Spring naar bijdragen

AMD Overlay GPU / CPU informatie venster sluiten


Meh Meh

Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hallo allemaal!

Sinds een week heb ik een nieuwe laptop. Sinds gisteren verscheen er uit het niets een venster met informatie over de CPU en GPU. Dit venster overlapt websites, documenten, eigenlijk alles behalve video.  Hoe kan ik dit venster sluiten? Ik heb dik een uur gezocht, o.a. in de AMD radeon software, maar ik kom er niet uit.

Het is deze laptop: HP 255 G8 Notebook PC en zo ziet het eruit: (rechtsboven)

wtf.thumb.png.fbdf2b5a2d2193a5f6866f0190b666d2.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88
Gast SwitchFreak
1 uur geleden zei Meh Meh:

Hallo allemaal!

Sinds een week heb ik een nieuwe laptop. Sinds gisteren verscheen er uit het niets een venster met informatie over de CPU en GPU. Dit venster overlapt websites, documenten, eigenlijk alles behalve video.  Hoe kan ik dit venster sluiten? Ik heb dik een uur gezocht, o.a. in de AMD radeon software, maar ik kom er niet uit.

Het is deze laptop: HP 255 G8 Notebook PC en zo ziet het eruit: (rechtsboven)

wtf.thumb.png.fbdf2b5a2d2193a5f6866f0190b666d2.png

Dit is een overlay in de settings genaamd “show metric overlay”

En dit zit onder de general tab van je amd software. (Zie screenshot)

 

A855944B-0853-4A38-9F84-18614B6A72E1.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Bedankt voor je snelle reactie, @SwitchFreak  Helaas ziet het er bij mij anders uit, en de optie "show metric overlay" is nergens te bekennen.

wtf2.thumb.png.e4aa32d55e54b15cecd8415a035b18e8.png

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Hier is de informatie te vinden van de AMD overlay: https://www.amd.com/en/support/kb/faq/dh-026

Zitten een biljoen opties zin....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264
  • Duken veranderde de titel in AMD Overlay GPU / CPU informatie venster sluiten

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Sapperdeflap. Ik denk dat ik maar verder ga met het bouwen van mijn koude fusie reactor in de schuur, dat is toch een stuk simpeler.  Ik heb er 3 uur aan besteed, Youtube video's bekeken, handleidingen doorgenomen, ik kom er niet uit. De AMD radeon software ziet er doodsimpel uit, ik weet zeker dat er nergens iets staat vermeld over Overlay settings.

Het is zeker dat velen, met name gamers, dit soort bloatware fantastisch vinden. Allerlei settings zijn aan te passen, maar ik hoef alleen de grafische kaart en de driver. Wat een gedoe. 😔

NB: Ik zie dat je de titel hebt aangepast, @Duken Erg slim m.b.t.. SEO. Ik probeer altijd relevante  keywords op te nemen in de titel maar maak wel eens een foutje.

bewerkt door Meh Meh
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88
Ik heb ook nog iets gevonden onder deze link en vanuit Engels even naar Nederlands vertaald.
Gemaakt op 15 februari 2020

Grijs vak verscheen zojuist in de rechterbovenhoek van het Windows 10-bureaublad?

We zagen een vak dat in de rechterbovenhoek van ons bureaublad in Windows 10 verscheen. Het toont GPU, CPU, RAM-statistieken. Het kan niet worden gesloten. Hoe komen we van deze doos af?

 

Image

 
 
Antwoorden 
Antwoorden
S
Hallo BMorin,
ik ben Sumit, een onafhankelijke adviseur en een 3-jarige Windows Insider MVP hier om te helpen.
Een zoekopdracht op internet geeft aan dat dit gerelateerd is aan AMD Radeon overlay.



Via https://www.reddit.com/r/AMDHelp/comments/7m2hh...
U kunt de delete-toets gebruiken om de sneltoetsen uit te schakelen.


