Spring naar bijdragen

Nieuw nzb forum libertas.international


Ga naar de oplossing Opgelost door -qwerty-,

Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  7
  • Waardering:   16
  • Prestatiepunten:  175
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  29-07-22
  • Status:  Offline
  • Actief:  

1 hour ago, Hurley said:

 

Moderen is goed, maar ik sluit mij aan bij James hier, een kritische noot moet kunnen. Desnoods kan je nog een opmerking bij een bericht plaatsen om eventuele verkeerde aannames aan te stippen, het verwijderen van kritische reacties zonder de aanwezigheid van aanstootgevende taal lijkt mij niet de bedoeling voor een forum waar iedereen zijn mening zou moeten kunnen geven?

 

Ik ben overigens super blij met deze doorstart, fijn om te zien dat er nog mensen zijn die hun hobby durfen te delen. Zo te zien hebben ze ook geleerd van het voorval met PVT. Ik vind het overigens logisch dat er mensen zijn die hier wel met een kritische blik naar kijken, de database van PVT ligt nu bij de welbekende instanties, een doorstart ligt dan ook direct op het netvlies van deze organisaties. Dat zal de staff achter deze community vast wel weten, desalniettemin iets om rekening mee te houden voor de gebruikers, duken geeft mij de informatie voor deze beslissingen .... als er geen kritische noot meer kan zijn gaat dat verloren.

 

Mijn dag kan niet meer stuk, heb zonet de 'reacted well'  badge gekregen voor mijn commentaar 😉

 

Geen idee waarom mijn post is verwijderd: zoals ik erin aangaf ben ik ooit ook slachtoffer van de Belgische justitie geweest - inclusief huiszoeking en vele ondervragingen (als getuige in een crimineel dossier waarbij een klant betrokken was).  Ervaring genoeg dus om veilig te kunnen stellen dat het echt geen goed idee is om een database welke justitie offline heeft gezet op een ander domein terug te uploaden (vraag me overigens af of MrAudi als eigenaar van die database zijn goedkeuring hiervoor gegeven heeft) . Just my two cents.

 

EDIT:  Hoera, mijn verwijderd stukje proza is terug online

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

bewerkt door James007
  • Haha 1
  • Eens 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 16
  • 7

  • Bijdragen:  3
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  385
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  17-12-20
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Een keer een leuk bericht. Ik word hier vrolijk van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 3

Natuurlijk is het een feestje als er weer een Community bijkomt die onbeperkt registraties toestaat tussen die 4 overgebleven Nederlandse NZB Community's, maar 100 keer dezelfde berichtjes op het forum lezen binnen 2 dagen is net zoiets als al die honderden verzoekjes om een invite die forum vervuilend zijn en mede daarom denk ik ook weer verwijderd. Ik vraag me dus af wanneer hier een rem op wordt gegooid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0
1 minuut geleden zei Duken:

Rem? Ik zie allemaal blije gasten en leden welke graag kwijt willen hoe fijn het is dat de community bestaat of hoe mooi is de site is. Dit laten wij graag toe, de gezamenlijke club mag wel zijn stem horen. 

Anders wordt het allemaal zo een dooie boel. "We hebben al 4 reacties dank je wel, dat is nu wel voldoende" is zo zonde. :) Maar dat is mijn mening, die zal verschillen met andere. Maar dat mag en dat kan. 

Dit is wat ik eerder al bedoelde met draaien als een drol in een pispot beste @Duken. Uiteindelijk de massa invite berichten modereren, maar wel de linkjes met Invite Community's  op het forum laten staan en dan nu een happy-face opzetten omdat er weer een Community terug is met een open registratie. Het is toch niet vreemd dat er met grote regelmaat conflictsituaties op Duken.nl worden uitgevochten tussen leden die niet achter een bepaald gehanteerd beleid staan. Maar voor al die te negatieve berichten kan de prullenbak natuurlijk wel worden gevonden.

Het is mij duidelijk dat er Moderators worden aangesteld die eigenlijk niet zelfstandig beslissingen mogen nemen, want zoals al jaren gebeurt op Duken.nl worden daar de meeste weer van teruggedraaid. Dat was onder meer ook de reden dat mijn vader (Drifter) niet lang Moderator wilde blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  10
  • Waardering:   4
  • Prestatiepunten:  182
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  21-06-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  

9 minuten geleden zei Duken:

Rem? Ik zie allemaal blije gasten en leden welke graag kwijt willen hoe fijn het is dat de community bestaat of hoe mooi is de site is. Dit laten wij graag toe, de gezamenlijke club mag wel zijn stem horen. 

