Spring naar bijdragen

VPN vraag


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  20
  • Waardering:   5
  • Prestatiepunten:  550
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  20-08-21
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Ik snap er eigenlijk niets van, van VPN bedoel ik dan.

Ik begrijp dat je dat eigenlijk zou moeten gebruiken als je download.
Maar als je download via een abonnement bij bijv. Sunny Usenet via Spotnet is het dan ook nodig?
Of is het alleen nodig als je op een bepaalde website de nzb download?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5
  • 20

  • Bijdragen:  48
  • Waardering:   33
  • Prestatiepunten:  1.226
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  04-10-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

hoi robertusje vpn word meer gebruikt bij torrent sites en bij het uploaden en als je nog dieper het internet op gaat is dat handig

ik gebruik zelf geen vpn en ik download ook overal de nzb vandaan.

ik gebruik alleen maar de ssl van de payserver en de payserver zegt dat die ook SSL encryptie is.

en als je de nzb van de spotnet op je pc zet en dan naar je download programma doet is er ook minder aan de hand denk ik.

dan dat je in spotnet zelf de film binnen haal.

succes er mee

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 33
  • 48
  • 4
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.924
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Persoonlijk vind ik het nodig om een VPN verbinding te hebben. Met een VPN verbinding is het mogelijk om anoniem gebruik te maken van het internet en te downloaden. Allereerst is het simpelweg veiliger internetten. Bij het normaal gebruik van internet is voor iedereen zichtbaar wat jou persoonlijk ip adres is, welke provider je hebt, waar je vandaan komt etc. Kijk hier maar eens als test wat er op jouw IP adres kan worden gevonden. Als je een VPN verbinding gebruikt zijn dit soort zaken niet meer zichtbaar en kan je je persoonlijk gegevens verbergen waardoor je anoniem gebruik kan maken van het internet. Belangrijkste voor de downloader is natuurlijk een eventuele auteur organisatie jouw persoonlijke gegevens niet kan achterhalen...

https://www.duken.nl/forums/handleidingen/handige-tips/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/

Maar wat @richardwietzegt klopt ook, als je een SSL verbinding actief hebt met je usenet provider zouden ze in principe niet moeten kunnen zien wat je download, wel de hoeveelheid. M.a.w. gebruiker XXXX download 10 GB vanaf zijn persoonlijke IP adres.

Met de VPN ertussen is ook niet meer het persoonlijke IP adres te zien. Men ziet dus alleen dat er XXXX gedownload is vanuit een adres welke je VPN provider meegeeft. Los van het downloaden gebruik ik de VPN voor zoveel zaken als op het werk, op mijn telefoon of om alle ads te blokkeren dat ik niet meer zonder kan. Geeft een fijn gevoel :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  48
  • Waardering:   33
  • Prestatiepunten:  1.226
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  04-10-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

en dan moeten ze eerst nog achter komen wat je binnen heb gehaald.

en bij sommige nzbs zit weer een ww op .....dus dan weet de mensen nog niet wat je dan binnen haal ....als ze niet weten waar je die nzb vandaan heb gehaald :D

vroeger werd gewoon de film naam in de nzb gestopt tegenwoordig krijg je alleen nog maar letters en cijfers :)

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 33
  • 48
  • 4

  • Bijdragen:  20
  • Waardering:   5
  • Prestatiepunten:  550
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  20-08-21
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

2 uur geleden zei richardwiet:

ik gebruik alleen maar de ssl van de payserver en de payserver zegt dat die ook SSL encryptie is.

en als je de nzb van de spotnet op je pc zet en dan naar je download programma doet is er ook minder aan de hand denk ik.

dan dat je in spotnet zelf de film binnen haal.

