Spring naar bijdragen

Anoniem betalen of betaald worden anno 2022, hoedan?


Gast Anoniem lid

Aanbevolen reactie

Beste Forum leden,

Ik heb nu al een aantal maal een PayPal account aangemaakt, ja met fake gebruikersnaam, adres enz. Keer op keer wordt je beperkt of wordt je account zonder waarschuwing geblokkeerd. Ik bemerk dat onze overheid met alle regeltjes aardig zijn best heeft gedaan het criminelen moeilijk te maken, maar ook voor Jan met de Pet is het vrijwel onmogelijk geworden om zonder persoonsgegevens geld over te maken of te ontvangen. Je kunt zelfs Giftcards of een Paysafecard maar tot €50 euro per keer inruilen op je online bestelling. Bitcoins of andere cryptovaluta is ook niet meer anoniem. Je moet als je deze koopt jezelf ook legitimeren (in ieder geval in Europa). Om anoniem te blijven zou je dus b.v. spullen moeten verkopen op internet door iemand die in cryptovaluta aan jou wil betalen, alvorens je je anoniem gevulde hardwarewallet voor andere zaken kunt besteden.

Wat ik wil is bijvoorbeeld anoniem een VPN abonnement of Usenet abonnement kopen, of online diensten.  Mullvad is een van de weinige VPN boeren die nog contant geld accepteert. Van Usenet zijn mij hier geen providers van bekend. Maar wat ik ook wil is geld anoniem kunnen ontvangen van mensen die je online helpt met problemen of andere zaken. Dit lijkt dus anno 2022 niet permanent mogelijk door alle regelgeving in Europa. What a shame!

Wat vinden jullie van bovenstaand? Missen jullie ook een anoniem betaalplatform om (al dan niet kleine bedragen tot b.v. €500) te gebruiken voor online diensten? Ik denk dan aan, je gaat naar een supermarkt zegt ik wil geld storten op een anonieme rekening bij betaal platform X, betaald contant, controleert ter plaatsten of de storting gelukt is en gaat weer heen zonder het afgeven van persoonsgegevens. Het zal ongetwijfeld ergens in onze Wet zijn opgenomen dat ook dat niet mag, maar jongens, in wat voor wereld leven we tegenwoordig?

Vinden jullie bovenstaande belangrijk? Lopen jullie wel eens tegen dit probleem aan of zou je het anders willen? Heb je tips of trucs? Ik hoor graag van jullie 🧛‍♂️

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Zo mee eens, ook voor het vragen van donaties moet ik overal mijn gegevens achterhalen welke door eventuele donateurs zijn te lezen. Voor zulke simpele zaken. Veel lopen zoeken naar oplossingen maar geen succes. Op het deepweb kom ik nu wel mogelijkheden tegen om Crypto toe te voegen op een wallet maar dat is zo warrig dat ik überhaupt vraag of het uiteindelijk aankomt op je wallet.

Maar feit is wel dat het steeds duidelijker wordt dat dit anoniem vrijwel niet meer te doen is :(

ProtonVPN doet volgens mij  Cash.

PIA VPN kan ook worden gebruikt met Gifdcards! https://secure.paygarden.com/pay/site/ltm/privateinternet/start

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  53
  • Waardering:   50
  • Prestatiepunten:  984
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  07-12-20
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Macintosh

Je bent hier in ieder geval anoniem ;)

Tja, alles kan anoniem, maar je zal voor grote bedragen meer je best moeten doen. Criminelen gebruiken ook geldezels om de spreekwoordelijke val te nemen voor dit soort onvermijdelijke zaken. Wat betreft crypto heb je monero en dark web wallets die "niet" te traceren zijn (of crypto tumblers).  Je kan op genoeg plekken buiten europa crypto kaarten kopen. Er zijn op het darkweb heel veel aanbieders die je kan betalen waarop zij grote hoeveelheden crypto kunnen leveren (tegen een commissie uiteraard). Genesis is een bekend platform voor internet criminelen. 

Het is jammer dat jan met de pet tegen deze regels aanloopt terwijl internetcriminelen rondjes draaien om de politie 😛

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 50
  • 53

Thanks @Duken en @Hurley voor jullie reactie, maar ik wil geen gebruik maken van geldezels, duistere wegen bewandelen of andere vormen van crimineel gedrag tonen om anoniem te blijven. Wat ik me afvraag is of onze regering dit wel beseft dat ze mensen zoals ik eigenlijk de verkeerde kant opsturen? Ik zie mezelf namelijk als Jan met de pet, en ik heb dus eigenlijk maar 2 keuze.

A. Ik geef toe aan de regels van onze overheid en legitimeer me overal braaf en geef mijn eigen privacy op, of ik leg me neer bij het idee om dan maar af te zien van het anoniem online willen shoppen?

B. Ik Jan met de Pet met geen enkel criminele intentie wordt als ik niet voor bovenstaande kies, vrijwel gedwongen om via "duistere" wegen evengoed mijn privacy te beschermen?

Ik weet niet op welke politieke partij ik zou moeten stemmen (als deze er überhaupt is, ow misschien wel de PiratenPartij) om dit in de toekomst te corrigeren, maar hoe zijn we met zijn alle toch in deze situatie terecht gekomen. Zo jammer dat we jaren geleden in slaap zijn gedommeld en nu we wakker worden in deze online wereld onze privacy ver te zoeken is .... pfff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

De piratenpartij heb ik jaren gestemd. Heb ook mijn best gedaan om ze met een zetel in de kamer te krijgen, maar helaas nooit succes geworden.

Maar ik pas ook in jouw plaatje met Jan met de Pet :) Zo ook met vuurwerk, hou er zelf van maar zat nu vast aan heel klein spul van de supermarkt maar de grotere jongens vinden een weg in België.  

Het is helaas bijzonder lastig om anoniem geld te ontvangen of te versturen.

  • Leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  53
  • Waardering:   50
  • Prestatiepunten:  984
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  07-12-20
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Macintosh

Ik snap je anonymous, die wegen zou ik ook zeker niet willen bewandelen, als jan met de pet heb je eenmaal geen privacy. Als je iets te verliezen hebt sowieso al niet, denk aan koophuis en of een bedrijf. Internet criminelen in een derde wereld land, dat zijn mensen die anoniem kunnen blijven. Ik vind het jammer dat het zo loopt, aan de andere kant ben ik blij dat er wel regels zijn die crimineel geld in europa behoorlijk in de weg liggen. Binance blijft trouwens vrij anoniem, dat is de reden dat Nederlandse  banken daar niet meer mee mogen samenwerken (paar maanden geleden nog een ideal optie). Dit platform biedt nu wel opties waardoor je als europeaan nog geld kan storten, dit lijkt mij de meest legale manier. Het is immers niet verboden om als consument crypto te kopen bij binance, het wordt wel zwaar ontmoedigd ;)

  • Bedankt 1
  • Eens 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 50
  • 53

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...