Spring naar bijdragen

Newsleecher Connect on Demand


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  57
  • Waardering:   18
  • Prestatiepunten:  411
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  31-08-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Geachte lezer,

Hopelijk is er iemand die me kan helpen.

Door omstandigheden een poosje niet in Newsleecher geweest.

Nu krijg ik Newsleecher Connect on Demand.

Hier heb ik de gegevens van xs4all altijd ingevult gehad maar dit is over gegaan naar KPN moet ik dat nu daarvoor in de plaats invullen.

Het gaat nu wel erg lang duren voor ik iets binnen heb.

Wie weet raad.

Alvast bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 18
  • 57

  • Bijdragen:  80
  • Waardering:   50
  • Prestatiepunten:  1.308
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  23-02-19
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  37
  • Was actief op:  Windows

Hallo Ariette,

Ik gebruik Newsleecher niet maar misschien kan dit u verder helpen.

Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 50
  • 80
  • 4

  • Bijdragen:  7
  • Waardering:   4
  • Prestatiepunten:  407
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  07-02-22
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Duken
Deze post werd gewaardeerd door Duken!

JorisTweePinter kreeg de badge 'Nuttig' en 5 punten.

Als je nu via KPN news download, moet je je VPN uitschakelen want anders komt de data maar per byte binnen. Volgens mij wil KPN eigen ip adressen zien voor deze service.

Ik heb met Sabnzb hetzelfde probleem gehad.

bewerkt door JorisTweePinter
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4
  • 7

  • Bijdragen:  57
  • Waardering:   18
  • Prestatiepunten:  411
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  31-08-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Helaas nog niet het goeie antwoord.

We wachten af.

dank je wel.

bewerkt door Arietta
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 18
  • 57

  • Bijdragen:  2.643
  • Waardering:   54
  • Prestatiepunten:  2.122
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  17-08-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28
  • Was actief op:  Windows

1 uur geleden zei Arietta:

Helaas nog niet het goeie antwoord.

We wachten af.

dank je wel.

Ik denk dat je je antwoord hier kunt vinden: Serverinstellingen KPN voor Nieuwsgroepen | KPN Community

Maar om zo films of gekraakte software downloaden is natuurlijk niet heel veilig en volgensmij ook niet snel. (Geen ervaring met snelheid). In dit geval zou ik een goedkoop abonnement afsluiten bij een Usenet provider. Persoonlijk gebruik ik Home - Nederlands - NewsDemon Usenet Newsgroup Access. Ik betaal uit mijn hoofd rond de +/- 15,- per jaar met een kortingscode gevonden op Reddit om onbeperkt te downloaden. Uiteraard maak ik gebruik van een VPN gedurende het downloaden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 54
  • 2,6k
  • 4

  • Bijdragen:  66
  • Waardering:   31
  • Prestatiepunten:  957
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-08-21
  • Status:  Offline
  • Actief:  

4 uur geleden zei IfElse:

Ik denk dat je je antwoord hier kunt vinden: Serverinstellingen KPN voor Nieuwsgroepen | KPN Community

Maar om zo films of gekraakte software downloaden is natuurlijk niet heel veilig en volgensmij ook niet snel. (Geen ervaring met snelheid). In dit geval zou ik een goedkoop abonnement afsluiten bij een Usenet provider. Persoonlijk gebruik ik Home - Nederlands - NewsDemon Usenet Newsgroup Access. Ik betaal uit mijn hoofd rond de +/- 15,- per jaar met een kortingscode gevonden op Reddit om onbeperkt te downloaden. Uiteraard maak ik gebruik van een VPN gedurende het downloaden.

Deel die kortingscode even dan. 😁

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 31
  • 66

  • Bijdragen:  57
  • Waardering:   18
  • Prestatiepunten:  411
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  31-08-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Bedankt voor de hulp,helaas ben  ik er nog niet uit.

We zoeken verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 18
  • 57
Gast Glassertje
Op 16-5-2022 om 12:13 zei IfElse:

Maar om zo films of gekraakte software downloaden is natuurlijk niet heel veilig en volgensmij ook niet snel. (Geen ervaring met snelheid). In dit geval zou ik een goedkoop abonnement afsluiten bij een Usenet provider. Persoonlijk gebruik ik Home - Nederlands - NewsDemon Usenet Newsgroup Access. Ik betaal uit mijn hoofd rond de +/- 15,- per jaar met een kortingscode gevonden op Reddit om onbeperkt te downloaden. Uiteraard maak ik gebruik van een VPN gedurende het downloaden.

Waarom zou de KPN newsserver niet veilig zijn? Zolang je er niet naartoe upload met copyright dingen zie ik het probleem niet.

 

De snelheid van de KPN Newsserver is anders prima hoor. Net even getest voor je, maar een 600Mbit haalt die toch wel. Heeft alleen geloof ik maar 2-3 weken retentie, maar als fill server werkt het al jaren prima. Vaak dingen die al verwijderd zijn, heb ik dan alsnog.

 

@Arietta Heb je al in het log gekeken? Misschien zijn de bestanden te oud, of is het verwijderd vanwege DMCA. en heb je de KPN newsserver in newsleecher gezet?

