Spring naar bijdragen

ik heb een vraag over bitcoin wallets of providers buiten de EU


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  48
  • Waardering:   33
  • Prestatiepunten:  1.226
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  04-10-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

goede middag beste mensen alles oke met jullie.

ik heb een vraag over de bitcoin en dat is , zijn er ook bitcoin website's of providers en ook wallets die buiten de EU zijn.

en die niet gecontroleerd word door nederland of door de EU.

en die wel betrouwbaar zijn in gebruik

en die je ook bvb met paypal kan betalen.

ben daar zeer benieuwd naar omdat ik niet zo snel op google dat kan vinden.

bedankt alvast voor jullie reactie

met vriendelijke groet richardwiet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 33
  • 48
  • 4

Als je inkomsten te verbergen hebt in Nederland en de nieuwe Europese Cryptoregels wil ontwijken zal je dat denk ik moeten zoeken op het Dark web, waar je voor een groot deel in het illegale circuit kan handelen, maar of je dat dan ook onder Betrouwbaar kan plaatsen blijft een vraagteken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  48
  • Waardering:   33
  • Prestatiepunten:  1.226
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  04-10-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

ik heb dit wel gevonden voor een wallet   https://bitcoin.nl/nieuws/bitcoin-volledig-anoniem-gebruiken-met-wasabi-wallet-318

 

en wat ik ook las als je met ideal bvb betaal en onder de 100 euro zit kunnen ze het ook niet na gaan.

 

bewerkt door richardwiet
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 33
  • 48
  • 4

Let wel op! Europol heeft Wasabi in het vizier

Een gelekt document van Europol toont aan dat de afdeling die verantwoordelijk is voor cybercriminaliteit, de European Cybercrime Centre (EC3), de werking van de Wasabi wallet onderzoekt en het fenomeen van Bitcoin transacties die gemixed zijn. Er zijn verschillende CoinJoin en mixing privacy tools beschikbaar waar Wasabi ook van gebruikt maakt om de transactiesporen mee uit te wissen.

De Europese wet- en regelgeving (AMLD5) omtrent crypto’s is strenger geworden. Het verwezenlijken van financiële privacy daardoor meer omstreden. Interpol wil verder in staat zijn om verdachte transacties te kunnen volgen. Via mixing wordt dit uiterst moeilijk, vandaar dat de Wasabi, maar ook de Samourai wallets populair zijn bij bitcoin bezitters die financiële privacy op prijs stellen en de Cypherpunk filosofie onderschrijven.

Voorzichtigheid geboden

Volgens verder onderzoek van o.a. Chainalysis is 30 % van de Bitcoin volume die naar Wasabi werd gestuurd afkomstig van de Dark Web. Dit wil zeker niet zeggen dat al deze dark web transacties verdacht of crimineel zijn. Niettemin, voor de meeste lezers die wellicht gebruik willen maken van Wasabi en andere mixing diensten, moet er tot voorzichtigheid worden gemaand aangezien deze gemixte transacties wellicht kunnen worden geoormerkt door Interpol. Dit betekent dat gereguleerde bitcoin exchanges deze transacties misschien niet zullen accepteren. Het is goed mogelijk dat in de toekomst deze geoormerkte transacties moeten worden gemeld aan een toezichthouder zoals de Financial Intelligence Unit. Geoormerkte Bitcoin UTXO’s zullen dan altijd in een zwarte economie blijven rouleren totdat er een nieuwe technologie of protocol upgrade is die de oormerken weer kan wit/wegwassen.

Artikel: bestebank.org

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  48
  • Waardering:   33
  • Prestatiepunten:  1.226
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  04-10-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

super dank je wel voor je reactie skeletor :)

weet ik dat ook weer.

wel bizar eigenlijk dat je geen eigen privacy meer heb en dat de wereld echt alles van je wilt weten :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 33
  • 48
  • 4
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

7 minuten geleden zei richardwiet:

super dank je wel voor je reactie skeletor :)

weet ik dat ook weer.

wel bizar eigenlijk dat je geen eigen privacy meer heb en dat de wereld echt alles van je wilt weten :(

Eens, het zelfde met contact betalingen. Dat wordt al zo lastig. 

