Spring naar bijdragen

NZB forums: Sorteren op nieuwe content


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  15
  • Waardering:   4
  • Prestatiepunten:  947
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  02-05-19
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Op de meeste forums vind ik dus totaal geen instelling of watchlist om te sorteren op nieuwe content

Voeger bv op private releases, was er een pagina waar je de laatste 75 films/series kon zien, dat was super handig

Maar op al die andere forums, zijn steeds de threads gesorteerd op laatste reply, waardoor dus oude content gewoon terug bovenaan komt... zelfs de RSS feeds zijn gesorteerd op laatste reply....

Hoe kan je bv een watchlist aanmaken zodat je 1 pagina hebt van ALLE nieuwe content, maar dan gesorteerd op threadstart en niet op laatste reply?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4
  • 15
  • 1
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Android

Welke software gebruiken op het forum waar je dit wilt instellen? Op Duken.nl staat hij ook op laatste reply maar als gebruiker kan je een eigen "view" maken en dan sorteren naar wens. M.a.w. Gebruiken ze toevallig ook de software van Invision Community?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  15
  • Waardering:   4
  • Prestatiepunten:  947
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  02-05-19
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

ja, is ook invision, maar zo een view aanmaken is me nog niet gelukt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4
  • 15
  • 1
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Android

Dat kan je doen via: https://www.duken.nl/forums/discover/?do=create

vervang duken voor jouw url :) . Je kan het ook hier proberen, bijvoorbeeld een view te maken met alleen berichten van het nieuws o.i.d.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  15
  • Waardering:   4
  • Prestatiepunten:  947
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  02-05-19
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

hmm, even getest zoals onderstaande, maar nog steeds gesorteerd op laatste reply

 

image.png.aba070c3d1e5d37c1a130926858c17c3.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4
  • 15
  • 1
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Android

Op deze manier kan het ook; alleen leden die je volgt. Dus leden die content plaatsen:

image.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  15
  • Waardering:   4
  • Prestatiepunten:  947
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  02-05-19
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

mja , dan moet je al de members weten, ook niet echt handig

 

snap niet dat het gewoon niet gaat, zo moeilijk kan dat toch niet zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4
  • 15
  • 1

Het is niet zo vreemd dat je op een website van een NZB Download Community niet dezelfde mogelijkheden hebt om in je voorkeur in te stellen. Dat is helemaal aan de Eigenaar/Scripter wat er zichtbaar wordt gemaakt voor een gewoon lid. WiseGuys draait ook op Invision, maar daar heb je mogelijkheden door boven in de balk te klikken op Activity > Unread Content;

1211047578_Schermafbeelding2022-08-18113522.thumb.jpg.b6fcc11a1b69232d9673fbccb05998cb.jpg

Het is alleen niet vanzelfsprekend dat je die mogelijkheid op elke website hebt dus, maar je moet het sowieso zoeken in je persoonlijke instelling mogelijkheden ;)

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  265
  • Waardering:   190
  • Prestatiepunten:  1.335
  • Dagen gewonnen:  6
  • Lid sinds:  19-05-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30
  • Was actief op:  Windows

5 uur geleden zei NOFate:

Op de meeste forums vind ik dus totaal geen instelling of watchlist om te sorteren op nieuwe content

Voeger bv op private releases, was er een pagina waar je de laatste 75 films/series kon zien, dat was super handig

Maar op al die andere forums, zijn steeds de threads gesorteerd op laatste reply, waardoor dus oude content gewoon terug bovenaan komt... zelfs de RSS feeds zijn gesorteerd op laatste reply....

Dit was dus het eerste dat ik ging instellen toen ik nog usenet forums ging bouwen. Zodra er een reply is, deze niet naar boven verplaatsen maar gewoon kijken naar wanneer het topic geplaatst is. Ik herken je irritatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 190
  • 265
  • 6

  • Bijdragen:  15
  • Waardering:   4
  • Prestatiepunten:  947
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  02-05-19
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

2 hours ago, Skeletor said:

Het is niet zo vreemd dat je op een website van een NZB Download Community niet dezelfde mogelijkheden hebt om in je voorkeur in te stellen. Dat is helemaal aan de Eigenaar/Scripter wat er zichtbaar wordt gemaakt voor een gewoon lid. WiseGuys draait ook op Invision, maar daar heb je mogelijkheden door boven in de balk te klikken op Activity > Unread Content;

1211047578_Schermafbeelding2022-08-18113522.thumb.jpg.b6fcc11a1b69232d9673fbccb05998cb.jpg