Ik heb ook ssl aanstaan maar ik heb geen idee hoe ik moet downloaden als ik het niet via Spotnet doe. Ik haal ergens anders de NZB's en dan download ik de bestanden via Spotnet. Ik wist niet eens dat dat anders kan. Een tip?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5
  • 20

  • Bijdragen:  48
  • Waardering:   33
  • Prestatiepunten:  1.226
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  04-10-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

zou zou kunnen kijken voor een download programma bvb alt.binz gebruiken  of newsleecher  maar daar betaal je wel weer voor of nzbget vind ik zelf wel weer een beetje lastig om mee te werken maar er zijn mensen die vinden het een pracht van een progie  of een andere programma waar je nzb mee kan downloaden.

en die info kan je hier ook weer vinden :)

of google en kijken wat mensen van die of dat download programma vinden.

het is even uit zoeken maar dan ben je wel weer van alles op van de hoogte en leer je ook weer van :)

 

succes er mee

 

bewerkt door richardwiet
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 33
  • 48
  • 4

  • Bijdragen:  209
  • Waardering:   244
  • Prestatiepunten:  4.487
  • Dagen gewonnen:  14
  • Lid sinds:  21-04-20
  • Status:  Offline
  • Actief:  

@Robertusje Mijn tip aan jou en andere is als volgt:

Zorg dat je een (oude) 2de PC/Laptop inricht als download computer. Gebruik een andere computer voor privé zaken en houd deze in gebruik gescheiden van elkaar.... HEEL BELANGRIJK!

Maak altijd gebruik van een VPN met downloaden. Hiermee voorkom je bij een gerechtelijk bevel dat de usenet provider alsnog een log kan aanleveren met wat je allemaal gedownload hebt aan b.v. Stichting Brein.

Als je kennis van computers genoeg is zorg op je download computer dat de download in welke hoedanigheid dan ook nooit zonder deze VPN het internet op kan!! Een VPN verbinding kan crashen of wat dan ook, en als je download dan gewoon doordraait dan gaat jou echte IP alsnog de logfiles in bij je usenet provider.

Er zijn tal van mogelijkheden om dit te doen, het goedkoopst is om op je download computer een "virtuele Windows" aan te maken. Dit kan met de gratis tool VirtualBox. Binnen die "Virtuele Windows" download je dan met bijvoorbeeld SABNZBD. Belangrijk is dan de volgende instelling:

 

1.png.0c31421ece14eb0acea852c1f0392c51.png

Zorg dat de Host-only adapter zoals in voorbeeld staan ingesteld binnen de virtualbox instellingen van de VM. De "virtuele Windows" heeft nu GEEN internet verbinding meer en dat is nou juist de bedoeling!

Wat we nu willen is dat de Virtuele Windows wel internet verbinding krijgt, maar dan die van je VPN provider. Om dat te ritselen zul je op de "host" de VPN adapter moeten delen met die "Virtualbox Host-Only Adapter".

Hoe? Nou vrij eenvoudig! Zor allereerst dat je VirtualBox download en installeert.

2.png.2d51ef5599225e838d4879545b6b41ca.png

Ga naar start en begin met tikken "Adapter" en kies nu voor "Netwerkadapter"

3.thumb.png.87c380f55b4ce3cfd06c9c1756bf8dea.png

Druk op de knop "Meer opties voor netweradapter" en dan zie je het rechter venster als voorbeeld alle fysieke netwerkadapters.

4.thumb.png.42a449b153357da44b4e771b865707f9.png

Klik met de rechter muisknop op jou VPN adapteren (deze heet bij jou ongetwijfeld anders, maar je kunt hem hernoemen naar VPN) kies eigenschappen en vervolgens het tabje delen. Kies zoals in het voorbeeld "Delen met Virtual Host-only Network".

 

Nu als je dit gedaan hebt heeft de "virtuele Windows" internet via jou gedeelde VPN adapter van jou fysieke Windows installatie. Mocht deze om wat voor rede uitvallen is je verbinding van jou "virtuele windows" ook foetsie en heb je dus geen risico meer dat je downloads of wat je ook aan het doen was op internet binnen deze virtuele omgeving nog via jou echte IP adres  contact met de buitenwereld krijgt.