Zelf zit ik bij Bitvavo maar heb daar alles moeten laten zien, ook scan van ID kaart. Dus anoniem no way ;) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  53
  • Waardering:   50
  • Prestatiepunten:  984
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  07-12-20
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Macintosh

De grootste crypto exchange van de wereld staat buiten de controle van de Europese Unie, dat betreft Binance. Dit is de reden dat je daar niet meer met Ideal en Paypal kan betalen. Wallets vallen als het goed is buiten iedereens controle, anders die je iets verkeerd ;) Let wel op dat binnen de blockchain alles openbaar is en dus volgbaar. De enige manier om compleet buiten iemand controle te staan is wat Skeletor al aangaf, een zogenaamde Mixer zoeken op het Darkweb. Die gebruiken een tumbler om je crypto te mixen met ander geld, de wallet waar je geld uitkomt is dan inprincipe onzichtbaar, of in ieder geval niet meer te lieeren aan transacties bij een exchange. Hier betaal je tussen de 2 en 4% commisie voor , uiteraard gaat je geld dan wel om binnen een circuit waar je als normale Nederlander niet gevonden wilt worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 50
  • 53

  • Bijdragen:  48
  • Waardering:   33
  • Prestatiepunten:  1.226
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  04-10-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

wat ik wel had gelezen met ideal was dit.................................  

De transactie van Bitvavo naar jouw wallet is dan inderdaad te herleiden, maar dat was het al doordat je betaald hebt met iDEAL. Zodra jij je transactie verstuurd naar de volgende bestemming via Monero GUI dan is de transactie niet meer te herleiden. Wat dan dus te zien is, is een transactie van Bitvavo naar jou, maar vervolgens is er niets meer te vinden.

Als je deze gegevens liever niet opgeeft dan raad ik je aan om onder de € 100 te blijven bij Bitcoin Meester, dan hoef je alleen een iDEAL betaling te doen.

nog maals bedankt voor de uitleg en de tips ben ik weer wat info rijker geworden.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 33
  • 48
  • 4

  • Bijdragen:  104
  • Waardering:   147
  • Prestatiepunten:  2.575
  • Dagen gewonnen:  6
  • Lid sinds:  14-03-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Misschien moet je eens kijken naar Bitgo, ik heb daar ook een wallet en die staat op valse naam. Het enigste nadeel is, hoe krijg je de coins op je wallet.

Eerder kon je bitnovo coupons kopen en die over maken naar je wallet, nu is dat ook veranderd omdat bitnovo in Spanje zit. Hoe het zit met de Crypto Voucher die je ook hebt weet ik niet. Op bijna geen enkele wallet kun je betalen met paypal. Het darkweb zou ik niet aan beginnen met een wallet. Als ze er vandoor gaan ben je alles kwijt en er is vaak niks te achterhalen.  Je kunt ook kiezen voor een hardware wallet, een ledger.

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 147
  • 104
  • 6

  • Bijdragen:  48
  • Waardering:   33
  • Prestatiepunten:  1.226
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  04-10-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

thnx voor je reactie dat eerste is ook een optie thnx

ik ga en ben nog steeds aan het uitzoeken van hoe en wat,is soms zo veel info over bitcoin pppffff dan raak je de overzicht wel een kwijt.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 33
  • 48
  • 4

  • Bijdragen:  66
  • Waardering:   31
  • Prestatiepunten:  957
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-08-21
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Wat wil je doen? Actief handelen of paar kopen en gewoon aanhouden voor langere tijd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 31
  • 66

  • Bijdragen:  48
  • Waardering:   33
  • Prestatiepunten:  1.226
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  04-10-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

sorry daar kan ik je geen antwoord op geven wat ik daar wil gaan doen hou ik liever prive 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 33
  • 48
  • 4

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...