Spring naar bijdragen

hosts file ineens niet meer te vinden


pinkelman
Ga naar de oplossing Opgelost door pinkelman,

Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  23
  • Waardering:   7
  • Prestatiepunten:  424
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  23-01-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik gebruik de hosts file nog wel eens om er regels te plaatsen waardoor mijn software blijft draaien oa. adobe, corel, topaz,.. (afijn je kent het wel)

Alleen ineens kan ik de hosts file niet meer vinden in C:\Windows\System32\drivers\etc folder

Ik zie nu wel in C:\Windows\WinSxS\amd64_microsoft-windows-w..ucture-other-minwin_31bf3856ad364e35_10.0.19041.1_none_eb30aafa046f78ad een Hostfile staan alleen daar zijn de extra regels die ik er in de loop van de tijd heb toegevoegd niet in. Volgens mij isWinSxS ook een backup map? Vreemd dat de host file is verdwenen waar zou dit mee te maken hebben?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7
  • 23

  • Bijdragen:  209
  • Waardering:   244
  • Prestatiepunten:  4.487
  • Dagen gewonnen:  14
  • Lid sinds:  21-04-20
  • Status:  Offline
  • Actief:  

host.png.6c5cb92fd8517932fdfc3fa299265c09.png

Toevallig een nieuwe antivirus geïnstalleerd zoals Bitdefender? Die wil de hostfile nog wel eens periodiek wissen.

 

bewerkt door Vampire Inspector
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 244
  • 209
  • 14

Vreemd dat het bestand zomaar verwijderd is. Je kan zelf even een nieuw bestand maken door de uitleg even te lezen op de website onder deze link. Als het bestand na opnieuw opstarten gezien wordt door je systeem, worden vanzelf ook bepaalde regels weer automatisch ingevuld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0
  • Oplossing

  • Bijdragen:  23
  • Waardering:   7
  • Prestatiepunten:  424
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  23-01-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  

15 uur geleden zei Skeletor:

Vreemd dat het bestand zomaar verwijderd is. Je kan zelf even een nieuw bestand maken door de uitleg even te lezen op de website onder deze link. Als het bestand na opnieuw opstarten gezien wordt door je systeem, worden vanzelf ook bepaalde regels weer automatisch ingevuld.

Ik heb dus via bovenstaande stappen een nieuw aangemaakte hosts gemaakt en wilde deze file plakken op de juiste locatie, echter krijg ik de melding dat de doellocatie al een bestand bevat met de naam 'hosts'.  Schijnbaar is met een windows update instellingen veranderd en bevind zich deze hosts file dus wel in de drivers-etc folder.

Verborgen bestanden was echter bij me wel aan geklikt maar toch was de hosts file onzichtbaar. Er moest naast verborgen bestanden weergeven, schijnbaar ook nog 'beveiligde besturingssysteembestanden' uit gevinkt worden waarna ik nu weer het volledige hosts file zie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7
  • 23

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...