 

Overigs heb ik ook Newsdemon gebruikt, tot ze overgingen naar een andere server. Kon toen bijna niks meer binnen harken. Ben daarna overgestapt op Newshosting Unilimited plan, die van dezelfde server gebruik maakt als waar Newsdemon voorheen ook bij zat en werkt weer als een tierelier. Ook nog eens met een mooie black Friday deal, zolang ik klant blijf.

bewerkt door Glassertje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  265
  • Waardering:   190
  • Prestatiepunten:  1.335
  • Dagen gewonnen:  6
  • Lid sinds:  19-05-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30
  • Was actief op:  Windows

Op 15-5-2022 om 10:59 zei Arietta:

Nu krijg ik Newsleecher Connect on Demand.

Offline (Connect on Demand) geeft aan dat er een verbinding tot stand is gebracht, maar dat er niks gedownload word. Dit kan komen dat de downloads op pauze staan of dat er geen downloads in staan. Maar er is wel degelijk een verbinding met het usenet platform.

Zoals Glassertje al aangaf, heb jij al eens in de log gekeken van NewsLeecher en mag ik zo vrij zijn om te vragen welke versie van NewsLeecher gebruikt en staat daarbij SSL aan of uit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 190
  • 265
  • 6

  • Bijdragen:  2.643
  • Waardering:   54
  • Prestatiepunten:  2.122
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  17-08-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28
  • Was actief op:  Windows

Op 16-5-2022 om 16:26 zei SirNixon:

Deel die kortingscode even dan. 😁

Die heb ik niet opgeslagen, maar die vind je vast wel terug met een zoekopdracht op Google / Reddit met de volgende term 'newsdemon coupon' of 'newsdemon discount'. Misschien is de code zelfs al een keer hier op DukeN langsgekomen. 

20 uur geleden zei Glassertje:

Waarom zou de KPN newsserver niet veilig zijn? Zolang je er niet naartoe upload met copyright dingen zie ik het probleem niet.

Ik denk dat je in mijn onderstaande reactie je antwoord kunt vinden ;) Ik denk dat het wel common sense is dat je tegenwoordig niet open en bloot een internet piraat wilt zijn ;) 

Op 16-5-2022 om 12:13 zei IfElse:

Maar om zo films of gekraakte software downloaden is natuurlijk niet heel veilig.

 

20 uur geleden zei Glassertje:

Overigs heb ik ook Newsdemon gebruikt, tot ze overgingen naar een andere server. Kon toen bijna niks meer binnen harken. Ben daarna overgestapt op Newshosting Unilimited plan, die van dezelfde server gebruik maakt als waar Newsdemon voorheen ook bij zat en werkt weer als een tierelier. Ook nog eens met een mooie black Friday deal, zolang ik klant blijf.

Ik ben niet bekend met Newshosting Unlimited, echter hier geen problemen met Newsdemon. Ben al jaren klant en haal probleemloos oude content binnen. 

Op 17-5-2022 om 10:46 zei Arietta:

Bedankt voor de hulp,helaas ben  ik er nog niet uit.

We zoeken verder.

Jammer dat je er nog niet uit bent, maar zou je dan ook je vraag anders/goed kunnen formuleren? Op deze manier (kan ik in ieder geval) moeilijk met je meedenken. Je vraagstelling is namelijk onduidelijk als het antwoord wat ik je heb gegeven niet je vraag heeft beantwoord. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 54
  • 2,6k
  • 4
Gast Glassertje

@IfElse Zolang je niet upload, weet buiten KPN, geen mens dat ik iets download van die newsserver. Zo open en bloot is de verbinding naar een newsserver niet. Ben dus nog steeds benieuwd waarom de KPN newsserver niet veilig zou zijn?  Als KPN er moeite mee heeft, dat ik me lam download, hadden ze de binaries die verwijzen naar dat spul, allang geblokkeerd.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  2.643
  • Waardering:   54
  • Prestatiepunten:  2.122
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  17-08-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28
  • Was actief op:  Windows

7 uur geleden zei Glassertje:

@IfElse Zolang je niet upload, weet buiten KPN, geen mens dat ik iets download van die newsserver. Zo open en bloot is de verbinding naar een newsserver niet. Ben dus nog steeds benieuwd waarom de KPN newsserver niet veilig zou zijn?  Als KPN er moeite mee heeft, dat ik me lam download, hadden ze de binaries die verwijzen naar dat spul, allang geblokkeerd.

 

Waarom het niet veilig is wil je graag weten? Daar heb ik een mooie vergelijking voor: zie het als een drugslab naast het politiebureau. Je weet dat het niet mag en dat je heel gemakkelijk gepakt kan worden ;) De politie ziet jou komen en gaan, maar niet meer. Het is wachten tot ze door hebben wat er komt en gaat (in het voorbeeld gaat het om drugs), bijvoorbeeld door onderzoek. 

