Spring naar bijdragen

BREIN-angst wordt steeds realistischer.


Gast

Aanbevolen reactie

Dat BREIN met zijn/haar manier van werken steeds meer successen behaald binnen de Piraterij wereld in Nederland lijkt toch een feit te worden. Het aantal NZB en Torrent Community ’s schommelt al een paar jaar heen en weer, maar alleen de goed afgeschermde en beveiligde Community ‘s lijken de dans aardig te ontspringen.

We lezen nu steeds vaker dat BREIN uploaders van illegale content heeft opgespoord en schikkingen heeft gedaan met die personen. Wat de inhoud van die schikkingen is zal niet veel meer zijn dan een opgelegde boete en dat de uploader een verklaring moet ondertekenen met de belofte dat hij/zij zich voortaan moet onthouden van het illegaal aanbieden van beschermde content op straffe van een dwangsom bij overtreding.

De successen van BREIN die door hun eigen manier van opsporing in de afgelopen paar jaar zijn behaald zijn eigenlijk niet eens zo groot, maar zij weten goed gebruik te maken van de angst cultuur die aan het ontstaan is binnen dit wereldje, die hoofdzakelijk wordt veroorzaakt door het gedrag van de eigenaren en uploaders zelf van de verschillende Community ‘s.

Er heerst nog steeds een prestatiedrang en haat en nijd verhouding tussen de Community ’s waar alleen de downloaders steeds vaker de dupe van zijn en uiteraard BREIN hard staat te lachen achter de schermen. Ik ben zelf dit wereldje ingerold in 2005 met een actieve rol als Moderator bij Dutchnova, die in Maart 2006 een van de eerste Nederlandse Community ’s is geweest die door BREIN na een rechtszaak uit de lucht is gehaald. De eigenaar van Dutchnova die actief was onder de naam Divxlover deed daar toen niet geheimzinnig over en dit BREIN succes was gelijk een alarmbel voor de overige bestaande Nederlandse Community ‘s die toen maatregelen konden gaan treffen om BREIN van zich af te houden.

Voorzichtigheid en een degelijke beveiliging van je servers is natuurlijk een must, maar tegen onderlinge haat en nijd is geen beveiliging bestand. We lezen hier op Duken.nl nu al een aantal jaren verschillende berichten over Community ’s met stafleden en uploaders die elkaar het licht in de ogen niet gunnen, met als gevolg dat er situaties gaan ontstaan van verraad met de logische gevolgen, want dat is nu juist waar BREIN op zit te wachten.

Wat ik persoonlijk niet begrijp, is dat ook onder de leden van Duken.nl heel veel personen zijn die zeer actief zijn geweest binnen de Piraterij of zelf geconfronteerd zijn met BREIN, die blijven zwijgen over de werkwijze en manieren van ontdekking van BREIN, terwijl die kennis juist gedeeld zou moeten worden als je hart nog steeds klopt voor dit wereldje. BREIN weet alle mogelijke media middelen te gebruiken om hun successen publiek te maken, maar waarom zou je niet meer mogen spreken over je ervaring om de andere kant van de BREIN-medaille eens openbaar te maken.

Er gaat door dit opgetrokken schild een situatie ontstaan die voor ontzettend veel jarenlange "trouwe" downloaders steeds minder begrip gaat opleveren voor een door eigenaren gevoerd beleid. Ze proberen de Community ’s zo klein mogelijk te houden met toch het liefst wel een groot aantal donateurs om de kosten van te dekken. Daarnaast worden we op Duken.nl al een aantal jaren geconfronteerd met berichten van boze personen die vanwege wat mindere activiteit tegen een Ban aan zijn gelopen, waar ook nauwelijks nog begrip voor op te brengen is. Als je dan eens logisch na gaat denken, ben je dan niet bezig het voor jezelf als eigenaar steeds moeilijker te maken met die giga schare boze ex-leden die er dan misschien juist wel op gebrand zijn om wraak te nemen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Ik zal daar natuurlijk kort op reageren. 

Vriendjespolitiek? Daar wil ik niet aan meedoen, wel wordt ik moe van het geruzie van sites onderling. Soms komen ze hier om de boel uit te "spreken".  Er verdwijnen series veel berichten in de prullenbak. Veel berichten worden niet eens zichtbaar, maar alleen na goedkeuring. 

Zelf zit ik al bijna niet meer in het download wereldje en lees voornamelijk wat er hier gebeurd. Als men berichten liever ziet verdwijnen doe ik dat, vanuit alle kanten. Ik heb verzoeken gehad van leden dat ze niet wilden dat site ABC werd genoemd. Daarop zet ik dan ook een filter en verwijder de berichten zo snel als mogelijk. 