Dan nog een laatste dingetje. Sinds Windows 10 Anniversary update werkt je gedeelde VPN verbinding nadat je Windows herstart hebt niet meer! Om dat te fixen heb ik eenEnableRebootPersistConnection.reg bestand bijgevoegd. Download deze en voer hem uit. Hierna zal Windows na iedere herstart de VPN weer delen met je virtuele host-only adapter.

Eng? Wat voor code staat er in deze reg>?

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\SharedAccess]
"EnableRebootPersistConnection"=dword:00000001

Je kunt deze code ook in een kladblok bestand zetten en opslaan onder blabla.reg, dan uitvoeren en voila zelfde resultaat 🧛‍♂️

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 244
  • 209
  • 14
9 uur geleden zei Robertusje:

Ik heb ook ssl aanstaan maar ik heb geen idee hoe ik moet downloaden als ik het niet via Spotnet doe. Ik haal ergens anders de NZB's en dan download ik de bestanden via Spotnet. Ik wist niet eens dat dat anders kan. Een tip?

Er zijn een aantal programma's die je kan gebruiken om NZB bestanden te downloaden @Robertusje. Op Duken.nl staan sowieso 2 Handleidingen waar je eens naar zou kunnen kijken, want zoals je nu Spotnet gebruikt kan je ook NZBget of SABnzbd gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0
1 uur geleden zei Vampire Inspector:

@Robertusje Mijn tip aan jou en andere is als volgt:

Zorg dat je een (oude) 2de PC/Laptop inricht als download computer. Gebruik een andere computer voor privé zaken en houd deze in gebruik gescheiden van elkaar.... HEEL BELANGRIJK!

Maak altijd gebruik van een VPN met downloaden. Hiermee voorkom je bij een gerechtelijk bevel dat de usenet provider alsnog een log kan aanleveren met wat je allemaal gedownload hebt aan b.v. Stichting Brein.

Als je kennis van computers genoeg is zorg op je download computer dat de download in welke hoedanigheid dan ook nooit zonder deze VPN het internet op kan!! Een VPN verbinding kan crashen of wat dan ook, en als je download dan gewoon doordraait dan gaat jou echte IP alsnog de logfiles in bij je usenet provider.

Er zijn tal van mogelijkheden om dit te doen, het goedkoopst is om op je download computer een "virtuele Windows" aan te maken. Dit kan met de gratis tool VirtualBox. Binnen die "Virtuele Windows" download je dan met bijvoorbeeld SABNZBD. Belangrijk is dan de volgende instelling:

Mooie omschrijving en tip, maar ik ben bang dat dit meer geschikt is voor personen die een wat ruimere ervaring hebben betreffende installaties en ook wat betreft PC experimenten, waarbij je dan ook nog wel een werkende 2e oudere desktop moet hebben.

@Robertusje gaf hierboven al aan :

10 uur geleden zei Robertusje:

Ik heb ook ssl aanstaan maar ik heb geen idee hoe ik moet downloaden als ik het niet via Spotnet doe. Ik haal ergens anders de NZB's en dan download ik de bestanden via Spotnet. Ik wist niet eens dat dat anders kan. Een tip?

Dit geeft denk ik al aan dat een wat simpeler advies meer op zijn plaats is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  20
  • Waardering:   5
  • Prestatiepunten:  550
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  20-08-21
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

2 uur geleden zei Skeletor:

Dit geeft denk ik al aan dat een wat simpeler advies meer op zijn plaats is.

Ik snap er idd. helemaal nog minder van

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5
  • 20

  • Bijdragen:  209
  • Waardering:   244
  • Prestatiepunten:  4.487
  • Dagen gewonnen:  14
  • Lid sinds:  21-04-20
  • Status:  Offline
  • Actief:  

31 minuten geleden zei Robertusje:

Ik snap er idd. helemaal nog minder van

Oké, excuus hiervoor. Dan heb ik nog maar 1 eenvoudig te begrijpen tip, wil je het risico niet lopen op een Download Boete van Stichting Brein, STOP dan met downloaden

