede community's gaat omdat het vaak onbetrouwbaar aanvoelt. Newzbin was een waardige FTD opvolger maar ik ben het er wel mee eens dat 10 jaar gelden veel meer te krijgen was dan nu zelfs met de goede spotters van nu. Het lijkt erop alsof het leegloopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 99
  • 130
  • 2

  • Bijdragen:  3
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  100
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  23-01-21
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Wat jammer,  in ieder geval bedankt voor jullie inzet.

Wat blijft er nu nog over?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 3

  • Bijdragen:  2
  • Waardering:   5
  • Prestatiepunten:  29
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  21-08-21
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Duken
Deze post werd gewaardeerd door Duken!

Dinges kreeg de badge 'Nuttig' en 5 punten.

Er zijn mogelijkheden om behoorlijk anoniem te kunnen posten op Usenet. Een VPN is echter totaal niet afdoende en biedt geen enkele extra bescherming voor uploaders. Waarom niet?

1. Een uploader moet posten via een Usenetprovider bij wie hij een abo heeft. 

2. Doordat hij een abo heeft is hij bekend bij de provider die, in het geval het een Europese provider is, inzage moet geven in gegevens als daarom gevraagd wordt door oa Brein.

Het enige wat een VPN doet is het maskeren van je IP-adres maar dat is volledig overbodig aangezien Brein bij de Usenetprovider kan aankloppen en kan vragen naar je gegevens die al dan niet via een rechtszaak gegeven moeten worden.

 

Hoe kun je je dan beschermen als uploader? Lastig maar wel te doen:

1. Kies een usenetprovider buiten Europa om mee te posten. Brein heeft zo veel meer moeite om gegevens te krijgen van je want: "Wat kom jij doen? Wie ben jij dan? Brein? Nooit van gehoord."

2. Vul anonieme gegevens in bij het aanmelden. Gebruik valse namen en als mailadres bv een adres van protonmail. Deze maildienst (gezeteld in Zwitserland) vraag niet om privégegevens).

3. Betaal anoniem via een masked creditcard. Dit is een credit card die wel gekoppeld is aan een werkelijke creditcard maar de creditcardnummers zijn volledig random en niet terug te herleiden naar je echte creditcard. Helaas accepteren niet alle providers dit soort kaarten. Bitcoin is tegenwoordig ook niet meer anoniem...

4. Spot met een ander Usenetaccount dan waarmee je post zodat je spot niet direct te linken is aan je post.

5. Wacht met spotten zeker een halve dag tot een dag zodat post en spot gegevens veel moeilijker te linken zijn. Daarnaast kun je dan altijd zeggen dat je iets hebt gespot van een ander.

6. Als je post met Powerpost gebruik dan Stunnel om een SSL-verbinding te maken wat standaard niet mogelijk is binnen Powerpost. Een SSL-verbinding versleutelt de gegevens zodat zelfs een Usenetprovider niet kan zien wat je post. Ze zien enkel de grootte van het bestand.

 

Zo heb ik het gedaan maar ook ik ben gestopt vanwege de grote risico's. Ze gooien gelijk met hoge bedragen van minimaal €15.000 en dat is wel een beetje erg gortig...

 

Posten zal vanaf nu steeds vaker anoniem gaan, er zal steeds minder worden aangemeld bij forums. Je krijgt het dus niet meer op een presenteerblaadje... Het zal er nog wel zijn maar je moet er actief voor gaan zoeken in bv. Binsearch.info of NZBindex.com.

  • Leuk 1
  • Eens 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5
  • 2
Gast SwitchFreak
5 uur geleden zei Dinges:

Er zijn mogelijkheden om behoorlijk anoniem te kunnen posten op Usenet. Een VPN is echter totaal niet afdoende en biedt geen enkele extra bescherming voor uploaders. Waarom niet?

1. Een uploader moet posten via een Usenetprovider bij wie hij een abo heeft. 

2. Doordat hij een abo heeft is hij bekend bij de provider die, in het geval het een Europese provider is, inzage moet geven in gegevens als daarom gevraagd wordt door oa Brein.

Het enige wat een VPN doet is het maskeren van je IP-adres maar dat is volledig overbodig aangezien Brein bij de Usenetprovider kan aankloppen en kan vragen naar je gegevens die al dan niet via een rechtszaak gegeven moeten worden.

 

Hoe kun je je dan beschermen als uploader? Lastig maar wel te doen:

1. Kies een usenetprovider buiten Europa om mee te posten. Brein heeft zo veel meer moeite om gegevens te krijgen van je want: "Wat kom jij doen? Wie ben jij dan? Brein? Nooit van gehoord."

