Spring naar bijdragen

Kaspersky software ook in deze tijd?


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  23
  • Waardering:   7
  • Prestatiepunten:  424
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  23-01-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Kaspersky is voor mij nog steeds de nr. 1 qua antivirusprogramma

Maar nu alle Russische bedrijven geweerd worden en geldstromen worden afgesloten,  is dit nog steeds een verstandige software voor de digitale beveiliging van ondermeer je bankzaken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7
  • 23
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Serieus goede vraag, ook één waar ik al mee in mijn hoofd zat. Nu heb ik zelf niet de software van Kaspersky.

Toch zou ik overwegen om Kaspersky van je computer te verwijderen. Antivirus software zit zo verweven in je operation system dat mee definitie updates er vanuit de Russische overheid spul kan meekomen in je PC wat je eigenlijk niet wilt. Dit is allemaal gebaseerd op gevoel. Feiten heb ik niet. Ze zijn eerder "verhuist" naar Zweden.

https://www.computable.nl/artikel/nieuws/security/7125332/250449/overheid-beraadt-zich-op-kaspersky-ban.html

De keuze moet je zelf maken. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

Ook dit zal zwaar onder vuur komen te liggen in de Westerse samenleving, maar het is wel een feit dat Kaspersky als 1 van de beste Antivirus Software geldt. Onderstaand een overzichtje van de beste 5, waarbij wel opvalt dat Kaspersky de enige is in dit rijtje zonder Gratis versie;

De beste antivirus van 2022: een samenvatting

Op zoek naar de beste virusscanner van 2022? Wij hebben vijf opties voor je op een rijtje gezet!

  1. Kaspersky
  2. Avira
  3. Bitdefender
  4. AVG
  5. Avast
SPECIFICATIE KASPERSKY AVIRA BITDEFENDER AVG AVAST
           
Prijs (per jaar, goedkoopste) €26,59 €44,95 €19,99 €34,99 €69,99
Besturingssystemen* Windows, Mac, Android, iOS Windows, Mac, (Android, iOS) Windows, (Mac, Android, iOS) Windows, (Mac, Android, iOS) Windows, (Mac, Android, iOS)
Aantal apparaten* 1-5 1-5 1-5 1-10 1-10
Gratis versie?
AV-test score (percentage geblokkeerde malware) 99.7% 99.3% 99.6% 99.7% 99.7%
Real-time virus en malwarebescherming
Virusscanfunctie
Firewall * * *
Veilig online bankieren * * * *
Phishing-bescherming * * * *
Bescherming tegen ransomware *
Ouderlijk toezicht * *
Wachtwoordbeheer * * * * *
Back-ups *
Adblocker * *
Software updater *  * *
Anti-tracking  * *
Computer clean-up * * *
Webcambeveiliging * * *
 
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  23
  • Waardering:   7
  • Prestatiepunten:  424
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  23-01-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Op 14 mei 2018 draagt het Nederlandse kabinet de Rijksoverheid op de antivirussoftware van Kaspersky Lab niet langer te gebruiken en uit te faseren.

Er zijn voor het kabinet drie redenen om deze keuze te maken: 1. Antivirussoftware heeft uitgebreide en diepgaande toegang tot een computer. Zulke toegang kan misbruikt worden voor spionage en sabotage. 2. Als Russisch bedrijf is Kaspersky Lab volgens Russische wetgeving verplicht om bij de overheid mee te werken als de Russische inlichtingendiensten hierom verzoeken. 3. De Russische Federatie heeft een offensief cyberprogramma. Dat laatste betekent dat het land met behulp van computers actief spionage en sabotage pleegt.

 

Dat was toen actueel in het nieuws, nu hoor ik daar met de oorlog die gaande is, er verder weinig over terwijl nog heel veel bedrijven en particulieren hun systeem met kaspersky hebben beveiligd. In Belgie draaid volgens mij de overheid nog steeds voor een groot deel op Kaspersky software en ik doe er ook nog met alle tevredenheid mijn bankzaken mee. Wel vreemd nu je overal hoort dat Russische bedrijven geweerd worden, niets over Kaspersky wordt gemeld die toch nog steeds over een groot deel van de digitale beveiliging in ons land zorgt.

bewerkt door pinkelman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7
  • 23
  • Administrators

  • Bijdragen:  393
  • Waardering:   407
  • Prestatiepunten:  6.688
  • Dagen gewonnen:  49
  • Lid sinds:  03-09-19
  • Status:  Online
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

KASPERSKY goed of niet goed, maakt mij niet uit, liever minder goed spul maar een goed gevoel. 99.7%    of  99.3%  dat zou ik op de koop toenemen. Conclusie geen RU spul omdat dat niet goed voelt voor mij.

 

 

UKRAINE-1200x900.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 407
  • 393
  • 49
1 uur geleden zei Tuinbever:

KASPERSKY goed of niet goed, maakt mij niet uit, liever minder goed spul maar een goed gevoel. 99.7%    of  99.3%  dat zou ik op de koop toenemen. Conclusie geen RU spul omdat dat niet goed voelt voor mij.