(niet onaardig bedoelt, maar zonder enige kennis van VPN's of logisch nadenken van wat je aan het doen bent en hiernaar handelt val je vroeg of laat door de mand, als dit op het verkeerde moment plaatsvindt en je in het sleepnet van onze grote waakhond beland en op enige wijze dit naar jou terug te herleiden is zie je de schikking ongetwijfeld vanzelf op uwe deurmat vallen ) 🧛‍♂️

 

Wat zijn nu de regels?
Het is in Nederland niet toegestaan om zomaar een film, serie, game of muzieknummer te downloaden of te streamen van iemand die niet officieel het recht heeft om die te verkopen of te delen. Het maakt daarbij niet uit wat je bedoeling is. Ook als je een film al in bezit hebt, mag je die niet op een illegaal platform downloaden of streamen.

Je mag daarnaast geen links delen naar sites waar je illegaal auteursrechtelijk beschermd materiaal kan downloaden. Zelfs het maken en verspreiden van ondertitels voor series of films mag niet zomaar - je moet eerst toestemming van de maker hebben."

Wat kan er gebeuren als ik een film illegaal download?
Illegaal downloaden valt onder het civiele recht. De politie staat dus niet meteen bij jou op de stoep als je een overtreding begaat. Bedrijven kunnen je wel voor de rechter slepen en een boete vragen als ze denken dat je hun materiaal illegaal gedownload hebt.

Stichting Brein beheert in Nederland de belangen van auteursrechthouders. In de praktijk pakt Brein vooral uploaders aan. De stichting kan mensen voor de rechter slepen, maar begint meestal met een schikkingsvoorstel. De kosten van zo’n schikking kunnen oplopen tot 12.500 euro.

Bij torrent downloads en sommige apps zoals Popcorn Time is het trouwens zo dat je tijdens het downloaden óók automatisch uploadt. Gebruik je torrent websites, dan is er dus kans dat Stichting Brein jou in het vizier heeft.

Bron

 

bewerkt door Vampire Inspector
Kleine nuance toegevoegd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 244
  • 209
  • 14

  • Bijdragen:  20
  • Waardering:   5
  • Prestatiepunten:  550
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  20-08-21
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Op 12-1-2022 om 22:04 zei Robertusje:

Maar als je download via een abonnement bij bijv. Sunny Usenet via Spotnet is het dan ook nodig?
Of is het alleen nodig als je op een bepaalde website de nzb download?

Alle goedbedoelde zeer uitgebreide adviezen lezend snap ik er juist niets meer van, ik ben niet technisch wat dit alles betreft.

Ik vroeg alleen maar het bovenstaande of je ook een VPN nodig hebt als je via Sunny Usenet op Spotnet download en of een VPN dan ook werkt als je Spotnet gebruikt?

bewerkt door Robertusje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5
  • 20

  • Bijdragen:  209
  • Waardering:   244
  • Prestatiepunten:  4.487
  • Dagen gewonnen:  14
  • Lid sinds:  21-04-20
  • Status:  Offline
  • Actief:  

1 minuut geleden zei Robertusje:

Ik vroeg alleen maar het bovenstaande of je ook een VPN nodig hebt als je via Sunny Usenet op Spotnet download en of een VPN dan ook werkt als je Spotnet gebruikt?

Dat begrijp ik, en mijn antwoord is "JA een VPN is nodig", mits je weet hoe het werkt op een veilige manier. Zo niet, dan heeft een stuk minder zin omdat een VPN verbinding om wat voor rede dan ook er wel eens uit kan klappen. Als er dan ook maar 1 bit data over uwe eigen IP naar buiten gaat weten ze theoretisch wie je bent en zou je dus een boete kunnen krijgen. Maar als ik eerlijk ben is de kans hierop op dit moment niet groot. Ik ken geen verhalen van downloaders die de rekening hebben ontvangen, maar een gewaarschuwd mens telt voor 2, zeker bij uploaden en dat gebeurd automatisch bij Torrent verkeer 🧛‍♂️

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 244
  • 209
  • 14

  • Bijdragen:  20
  • Waardering:   5
  • Prestatiepunten:  550
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  20-08-21
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

2 minuten geleden zei Vampire Inspector:

Dat begrijp ik, en mijn antwoord is "JA een VPN is nodig", mits je weet hoe het werkt op een veilige manier.

