Spring naar bijdragen

Chromebook


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  25
  • Waardering:   34
  • Prestatiepunten:  626
  • Dagen gewonnen:  3
  • Lid sinds:  23-03-20
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Moin (zegt men hier in Noord Duitsland),

Ik ben van plan om mijn Samsung Tablet na 3 jaren trouwe dienst te vervangen door een Chromebook. Nu heb ik een aantal vragen:
1. Welke?

2. Hoeveel RAM geheugen is aan te bevelen?

3. Kan ik ook Android apps installeren en gebruiken?

 

Ik hoop hier een aantal tips te krijgen.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 34
  • 25
  • 3
  • Reacties 2
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Populaire dagen

Top Posters In Dit Topic

  • Administrators

  • Bijdragen:  394
  • Waardering:   407
  • Prestatiepunten:  6.723
  • Dagen gewonnen:  49
  • Lid sinds:  03-09-19
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

1

Wat is het verschil tussen een laptop en Chromebook?

Allereerst moet je beseffen dat je met een Chromebook minder mogelijkheden hebt dan met een Windows-laptop of een Macbook door het besturingssysteem. Alle programma’s die je op je Chromebook wil draaien, komen uit de Google Play Store, net zoals bij je Android-smartphone. Werk je dus dagelijks met specifieke software, dan is een Chromebook geen optie. Zelfs als je het programma via de Google Chrome-browser downloadt zal je het niet kunnen installeren, omdat er geen ondersteuning is voor Chrome OS.

Een ander nadeel is dat ChromeOS op sommige vlakken te veel lijkt op Android. Daarmee willen we zeggen dat apps soms niet geoptimaliseerd zijn om te werken op een groter scherm. Soms krijg je simpelweg een uitgerekte versie van een Android-app te zien. De eigen apps van Google hebben dit probleem niet, dus als je in de les notities neemt in Google Docs, zit je goed. De Word-app is daarentegen minder goed geoptimaliseerd.

De beste tip is dat je zoveel mogelijk gebruik wil maken van de Google Chrome-browser. Hoewel je de apps van Facebook, Instagram en Twitter kan vinden in de Play Store, zal je merken dat ze er niet altijd geweldig uitzien op een Chromebook. Open je de webversie in Chrome, dan merk je echter niet dat je op een Chromebook aan het werken bent.

Kortom, ben je iemand die de meeste tijd op zijn laptop in een internetbrowser doorbrengt? Kies dan voor een Chromebook. Gebruik je daarentegen veel specifieke programma’s of speel je graag games, dan kies je beter voor een traditionele laptop.

2 Ik zou kiezen voor 8GB

3 Ja en Nee, Dit is sterk afhankelijk welke Chromebook je kiest 😉

4 lees dit eens door en Oriënteer je daar na eens verder: zie 2 links

 

 

https://techpulse.be/koopgids/300862/beste-chromebook-kopen-2022/

 

 

https://www.kieskeurig.nl/chromebook-kiezen

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 407
  • 394
  • 49
53 minuten geleden zei Tuinbever:

Wat is het verschil tussen een laptop en Chromebook?

Ik wil graag even opmerken dat @PaasHaas62 nu een Samsung Tablet heeft en geen Laptop.

Het gaat in dit geval om een advies welk Chromebook er het meest geschikt is om dat te doen wat voorheen met het Tablet werd gedaan en wat is dan het prijsverschil. Ik denk dat je dan voor jezelf eerst eens goed moet bekijken wat je allemaal wel met een Chromebook kan en niet met een Tablet waar al 3 jaar ervaring aanwezig is.

Ik adviseer om het Artikel eens te lezen onder deze link waarin de 5 beste Chromebooks 2022 worden omschreven en vergeleken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...