Echter, zo te horen ben jij niet iemand die anderen ervoor zou waarschuwen dat ze gepakt kunnen worden op het illegaal verkrijgen van content, zoals films & series. In ieder geval zo komt het naar mij over. Mijn reactie was slechts een (slechte, het kon beter) waarschuwing, niets meer. Het feit blijft dat je netwerkverkeer prima onder de loep genomen kan worden met bijbehorend een boete/rechtzaak/schadeverogeding, of wat het gevolg ervan dan ook mag zijn. Better be safe than sorry. Om nog even op je laatste punt terug te komen, ik denk niet dat de prioriteit van KPN (of  überhaupt een ISP) het blokkeren van illegale content op het Usenet is, of het blokkeren van zoveel mogelijk illegale content. In dat laaste geval was het anders heel wat lastiger voor de leek om illegaal content te bekijken/downloaden. 

bewerkt door IfElse
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 54
  • 2,6k
  • 4
Gast Glassertje
2 uur geleden zei IfElse:

Waarom het niet veilig is wil je graag weten? Daar heb ik een mooie vergelijking voor: zie het als een drugslab naast het politiebureau. Je weet dat het niet mag en dat je heel gemakkelijk gepakt kan worden ;) De politie ziet jou komen en gaan, maar niet meer. Het is wachten tot ze door hebben wat er komt en gaat (in het voorbeeld gaat het om drugs), bijvoorbeeld door onderzoek. 

Ik val hier bijna van mijn stoel van het lachen. Je vergelijking gaat werkelijk waar nergens over.  Een drugslab vergelijken met een filmpie downloaden. 🤣

 

Als ze bij KPN of weet ik veel waar aankloppen voor mijn gegevens, zullen ze toch wel eerst bewijs moeten hebben, dat ik en wat ik gedownload heb. En dat is er simpelweg niet, omdat BREIN mijn verbinding niet kan en mag monitoren. Ik neem aan dat je deze club bedoelt?

Begrijp dus nog steeds niet, wat het verschil tussen de newsserver van KPN of een betaalde, als je alleen download?

 

2 uur geleden zei IfElse:

Mijn reactie was slechts een (slechte, het kon beter) waarschuwing, niets meer

Bij de server van KPN kun je net zo goed als bij een betaalde server SSL aanzetten.  Je schetst met je reactie, dat een betaalde newsserver, veiliger is dan die van KPN. Maar dat is helemaal niet zo.  Risico is hetzelfde. Heb in ieder geval nog geen reactie gezien, die het tegendeel bewijst.

 

2 uur geleden zei IfElse:

Echter, zo te horen ben jij niet iemand die anderen ervoor zou waarschuwen dat ze gepakt kunnen worden op het illegaal verkrijgen van content, zoals films & series.

Waar mijn moreel kompas ligt, heeft hier niks mee te maken. Ik weet overigs prima tot hoever ik kan gaan, maar ga in ieder geval niemand de stuipen op het lijf  of onkosten jagen, zoals jij wel doet met je reactie.

 

Ik vind het overigs nu wel vervelend dat het niet meer over het probleem gaat van @Arietta, is het probleem inmiddels opgelost?

 

Als dit niet het geval is, wat heb je inmiddels allemaal zelf al geprobeerd? En wat zegt je log?

 

 

 

bewerkt door Glassertje
toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  265
  • Waardering:   190
  • Prestatiepunten:  1.335
  • Dagen gewonnen:  6
  • Lid sinds:  19-05-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30
  • Was actief op:  Windows

Op het bericht van @IfElse ga ik niet reageren, het slaat helemaal nergens op (sorry, ik kan het weten).

Ik ben het wel eens met @Glassertjedat het hier moet gaan over het probleem van @Arietta en of wij nog ergens kunnen helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 190
  • 265
  • 6

  • Bijdragen:  57
  • Waardering:   18
  • Prestatiepunten:  411
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  31-08-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

 

Voor de rest gekeken wat er veranderd is bij  Xs4all maar kan daar niet vinden

Heb al van alles ingevuld van xs4all b.v usenet.xs4all.nl

 

SSL aan en uit gezet helpt ook niet.

Wat moet ik het log zien ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 18
  • 57
Gast Glassertje
5 uur geleden zei Arietta:

 

Voor de rest gekeken wat er veranderd is bij  Xs4all maar kan daar niet vinden

Heb al van alles ingevuld van xs4all b.v usenet.xs4all.nl

 

SSL aan en uit gezet helpt ook niet.

Wat moet ik het log zien ?

Is je verbinding al overgezet naar KPN? Zo ja, dan moet je denk ik de serveradres van KPN invoeren news.kpn.nl en zet dan ook even SSL aan. 

 

Hier kun je overigs informatie vinden over de newsserver van xs4all *klik*

 

Welke versie van newsleecher gebruik je? Als dit versie 8.0 Beta 4 is kun je het log vinden bovenaan onder Refreshing News.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0
  • 3 weken later...

  • Bijdragen:  57
  • Waardering:   18
  • Prestatiepunten:  411
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  31-08-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Het is voor elkaar.

Ik moet mijn VPN uitzetten dan loop het gesmeerd .

Nu maar hopen dat KPN mijn niet in de gaten  houd.

Bedankt allemaal voor het mee denken (hulp).

Groetjes Arietta

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 18
  • 57

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...