2. Vul anonieme gegevens in bij het aanmelden. Gebruik valse namen en als mailadres bv een adres van protonmail. Deze maildienst (gezeteld in Zwitserland) vraag niet om privégegevens).

3. Betaal anoniem via een masked creditcard. Dit is een credit card die wel gekoppeld is aan een werkelijke creditcard maar de creditcardnummers zijn volledig random en niet terug te herleiden naar je echte creditcard. Helaas accepteren niet alle providers dit soort kaarten. Bitcoin is tegenwoordig ook niet meer anoniem...

4. Spot met een ander Usenetaccount dan waarmee je post zodat je spot niet direct te linken is aan je post.

5. Wacht met spotten zeker een halve dag tot een dag zodat post en spot gegevens veel moeilijker te linken zijn. Daarnaast kun je dan altijd zeggen dat je iets hebt gespot van een ander.

6. Als je post met Powerpost gebruik dan Stunnel om een SSL-verbinding te maken wat standaard niet mogelijk is binnen Powerpost. Een SSL-verbinding versleutelt de gegevens zodat zelfs een Usenetprovider niet kan zien wat je post. Ze zien enkel de grootte van het bestand.

 

Zo heb ik het gedaan maar ook ik ben gestopt vanwege de grote risico's. Ze gooien gelijk met hoge bedragen van minimaal €15.000 en dat is wel een beetje erg gortig...

 

Posten zal vanaf nu steeds vaker anoniem gaan, er zal steeds minder worden aangemeld bij forums. Je krijgt het dus niet meer op een presenteerblaadje... Het zal er nog wel zijn maar je moet er actief voor gaan zoeken in bv. Binsearch.info of NZBindex.com.

Dit is bij 99,9% van de posters wel bekend, maar door dit alles is de kans om gepakt te worden nog steeds aanzienlijk natuurlijk.

Maar je kan helaas nooit te voorzichtig zijn natuurlijk. 
Maar alle de ene community is gestopt wegens aanbod, de andere vanuit angst voor brein. En een ander weer omdat bekende namen gepakt of gestopt zijn.

We zijn nu in een tijdperk aangekomen van de kat en muis spelletjes. En we zullen zien wat de toekomst ons gaat brengen.

Als het aanbod legaal groter wordt voor een betaalbare prijs, zal het aantal downloads sowieso minder worden.

En verder zijn er gelukkig ook legale downloads (voorbeeld oudere films en muziek wat wel verspreid mag worden, omdat mensen hier wel de rechten voor hebben)

Maar we zullen gewoon moeten afwachten of er nieuwe community’s opstaan, of dat we het moeten doen met het aanbod wat er nu nog is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  3
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  53
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  30-05-21
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Erg jammer, ik vond het een fijn forum😥

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 3

  • Bijdragen:  2
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  54
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  22-08-21
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Daar kwam ik niet veel 

bewerkt door BRNO
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 2

  • Bijdragen:  1
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  69
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  21-03-19
  • Status:  Offline
  • Actief:  

jammer, jammer...pirates4all was een fijne plek, net als iceworld lang geleden. Voor ebooks blijft Army of strangers een fijne plek om ervaringen uit te wisselen, maar het wachten is op een doorstart van pirates...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 1

  • Bijdragen:  14
  • Waardering:   6
  • Prestatiepunten:  281
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  28-05-19
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Meeste staf zit al bij second place.

90 porcent zit van pirates al bij second stage.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6
  • 14
  • 1

  • Bijdragen:  1
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  1
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  25-08-21
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Op 21-8-2021 om 09:19 zei Vinny27:

Bedankt voor de input allemaal. Ik ga er eens naar kijken.

hey man een vraagje waar kan ikje nuvinden nu ook newzbin gestopt is

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 1

  • Bijdragen:  23
  • Waardering:   7
  • Prestatiepunten:  75
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  12-07-20
  • Status:  Offline
  • Actief:  

zit daar ook THT ?? of doet die helemaal niks meer ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7
  • 23
  • 1

  • Bijdragen:  26
  • Waardering:   22
  • Prestatiepunten:  484
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-08-21
  • Status:  Offline
  • Actief:  

24 minuten geleden zei wij:

zit daar ook THT ?? of doet die helemaal niks meer ??