Het is alleen niet vanzelfsprekend dat je die mogelijkheid op elke website hebt dus, maar je moet het sowieso zoeken in je persoonlijke instelling mogelijkheden ;)

 

 

Hoi, nee die "unread content" is ook gesorteerd op laatste reply, in die stream staan dus gewoon ook oude dingen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4
  • 15
  • 1
2 uur geleden zei NOFate:

Hoi, nee die "unread content" is ook gesorteerd op laatste reply, in die stream staan dus gewoon ook oude dingen

Dichterbij ga je waarschijnlijk niet komen als je onder de instellingen van Ongelezen Berichten niet een geschikte selectie kan maken van wat je graag ziet. Het is dan zoals @xipher al aangeeft dat je die mogelijkheid in het script zelf moet creëren als aanvulling op de forum indeling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  15
  • Waardering:   4
  • Prestatiepunten:  947
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  02-05-19
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

toch wel jammer, sites die nieuwe stuff posten, maar eigenlijk kan je niet zien wat er nieuw is 🙂

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4
  • 15
  • 1

  • Bijdragen:  265
  • Waardering:   190
  • Prestatiepunten:  1.335
  • Dagen gewonnen:  6
  • Lid sinds:  19-05-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30
  • Was actief op:  Windows

25 minuten geleden zei Skeletor:

Het is dan zoals @xipher al aangeeft dat je die mogelijkheid in het script zelf moet creëren als aanvulling op de forum indeling.

Zou een standaard optie moeten zijn die je als beheerder kan bepalen. Of dat nou Invision, phpbb, vBulletin of XenForo is dat zou bij mijn weten niet uit mogen maken. Maar zoals ik al aangaf, het is het eerste dat ik zelf goed zou zetten, vind het zelf ook behoorlijk irritant 🙂

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 190
  • 265
  • 6

  • Bijdragen:  10
  • Waardering:   4
  • Prestatiepunten:  579
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  05-08-22
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Zijn er nog wel nzb forums dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4
  • 10

  • Bijdragen:  21
  • Waardering:   11
  • Prestatiepunten:  367
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  14-01-22
  • Status:  Offline
  • Actief:  

6 minuten geleden zei Ginogismodusty:

Zijn er nog wel nzb forums dan?

Die zijn er wel maar langzamerhand op 1 hand te tellen ongeveer en die werken dan alleen nog maar met een uitnodiging.

er zijn uiteraard nog wel buitenlandse te vinden maar die werken zelden of nooit met ned. content dus vallen meestal af.

en werken meestal niet met films met ned. ondert. of ned boeken ect .ect. dus de belangstelling om daar naar toe te gaan is minimaal.  

kortom wen er maar aan het einde is in zicht zo langzamerhand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11
  • 21

  • Bijdragen:  131
  • Waardering:   100
  • Prestatiepunten:  2.511
  • Dagen gewonnen:  3
  • Lid sinds:  20-08-21
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

3 uur geleden zei robert jan:

Die zijn er wel maar langzamerhand op 1 hand te tellen ongeveer en die werken dan alleen nog maar met een uitnodiging.

er zijn uiteraard nog wel buitenlandse te vinden maar die werken zelden of nooit met ned. content dus vallen meestal af.

en werken meestal niet met films met ned. ondert. of ned boeken ect .ect. dus de belangstelling om daar naar toe te gaan is minimaal.  

kortom wen er maar aan het einde is in zicht zo langzamerhand.

Ik heb zelf totaal geen problemen zonder ondertitels te kijken en heb zelf graag Engelse ondertitels bij niet Engelstalige films dan Nederlands. Ik zit bij één buitenlandse maar donoren is bijna wel een must omdat retentie tijd maar 10 dagen is en je kan ook alleen vijf dingen downloaden per dag (daartegenover staat wel als je upgrade je dat voor een paar jaar of zelf langer). Ze zijn wel up to date daar met buitenlandse films en series en beter dan bij no 1 NL forum waar ik bij zit maar die vind ik echt drama. Geen recente series per afleveringen en ook veel oude zooi wat weer voorbij komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 100
  • 131
  • 3

  • Bijdragen:  10
  • Waardering:   4
  • Prestatiepunten:  579
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  05-08-22
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

3 uur geleden zei Diederik:

Ik heb zelf totaal geen problemen zonder ondertitels te kijken en heb zelf graag Engelse ondertitels bij niet Engelstalige films dan Nederlands. Ik zit bij één buitenlandse maar donoren is bijna wel een must omdat retentie tijd maar 10 dagen is en je kan ook alleen vijf dingen downloaden per dag (daartegenover staat wel als je upgrade je dat voor een paar jaar of zelf langer). Ze zijn wel up to date daar met buitenlandse films en series en beter dan bij no 1 NL forum waar ik bij zit maar die vind ik echt drama. Geen recente series per afleveringen en ook veel oude zooi wat weer voorbij komt.