Open Radeon-instellingen, Voorkeuren, klik op "Toggle Radeon Overlay Hotkey", druk op de Delete-toets.
De instelling geeft nu "Geen" weer.
Er zijn ook sneltoetsen in Gaming, Global Settings, Performance Monitoring die op dezelfde manier kunnen worden
uitgeschakeld.
De Performance Overlay Hot Key was in conflict met mijn Eclipse-snelkoppelingen en dit loste het
op.

Sumit
Beschikbaar 6 PM -

8 AM PST Het is altijd goed

om uw pc specs, merk en model in de vraag nooit bel de telefoonnummers ontvangen in e-mails van de Microsoft Community

Was dit antwoord nuttig?

Ja Nee
BM
Beantwoord op 15 februari 2020
AntwoordIn antwoord op het bericht van Sumit (onafhankelijk adviseur) op 15 februari 2020
Heel erg bedankt voor je hulp. Dat werkte.
 
Edit: Het is misschien wel verstandig om de Engelstalige uitleg te lezen, want de Microsoft Edge vertaling is misschien niet helemaal super.
bewerkt door Skeletor
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Weer bedankt voor je hulp maat! Helaas komt deze oplossing op hetzelfde uit, ik moet onder Voorkeuren, klikken op "Toggle Radeon Overlay Hotkey". Deze optie ontbreekt bij mij, zoals te zien is in een eerdere screenshot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88
31 minuten geleden zei Meh Meh:

Weer bedankt voor je hulp maat! Helaas komt deze oplossing op hetzelfde uit, ik moet onder Voorkeuren, klikken op "Toggle Radeon Overlay Hotkey". Deze optie ontbreekt bij mij, zoals te zien is in een eerdere screenshot.

Wat een narigheid weer. Misschien is de onderstaande reactie op Reddit bij jou wel een oplossing;

of course there's a way to disable it.

either paste

[HKEY_CURRENT_USER\Software\AMD\DVR] "ToggleRsHotkey"="none"

into a blank .txt file, then rename its extension to .reg and run it

Edit: wat ik ook nog zie staan en een poging waard is, is het volgende; 

open radeon settings, preferences, click on "toggle radeon overlay hotkey" and press ctrl+alt+3

bewerkt door Skeletor
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Alweer ontzettend bedankt voor je hulp. Daarnaast heb ik buitengewoon veel respect voor je bijdrage aan dit forum, je plaatst uitstekende artikelen en helpt iedereen daar waar nodig. In dit geval werkte het helaas niet, het .reg bestand haalt niets uit en in Radeon zie ik nergens de term Overlay, ontzettend vaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik ga deze vraag even voorleggen op Tweakers, waarschijnlijk zijn daar meerdere Radeon freaks te vinden. 
NB: Vraag voorgelegd.

bewerkt door Meh Meh
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Opgelost. Ik heb op advies van een Tweaker de laatste AMD software en driver gedownload. Tijdens de installatie verdween de Overlay. Maar, vanuit de Radeon software zie ik nog steeds niets staan over Overlay... ik kan de Overlay dus niet aan- noch uitzetten. 🤪

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88
6 minuten geleden zei Meh Meh:

Opgelost. Ik heb op advies van een Tweaker de laatste AMD software en driver gedownload. Tijdens de installatie verdween de Overlay. Maar, vanuit de Radeon software zie ik nog steeds niets staan over Overlay... ik kan de Overlay dus niet aan- noch uitzetten. 🤪

Fijn dat er uiteindelijk iets is gevonden waarmee je die Overlay (popup) nu uit beeld hebt. Wat betreft die aan/uit schakeling waarover in de meeste oplossingen wordt gesproken denk ik dat het gaat om oudere Radeon versie , want de meeste op jouw gelijkende problemen beginnen al vanaf 2017 die je met Google kan vinden. Mijn voorgaande mogelijke oplossingen dateren ook uit het jaar 2017 (Reddit oplossingen).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Nogmaals bedankt voor het meedenken, @Skeletor 😀

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...