Je vraagt naar jezelf ? je weet toch zelf wel of je iets doet of niet 😆🤣

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 22
  • 26
53 minuten geleden zei wij:

zit daar ook THT ?? of doet die helemaal niks meer ??

Zou ik ook wel op prijs stellen als je daar eens mee stopte om met een 2e of 3e account (THT/Ik/Jij/Wij) naar jezelf te vragen. Dat noemen ze ook wel een verkapte vorm van spam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  23
  • Waardering:   7
  • Prestatiepunten:  75
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  12-07-20
  • Status:  Offline
  • Actief:  

waar hebben jullie het over  Leverworst & Skeletor 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7
  • 23
  • 1

  • Bijdragen:  44
  • Waardering:   60
  • Prestatiepunten:  668
  • Dagen gewonnen:  2
  • Lid sinds:  03-09-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Bedankt piraten voor al die mooie jaren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 60
  • 44
  • 2

  • Bijdragen:  12
  • Waardering:   7
  • Prestatiepunten:  442
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  20-08-21
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Op 21-8-2021 om 15:41 zei Gandalf:

Wat jammer!!! Wat blijft er nog over??? Ik heb veel respect voor iedereen die Pirates in de lucht hield. Maar wel jammer dat nu ineens alles tegelijk gaat stoppen. Wie heeft er nog tips voor nieuwsgroepen???

https://second-stage.online/

20 uur geleden zei Skeletor:

Vinny27 heeft na Newzbin een plekje gevonden op Private-releases.life

https://second-stage.online/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7
  • 12

  • Bijdragen:  4
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  194
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  05-09-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Jammer dit is nu al het zoveelste forum  dat gaat...... Bedankt aan iedereen die de sites in de lucht hielden....Door dat het er nu minder worden wordt het voor Brein ook makkelijker uitzoeken wie de volgende is zeg maar ....Misschien juist meer en meer van dit soort fora's maken, versplinteren worden ze drukker mee,  dus blijven de fora's langer overeind...... Er zullen vast wel weer goede site's ontstaan.. Alleen de goede info is steeds moeilijker te krijgen helaas .....Mochten de lezers nog goede tips hebben houdt ik mij aanbevolen...

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 4

  • Bijdragen:  1
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  246
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  29-08-21
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Oeps!😱 deze aankondiging had is dus even gemist. Wat enorm jammer. Maar dan maar even via deze weg, Crew heel erg bedankt voor jullie inzet en al het moois wat er te vinden was op het forum. Het gaat jullie allemaal goed en wie weet tot ziens!🤗

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 1

  • Bijdragen:  8
  • Waardering:   4
  • Prestatiepunten:  332
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  13-01-20
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Op 21-8-2021 om 08:27 zei Vinny27:

Dat is snel gesloten!

Ik wil dan langs deze weg de staf alsnog bedanken voor hun inzet en de genomen moeite om het ons zo mooi mogelijk te maken.

Het beste gewenst allemaal!

 

Offtopic:

Waar gaan we nu ons spul neerzetten? Alles is met een verplichte VPN registratie wat voor een poster een no go is natuurlijk!

 

Hartelijk dank voor alles vinny27🙏

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4
  • 8

  • Bijdragen:  130
  • Waardering:   99
  • Prestatiepunten:  2.495
  • Dagen gewonnen:  2
  • Lid sinds:  20-08-21
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

1 uur geleden zei Skeletor:

Vinny27 is niet gestopt hoor!!!!!!! Zie andere reacties

Helaas wordt zijn post wel elders verspreid zonder zijn toestemming denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 99
  • 130
  • 2

  • Bijdragen:  130
  • Waardering:   99
  • Prestatiepunten:  2.495
  • Dagen gewonnen:  2
  • Lid sinds:  20-08-21
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

2 uur geleden zei Skeletor:

Ik vermoed dat mijn reactie en mijn verwijzing niet helemaal duidelijk was, maar Vinny27 is niet gestopt en nu op dit moment poster op https://private-releases.life

Dat weet ik wel maar zijn post wordt ook via spotnet verspreid onder een andere naam maar wel zijn naam verwerkt in de tekst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 99
  • 130
  • 2
50 minuten geleden zei Diederik:

Dat weet ik wel maar zijn post wordt ook via spotnet verspreid onder een andere naam maar wel zijn naam verwerkt in de tekst.

Klopt helemaal @Diederik, maar dat zal Henk vast niet al anderhalf jaar doen zonder instemming van Vinny27. Bovendien is het al jaren zo dat er allerhande content doorgespot wordt op andere Community 's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...