Denk wel dat je een van de gelukkige bent als je nog een nederlands forum tot je beschikking hebt. Ik kom niet verder dan hopen dat er toch nog iets nieuws gaat komen zodat ik niet hoef te stoppen met deze hobby wat ik na zoveel jaren echt treurig vind

6 uur geleden zei robert jan:

Die zijn er wel maar langzamerhand op 1 hand te tellen ongeveer en die werken dan alleen nog maar met een uitnodiging.

er zijn uiteraard nog wel buitenlandse te vinden maar die werken zelden of nooit met ned. content dus vallen meestal af.

en werken meestal niet met films met ned. ondert. of ned boeken ect .ect. dus de belangstelling om daar naar toe te gaan is minimaal.  

kortom wen er maar aan het einde is in zicht zo langzamerhand.

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik dit erg spijtig zou vinden.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4
  • 10

  • Bijdragen:  56
  • Waardering:   47
  • Prestatiepunten:  665
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  31-08-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  iPhone

Het sorteer systeem van duken kan ik begrijpen. Als je op dit forum sorteert op last reply houd je de discussies levend. Men gaat immers niet zoeken of er nog wat te lullen valt.

Echter is het inderdaad een knullige instelling om bij de usenetforums niet op last post de instelling te zetten. Het is immers ook maar gewoon een instelling en niet persé een compleet script. Als ik in de serie sectie kijk wil ik het nieuwste boven aan…als ik iets ouds wil gebruik ik de zoekfunctie wel. Veel logischer. 

De extra optie die PR er in had was natuurlijk helemaal goud. Die liet gewoon het nieuwste over alle beeld secties zien. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 47
  • 56
Gast SwitchFreak

@Diederik 

Als iemand een invité wil afstaan of wil generen voor een member is dat zijn/haar keuze.

Verder heb ik bovenstaande 3 berichten voor nu verborgen, zodat andere admins dit eventueel na kunnen lezen.

Verder doe ik persoonlijk hier nu niks mee, maar laat één ding duidelijk zijn. Je mag uiteraard een mening hebben, alleen denk wel eerst na over je woordkeuzes.

En kwa aanbod, mensen willen tegenwoordig alles op een presenteerblaadje hebben. En willen zelf niet de moeite doen om dingen uit te zoeken.

Ik zelf ben ook gestopt met invites sturen, en zal dit ook zeker nóóit meer doen. Domweg omdat je stank voor dank krijgt, en als je die member vraagt om een code aan te vragen voor een andere member. Verdwijnen ze van het podium.

Dus is de registratie open, heb je geluk. Is hij gesloten, heb je domweg pech.

met vriendelijke groet,

SwitchFreak

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  131
  • Waardering:   100
  • Prestatiepunten:  2.511
  • Dagen gewonnen:  3
  • Lid sinds:  20-08-21
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

1 uur geleden zei SwitchFreak:

@Diederik 

Als iemand een invité wil afstaan of wil generen voor een member is dat zijn/haar keuze.

Verder heb ik bovenstaande 3 berichten voor nu verborgen, zodat andere admins dit eventueel na kunnen lezen.

Verder doe ik persoonlijk hier nu niks mee, maar laat één ding duidelijk zijn. Je mag uiteraard een mening hebben, alleen denk wel eerst na over je woordkeuzes.

En kwa aanbod, mensen willen tegenwoordig alles op een presenteerblaadje hebben. En willen zelf niet de moeite doen om dingen uit te zoeken.

Ik zelf ben ook gestopt met invites sturen, en zal dit ook zeker nóóit meer doen. Domweg omdat je stank voor dank krijgt, en als je die member vraagt om een code aan te vragen voor een andere member. Verdwijnen ze van het podium.

Dus is de registratie open, heb je geluk. Is hij gesloten, heb je domweg pech.

met vriendelijke groet,

SwitchFreak

Niemand is iets verplicht aan een ander maar we kunnen elkaar toch gewoon helpen?

Ik doe dit al zo lang en heb zelfs NZB handmatig via de indexen gezocht wat tegenwoordig vrijwel onmogelijk is op uitzondering van Anime. Ik heb er zelf genoeg voor gedaan en zelf donaties vaak genoeg gedaan op forums als Newzbin en old school FTD.