Maar 100% goed kunnen we het nooit doen, dat zal ook niet lukken. Ons best lieve lezers, doen we wel. ❤️ Feedback geven mag ook altijd. Zie je iets wat niet klopt? Elk bericht kan je rapporten, dan krijgen we daar sneller een melding van. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264
8 minuten geleden zei Vlinderman:

Met alle respect maar hier werkt duken ook aan mee, de moderatie wat dat betreft is ver te zoeken ! Er worden sites neergezet als boeven terwijl de helft van wat hier besproken word niet eens  waar is.  duken is voor brein het walhalla misschien moet daar is aan gedacht worden. 

Ook dit is weer een persoonlijke mening beste @Vlinderman, want er zullen altijd voor en tegenstanders zijn die actief zijn of zijn geweest op verschillende Community 's die vanwege bepaald gedrag naar leden over de hekel zijn gegaan. U hekelt in dit geval een Moderatie beleid van Duken.nl terwijl dat niets te maken heeft met het gedrag van de Eigenaren en Stafleden van de verschillende Community 's. Dat is nu juist mijn punt waar verstandig beleid helaas steeds verder te zoeken is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  53
  • Waardering:   50
  • Prestatiepunten:  984
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  07-12-20
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Macintosh

Ik ben het met je eens @Skeletor, al begrijp ik voor een deel wel waarom er stilte heerst. Een schikking met brein bevat vaak een geheimhoudingsverplichting, en wanneer er geschikt wordt hoeft BREIN aan niemand te laten weten hoe de opsporing tot stand is gekomen, dit gebeurd alleen wanneer een rechter meekijkt. Waarom zou brein de download wereld vertellen hoe ze zichzelf beter kunnen verstoppen? Schik je niet met brein, dan volgt een rechtzaak. Ik hoef jullie niet te vertellen dat auteursrecht en moeilijke rechtsgebied is, kosten van een zaak lopen makkelijk op tot 20.000 euro, als je verliest betaal je ook een deel van de advocaat kosten van de tegenpartij. Brein heeft goede advocaten en gaat geen rechtzaak aan als de kans niet ontzettend groot is dat ze winnen, een verlies schept immers een gevaarlijk precedent. Als je gepakt wordt ben je in mijn ogen dus ook dom als je het tot een rechtzaak laat komen, iedereen die anders roept heeft daar duidelijk niet over nagedacht. Je hebt geen keuze als je financiel niet leeggetrokken wil worden, en die stoere mentaliteit van "praat niet met BREIN" en "liever tussen vier planken" betekent niks als de deurwaarder voor je deur staat. Hopelijk informeren gepakte stafleden/uploaders hun directe mede-stafleden die ze vertrouwen, uiteindelijk kan je alleen online blijven met een team die je vertrouwt en leren van bepaalde fouten (en dus van informatie uit mensen die gepakt zijn). En niemand weet exact wat er gebeurd is met "de man uit Alkmaar", toch wordt hij als verrader uitgemaakt ... iemand die jaren voor deze community heeft gewerkt, dat soort opmerkingen maken dat ik ook voor mijn gezin zou kiezen, want alle usenet vriendjes waren hem blijkbaar snel vergeten.  Met die opmerkingen speel je brein in hun hand ...

 

@duken Jullie doen het top! Een forum als dit is belangrijk in deze tijden, een neutraal gebied waar gewoon over onze hobby kan worden gesproken. Ik geniet in ieder geval van de content, al zijn de berichten over brein en hun boetes altijd een zure start van je dag

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 50
  • 53
1 uur geleden zei Hurley:

Ik ben het met je eens @Skeletor, al begrijp ik voor een deel wel waarom er stilte heerst. Een schikking met brein bevat vaak een geheimhoudingsverplichting, en wanneer er geschikt wordt hoeft BREIN aan niemand te laten weten hoe de opsporing tot stand is gekomen, dit gebeurd alleen wanneer een rechter meekijkt. Waarom zou brein de download wereld vertellen hoe ze zichzelf beter kunnen verstoppen?

@duken Jullie doen het top! Een forum als dit is belangrijk in deze tijden, een neutraal gebied waar gewoon over onze hobby kan worden gesproken. Ik geniet in ieder geval van de content, al zijn de berichten over brein en hun boetes altijd een zure start van je dag

Als je op Duken.nl naar de gemiddelde reacties (positief/negatief) kijkt, die gedaan zijn over de verschillende Community 's die in de afgelopen paar jaar actief zijn geweest, mag er best wel eens een stukje (Anonieme) informatie gegeven worden die betrekking heeft op de werkwijze van BREIN. Die info kan denk ik dan alleen maar een positieve bijdrage leveren aan de soms nonchalante onvoorzichtigheid die hoogtij viert. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0
Gast SwitchFreak

@Vlinderman

Als je iets van mij citeerd, doe dan het volledige bericht en de achter liggende reden ervan.

