Spring naar bijdragen

Nintendo Wii, Ik heb per ongeluk het wii-geheugen van een gesoftmodde wii gewist. Nu zie ik de harde schijf met spellen niet meer staan…


Fere
Ga naar de oplossing Opgelost door SirNixon,

Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  4
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  151
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  11-03-22
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik heb een Wii gekocht met harde schijf met een paar honderd spellen. Ik dacht de spel gegevens te wissen door het Wii-geheugen te wissen. Maar nu is het Home scherm van de Wii gereset en zie ik de cfg Usb loader niet meer staan. Iemand enig idee hoe ik dit terug krijg? Als ik op reset druk krijg ik een scherm dat Priiloader heet. 
ios v60, systemmenu v54450, priiloader v0.7
alvast bedankt!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 4

  • Bijdragen:  66
  • Waardering:   31
  • Prestatiepunten:  957
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-08-21
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Oei, softmod voor de Wii.. Leuk maar lang geleden dat ik dat gedaan heb.. Ik weet niet precies hoe je Wii gesoftmod. Heb je nog wel toegang tot het Homebrew channel?

 

 

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 31
  • 66

  • Bijdragen:  4
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  151
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  11-03-22
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ja dat wel!

000A969A-F075-490D-9AE9-5042B6488364.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 4
  • Oplossing

  • Bijdragen:  66
  • Waardering:   31
  • Prestatiepunten:  957
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-08-21
  • Status:  Offline
  • Actief:  

En als je nu via 'Load/Install file' de USB Loader installeert?

Installatiebestand USB loader is hier te vinden:
https://hbb1.oscwii.org/hbb/usbloader_gx/usbloader_gx.zip

Zit er een SD kaart in je Wii? Als je deze eruit haalt en in je PC stopt, zie waarschijnlijk een map 'apps'. Hierin het uitgepakte bestand zetten wat je net hebt gedownload (map 'usbloader_gc') en dan SD kaart weer in je Wii.. Wii opstarten en via load/install installeren.. 

Mocht je geen SD kaart in je wii hebben dan kun je ook met een USB en daar map 'apps' op zetten. Wellicht vind ie dit ook. Ik meende alleen wel dat het uitmaakt welke USB poort je gebruikt op je Wii.. (Maar misschien is dat tegenwoordig ook wel verholpen) Bij mij werkte alles alleen maar op 1 specifieke USB poort aan de achterkant. Dus zou je even moeten testen als ie je USB niet herkent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 31
  • 66

Ik ben zelf helemaal geen gamer en heb ook nooit een Wii gehad (laat staan een Wii die gesoftmod is), maar er is zoveel over te vinden op het internet en als ik een advies mag geven zou ik het hele traject nog eens opnieuw volgen van de Softmod installatie en bekijken wat er bij jou ontbreekt. Ik vermoed dat het de USB loader is die even opnieuw geïnstalleerd moet worden, maar het zou ook zomaar mogelijk kunnen zijn dat jouw Wii de spellen niet ziet als de Externe HDD op de verkeerde poort is aangesloten. Er is een mooie duidelijke Wiki How omschrijving voor het spelen vanaf een USB stick die je volgens mij ook kan gebruiken voor een Externe HDD.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  66
  • Waardering:   31
  • Prestatiepunten:  957
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-08-21
  • Status:  Offline
  • Actief:  

45 minuten geleden zei Skeletor:

Ik ben zelf helemaal geen gamer en heb ook nooit een Wii gehad (laat staan een Wii die gesoftmod is), maar er is zoveel over te vinden op het internet en als ik een advies mag geven zou ik het hele traject nog eens opnieuw volgen van de Softmod installatie en bekijken wat er bij jou ontbreekt. Ik vermoed dat het de USB loader is die even opnieuw geïnstalleerd moet worden, maar het zou ook zomaar mogelijk kunnen zijn dat jouw Wii de spellen niet ziet als de Externe HDD op de verkeerde poort is aangesloten. Er is een mooie duidelijke Wiki How omschrijving voor het spelen vanaf een USB stick die je volgens mij ook kan gebruiken voor een Externe HDD.

Tis best een irrirant klusje waarbij in het verleden wel vaak wat fout ging waardoor je weer opnieuw moest beginnen. CIOS236 is toch al wel geïnstalleerd. Ik zou eerst USB loader los proberen te installeren maar als dat idd niet werkt dan is waarschijnlijk de kortste klap idd om helemaal opnieuw te beginnen. Die WikiHow ziet er wel heel overzichtelijk uit, daarmee moet het ongetwijfeld lukken als je alle stappen goed volgt.

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 31
  • 66

  • Bijdragen:  4
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  151
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  11-03-22
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Op 15-3-2022 om 10:18 zei SirNixon:

En als je nu via 'Load/Install file' de USB Loader installeert?

Installatiebestand USB loader is hier te vinden:
https://hbb1.oscwii.org/hbb/usbloader_gx/usbloader_gx.zip

Zit er een SD kaart in je Wii? Als je deze eruit haalt en in je PC stopt, zie waarschijnlijk een map 'apps'. Hierin het uitgepakte bestand zetten wat je net hebt gedownload (map 'usbloader_gc') en dan SD kaart weer in je Wii.. Wii opstarten en via load/install installeren.. 

Mocht je geen SD kaart in je wii hebben dan kun je ook met een USB en daar map 'apps' op zetten. Wellicht vind ie dit ook. Ik meende alleen wel dat het uitmaakt welke USB poort je gebruikt op je Wii.. (Maar misschien is dat tegenwoordig ook wel verholpen) Bij mij werkte alles alleen maar op 1 specifieke USB poort aan de achterkant. Dus zou je even moeten testen als ie je USB niet herkent.

Er zit geen sd kaart in.

ik heb de usb loader geinstalleerd, drukte op load en ik kom in het scherm met alle spellen! Ze doen t ook allemaal, super bedankt!!!!

alleen staat de loader nu niet op het Home-scherm.  Enig idee hoe ik dit weer voor elkaar krijg?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 4

  • Bijdragen:  4
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  151
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  11-03-22
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik kan nu dus alleen bij de spellen komen door de reset knop in te drukken, en dan via dat scherm de HD te openen.

bewerkt door Fere
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 4

  • Bijdragen:  66
  • Waardering:   31
  • Prestatiepunten:  957
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-08-21
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Dan wil je een channel installeren en daarvoor heb je een WAD manager nodig. Ik zou wel adviseren om een SD kaart te gaan gebruiken. Deze kan dan altijd in je WII blijven zitten en hier kun je dan al je andere (homebrew) apps via laten draiien ipv via je harde schijf. Als je namelijk een andere HD gebruikt dan zal dit niet werken aangezien hier niet de benodigde bestanden op staan.

Kijk hier anders eens op;

https://sourceforge.net/p/usbloadergx/wiki/Installation/ 

Staat alle info op over wat je met de WAD manager moet en hoe je daarna de USB loader als Channel kan installeren.

bewerkt door SirNixon
  • Eens 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 31
  • 66

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...