Anders wordt het allemaal zo een dooie boel. "We hebben al 4 reacties dank je wel, dat is nu wel voldoende" is zo zonde. :) Maar dat is mijn mening, die zal verschillen met andere. Maar dat mag en dat kan. 

mijn reactie was niet blij (ik gaf aan dat de user database helemaal niet verwijderd is op de "nieuwe" site) en zoals gewoonlijk worden mijn reacties verwijderd terwijl ik alleen een feit aangeef en dat er dus in de aankondiging schijnveiligheid op het forum geboden wordt!!

maar ja er zitten hier staffleden die er belang bij hebben dat er geen kritiek op het betreffende forum gegeven wordt want dan komt er veeol minder volk op af

  • Eens 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4
  • 10
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Nobody is perfect. Ik doe mij best, nog steeds na 20 jaar Duken.nl....

Voor de mods hier heb ik niet meer dan lof, bedankt dat jullie er zijn. Maar je kan het nooit goed doen voor iedereen en dat is logisch. 

Er zitten hier geen stafleden welke belang hebben bij andere communities. Dat komt elke keer naar voren als er wordt gemodderd. Nu halen we een bericht weg bij site A. Dan zijn we tegen site A en een week later site B etc.  

Nogmaals we doen ons best en het gaat nooit perfect met zoveel leden, stemmen, smaken en verstopte internet profielen. Past dat je niet, je mag en kan altijd naar een andere community. Dank je. :goed: 

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  7
  • Waardering:   8
  • Prestatiepunten:  202
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  08-08-22
  • Status:  Offline
  • Actief:  

49 minuten geleden zei Stinky:

mijn reactie was niet blij (ik gaf aan dat de user database helemaal niet verwijderd is op de "nieuwe" site) en zoals gewoonlijk worden mijn reacties verwijderd terwijl ik alleen een feit aangeef en dat er dus in de aankondiging schijnveiligheid op het forum geboden wordt!!

maar ja er zitten hier staffleden die er belang bij hebben dat er geen kritiek op het betreffende forum gegeven wordt want dan komt er veeol minder volk op af

Lees ik nu goed de user database niet verwijderd?

Heb geprobeerd in te loggen met oude user gegevens maar dat lukte niet, doe ik iets fout dan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8
  • 7

  • Bijdragen:  10
  • Waardering:   4
  • Prestatiepunten:  182
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  21-06-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  

17 minuten geleden zei Stempel:

Lees ik nu goed de user database niet verwijderd?

Heb geprobeerd in te loggen met oude user gegevens maar dat lukte niet, doe ik iets fout dan

de oude registraties werken niet meer maar dat staat los van de DB! Als oudlid op P-R kan je zien dat je oude replies er nog altijd instaan maar dan met guest voor je nick. Dit houd in dat alle oude gegevens nog aanwezig zijn!!!

de waarheid doet blijkbaar pijn bij sommigen want ineens krijg ik maar weer eens een standje van de niet zo aardige mod hier die het blijkbaar niet leuk vind om kritische brichten te lezen

2022-08-08_192409.jpg

bewerkt door Stinky
  • Heeft gewonnen! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4
  • 10

  • Bijdragen:  209
  • Waardering:   244
  • Prestatiepunten:  4.487
  • Dagen gewonnen:  14
  • Lid sinds:  21-04-20
  • Status:  Offline
  • Actief:  

@Stempel Staat gewoon in de opening "post" van @-qwerty-

Op 7-8-2022 om 11:37 zei -qwerty-:

-    De gebruikers in de database hebben wij gewist uit veiligheidsoverweging.
-    Wat wij overhielden hebben wij op een nieuw forum geplaatst, dit betekend dat veel bestaande posts nog gered zijn helaas konden we niet alle items redden. Dit omdat wij geen toegang hadden tot de Upbox cloud. Deze optie is dan ook verdwenen van het forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 244
  • 209
  • 14

  • Bijdragen:  7
  • Waardering:   8
  • Prestatiepunten:  202
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  08-08-22
  • Status:  Offline
  • Actief:  

@Stinky je schreef toch echt:  ik gaf aan dat de user database helemaal niet verwijderd is, dat is echt wel wat anders dan oude reacties.

Maar als jij dus oude replies van je zelf bent gaan zoeken betekend dat je op de oude zat en op de nieuwe zit.