Helemaal mee eens @Tuinbever, want Kaspersky mag dan een top kwaliteit beveiliging leveren, maar is absoluut niet zaligmakend. Er zullen hier in dit topic in no time wel off topic reacties verschijnen, maar als het aan mij ligt komt er geen enkel Russisch product nog naar het westen incl. het gas. Zet dan die kraan van het bijna grootste gasveld ter wereld in Groningen maar weer open, ook al zal dat een stroom van bezwaren op gaan leveren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  66
  • Waardering:   31
  • Prestatiepunten:  957
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-08-21
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik snap eigenlijk sowieso niet waarom men nog andere virusscanners draait.. Windows Defender + Firewall doet zn werk prima, is up to date en zeker een stuk vriendelijker voor je PC. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 31
  • 66

  • Bijdragen:  23
  • Waardering:   7
  • Prestatiepunten:  424
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  23-01-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  

We hebben het hier veel over persoonlijke meningen, maar weet iemand of Kaspersky vanwege de Russische inval, daadwerkelijk verboden wordt in landen?

Ik kom nergens artikelen tegen, enkel oude berichten van 2018 maar zeker geen actuele.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7
  • 23

  • Bijdragen:  66
  • Waardering:   31
  • Prestatiepunten:  957
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-08-21
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Joh, wat een discussie vind hier plaats ineens... Lange stukken tekst met hele lange zinnen. Ik ben halverwege gestopt met lezen. 🤡

 

@pinkelman De enige die je hier een goed antwoord op kan geven ben je zelf.. Vertrouw jij deze partij of niet..? Zelf zat ik dit artikel uit 2019 nog even te lezen

https://tweakers.net/nieuws/155230/overheid-ziet-geen-reden-om-verbod-op-kaspersky-software-te-heroverwegen.html

Wat er in de tussentijd allemaal gebeurd is weet ik niet maar ik kan me best voorstellen dat men bij twijfel toch een andere scanner pakt. Je hebt een stukje vertrouwen in je virusscanner en als dat wegvalt dan denk ik dat je wat anders moet zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 31
  • 66
  • Administrators

  • Bijdragen:  393
  • Waardering:   407
  • Prestatiepunten:  6.688
  • Dagen gewonnen:  49
  • Lid sinds:  03-09-19
  • Status:  Online
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

De vraag, (opening zin) van @pinkelmanwas:  Kaspersky software ook in deze tijd?

Dan is mijn mening gelet de geopolitieke spanningen, niet doen!

Maar dat is dan ook mijn mening.  Gezien ik de huidige toestand in Oekraïne niet allen veroordeeld, maar ook volledig achter het sanctie beleid staat.

De vraag is Kaspersky  goed?  Ja.  Ben je niet de zelfde mening toegedicht als mij, dan gewoon op je pc laten staan.

Is het een Risico?  Kan ik niet inschatten

 

bewerkt door Tuinbever
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 407
  • 393
  • 49

  • Bijdragen:  45
  • Waardering:   21
  • Prestatiepunten:  1.213
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-10-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  51
  • Was actief op:  Windows

Hier gaat ook een oorlog uitbreken of wa?

Gewoon met zn alle over op Norton, gebruik hem al tig jaar en ik geloof niet dat dat putinski daar iets mee van doen heeft LoL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 21
  • 45
  • 2 weken later...

Onderstaand bericht is vandaag te lezen op Tweakers.net, waarmee Duitsland kennelijk verder gaat dan de Nederlandse Overheid die de software alleen verbied bij Rijksoverheid Instellingen.

Duitse inlichtingendienst adviseert om antivirussoftware Kaspersky te vervangen

De Duitse inlichtingendienst BSI adviseert Duitse instellingen en bedrijven om de antivirussoftware van het Russische bedrijf Kaspersky op korte termijn te vervangen. Door de oorlog in Oekraïne wordt de kans op cyberaanvallen vanuit Rusland groter geacht.

"Antivirussoftware en de bijbehorende clouddiensten hebben vergaande systeemautorisaties en moeten een permanente, versleutelde verbinding onderhouden met de servers van de fabrikant. Daarom is het vertrouwen in de betrouwbaarheid en de zelfbescherming van een fabrikant van cruciaal belang", schrijft de BSI. "Als er wordt getwijfeld over de betrouwbaarheid van de fabrikant, vormt zijn antivirussoftware een veiligheidsrisico voor digitale infrastructuren."

De BSI vreest dat hoe langer de oorlog in Oekraïne duurt, hoe meer het risico op een grootschalige cyberaanval vanuit Rusland toeneemt. "Een Russische IT-fabrikant kan zelf aanvallen uitvoeren, gedwongen worden om tegen zijn wil systemen aan te vallen, of zelf het slachtoffer worden van een cyberoperatie zonder dat hij daarvan op de hoogte is."

De inlichtingendienst benadrukt dat iedereen die de antivirussoftware van Kapersky gebruikt, slachtoffer kan worden van zo'n aanval. Ondernemingen en exploitanten van kritieke infrastructuur lopen extra risico, zegt de BSI.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  44
  • Waardering:   23
  • Prestatiepunten:  1.185
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  08-03-22
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  39
  • Was actief op:  Windows

Onderstaand bericht is vandaag te lezen op Tweakers.net, waarmee Duitsland kennelijk verder gaat dan de Nederlandse Overheid die de software alleen verbied bij Rijksoverheid Instellingen.

 

de nederlandse overheid  heeft in 2008 alle deze software verboden 

dan denk ik  dat de nl overheid ver voor uit loop

een iedereen  is vrij om te doen en laat in nl 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 23
  • 44
  • 1

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...