Spring naar bijdragen

Downloaden NAS server met of zonder VPN?


Ga naar de oplossing Opgelost door Gast SwitchFreak,

Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  5
  • Waardering:   2
  • Prestatiepunten:  214
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  29-07-22
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Goedendag,

 

N.a.v. een aantal gebeurtenissen ben ik ondertussen overgestapt om te surfen via een VPN.

Ik download ook wel eens NZB bestanden via een NAS.

 

Mijn werkwijze:

Ik download via laptop (VPN aan) de NZB bestanden.

Vervolgens verstuur ik ze via mijn laptop naar de nas-server om ze te downloaden.

 

Nu heb ik ook de VPN instellingen op de NAS aan staan maar merk dat de download snelheid volledig weg is.

Wat is het nut om te downloaden met VPN via de NAS?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2
  • 5
  • Oplossing
Gast SwitchFreak

@Wonnia

 

Precies het zelfde als het downloaden via je laptop met VPN aan, je eigen beschermen.

Omdat het downloaden van films illegaal is en jou IP je in de problemen kan brengen, en eventuele onverwachte verrassingen van b.v. Brein te voorkomen 😉
 

Het nadeel is zeker dat je download snelheid naar beneden gaat, maar je moet maar zo zien;

  • Wordt je gepakt, kost het je meer geld.
  • Je bent beschermt, en zo dus een stuk veiliger.

 

Maar uiteraard moet je het natuurlijk zelf weten, maar downloaden is mijn advies; "Altijd je VPN aan!"

 

Met vriendelijke groet,

SwitchFreak

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  5
  • Waardering:   2
  • Prestatiepunten:  214
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  29-07-22
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Bedankt voor je reactie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2
  • 5

Het Duken.nl systeem geeft bovenstaand al een gegeven antwoord als OPLOSSING, maar ik ga toch maar proberen je iets verder te helpen met wat informatie, want inmiddels weet iedereen in dit wereldje wel dat je beter kan downloaden met een VPN om je eigen IP-adres af te schermen.

 

Als je veel snelheid op het downloaden kwijt bent geraakt door je VPN te gebruiken op je NAS kan je even het Computer Totaal Artikel lezen onder deze link, waar je misschien een oplossing vindt voor dat probleem.

 

Verder neem ik aan dat je nu een betaalde VPN op je NAS hebt staan en dat kan ook gratis, want je kan namelijk van je NAS ook een VPN-server maken als je het tenminste niet erg vindt om een beetje in snelheid in te leveren bij het downloaden.

Er staat een Handleiding om dat te doen in het artikel wat je kan vinden onder deze link bij inhoud 3 - Vpn-server installeren op je NAS.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  10
  • Waardering:   7
  • Prestatiepunten:  372
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-07-22
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

sinds kort heb ik ook VPN van surfshark en het enige bij mij is dat de torrent-downloads minder snel worden, maar dat neem ik voor lief.

Het werkt voor mij perfect en ze houden goed contact over alles. Beter dan maar wat langer wachten, dan een fikse boete of dat je downloadsites niet meer kan bezoeken.

  • Leuk 1
  • Eens 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7
  • 10

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...