Dan ben je toch blij dat er weer iets is. ik wel tenminste want weet er nog een invite only,, nou ik ken niemand die daar zit, een een waar je je niet voor kunt aanmelden, toen het wel kon nooit geen reactie gekregen.   Dus ja kon nergens meer terecht.

Of weet jij nog iets?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8
  • 7

  • Bijdragen:  3
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  80
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  08-08-22
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hier wordt ik blij van :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 3

  • Bijdragen:  56
  • Waardering:   47
  • Prestatiepunten:  665
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  31-08-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  iPhone

1 uur geleden zei Stinky:

de oude registraties werken niet meer maar dat staat los van de DB! Als oudlid op P-R kan je zien dat je oude replies er nog altijd instaan maar dan met guest voor je nick. Dit houd in dat alle oude gegevens nog aanwezig zijn!!!

de waarheid doet blijkbaar pijn bij sommigen want ineens krijg ik maar weer eens een standje van de niet zo aardige mod hier die het blijkbaar niet leuk vind om kritische brichten te lezen

2022-08-08_192409.jpg

Hier heb je het toch fout. Buiten dat het gewoon verteld is en je het niet hoeft te geloven wil het niet zeggen dat jij overal vertand van hebt ook al laat je het wel zo blijken. Er zijn meer opties voor het verwijderen van een user database. Niet alles is een druk op de knop en “delete all”. Het deleten heeft in procenten afloop ruim een dag geduurd. Voor de duidelijkheid; de user database is 100% gekilled met daarbij dus alle gegevens. De post database daarentegen níét. Waarom? Omdat oude posters niet terug zijn, óf hebben gekozen voor een andere naam. Wanneer men dus kiest voor een delete van de user incl. bijbehorende berichten, zouden vele posts verloren gaan en dat is net wat men niet wil. Dus in deze is direct uit de sql de user gewist en dan krijg je dus een behouden reactie met guest voor de username. Vrij simpel toch? Lang antwoord maar geeft wel duidelijkheid..niet alleen voor jou maar ook voor anderen die misschien direct in angst leven. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 47
  • 56

  • Bijdragen:  10
  • Waardering:   4
  • Prestatiepunten:  182
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  21-06-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  

36 minuten geleden zei Stempel:

@Stinky je schreef toch echt:  ik gaf aan dat de user database helemaal niet verwijderd is, dat is echt wel wat anders dan oude reacties.

Maar als jij dus oude replies van je zelf bent gaan zoeken betekend dat je op de oude zat en op de nieuwe zit.

Dan ben je toch blij dat er weer iets is. ik wel tenminste want weet er nog een invite only,, nou ik ken niemand die daar zit, een een waar je je niet voor kunt aanmelden, toen het wel kon nooit geen reactie gekregen.   Dus ja kon nergens meer terecht.

Of weet jij nog iets?

de oude user DB is niet verwijderd want als er alleen guest staat voor je oude nick in replies dan houd het sowieso in dat het ip en andere gegevens nog altijd in de database aanwezig zijn die gebruikt wordt. heeft verder niets met reacties te maken (ik heb zelf aardig wat fora gedraaid internationaal dus ik weet hoe het werkt met databases)

  • Heeft gewonnen! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4
  • 10

  • Bijdragen:  26
  • Waardering:   22
  • Prestatiepunten:  484
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-08-21
  • Status:  Offline
  • Actief:  

40 minuten geleden zei Stempel:

@Stinky je schreef toch echt:  ik gaf aan dat de user database helemaal niet verwijderd is, dat is echt wel wat anders dan oude reacties.

Maar als jij dus oude replies van je zelf bent gaan zoeken betekend dat je op de oude zat en op de nieuwe zit.

Dan ben je toch blij dat er weer iets is. ik wel tenminste want weet er nog een invite only,, nou ik ken niemand die daar zit, een een waar je je niet voor kunt aanmelden, toen het wel kon nooit geen reactie gekregen.   Dus ja kon nergens meer terecht.

Of weet jij nog iets?

vreemd dat dit wel word doorgelaten, als het maar in het voordeel van de nieuwe site is .maar ja ze lezen hier ook je pm dus privacy word hier niet gehandhaafd of het moet in het voordeel van @Duken zijn want je zal maar donaties mislopen!

bewerkt door knapzak
  • Heeft gewonnen! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 22
  • 26
  • Duken locked this topic

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...