O.k. bedankt.

Hoe ik de VPN moet installeren enz.  daar heb ik wel een kennis voor die me dit kan uitleggen. Ik wist alleen niet of dit ook werkte als ik opgehaalde nzb's download via Spotnet. 
Torrents doe ik niet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5
  • 20

  • Bijdragen:  48
  • Waardering:   33
  • Prestatiepunten:  1.226
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  04-10-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

vampire inspector dank je wel voor de super mooie uitleg  :)

zal eens kijken of ik ergens nog een 2 de laptop heb liggen altijd handig om het gescheiden te houden.

kan je op de 1ne gewoon een game spelen en de andere gewoon iets naar binnen harken zonder dat er probs komen :)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 33
  • 48
  • 4

  • Bijdragen:  48
  • Waardering:   33
  • Prestatiepunten:  1.226
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  04-10-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

ja zekers heb ik die nog liggen met een i5 processor :) dus maar even 1 tb interne ssd schijf besteld 90  eurie.

dan maar eens volgende week maar eens kijken hoe en wat van de vpn diensten.

prettig weekend allemaal :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 33
  • 48
  • 4
  • 2 maanden later...

  • Bijdragen:  20
  • Waardering:   5
  • Prestatiepunten:  550
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  20-08-21
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Inmiddels ben ik al een tijdje in het bezit van VPN op beide laptops.

Iedereen nog bedankt voor alle tips, het was achteraf veel simpeler dan dat het voor mij in eerste instantie leek te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5
  • 20

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


  • Recent nieuwsbericht

  • Willekeurig topic

  • Nu op het forum

    Drifter

    Geplaatst

    "Belangrijke Tip" Het is belangrijk om voorzichtig te zijn bij het kopen van tweedehands Nintendo Switch-games. Er is een nieuw apparaat op de markt dat het kopiëren van Switch-games eenvoudiger maakt, en Nintendo kan je Switch mogelijk blokkeren als straf. ROM's en emulators zijn al geruime tijd een zorg voor Nintendo, en het bedrijf heeft actie ondernomen tegen piraterij.  Voorheen waren ROM's echter geen exacte replica's omdat ze geen digitaal echtheidscertificaat hadden. Met de komst van de MiG Switch Card en de mogelijkheid om met een Switch Dumper ROM's op een microSD-kaart te zetten, is het nu mogelijk om exacte kopieën van games te maken, inclusief het Nintendo-certificaat. Nintendo kan via internetverbindingen de unieke codes van games identificeren en als ze zien dat meerdere spelers hetzelfde unieke nummer gebruiken, kunnen ze actie ondernemen, zoals het blokkeren van de betreffende Switch. Het is belangrijk op te merken dat als je per ongeluk een gekloonde Nintendo Switch-game koopt of uitleent aan iemand die de game kopieert, je mogelijk het slachtoffer kunt worden van het blokkeren van je Switch door Nintendo. Hoewel dit een risico is dat vooral van toepassing is op mensen die kopiëren of illegale kopieën gebruiken, is het raadzaam om voorzichtig te zijn bij het kopen van tweedehands games, zelfs bij betrouwbare winkels.

    Drifter

    Geplaatst

    Je zou even kunnen kijken wat er gebeurt als je de Windows codec download die je kan vinden onder deze link.

    Mafketel

    Geplaatst

    Mss een andere versie van de anime/film te zoeken?  Vermoed dat de manier van encoding hier het probleem is.  Ik weet niet wat de volledige bestandsnaam is van de anine/film..   
  • Recente prestatie

    • mldekker heeft zojuist een badge verdient
      2 jaar actief
  • Recente actieve topics

  • Populaire bijdragers

  • Willekeurige films

  • Willekeurige link

×
×
  • Nieuwe aanmaken...