Maar als jij eerlijk bent weet je ook dat het zoeken van forums velen malen lastiger is dan 10 jaar geleden en dat de juiste vinden zelf nog veel moeilijker is en ik begrijp het ook dat je niets meer stuurt omdat niemand je er voor dankt of zelf verder helpt maar dat wil toch niet zeggen dat iedereen zo is.

Met dat laatste zeg je precies wat de ander zei ik zit erbij dus jij hebt lekker pech.

Geeft niets maar ik onthoud het wel.

bewerkt door Diederik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 100
  • 131
  • 3

  • Bijdragen:  131
  • Waardering:   100
  • Prestatiepunten:  2.511
  • Dagen gewonnen:  3
  • Lid sinds:  20-08-21
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

8 minuten geleden zei anoniem1:

@Diederikheb je een invite nodig ?

Yep kan ik goed gebruiken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 100
  • 131
  • 3
Gast SwitchFreak
2 uur geleden zei Diederik:

Niemand is iets verplicht aan een ander maar we kunnen elkaar toch gewoon helpen?

Ik doe dit al zo lang en heb zelfs NZB handmatig via de indexen gezocht wat tegenwoordig vrijwel onmogelijk is op uitzondering van Anime. Ik heb er zelf genoeg voor gedaan en zelf donaties vaak genoeg gedaan op forums als Newzbin en old school FTD.

Maar als jij eerlijk bent weet je ook dat het zoeken van forums velen malen lastiger is dan 10 jaar geleden en dat de juiste vinden zelf nog veel moeilijker is en ik begrijp het ook dat je niets meer stuurt omdat niemand je er voor dankt of zelf verder helpt maar dat wil toch niet zeggen dat iedereen zo is.

Met dat laatste zeg je precies wat de ander zei ik zit erbij dus jij hebt lekker pech.

Geeft niets maar ik onthoud het wel.

Uiteraard, het is zeker moeilijker dan 10jaar geleden. Maar ik ben dan ook samen met die 10jaar mee gaan ontwikkelen, en heb mij zelf alternatieven aangeleerd, waardoor ik niet afhankelijk ben van forums. Ik zelf ben ook bij geen één forum aangemeld, en heb daar ook geen behoefte meer aan.
Maar uiteraard waren de tijden van FTD en newzbin wel de uitkomst voor velen, maar voor de gene die ook door ontwikkeld zijn samen met de NZB wereld zijn we niet forum afhankelijk geworden.

Met vriendelijke groet,
SwitchFreak

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  131
  • Waardering:   100
  • Prestatiepunten:  2.511
  • Dagen gewonnen:  3
  • Lid sinds:  20-08-21
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

30 minuten geleden zei SwitchFreak:

Uiteraard, het is zeker moeilijker dan 10jaar geleden. Maar ik ben dan ook samen met die 10jaar mee gaan ontwikkelen, en heb mij zelf alternatieven aangeleerd, waardoor ik niet afhankelijk ben van forums. Ik zelf ben ook bij geen één forum aangemeld, en heb daar ook geen behoefte meer aan.
Maar uiteraard waren de tijden van FTD en newzbin wel de uitkomst voor velen, maar voor de gene die ook door ontwikkeld zijn samen met de NZB wereld zijn we niet forum afhankelijk geworden.

Met vriendelijke groet,
SwitchFreak

Als ik zaken gewoon handmatig kon opzoeken was ik allang nergens meer bij gegaan maar gaat lastig want intypen van namen zit er niet meer bij en dan wordt het lastig. Ik was er voorheen heel handig in het zoeken via indexer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 100
  • 131
  • 3

  • Bijdragen:  180
  • Waardering:   133
  • Prestatiepunten:  1.480
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  31-08-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  136

Langzamerhand zijn we redelijk off topic geraakt.... 😉, maar idd via indexers handmatig zoeken is voor de meeste zaken niet te doen door versleuteling bestandsnaam wegens N&T, nog niet te spreken over bestanden die met een wachtwoord zijn uitgerust. Gelukkig hebben we voor usenet Sp*tn*t nog waar de meeste zaken nog zijn te krijgen en anders gewoon switchen naar torrents...  Kortom nog genoeg te vinden buiten de enkele nog in de lucht zijnde communities om 😎

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 133
  • 180
  • 1
Gast SwitchFreak

@Consult we raken inderdaad off-topic, maar het is een gezonde discussie waar mensen eventuele andere zaken aan kunnen prijzen. Zodat nzb afhankelijkheid kan worden omgevormd tot onafhankelijkheid van forums.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...