En deze is jou niet bekend, dus zou ik niet spreken van vriendjes politiek.

Verder klopt het dat ik hard op treed tegen modder gooien en ruzie die hier op duken worden uitgevochten.

En negatieve berichtgevingen, die niet kloppen met de werkelijkheid worden door ons verborgen. 
Maar zeker niet verwijderd 😉

Verder ga ik hier niet op door.

En wat @Skeletor al zegt, sluit ik mij 100% bij aan.

Sinds lange tijd gestopt met mijn functie als moderator/admin op verschillende sites.

Maar helaas is de community lang niet meer zo gezellig als dat dit eerder was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

Als topics als 'bekende uploaders' nou eens van dit forum verdwijnen, dan zet je ook geen extra target op die uploaders. Zodoende werkt Duken dus mee aan de opsporing en het gemakkelijk maken van Brein. Niet zo heel moeilijk toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0
7 minuten geleden zei nietleuk:

Als topics als 'bekende uploaders' nou eens van dit forum verdwijnen, dan zet je ook geen extra target op die uploaders. Zodoende werkt Duken dus mee aan de opsporing en het gemakkelijk maken van Brein. Niet zo heel moeilijk toch?

Beste @nietleuk, ik weet nu even niet of ik moet lachen of huilen vanwege deze opmerking, want u gelooft toch niet serieus dat BREIN niet op nagenoeg elke Community wel iemand heeft zitten met een account en exact weet welke Uploaders er actief zijn. :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

1 uur geleden zei nietleuk:

Als topics als 'bekende uploaders' nou eens van dit forum verdwijnen, dan zet je ook geen extra target op die uploaders. Zodoende werkt Duken dus mee aan de opsporing en het gemakkelijk maken van Brein. Niet zo heel moeilijk toch?

Op Duken.nl wordt al het nieuws met betrekking tot downloaden gedeeld. Ook nieuws over Brein en uploaders. Er worden geen namen genoemd van uploaders, alleen nicknames. En, die nicknames worden bijna alleen maar geplaatst door leden van Duken.nl. Ik zie dus niet in hoe dit forum het Brein makkelijk maakt of uploaders in gevaar brengt.

  • Leuk 1
  • Eens 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Het is ook wat Skeletor aangeeft, Brein zit natuurlijk allang in alle communtiy's. En natuurlijk lezen ze ook hier mee.

Maar nietleuk, hoe kom jij aan je informatie? :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  1.027
  • Waardering:   2
  • Prestatiepunten:  359
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  17-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  38
  • Was actief op:  Windows

Uit persoonlijke ervaring weet ik dat Brein dat de schikkingen al aardig in de papieren loopt,  over het exacte bedrag doe ik verder geen mededeling van.

Was beheerder van black-sam.org en 2lions-team.cc

 

zie ook

 

bewerkt door Piet Hein
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2
  • 1k
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

@Piet Hein wel super leuk je na 9 jaar weer te zien op de community! Je account werkt blijkbaar nog steeds :goed:

Shaun The Sheep Movie Ok GIF

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264
2 uur geleden zei Piet Hein:

Uit persoonlijke ervaring weet ik dat Brein dat de schikkingen al aardig in de papieren loopt,  over het exacte bedrag doe ik verder geen mededeling van.

Was beheerder van black-sam.org en 2lions-team.cc

In een interview met Torrentfreak met BREIN eerder op 1 Februari kwam onderstaand bedrag naar voren; (vertaald)

BREIN zegt dat het na zijn onderzoek in 2021 38 uploaders heeft geïdentificeerd en benaderd, van wie sommigen de optie hebben genomen om hun zaak te schikken door in te stemmen met een schikking in contanten. In totaal zegt BREIN dat het in de loop van het jaar meer dan 260.000 euro (ongeveer $ 290k) aan schikkingen heeft ingezameld van piraten, die instemmen om te stoppen met de activiteiten om daarmee verdere actie te voorkomen. (Rechtszaak)

Het totale bedrag suggereert een gemiddelde betaling aan BREIN van meer dan 6.800 euro per uploader, maar in sommige gevallen is het duidelijk dat sommige mensen kunnen worden gevraagd om meer te betalen. Het bedrag hangt af van het bewijs dat BREIN heeft over de overtredingen van piraten, maar ook van hun status in de samenleving, waarbij dit laatste de schikkingen hoger kan doen uitvallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  1.027
  • Waardering:   2
  • Prestatiepunten:  359
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  17-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  38
  • Was actief op:  Windows

komt aardig in de buurt van die 6800 euro

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2
  • 1k

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...