Spring naar bijdragen

Usenet verdwijnt langzaam?


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

De afgelopen jaren krijg ik steeds vaker de melding 'article not found' als ik een film wil downloaden. Ik gebruik verschillende nieuwsservers, van Eweka, Usenet Server en UsenetBucket.
Met alle 3 deze nieuwsservers krijg ik dezelfde melding, 'article not found'. Het lijkt erop dat films veel sneller worden verwijderd, met name bioscoop films. 

Nou vraag ik mij af, hebben anderen hier ook last van?  Gaan we richting torrents en mogelijk het darkweb om te downloaden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88

  • Bijdragen:  3.023
  • Waardering:   1.314
  • Prestatiepunten:  4.499
  • Dagen gewonnen:  170
  • Lid sinds:  17-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Dat heb ik hier ook wel eens.  Al valt het in mijn geval reuze mee.

Het meeste komt zonder problemen binnen met NewsHosting. Zo niet, dan heb ik 2 andere payservers via een andere backbone die het proberen.)

Als het niet lukt om iets te downloaden via bron A,  probeer je de film dan binnen te halen via bron B?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,3k
  • 3k
  • 170

Hoi @Meh Meh, je verteld niet of het in jouw geval gaat om recent geposte/geuploade films of om films uit de oude doos die al een kleine 8 jaar op de Nieuwsgroepen staan. Ik heb het wel een aantal keren gehad toen ik Grabit nog gebruikte (ook met recent geposte content), maar sinds ik over ben gestapt naar SABnzbd heb ik dat niet meer meegemaakt. Ik gebruik overigens ook Eweka en die heeft een retentie tot vlak na de 2e wereld oorlog geloof ik. :gek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  202
  • Waardering:   45
  • Prestatiepunten:  2.228
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  30-10-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

6 minuten geleden zei Skeletor:

Hoi @Meh Meh, je verteld niet of het in jouw geval gaat om recent geposte/geuploade films of om films uit de oude doos die al een kleine 8 jaar op de Nieuwsgroepen staan. Ik heb het wel een aantal keren gehad toen ik Grabit nog gebruikte (ook met recent geposte content), maar sinds ik over ben gestapt naar SABnzbd heb ik dat niet meer meegemaakt. Ik gebruik overigens ook Eweka en die heeft een retentie tot vlak na de 2e wereld oorlog geloof ik. :gek:

Die combinatie gebruik ik ook Skeletor en nooit problemen om iets binnen te halen hier

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 45
  • 202
  • 1

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

56 minuten geleden zei Monkie:

Als het niet lukt om iets te downloaden via bron A,  probeer je de film dan binnen te halen via bron B?

Ja, dat gaf ik aan, ik gebruik 3 payservers. 

56 minuten geleden zei Skeletor:

Hoi @Meh Meh, je verteld niet of het in jouw geval gaat om recent geposte/geuploade films of om films uit de oude doos die al een kleine 8 jaar op de Nieuwsgroepen staan. Ik heb het wel een aantal keren gehad toen ik Grabit nog gebruikte (ook met recent geposte content), maar sinds ik over ben gestapt naar SABnzbd heb ik dat niet meer meegemaakt. Ik gebruik overigens ook Eweka en die heeft een retentie tot vlak na de 2e wereld oorlog geloof ik. :gek:

Het gaat voornamelijk om nieuwe films, na enkele weken zijn ze niet meer te downloaden. Een van de payservers die ik gebruik is Eweka, maar ook daarmee krijg ik heel vaak 'Article not found' te zien. Ik gebruik Grabit, maar als jij zegt dat SABnzbd beter werkt dan ga ik die weer eens proberen.

Bedankt voor de reacties!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88

  • Bijdragen:  3.023
  • Waardering:   1.314
  • Prestatiepunten:  4.499
  • Dagen gewonnen:  170
  • Lid sinds:  17-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

44 minuten geleden zei Meh Meh:

Ja, dat gaf ik aan, ik gebruik 3 payservers. 

Met 'bron' bedoelde ik eigenlijk of je meerdere NZB sites / indexers gebruikt. Dat wil ook nog wel eens helpen is mijn ervaring. Een film die je via site A niet binnen krijgt, kun je via site B wellicht nog wel binnen krijgen.

De tip van @Skeletoris uiteraard ook iets om te proberen.

Zelf gebruik ik Usenapp en ik heb ook vrijwel geen problemen om iets binnen te halen via Newshosting. Net eens bij de statistieken gekeken. Even gefilterd op de afgelopen 3 maanden. In deze periode hoefde de back-up payservers niet in actie te komen.

Ook hier gaat het voornamelijk over recent spul.

bewerkt door Monkie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,3k
  • 3k
  • 170

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Naast nzbserver.com heb ik het ook geprobeerd middels binsearch.info, article not found.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88

  • Bijdragen:  3.023
  • Waardering:   1.314
  • Prestatiepunten:  4.499
  • Dagen gewonnen:  170
  • Lid sinds:  17-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Naast nzbserver.com maak ik zelf ook gebruik van DrunkenSlug en NzbFinder. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,3k
  • 3k
  • 170

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Bedankt @Monkie, ik ga ernaar kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88

  • Bijdragen:  3.023
  • Waardering:   1.314
  • Prestatiepunten:  4.499
  • Dagen gewonnen:  170
  • Lid sinds:  17-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik ben er zelf erg tevreden over. In beide gevallen is er een gratis account beschikbaar met 5 downloads per dag. 

DrunkenSlug heeft momenteel ook een open registratie zie ik. Waarschijnlijk vanwege de feestdagen. Normaal gesproken heb je een invite nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,3k
  • 3k
  • 170

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

DrunkenSlug ziet er goed uit. Wat alleen een nadeel is, ik zoek vaak films met NL subs. Zo zocht ik naar Venom: Let There Be Carnage met NL subs. Er verschijnt 1 resultaat, maar ik krijg deze niet binnen, article not found. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88

  • Bijdragen:  44
  • Waardering:   60
  • Prestatiepunten:  668
  • Dagen gewonnen:  2
  • Lid sinds:  03-09-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Ik gebruik al jaren Grabit met Sunnyusenet, weinig tot geen problemen.

Prettige feestdagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 60
  • 44
  • 2

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

2 uur geleden zei Meh Meh:

DrunkenSlug ziet er goed uit. Wat alleen een nadeel is, ik zoek vaak films met NL subs. Zo zocht ik naar Venom: Let There Be Carnage met NL subs. Er verschijnt 1 resultaat, maar ik krijg deze niet binnen, article not found. 

Met Usenet Server lukte het wel. Maar, er zit een f@cki*g wachtwoord op. En op DrunkenSlug staat dat de post geen wachtwoord bevat. Incomplete bestanden, article not found, wachtwoorden op .rar bestanden, doe mij maar torrents, ergste dat er dan gebeurd is dat er geen seeders zijn. Hopelijk krijg ik weer toegang tot film-paleis.me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Nou deze geit is er helemaal klaar mee. Sinds om en nabij de oprichting van deze website downloadde ik 80% via nieuwsgroepen. De laatste maanden is het met 3 verschillende payservers, met een eigen backbone, zoveel gedoe, wachtwoorden, article not found, etc, ik ben er helemaal klaar mee. Vandaag 4 uur bezig geweest om op allerlei manieren 3 nieuwe films te downloaden uit nieuwsgroepen, drama na drama. Ik ga naar een torrent site, download de ondertiteling en nog geen uur later heb ik alle 3 films op mijn HD staan. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Ik ben er ook een beetje klaar mee, de hits op Spotnet werken veelal niet en de NZB communties die links en rechts offline schieten werken niet echt mee. Wel jammer, vroeger wat betrouwbare sites maar ik val nu weer terug op torrents. Alleen veelal zitten daar dan weer niet de NL subtitels bij, die van Venom moet je er dan weer apart bij vinden. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...